Přejít na obsah

Parkovací asistent / senzory


petrenka

Doporučené příspěvky

Na Nexusu se parkování nezobrazuje.

Osobně ten grafický režim považuji spíš za frajeřinku, která mi tam sice k úplné dokonalosti chybí, ale v praxi parkuju podle akustiky a koukám kolem sebe. Neumím si představit že motám volantem a sleduju přitom displej rádia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na situaci, když vyjíždím z podélné řady aut a mám vepředu i vzadu půl metru místa, tak čumím klidně na rádio, protože venku stejně nic nenakoukám, jelikož přes zrcátko nějakej decimetr není vůbec znatelnej...ale jinak je fakt, že i čistě na pípání se dá fungovat, když to člověk dostane do ruky ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda si plně zvykl na pi pipíííííííp pipííííííííp..

Rádio mám totiž neorigo a autíčko mi nějak nevadí..

Stejně se při couvání koukám do zrcátek. Používám to pokud parkuju do rovně stojících, tak couvám tak dlouho, dokud nezačne pípat a tím dávám dostatek prostoru k vyjetí autu zamnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, tak jsem dnes vozidlo pokrtil cizi vinou a byl jsem zmacknut v kolone mezi auta. Na obou naraznicich praskliny jinak zvenci nic a snad ani pod nima. Predpokladam tedy ze mi vymeni narazniky, tak uvazuji, ze kdyz budou sundany tak ze bych si nechal namontovat parkovaky. Chtel bych se jen zeptat, jestli nahodou nevite jak je to s tou sadou co se da koupit u Alesia - www.auto.asp2.cz. Jsou to predni + zadni a jednotka s kabely, ale je k tomu i tlacitko na zapinani prednich? A staci tedy jen senzory nalakovat a zamotovat a nakodovat? Nebo je potreba zaridit jeste jine dily? Diky

Zkus uživatele BadyS. Ten bude mítr určitě všechno a levněji než Alesio. ;)

Alesio tam navíc nemá kabeláž co musí být přes celé auto zepředu dozadu.

Editováno: , autor: j0ska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, ja mel na O2 uplne stejny problem - blba podlozka a predni senzory. Ja jsem to vyresil tak, ze jsem sundal podlozku a ziletkovym rezakem jsem podle oceloveho pravitka uzeral dole ten reklamni pasek tak at tam zustane aspon 5mm a ty spodni packy maji na cem drzet. Potom jsem jeste uchytil podlozku v rozich sroubkama az presne kopiruje misto na SPZ a nacvakl znacku (trosku prihnul). A je to vyreseno bez lepeni nebo vrtani do znacky.

Mejte se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otestovat čidlo je asi nejjednodušší v autě samotném. Pokud jsou k dispozici i přední čidla, tak konektor k nim je s troškou šikovnosti přístupný přes mřížku, nebo nejlépe když se vyndá přední mlhovka. zadní čidla jsou bez demontáže nárazníku přístupná hůře. Po elektrické stránce jsou všechna čidla prakticky stejná. Pokud jsou všecha čidla OK kontrolka nebliká....

Pokud by se mělo čidlo testovat doma na stole, tak to už je obtížnější. Je potřeba přípravek, který čidlo budí a na osciloskopu se zobrazí výsledek, jinak čidlo nedělá nic rozuměj nevyvíjí žádnou aktivitu, klidový odběr je cca 2mA. Princip čidla jsem stručně nastínil viz pár příspěvků zpět. Komunikace s čidlem na osciloskopu viz

post-22177-1226092580_thumb.jpg

Schéma nemám, uvnitř je pár součástek + zákaznický integrovaný obvod fy. ELMOS typ: 10104A, ke kterému jsem nesehnal žádné bližší informace. Foto vykuchaného čidla viz

post-22177-1226092551_thumb.jpg

Případně mohu pomoci s otestováním, domluvili bychom se přes SZ. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzadu jsem levé krajní čidlo po drobné autonehodě vyndal zespodu a auto bylo rampě, ale dělá se to špatně. To čidlo je zacvaknuté v takové objímce s packama a ty packy jsou oboustranně lepicí pěnovkou přilepeny k nárazníku. Vpodstatě zvenku vidíš oboje. Střed je čidlo samotné a mezikruží je ten zmíněný držák, který také zajišťuje korekci náklonu plochy nárazníku, tak aby čidlo vodorovně a v ose vozu. Konektor do kterého jdou tři dráty má západku, která se musí odehnout. U mně to bylo tak, že když jsem to vytahoval, odlepil jsem celý ten držák v místě samolepících pěnovek a pak už čidlo visí na drátech, které ale nejsou moc dlouhé. Zpátky mi tam dávali čidlo nové v servisu za cca 1800Kč, Staré jsem rozkuchal viz obrázek v mém předchozím příspěvku. Piezoměnič jsem použil jako detektor ultrazvukových vln při laborování s novým čidlem. viz horní "chlupatý" průběh na osciloskou. Když mi totiž zlobily přední čidla, tak už jsem raději koupil náhradní čidlo na vrakovišti a zkoušel měnit jedno po druhém. Ale fakt, že i vepředu jsem to taky odlepoval z těch pěnovek, které se ale dají při trošce opatrnosti použít znovu a čidla zatím drží OK.

V zoufalství jsem s osciloskopem zjišťoval jak vlastně ty čidla komunikují atd... až jsem nakonec v tomto vlákně našel pravou příčinu problému - rámeček okolo SPZ :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díkes..čidlo jako takové vím, jak vypadá, jen pořád vymýšlím, jak tam zezadu nějak dosáhnout. potřeboval bych vzadu vlevo čidlo dál od kraje trochu přimáčknout zpět..tedy směrem od auta dozadu. od nějakého mouly, co se mi nárazníkem lehce otřel o auto, mám čidlo tak o půl mm zalezlé dovnitř, tak bych to rád srovnal..možná nová lenka zespodu, tak proto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj , tak to jsem žabař. Já koupil bráchovi čidlo na supa ve Vršovicích za 500kč a měnil samozřejmě zadarmo :-).

Akorát mě mrzelo že diagnostika hlásila údajně pravé krajní, kde je naprd přístup, člověk musí demontovat vnitřní kryty v nárazníku a spodní uchyty

a nakonec to bylo pravé střední kde se člověk dostane bez problémů a jakékoliv demontáže dílů :-\

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...