Přejít na obsah

Cudny zvuk - poloha dva zapalovania


ocec

Doporučené příspěvky

Nazdar borci,

Zacala sa mi objavoval cudna vec.

Ked je vonku teplo, resp. auto stoji cely den na slnku a potom idem startovat, tak ked otocim klucom do polohy dva a cakam kym zhasnu kontrolky, tak niekde z priestoru pristrojovky (na vrchu) zacnu take divne zvuky, ako keby niekomu skvrkalo v bruchu. Asi po 5 sekundach to skonci a uz sa to neobjavi.

Ked vypnem motor a znova idem startovat tak sa to opakuje. Robi to aj ked je ventilator na polohe 0.

Zaujimave je, ze ked je v noci chladno a idem rano startovat, tak to nerobi.

Nemate s tym niekto skusenost?

Kazda rada pomoze....Dik :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ak to je taký bzučivý zvuk trvajúci cca 10 sekúnd tak sa jedná o servo klapky kúrenia, alebo servo recirkulácie vzduchu.

Jedno je za rádiom a druhé za schránkou spolujazca. Normálne by to samozrejme robiť nemalo, ale keď je vadné tak sa pri každom štartovaní otáča, lebo elektronika má z neho chaos a nevie v akej polohe práve je a teda sa to snaží tým točením zistit.

Výskúšaj toto : daj klúčik do polohy aby svitili kontrolky na palubuvke a vypni ventilátor a zatvor všetky dvere. Potom daj ovládač kúrenia na minimum a pochvíli ho prestav na maximum a počuvaj, objaví sa ten vrčivý zvuk? To je servo kúrenia.

Potom zatlač gombík recirkulácie na paneli kúrenia, oranžová ledka sa musí rozsvietit a mal by si počuť servo recirkulácie vzduchu.

Oranžová ledka musí zostať svietiť, ak sama od seba zhasne máš problém z týmto servom.

Npíš čo si zistil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Funguje, ale iba keď ho zapneš pri regulátore otočenom na čelné sklo. Keď recirkuláciu zapneš napr. pri ofuku na nohy a potom otočíš na čelné sklo tak samozreme vypne. Dá sa však zapnúť aj na čelné sklo.

Editováno: , autor: Standis
necituj příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak to je taký bzučivý zvuk trvajúci cca 10 sekúnd tak sa jedná o servo klapky kúrenia, alebo servo recirkulácie vzduchu.

Jedno je za rádiom a druhé za schránkou spolujazca. Normálne by to samozrejme robiť nemalo, ale keď je vadné tak sa pri každom štartovaní otáča, lebo elektronika má z neho chaos a nevie v akej polohe práve je a teda sa to snaží tým točením zistit.

Výskúšaj toto : daj klúčik do polohy aby svitili kontrolky na palubuvke a vypni ventilátor a zatvor všetky dvere. Potom daj ovládač kúrenia na minimum a pochvíli ho prestav na maximum a počuvaj, objaví sa ten vrčivý zvuk? To je servo kúrenia.

Potom zatlač gombík recirkulácie na paneli kúrenia, oranžová ledka sa musí rozsvietit a mal by si počuť servo recirkulácie vzduchu.

Oranžová ledka musí zostať svietiť, ak sama od seba zhasne máš problém z týmto servom.

Npíš čo si zistil.

JA SOM TO VYSKUSAL TAK,KED SOM DAL KLUCIK DO POLOHY ABY SVIETILI KONTROLKY A KED TO BZUCANIE NEBOLO LEBO NIEKEDY JE NIEKEDY NENI,PRETOCIL SOM KOBIKOM DOLE ABY REGULACIA BOLA NA NOHY,STLACIL SOM GOMBIK KED SA ORANZOVA LETKA ZASVIETILA HNET MI TO ROBILO,KED SOM JU VIPOL PRESTALO CO TO JE VLASNE AKO SA DA OPRAVIT_?MOZEM STIM TAK JAZDIT ALEBO NIE__?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže ešte raz, stlač gombík recirkulácie a čakaj, vrčanie bi malo trvať cca 5 sekúnd a malo by prestať a ledka by nemala zhasnúť po skončení toho vrčania. Keď zhasne sama od seba je problém v tom serve.

V každom prípade s autom jazdiť môžeš, oprava je tu na fóre už viac krát rozoberaná, je to ale práca pre ludí čo sa trochu vyznajú v elektrike a mechanike. Začiatočník to sám nezvládne. Nové servo stojí cca 4000 Sk.

Ja som si ho tiež opravoval a zatial OK. Nevašaj hlavu, je to bežná závada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak potom sa jedná o sporadický problém v serve, časo sa to bude zhoršovať, teraz to nerieš.

Vyskúšaj ešte počas jazdy zatlač to tlačítko a nechaj tak dhšiu dobu /aspoň 15 min./ ledka by nemala sama od seba zhasnúť.

Kúrenie ti funguje normálne ? Máš v aute klímu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JOzo kurenie mi funguje normalne,klimu nemam,raz sa mi stalo ze rucicka ako ukazuje teplotu tak sa mi dvyhla velmi malo aj topenie uz take bolo podla tej rucicky,ked som motor vypol a potom zapol teplotu ukazovalo uz normalne,vyskusam este toto co si mi poradil diky kamo za radi dakujem .JOZO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak potom sa jedná o sporadický problém v serve, časo sa to bude zhoršovať, teraz to nerieš.

Vyskúšaj ešte počas jazdy zatlač to tlačítko a nechaj tak dhšiu dobu /aspoň 15 min./ ledka by nemala sama od seba zhasnúť.

Kúrenie ti funguje normálne ? Máš v aute klímu ?

nazdarek,nechal som za jazdy ledku 20 minut a neshasla mozes mi poradit co dalej dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v tom prípade to nie je závada, ale vlastnosť. Všetko je v poriadku. Možno nejaký problém sem tam nastane, ale zatial to nerieš.

No. mne to robi bez ohladu na to, ci mam zapnuty alebo vypnuty ventilator.

Akonahle zapnem recirkulaciu, prestane to, ale v pozadi to este ako keby doznieva......

V kazdom pripade, to pri zapnuti recirkulacie prestane.

Takze je to to servo recirkulacie?

Aka je priblizna cena?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

joooooj na co take prachy????? ja osm to rozobral, ten motorcek a je tam ten trimer, modrej farby to je a cierny kruzok ktory sa toci. vypada to ze sa to neda rozobrat ten cierny kruzok z hoho ale ak sa to pekne podpaci napriklad nozikom ten kruzok sa pekne da dolu a pred nami stoji uz len zreraci liesok a znecistena zaoxidovana odporova draha. potom sa to len dooobre postrieka nejakou hovadinou na kontakty a pripadne trosku prihnu tie pliesky ktore behaju pot odporovej drahe v trimri a poriadne par krat pootaca az sa to vycisti. kruzok sa nasadi s5 a ide sa...potom uz len cez vag nastavit zakladne nastavenia...a oprava skoro zadarmo (neratam ten sprej na kontakty)...inak uz sa to tu riesilo, niekto to mal rozobrane ale skoncilo to pri tom ze ten trimer modry je nerozoberatelny celok, no ako pisem mne sa to pekne podarilo rozobrat. po otm ako sa ten kryci kruzok vrati s5 sa moze prilepit kvapkou sekundaku, ale ja som to nerobil nakolko drzal dobre...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

joooooj na co take prachy????? ja osm to rozobral, ten motorcek a je tam ten trimer, modrej farby to je a cierny kruzok ktory sa toci. vypada to ze sa to neda rozobrat ten cierny kruzok z hoho ale ak sa to pekne podpaci napriklad nozikom ten kruzok sa pekne da dolu a pred nami stoji uz len zreraci liesok a znecistena zaoxidovana odporova draha. potom sa to len dooobre postrieka nejakou hovadinou na kontakty a pripadne trosku prihnu tie pliesky ktore behaju pot odporovej drahe v trimri a poriadne par krat pootaca az sa to vycisti. kruzok sa nasadi s5 a ide sa...potom uz len cez vag nastavit zakladne nastavenia...a oprava skoro zadarmo (neratam ten sprej na kontakty)...inak uz sa to tu riesilo, niekto to mal rozobrane ale skoncilo to pri tom ze ten trimer modry je nerozoberatelny celok, no ako pisem mne sa to pekne podarilo rozobrat. po otm ako sa ten kryci kruzok vrati s5 sa moze prilepit kvapkou sekundaku, ale ja som to nerobil nakolko drzal dobre...

JOZO-JA SPM UZ PRISIEL NA CHIBU,ROZOBRAL SOM KRITI A SOM ZISTIL ZE TO ROBY MOTORCEK CIRKULACIE VZDUCHU KED STLACITE LETKU,OTPOJIL SOM HO A MAM SVETI POKOJ.MOTORCEK STOJI 4000SK TA TAK SOM TO SVOJPOMOCNE AJ SVAMI SPOLOCNOV SILOV VYRIESIL DAKUJEM VAM CAVTE JOZO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

joooooj na co take prachy????? ja osm to rozobral, ten motorcek a je tam ten trimer, modrej farby to je a cierny kruzok ktory sa toci. vypada to ze sa to neda rozobrat ten cierny kruzok z hoho ale ak sa to pekne podpaci napriklad nozikom ten kruzok sa pekne da dolu a pred nami stoji uz len zreraci liesok a znecistena zaoxidovana odporova draha. potom sa to len dooobre postrieka nejakou hovadinou na kontakty a pripadne trosku prihnu tie pliesky ktore behaju pot odporovej drahe v trimri a poriadne par krat pootaca az sa to vycisti. kruzok sa nasadi s5 a ide sa...potom uz len cez vag nastavit zakladne nastavenia...a oprava skoro zadarmo (neratam ten sprej na kontakty)...inak uz sa to tu riesilo, niekto to mal rozobrane ale skoncilo to pri tom ze ten trimer modry je nerozoberatelny celok, no ako pisem mne sa to pekne podarilo rozobrat. po otm ako sa ten kryci kruzok vrati s5 sa moze prilepit kvapkou sekundaku, ale ja som to nerobil nakolko drzal dobre...

JOZO-JA SPM UZ PRISIEL NA CHIBU,ROZOBRAL SOM KRITI A SOM ZISTIL ZE TO ROBY MOTORCEK CIRKULACIE VZDUCHU KED STLACITE LETKU,OTPOJIL SOM HO A MAM SVETI POKOJ.MOTORCEK STOJI 4000SK TA TAK SOM TO SVOJPOMOCNE AJ SVAMI SPOLOCNOV SILOV VYRIESIL DAKUJEM VAM CAVTE JOZO

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JOZO-JA SPM UZ PRISIEL NA CHIBU,ROZOBRAL SOM KRITI A SOM ZISTIL ZE TO ROBY MOTORCEK CIRKULACIE VZDUCHU KED STLACITE LETKU,OTPOJIL SOM HO A MAM SVETI POKOJ.MOTORCEK STOJI 4000SK TA TAK SOM TO SVOJPOMOCNE AJ SVAMI SPOLOCNOV SILOV VYRIESIL DAKUJEM VAM CAVTE JOZO

Nazdar, a ktore kryty si rozobral? Treba dat dole schranku pred spolujazdcom, alebo ako sa dostat k tomu odpojeniu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ked chces vybrat motorcek recirkulacie vzduchu musi ist dole shcranka psolujazdca..praca na 2 minuty, je tam mylsim 5 torxov...a potom este vysrobovat 1 alebo 2 (uz si presne nepoamatam)ˇroby so drzia ten motorcek a vybrat ho, ale pozor nejde to lahko lebo je tam este aj nacvaknuty na takych umelych jazyckoch...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fuuuuha, celkost dost........ma to nejaky vplyv na funkciu ventilatora resp. recirkulacie vzduchu?

Treba rozobrat pristrojovku aby sa to dalo vymenit?

Je to tento diel? http://www.cc-autodily.cz/servomotor-nastavovaci.html

ano, je to diel.

Rozobrat to celé ide pomerne lahko, keď sa dáva späť je treba dáť pozor na vzájomnú polohu ozubených kolies, lepšie je si ju poriadne obzrieť ešte pred rozoberaním, alebo mať po ruke DP. Potom ešte treba zručnosť pri rozoberaní samotného serva s tým trimrom. Fotiek je tu na fíore dosť a tak treba najprv študovať a potom robiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
ked chces vybrat motorcek recirkulacie vzduchu musi ist dole shcranka psolujazdca..praca na 2 minuty, je tam mylsim 5 torxov...a potom este vysrobovat 1 alebo 2 (uz si presne nepoamatam)ˇroby so drzia ten motorcek a vybrat ho, ale pozor nejde to lahko lebo je tam este aj nacvaknuty na takych umelych jazyckoch...

Aha, ale na to, aby mi to prestalo robit ten cudny zvuk, je potrebne ten motorcek vybrat, alebo ho staci odpojit? Ma to svoj konektor?

Ked vyberiem schranku, kde sa nachadza ten motorcek? Je niekde za tlacitkom recirkulacie vzduchu?

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...