Červenec 11, 20169 r Ahoj tak ani u F 2 nesmí po výměně kotoučů a destiček jít otáčet kolem ztuha,nebo vydávat nějaký škaredý zvuk. Kotouče i desky si sednou,někdy to trvá i víc než jen 30 km. Záleží na způsobu jízdy.
Červenec 11, 20169 r intelsk pri výmene hlavne treba zatlačiť piest brzdiča až na doraz ak máš komponenty určené pre daný typ vozidla tak brzdu vložíš úplne ľahko nesmie to ísť nasilu a až po xxkm si brzdy sadnú(platničky s kotúčmi).
Březen 31, 20205 r Na Fabii mám vpředu brzdy FS-III. Čím se mají správně mazat ty výstupky na těhlici, po kterých chodí brzdové destičky? V dílenské příručce se o tom nic nepíše. Když mi v autorizovaném servisu před dvěma lety měnili brzdové třmeny, tak to namazali něčím bílým. Myslel jsem, že to je "Vysokoteplotní tuhá mazací pasta pro brzdový systém." s označením G 000 650, tak jsem to koupil na e-shopu: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n05210800-mazaci-pasta-skoda-25185.html za asi 1500 Kč. Přišla mi tuba, kde seděl výrobce i číselné označení, ale vevnitř byla šedá (ne bílá) pasta. Volal jsem na e-shop a oni na základě toho prý volali do Škodovky, kde jim řekli, že na barvě nezáleží, pokud sedí to číslo. Je opravu možné, že ta originál mazací pasta má šedou barvu? Na první pohled to vypadá OK, ale mám strach, aby mi to třeba nezačalo kapat na kotouče, až ty brzdy jednou pořádně zahřeju...
Březen 31, 20205 r g000650 je normálna vysokotepelná pasta na plochy kde chodia segmenty , pod kotúče , na náboje a pod ... biela je g052150a2 a je to tuk na vodítka , manžety a iné veci v gume ktoré normálne vazelíny leptajú
Prosinec 1, 20204 r Zdravím přátelé, Tak při mé cestě hledání závady (kontrolka brzd) sem okoukával ruční brzdu a objevil sem tuto potíž. Nepřijde mi normální, že to kolo jde tak ztuha, či ano ? Díky za názory, případně řešení. ( Z mé hlavy mě napadlo pouze rozebrat zadní pakny, pročistit a vrátit, ale než se do toho pustím tak bych rád znal Vaše názory. Díky. v4.mp4 v5.mp4
Prosinec 2, 20204 r Normální to určitě není. To kolo musí jít úplně volně jako to pravé. Chce to rozebrat, vyčistit, zkontrolovat, nastavit správně samostav a případně nastavit ruční brzdu. Obě kola by měly při postupném zatahování ruční brzdy klást stejný odpor při otáčení. A rovnou omrknout i ložiska kol, jestli nemají vůli. Upraveno Prosinec 2, 20204 r od mambo
Srpen 6Srp 6 Ahoj, potrebuji vymenit prachovku (praskla) na trmenu brzdy 1LQ u fabie 1, brzdovy trmen FS-3 Ate, 54 mm, VW 82, 254/6. Pist jsem ze trmenu vyjmul, ale prachovaka se zda byt nalisovana a nejde vyjmout bez nasili. Mam novou prachovku QUICK BRAKE 114-0003 - Sada pro opravu brzdového třmenu, ktera sedi prumerem, ale jinak se zda byt jina nez puvodni (mensi pri natazeni) a vklada se do drazky. Nikde jsem nenasel zadnou prachovku, ktera by pusobila, ze by se mela do trmenu zalisovat. Setkal jste se nekdos tim, ze by byla u tohoto brzdoveho trmene prachovaka lisovana? Jak ji mohu vymenit? Kde ji mohu sehnat, nebo je to proste jen prirezle a nova prachovka, co jsem uvadel tam bude pasovat. Dekuji moc za rady.
Srpen 6Srp 6 Cvičně jsem rozebíral jeden origo FS-III třmen, který jsem pak vyhazoval. Byla tam gumová prachovka, která se po vytáhnutí pístu dala vytáhnout normálně rukou. Na YouTube jsou videa, kde je vidět, jak se používají ty opravné sady, viz např.
Srpen 7Srp 7 Diky moc Shrek_85, tohle video i x-dalsich jsem videl a nikde nepusobi, ze by prachovku extra pacili. Pistek jsem vytlacil vzduchem. Ale prachovka je bud tak slepena lety nebo prirezla. Nepusobi pritom nijak tvrde. Macolaiden, se na svych videich zminuje, ze takove prachovky existuji, ale netusim, zda se to tyka i trmenu LS-III, proto se ptam, zda se s tim nekdo treba jiz nesetkal. Zkousel jsem to klinem i hackem, ale prachovka se ani nehne, nechci ji znicit, neb nemam aktualne v dosahu zadnou nahradu trmenu a potrebuju odjet. Zatim se mi prachovku podarilo zalepit, urcite to nevydrzi, ale da mi to cas to resit. Pokud by tu byl nekdo kdo by si byl absolutne jistej, ze tam je vzdy jen gumova prachovka, co se vklada do drazky a ze tu puvodni muze treba nejak vyrezat dejte vedet. Tahem nebo pacenim mi to nejde.
Srpen 7Srp 7 Ahoj, pracoval som už dávnejšie v Jabloncu a robili sme brzdy na autá , aj škodu no nie tieto presne čo je vyšie na videu. V brzde strmeni sa dávala gumička do toho otvoru kde je piest, potom sa klasicky nasadila prachovka a brzda sa dala do kolotoča, tak sa volal ten stroj kde to šróbovalo dnu piest a nastavilo to tlaky a podobne, takže prachovka je len nasadená a nič ju nedrží. Pri demontáži sme používali špeciálni kľúč ktorým sa piest vyšróboval von, následne sa vybrala prachovka a aj gumička. Nasadili sa nové komponenty a otestovala sa brzda na škúšačke či je ok. Doporučoval by som nasadenie novej gumičky po prečistení kde je piest, aj prachovku novú dať, ona stvrdne časom a nová je pružná.
Srpen 7Srp 7 Píst se šroubuje na zadních brzdových třmenech, kde je samostav ruční brzdy. Na předních brzdových třmemech na pístu žádný závit není. Co se týká různých konstrukcí prachovky, těžko říct. Já jsem měl origo třmeny, kde byla jen guma. Výrobce zadních brzdových třmenů byl Lucas. U těch předních si nejsem jistý, ale ATE podle mě nejsou origo třmeny.
Srpen 7Srp 7 Dekuju moc za reakce a zkusenosti. Jde mi jen o tu prachovku, pist jsem ven vyfouknul, byl prekvapive naprosto v poradku, jen jsem jej drobne prelestil, ctvercova gumicka co tesni pist byla taky ok, presto ze mam nahradni, tak mi prisla ta puvodni kvalitnejsi a v dobrem stavu, pist chodi a chodil dobre. Jen mam tu prasklou prachovku a nevim jak a za co ji vymenit. Zda se jako by byl uvnitr te gumy v prachovce zality krouzek a cele to bylo do toho trmenu zalisovane. Muze to ovsem jen tak pusobit a vazne je to jen guma a je tam tak festovne narvana ze pusobi za ta leta naprosto pevne, ale zbytek prachovky je mekky, neni cela ztvrdla. Jen proste ani silou, ani pacenim plastovym klinem ani hackem nejde ven. Musel bych ji asi rozriznout a pak bych asi na tom prurezu videl, jak je to vlozeno, ale zatim ji nemuzu znicit, neb nemam nahradu. Taky jsem nechtel pouzit uplne hrubou silu, abych si nezajel omylem do vnitrku trmenu a neudelal vetsi paseku nez uzitek. ATE je urcite original, je tam napis FS-III znak VW, Audi a uvnitr byl na pistku rok vyroby 2006, coz odpivida stari auta. Akorat bylo domontovano v MTX Praha, neb je to dostavba, ale to by na to nemelo mit vliv. Je to Combi z konce roku 2006. Mozna ze by na to stacila vazne jen hruba sila, psal jsem i do Skodovky, tak treba se i ozvou. Asi mi reknou at koupim novej trmen. Kdyby se s tim nekdo setkal a vedel jak to spravne vymenit a za co, dejte prosim vedet, dekuju.
Srpen 7Srp 7 Našel jsem fotku, kde je vidět bez prachovky ten origo třmen, co jsem vyhazoval (F1 Combi z roku 2005). Když jsem ho po 13ti letech nechal vyměnit v autorizovaném servise, tak tam dali třmen, který vypadal úplně stejně. Ten třmen na videu vypadá trochu jinak než ty třmeny na mé F1. Na té fotce je vidět, že tam je opravdu jenom drážka. Nedovedu si představit, jak by se tam dalo něco nalisovat.
Srpen 8Srp 8 nič sa nelisuje, je to len vložené dnu do drážky , ono to časom zrejme sa nejako prilepilo asi, no pokiaľ pán nemá náhradu tak treba s tým opatrne aby ju nepoškodil. neviem či na Váš model by nepasovalo toto, treba skontrolovať kompatibilitu: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0615423xxx-opravna-sada-pro-brzdovy-trmen-evropska-unie-21815.html
Srpen 8Srp 8 @lenovoman Výše uvedený díl určitě ne, protože to je opravná sada na třmen zadní kotoučové brzdy. Opravná sada na třmen přední kotoučové brzdy vypadá takhle: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/8n0698471-sada-tesneni-brzdoveho-trmenu-skoda-28631.html https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/8n0698471-sada-tesneni-brzdoveho-trmenu-evropska-unie-4194.html
Srpen 12Srp 12 Ahoj, chtěl bych se zde zeptat: měnil jsem najednou kotouče s destičkami, nyní mám najeto cca 120 tis. km destičky jsou již skoro ojeté, ale kotouče se mi zdají ještě dobré. Je možné že by vydrželi ještě 100 až 120 tis. km, kdybych vyměnil jenom destičky?
Srpen 12Srp 12 To je tuším 19 mm, já jsem si je ale při přezouvání nezměřil. Proto se zde ptám, zda je možné že by to mohly vydržet. Originály jsem vyměnil současně. Upraveno Srpen 12Srp 12 od psurn
Srpen 12Srp 12 Přední kotouče to určitě můžou vydržet. Poprvé jsem je měnil při 200t km a to jen proto, že se na nich loupala rez mimo brzdné plochy. Sjeté ještě nebyly ani z poloviny. U zadních kotoučů to bohužel funguje tak, že čím méně jezdíš, tím častěji měníš kotouče (hlavně když auto parkuje venku).
Srpen 22Srp 22 Ahoj, mám rozdělané brzdy a chtěl bych si vyměnit krycí plech, ale nemohu se dostat k tomu prostřednictvímu šroubu on je více za nábojem kola než zbylé dva. Mám malou gólu a nevejde se mi tam, jak se k tomu dostat, jakým klíčem to lze udělat, šroub je 8 a dost orezlá. Prosím o radu jak to děláte. Upraveno Srpen 22Srp 22 od psurn
Srpen 23Srp 23 Pokud je tam šestihran a nejde s tím otočit očkovým klíčem, tak se to rozumně sundat nedá. V ose se k tomu šroubu přes náboj nedostaneš a z té zadní strany se to odvrtat nedá. Já jsem to vyřešil tak, že jsem očistil a nalakoval ty krycí plechy, co už tam byly. Zkusím ty šrouby odvrtat, až budu někdy měnit ložisko.
Srpen 23Srp 23 Díky za reakci. Šrouby jsou hodně orezlý, přiznám se že klasickým očkem jsem to ani raději nezkoušel protože jsem měl obavy o strhnutí. Existují a objednám si ploché očkové klíče se šestihranem. Tím si říkám že by to s trochou štěstí mělo jít. Pokud by se to stejně protočilo, tak bych asi hlavu odsekl a přidělal ho prozatím na dva šrouby do výměny ložiska, tak jako to plánujes. Jinak v tom místě, které máš nabarvené stříbrnou, já mám ten plech již prasklý.
před 4 hodiny4 hod Šrouby jsem nakonec povolil. Jeden šel 8 a na některé jsem naklepal 7, jiné poklepáváním a uvolnenim a pomocí očkového klíče se šestihranem. Nakonec jsem vyměnil i kotouče, neboť vnitřní strana měla užší činnou plochu. Použil jsem desky textar, kotouče Valeo a plechy febi.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.