Roy Jones jr. Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 (edited) Zdravím..jsem čerstvým vlastníkem octavia 1.6, 75kw, AVU..včera při prvním ježdění jsem zastavil v kopci a nestačil jsem se divit..přidám plyn,pouštím spojku,prodleva jako prase,až mi to během prodlevy couvlo..prostě asi 1 sekundu nereagoval plyn,rozjezd do kopce bez couvnutí šel jen přes ručku. Do toho se během té prodlevy ozývá nějaké divné rachtání podobné chrastění ventilů. Je to vadným spínačem spojkoveho pedalu nebo něco víc,když to takhle rachtá? Díky Edited July 7, 2015 by Roy Jones jr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roy Jones jr. Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Ještě dodám,že svítí kontrolka motoru..VAG ukazuje špatná lambda sonda před kat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roy Jones jr. Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 (edited) Tak na sondě to ukazuje chybu na okruhu vyhřívání,ale co víc..přidala se další kontrolka..jede asi na 3 válce a hlásí chybu 01314 - 013 Edited July 26, 2015 by Pawouk Necituj předchozí příspěvek! A už vůbec ne svůj... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chase Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 zkusil bych zkontrolovat pojistku c.43 (10A-cervena) v pojistkovem boxu vlevo u ridice, vyhriva obe lambdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Jonkov Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Zdravím, chci se zeptat jaký je postup při výměně spojkového spínače? Všiml sem si že někdy když stojím na semaforu mi otáčky vyletí na 1000 ot/min a drží ale když brnknu po plynu tak to spadne na těch cca 700 a trošku to kolísá. Díky za odpověď. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarek Jonkov Posted April 16, 2016 Share Posted April 16, 2016 Tak dnes vyměněn spojkový spínač a pořád stejné. Tak V úterý nechám vyčistit klapku + základní nastavení tak uvidíme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vara Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Mám to chápat tak, že to samo odeznělo u tvé Fábie?? Dělalo to, ale přestalo to? Jinak ze zkušeností, motory co se nyní dávají do -------------- Octavia 1 -- -------------- 1) 1.4 16V 55KW - okamžitá(blesková) reakce plynu - vyzkoušeno na několika vozech 2) 1.6 MPI 75KW - prodleva při sešlápnutí plynu - vyzkoušeno na cca 30ti vozech :-// 3) 1.9 TDI PD 74 KW - řekl bych ze to skoro reaguje ihned, ale malilinko tady taky je prodleva. 4) 1.8 T - okamžitá reakce(jak jinak) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------- Octavia 2 -- -------------- 1) 1.4 16V 59KW - Velká prodlevá při sešlápnutí plynu 2) 1.4 16V TSI 90KW - velmi ostrá! reakce na sešlápnutí plynu :-)) jak jinak :-) 3) 1.6 MPI 75KW - řekl bych že u Octavia 2 je reakce malinko lepší - pocitově, přitom motory stejný, ale zas to může být jinak naladěný(jiná hmotnost vozidla, převody atd). 4) 1.9 TDI 77KW - bez debat, okamžitá reakce, nebo jsem si ničeho nevšiml. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Stále nikdo, kdo by poradil, jak to tedy je s pomalou odezvou při sešlápnutí plynu u motoru 1.6 MPI 75KW Octavia 1 ????????????? Má s tím někdo zkušenosti, pomohlo vám přehrání sw u ŘJ? Problém je takový že 1.6 75kW v octavce má elektronicky řízenou škrtící klapku a sw tomu není přizpůsoben aby reagoval ihned, přesněji s minimální časovou prodlevou. Starší benzínové agregáty mají mechanicky ovládanou klapku, neboli přes bowden (lanko). Kvalitní chip ti sice na atmosvérickém motoru moc výkonu nepřidá (běžně do 10%), ale upraví ti výkonový průběh, opraví prodlevy plynu atd. Dalším problémem elektronické šk. klapky u oct 1.6 75kw je problém udržet motor ve stálých otáčkách na neutrálu (aspoň s mojí zkušeností). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shotysk Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 Zdar. Robí niekto tu úpravu prechodových stavov aj na Slovensku. To oneskorenie na plyn. pedale a rozbiehanie je strašné . Octavia 1.6 75kw 2002 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASV Posted May 29, 2023 Share Posted May 29, 2023 (edited) Čau, už před pár týdnama jsem byl za Cimbu pro poladění té reakce na plyn, ale problém mi furt přetrvává... Zatím jsem to s ním řešil jen mailem/telefonicky, říká že nový SW se tam "nemohl nenahrát" a že mám hledat chybu spíš u sebe/auta. Auto je motoricky v top stavu, nájezd jen 20tis, jednotka bez chyb, readiness lambdy v pořádku, spínač spojky měřený, motor má krásný tichý chod atd... Jenže ta prodleva je strašná - na volnoběh mezi šlápnutím na plyn a odlepením otáček je to asi 0,5s, při vyšších otáčkách je to trochu lepší. Dělá to stojící i jedoucí auto, se zařazenou rychlostí i na volnoběh. Mačkání spojky nemá vliv. Při studeném startu je ta reakce mnohem lepší, jenže do pár minut se to pokazí. Nedokázal by někdo poradit? Už nějak moc nevím co s tím... Uchyluju se k mírně zoufalým řešením - mám nachystanou druhou jednotku na vyzkoušení, koupil jsem i programátor eeprom/flash že to aspoň vyčtu, tohle je na dlouhý lokty s tím něco udělat, chce to definiční soubor nebo někoho kdo tomu rozumí... Ale nemám ve zvyku se vzdávat a s elektronikou dělám tak věřím že se s tím nějak poperu - zatím ale nevím jak :-) Díky za jakékoli rady! Edited May 31, 2023 by ASV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASV Posted June 1, 2023 Share Posted June 1, 2023 (edited) Tak jsem dneska znova byl u pana Jandy (Cimbu), úplně v pohodě, nahrál to tam pro jistotu ještě jednou, ukazoval mi jak se kontrolují nahraná data, takže tam problém už být nemůže. Problém ale přetrvává. Zbývají snad jedině ty lambda sondy, ale že by to mělo takový vliv na reakci plynu? Ale kdoví co v té jednotce páni inženýři z VW vykoumali... Edited June 1, 2023 by ASV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ztr00 Posted November 28 Share Posted November 28 (edited) Zdravím borci. Můžete mi někdo poradit, jak vymontovat ten spínač spojky? Mám problém s tím neklesáním otáček při vymáčknutí spojky. Popravdě, ještě jsem se na to nedíval v autě, ale na netu nemůžu najít žádný návod. EDIT: Tak náhodou jsem narazil na tento obrázek... Tak třeba ho stačí jenom nějak "vytáhnout"? Děkuji a přeji krásný den. @FoXo4 @KarlosTDi Edited November 28 by ztr00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rizzo Posted November 28 Share Posted November 28 Otočiť a vybrať Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ztr00 Posted November 29 Share Posted November 29 Děkuji, bylo to fakt jednoduché vyměnit, ale můj problém to nevyřešilo. Tak jsem vyměnil děravou hadici sání, taky nepomohlo. Tak jsem vyčistil škrtící klapku a teďka má auto nějaké mentální problémy, protože se klapka nějak odmítá zkalibrovat a nemůžu načíst ani ten modul 098. 😞 Tak asi budu muset sehnat novou klapku... VID_20241129_171000.mp4 VID_20241129_171220.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ztr00 Posted yesterday at 05:48 AM Share Posted yesterday at 05:48 AM (edited) Tak přidávám update... Včera jsem vyměnil škrtící klapku za použitou VALEO, ale stejně se VCDS nepřipojí na ten modul 098, aby si načetla hodnoty. Nicméně klapka se zkralibrovala a motor se chová jak má. Bohužel, problémy s nárůstem otáček při řazení to nevyřešilo. Takže bylo provedeno: 1. Výměna spínače spojky 2. Výměna hadice sání 3. Výměna škrtící klapky Teď už mi tam svítí jenom EGR ventil (chyba 17811) a lambda sonda (chyba 17526)... Tak asi vyměnit i toto? Edited yesterday at 07:09 AM by ztr00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.