Jump to content

Octavia 1.6 MPI 75KW - Pomalá reakce plynu


Meade

Recommended Posts

Zdravím..jsem čerstvým vlastníkem octavia 1.6, 75kw, AVU..včera při prvním ježdění jsem zastavil v kopci a nestačil jsem se divit..přidám plyn,pouštím spojku,prodleva jako prase,až mi to během prodlevy couvlo..prostě asi 1 sekundu nereagoval plyn,rozjezd do kopce bez couvnutí šel jen přes ručku. Do toho se během té prodlevy ozývá nějaké divné rachtání podobné chrastění ventilů. Je to vadným spínačem spojkoveho pedalu nebo něco víc,když to takhle rachtá? Díky

Edited by Roy Jones jr.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Mám to chápat tak, že to samo odeznělo u tvé Fábie?? Dělalo to, ale přestalo to?

Jinak ze zkušeností, motory co se nyní dávají do

--------------

Octavia 1 --

--------------

1) 1.4 16V 55KW - okamžitá(blesková) reakce plynu - vyzkoušeno na několika vozech

2) 1.6 MPI 75KW - prodleva při sešlápnutí plynu - vyzkoušeno na cca 30ti vozech :-//

3) 1.9 TDI PD 74 KW - řekl bych ze to skoro reaguje ihned, ale malilinko tady taky je prodleva.

4) 1.8 T - okamžitá reakce(jak jinak)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------

Octavia 2 --

--------------

1) 1.4 16V 59KW - Velká prodlevá při sešlápnutí plynu

2) 1.4 16V TSI 90KW - velmi ostrá! reakce na sešlápnutí plynu :-)) jak jinak :-)

3) 1.6 MPI 75KW - řekl bych že u Octavia 2 je reakce malinko lepší - pocitově, přitom motory stejný, ale zas to může být jinak naladěný(jiná hmotnost vozidla, převody atd).

4) 1.9 TDI 77KW - bez debat, okamžitá reakce, nebo jsem si ničeho nevšiml.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stále nikdo, kdo by poradil, jak to tedy je s pomalou odezvou při sešlápnutí plynu u motoru 1.6 MPI 75KW Octavia 1 ?????????????

Má s tím někdo zkušenosti, pomohlo vám přehrání sw u ŘJ?

Problém je takový že 1.6 75kW v octavce má elektronicky řízenou škrtící klapku a sw tomu není přizpůsoben aby reagoval ihned, přesněji s minimální časovou prodlevou. Starší benzínové agregáty mají mechanicky ovládanou klapku, neboli přes bowden (lanko). Kvalitní chip ti sice na atmosvérickém motoru moc výkonu nepřidá (běžně do 10%), ale upraví ti výkonový průběh, opraví prodlevy plynu atd. Dalším problémem elektronické šk. klapky u oct 1.6 75kw je problém udržet motor ve stálých otáčkách na neutrálu (aspoň s mojí zkušeností).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 years later...

Čau, už před pár týdnama jsem byl za Cimbu pro poladění té reakce na plyn, ale problém mi furt přetrvává... Zatím jsem to s ním řešil jen mailem/telefonicky, říká že nový SW se tam "nemohl nenahrát" a že mám hledat chybu spíš u sebe/auta. Auto je motoricky v top stavu, nájezd jen 20tis, jednotka bez chyb, readiness lambdy v pořádku, spínač spojky měřený, motor má krásný tichý chod atd... Jenže ta prodleva je strašná - na volnoběh mezi šlápnutím na plyn a odlepením otáček je to asi 0,5s, při vyšších otáčkách je to trochu lepší. Dělá to stojící i jedoucí auto, se zařazenou rychlostí i na volnoběh. Mačkání spojky nemá vliv.

 

Při studeném startu je ta reakce mnohem lepší, jenže do pár minut se to pokazí.

 

Nedokázal by někdo poradit? Už nějak moc nevím co s tím... Uchyluju se k mírně zoufalým řešením - mám nachystanou druhou jednotku na vyzkoušení, koupil jsem i programátor eeprom/flash že to aspoň vyčtu, tohle je na dlouhý lokty s tím něco udělat, chce to definiční soubor nebo někoho kdo tomu rozumí... Ale nemám ve zvyku se vzdávat a s elektronikou dělám tak věřím že se s tím nějak poperu - zatím ale nevím jak :-)

 

Díky za jakékoli rady!

Edited by ASV
Link to comment
Share on other sites

Tak jsem dneska znova byl u pana Jandy (Cimbu), úplně v pohodě, nahrál to tam pro jistotu ještě jednou, ukazoval mi jak se kontrolují nahraná data, takže tam problém už být nemůže. Problém ale přetrvává. Zbývají snad jedině ty lambda sondy, ale že by to mělo takový vliv na reakci plynu? Ale kdoví co v té jednotce páni inženýři z VW vykoumali...

Edited by ASV
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zdravím borci.

Můžete mi někdo poradit, jak vymontovat ten spínač spojky? Mám problém s tím neklesáním otáček při vymáčknutí spojky. Popravdě, ještě jsem se na to nedíval v autě, ale na netu nemůžu najít žádný návod.

EDIT: Tak náhodou jsem narazil na tento obrázek... Tak třeba ho stačí jenom nějak "vytáhnout"?
image.thumb.png.9d3a71453f011a9a1af96fff8fefc770.png


Děkuji a přeji krásný den.

@FoXo4 @KarlosTDi

Edited by ztr00
Link to comment
Share on other sites

Děkuji, bylo to fakt jednoduché vyměnit, ale můj problém to nevyřešilo.
Tak jsem vyměnil děravou hadici sání, taky nepomohlo. Tak jsem vyčistil škrtící klapku a teďka má auto nějaké mentální problémy, protože se klapka nějak odmítá zkalibrovat a nemůžu načíst ani ten modul 098. 😞

Tak asi budu muset sehnat novou klapku...

 

 

  

Link to comment
Share on other sites

Tak přidávám update...
Včera jsem vyměnil škrtící klapku za použitou VALEO, ale stejně se VCDS nepřipojí na ten modul 098, aby si načetla hodnoty. Nicméně klapka se zkralibrovala a motor se chová jak má. 
Bohužel, problémy s nárůstem otáček při řazení to nevyřešilo.
Takže bylo provedeno:
1. Výměna spínače spojky
2. Výměna hadice sání
3. Výměna škrtící klapky

Teď už mi tam svítí jenom EGR ventil (chyba 17811) a lambda sonda (chyba 17526)... Tak asi vyměnit i toto?

 

Edited by ztr00
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...