Přejít na obsah

Posunutý rozvodový řemen


danone

Doporučené příspěvky

Na 1,9Tdi AWX mi servisman pri vymene rozvodov zistil ze som mal povodný remen posunutý o jeden zub.

Chybu teda napravil a nový nasadil spravne. auto lepsie taha v nizsich otáčkach ale o 1L mi stupla spotreba.

trasu ktoru som daval na tempomat za 4,5L aj s čakanim v zapche teras davam za 5,5 bez zapchy neviem či to moze byt sposobene tym remenom

Ale menili sme vsetky filtre: olejový vzduchový palivový vsetky oleje nápne kladky sponovaký vodnu pumpu proste skoro vsetko.

Myslite ze mi casom ta spotreba zasa klesne, alebo to bolo naozaj sposobene tým oneskoreným otváraním ventilov

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě na volnoběh ukazuje maxík 0,6 - 0,7,což bych řekl,že je normál.

O spotřebě se s Tebou asi bavit nemůžu průměr mám mezi 7,2 - 8.5l/100km.

Pokud bych měl dosáhnout spotřeby 5,5,nemluvím už vůbec o 4,5,tak bych musel jet pořád z kopce,nebo motor kurevsky podtáčet,otáčky kolem1500 se mototu fakt nelíbí,1800 je podle mě uplné minimum.

Já tvrdím: šlapej na to a bude vše fungovat,podtáčej a bude se srát.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to mam teras uz niak podobne ako ty. Ale predtym ked som sa ras fakt ponahlal trasu BA NR DS BA dialnice som isiel na tempomat tých 180

a medzi dedinami som tomu šlapal v ramci možnosti ako sa len dalo to znamena ze jazda štýlu plyn brzda a potom DS-BA som mal tempomat na 120 a vysledok

bola priemerná 6L

Normalne ked som chodil 50km trasu zaradenú 5ku 100km/h tempomat tak som mal v cieli 4,4 niekedy 4,5 niekedy aj viac podla premavky no teras to pod 5,5nejde.

No z vasich príspevkov usudzujem ze az teras to zere tak jak to zrat má a predtým to bolo extra malo a bolo to spôsobené tým remenom

Dlhodobý priemer za posledných 2000km mam 5,8 ale z toho bola viac ako polka s pôvodným remenom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj zlepsilo se to nejak casem?

Mam uplne stejny problem, dnes jsem prijel ze servisu z vymeny rozvodu a po ceste to zralo o 2l na 100 v prumeru vic nez pred tim a motor jde tezkopadne. Jinak to tahne dobre, ale spotreba je znatelne vyssi. Kdyz dam okamzitou, tak to lita do strasne vysokych hodnot i normalne behem seslapnuti na trojku (treba 50l na 100). To pred tim nedelalo, takhle vysoko to nikdy za jizdy (ne pri rozjezdu) nevylitlo. Jedine, co vim, je, ze menili komplet rozvody i ostatni remeny a ze motor myli WAPem chvili pred tim, nez jsem auto vyzvednul. Cim to muze byt?

Myslim si ze bud dali remen spatne a ventily otviraji jinak nez by mely a to se nezlepsi a budu muset znovu do servisu, nebo odpojili baterii a vyresetovali pocitac a to se po ujeti nejakych km zlepsi samo. Nebo nekam natekla voda, kam nemela :-)

Jinak moc nechapu, jak muze byt rozvodovy remen "posunuty o jeden zub". Jedine, cim je totiz mozne casovani rozvodu nastavit spatne u tveho motoru je posunuti remenice vackoveho hridele v ramci ovalnych der, ve kterych jsou 3 upevnovaci srouby. Pokud je nastaveni hodne spatne, pak to muze byt o tolik, ze se to blizi rozmeru zubu na remenu. Pokud jsi to tak mel, ok. Ale samotne vyjadreni, ze remen byl posunuty o jeden zub mi zni dost nesmyslne. Nasazeni remene totiz probiha tak, ze obe hlavni kola (kliku a vacku) zaaretujes specialnimi pripravky aby se nemohla hnout, a pak tam proste ten remen nasadis. A to nejde jinak nez dobre :) To by musel udelat naprosty amater, ktery nasazoval remen bez obou aretacnich pripravku, ktere jsou k tomu bezpodminecne nutne. Na mne to spis pusobi, ze amater byl ten co ti to delal ted, kdyz dokaze neco takoveho rict a mas casovani nastavene spatne ted.

Editováno: , autor: alpha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Joo uz to frcí jak má. casom sa to upravilo. Ten co mi to robil je moj bratranec ktory ma za sebou vymenenych viac rozvodovych remenov ako ja sexov

a 100% mu dvôverujem. To s tým posunutym remenom mas pravdu blbo som sa vyjadril. Takze ozubene kolecka boli voci sebe posunute o jeden zub.

teras mam spotrebu na volnobeh pri zohriatom 0,5L/h ked zapnem klimu tak je to 0,8-1,0l/h

Ked sa do toho tak vyznas preco si tie rozvody nepravis sám?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protoze jsem nemel ty pripravky, ale uz jsem si je objednal, vsechny potrebne (drzaky na odsunuti predni steny do servisni polohy, klic napinaku remene, horni a dolni aretacni pripravek) jsem sehnal nove v internetovem obchode za cca 1100 korun, coz je krasa. Ted po nedeli je cekam a pak to udelam presne. Zatim jsem zkousel jen naslepo povolovat matky na vackovem kole (staci odsroubovat 3 srouby - plastovy kryt motoru a odcvaknout horni kryt rozvodu - 2 spony po stranach a kryt vytahnout a muzes zkouset) a pootacet s nim o kousek na obe strany (s hruzou aby se to nepotkalo :-D, musi se jen opravdu o maly kousek i kdyz ovalne diry jso navrzene tak, ze PRI SPRAVNE NASAZENEM REMENU i kdyz se srouby povoli, tak auto prestane jet, ale ventily by se nemely potkat) a ted je to o moc lepsi. Volnobeh (zahraty motor) taky 0,4-0,5l a prumerna na kratke trase tam a zpatky (10km, velky kopec na trase) mi pred chvilkou delala 5,2 l/100 coz uz vypada dobre.

V podstate pri povolenych 3 sroubech vacky otacis za stredovy sroub kratkymi "cuky" vzdy o kousek proti rucickam (nejlepsi je na zacatku si udelat rysku na stredovem sroubu vacky a na vackovem kole, abys vedel, jak to bylo na zacatku a o kolik tocis), vzdy utahnes a zkousis nastartovat. Postupne se dostanes do bodu, kdy uz auto pri startu blafne, ale hned chcipne. Od tohohle bodu vratis o co nejmensi kousek zpet, utahnes a pokud to chyta dobre, je to ta poloha, kterou hledame, kdy to moc nezere a dobre startuje. Pokud stale neudrzi nastartovane, vratis jeste o kousek zpet. Nezapomenout poradne utahnout vsechny 3 srouby na vackovem kole!! (20N/m + "zakniknout" o další 1/8 otacky). Kazdopadne to neseridis tak dobre, jako za pouziti aretacnich pripravku, ale to se musi rozhodit predek, coz je vetsi rozdelavka. Ale v nouzi , jsem zjistil, ze muzes tenhle postup pouzit.

Spravne serizeny motor ma ukazovat:

- volnobeh v lete, zahraty motor 1,9TDI-PD 0,1 - 0,2 l/h (bez klimatizace, letni gumy 16")

- vyrazeni rychlosti na neutral pri 60km/h musi merena hodnota spadnout na 0,0 l/100km stejne, jako kdyz se nevyradi a pustis plyn.

Ted mi to nedela. Kdyz z kopce vyradim, stale to ukazuje asi 0,5-0,6 l/100km.

Editováno: , autor: alpha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme ze to neco zere, jinak by to chciplo, ale je to pri spravne serizenem motoru pod rozlisovaci mezi merice spotreby v l/100km. Lze to zmerit jen pri stojicim aute v l/h. A blbost to neni, me to odjakziva ukazovalo tak do te doby, nez mi pri vymene rozvrtali rozvody. Jeste jsem si schvalne rikal, kolik to teda muze mit spotrebu, kdyz to spadne na 0,0 a motor nechcipne. Mam to auto od 80000 najeto a odjezdil jsem s nim 10000km a porad to ukazovalo presne to co jsem psal - volnobeh okolo 0,1-0,2 l/h a pri vyrazeni pri 60km/h spotreba spadla na 0,0 To byly rozvody jeste serizene original z Boleslavi. Obzvlast prvni tisicovku kilometru jsem jezdil porad se spotrebou na displeji, protoze me fascinovalo jak malo takova velka kara zere. Takze jen pisu co jsem videl, kdyz to bylo serizene orginal z vyroby. A vim to naprosto urcite, na 0,0 to pri vyrazeni padalo pokazde, pokud jsem jel nad 40km/h.

A jestli vam to ukazuje jinak, tak to proste mate serizene spatne, patrne vam neseridili rozvody v autorizovanem servisu presne podle navodu, ale nejaky chytrak bez aretacnich pripravku, presne jako to udelali mne. Kdyby totiz mel kazdy automechanik pripravky na vsechna auta, co mu tam prijedou, tak by jen za pripravky na rozvody zaplatil okolo 100 000 korun. Takze je pochopitelne, ze to krome autorizovanych servisu delaji vetsinou jen "od oka". Ono to totiz pak taky jede...

A pote, co jsem si to asi po sedme precetl v servisni m manualu, jak se to ma sprave delat a teprve pak jsem to pochopil, je mozne, ze ani v kazdem autorizovanem servisu vam to spravne neudelaji, ale to je jen muj odhad, treba jim krivdim. Ale je to tam popsane dost zmatecne.

Editováno: , autor: alpha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, taky to máš seřízený blbě :p

A ještě jednou opakuju, že vím, že to nežere úplnou nulu, ale pokud to máš seřízený správně, tak je to pod rozlišovací shopností měřiče, takže ti to nulu ukáže. Reálná spotřeba mi vychází výpočtem asi 0,17 l/100km při 60km/h a 0,1 l/h.

Otázkou další je, jak se v tomhle liší 1,9 74kW a 96kW, popřípadě čipnuté motory. Je možné, že se při volnoběhu chovají různě. Já mám nechipnutý 74kW AVB. Ty spotřeby spolu souvisí, takže pokud ti to na volnoběh nepřeskakuje mezi 0,1 a 0,2 l/h jako to dělalo mně, tak ti to na "zdánlinou" nulu (abysme se teda nehádali) při vyřazení asi nespadne, protože ti to prostě při volnoběhu žere víc.

Samozřejmě při jízdě bez plynu to úplně uzavře přívod paliva. Některé motory to dělají až při víc než zhruba 1800 otáčkách, můj to dělá už někde při 1200-1300, je to znát, jak to najednou samo "přidá", když dojíždím bez plynu před barák.

Taky je určitě rozdíl, pokud má někdo najeto 200k a já 90k, tak ten motor už je vyběhlejší, to je jasný. Mně to udělalo po výměně rozvodů skokově, takže vím, že něco je blbě. Stejný měřič spotřeby, stejný motor, jen nové rozvody. Možná, že to jen jde víc ztuha, než se řemeny oběhají (byly měněné všechny). Ale podle měřiče mi to ukazuje na volnoběh trojnásobnou spotřebu, což je dost. Jsem sám zvědavej, až mi dojdou přípravky, co tam najdu, až to rozhodím.

Editováno: , autor: alpha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prečo to rataš so spotrebou 0,1l/h ked to auto ma zrat na volnobeh 0,5/0,7l/h

ked ides 60km/h tak 100km prejdes za 100minut

ked ti auto na volnobeh zere 0,5l/h tak zere 0,008333333333333333333 l/min a to je za 100min 0,83L

To znamena ze ze ti palubne pc musi ukazovat pri 60ke pri vyradenej rychlosti spotrebu 0,8L/100km

A skusim ci to tak naozaj ukazuje :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem, že jsem měl spotřebu při rozvodech seřízených originál z Boleslavi na volnoběh 0,1 -0,2 l/h :) . Takže jsem to počítal na tuhle spotřebu. Příští týden asi o víkend to rozhodím a uvidím, jestli když se to udělá přesně podle návodu, tak jestli to půjde seřídit tak, aby se to tomu zase přiblížilo. Doufám že jo, i když volnoběh asi nedělá podstatnou část spotřeby. Jde spíš o to, že když časujou ventily blbě tak se ti můžou podpalovat a odejdou ti dřív, než normálně. A taky ti asi nepůjdou (nebo půjdou blbě) naměřit emise, aby ses do nich v pohodě vešel.

Editováno: , autor: alpha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sa ti snazim vysvetlit ze 0,1-0,2 na volnobeh to zrat nemoze to je hrozne malo a ked si prejdes toto skodovacke forum ci uz octavie fabie alebo superby tak zistis ze 1,9TDi

ma zrat 0,5 ked je zahrata a vsetko ok. Preto ze ti to od noveho nakokot ukazovalo to neznamena ze to je spravne....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň, já si o tom myslím něco jinýho.

Kolik lidí si dá za originál cenu 18500 (ověřoval jsem) v autorizovaném servisu udělat rozvody, když si je může nechat udělat v neautorizovaném nebo od znamého za 6-7000? Odhaduju, že až na pár vyjímek nikdo. Akorát že netuší, jak se to moc liší v kvalitě (ani já jsem to netušil, přiznám se a taky jsem si to nechal udělat u známého automechanika, který mě tvrdil, že to zvládá naprosto bez problémů a dělal už to stokrát a žádnej problém atd atd.).

Jenže já jsem ten rozdíl viděl hned, protože jsem to před tím měl seřízený origo. A když mi to ukazovalo na volnoběh 0,1 a pak 0,6, tak něco musí bejt blbě žejo.

A všichni, co si to nechali udělat "za sedmičku" tady samozřejmě tvrdí , že to na volnoběh žere minimálně 0,5 , protože to maji seřizený od oka. Z vlastni zkušenosti vím, (hrál jsem si s tím asi 3 hodiny) že naoko seřizené to jde seštelovat, když si s tím hodně hraješ, na 0,3-0,4. Abys to trefil úplně přesně, to bys musel mít štěstí jako ve sportce, to bez přípravků netrefíš, tam se hraje na desetiny milimetru a né na půl centimetru, jak se to dělá od oka. Každej řemen je jinak dlouhej, většina servisů ti řemen vymění (a to je ještě otázka jestli dobře, musí se dávat na vodní pumpu jako poslední, tedy zleva, jinak to máš hned o zub jinak) a nechá to být jak to bylo, na nic víc radši nešahaj (kromě napínací kladky) aby to v panické hrůze ještě víc nezku*vili, ("dyť se to může potkat vole") a sestaví to. Přesně tak to udělali mně. Takhle provedené to nikdy nemůže žrát míň na volnoběh než 0,5, spíš odhaduju tak 0,8. A to radši nemluvím o jízdě samotné, ale to se dost blbě měří a srovnává.

Editováno: , autor: alpha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zítra nebo pozítří se schválně kouknu na to jak to žere mi.Jinak co se týče těch rozvodů,tak bych se nebál říct,že rozdíl v rozvodech za 7000 a 18500 jak píšeš je pouze ten,že rozvody za 18500 prošly přes více lidí a tudíž musí více stát.

Nepočítám do toho práci,ale pokud vemu dvě totožné sady,které obsahují stejnou značku a jedna bude kupovaná ve škodovce a druhá u klasického prodejce,tak tam se cena bude lišit.A to už nepíšu jaká bude cena,když si rozvody koupíš u někoho známého,ktërý má buď nějakou značnou slevu u obchodníka a nebo to veme na firmu.Taky byses divil jak se cena změní.Takže rozhodně podle ceny bych to neposuzoval.

Samozřejmě pokud by někdo koupil rozvody s bezejmennou značkou,potažmo zvlášť levné,tak je jasné,že s kvalitou to nebude moc valné.

Rozvody mě taky čekají,tak ti pak řeknu jaké náklady jsem měl já a jak to jezdí.jen ještě musím chvilinku počkat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zítra nebo pozítří se schválně kouknu na to jak to žere mi.Jinak co se týče těch rozvodů,tak bych se nebál říct,že rozdíl v rozvodech za 7000 a 18500 jak píšeš je pouze ten,že rozvody za 18500 prošly přes více lidí a tudíž musí více stát.

Nepočítám do toho práci,ale pokud vemu dvě totožné sady,které obsahují stejnou značku a jedna bude kupovaná ve škodovce a druhá u klasického prodejce,tak tam se cena bude lišit.A to už nepíšu jaká bude cena,když si rozvody koupíš u někoho známého,ktërý má buď nějakou značnou slevu u obchodníka a nebo to veme na firmu.Taky byses divil jak se cena změní.Takže rozhodně podle ceny bych to neposuzoval.

Samozřejmě pokud by někdo koupil rozvody s bezejmennou značkou,potažmo zvlášť levné,tak je jasné,že s kvalitou to nebude moc valné.

Rozvody mě taky čekají,tak ti pak řeknu jaké náklady jsem měl já a jak to jezdí.jen ještě musím chvilinku počkat.

Já teda nevím, mě zatím rozvody nečekají, ale soused je dělal před půl rokem a bylo to tuším odsud http://shop.autovysocany.cz/product_info.p...products_id=719

+ 1200 Kč za práci ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...