Přejít na obsah

Boucháni přední nápravy


honzik

Doporučené příspěvky

Leonin:Jaký to máš rok výroby?? Podle toho jaký je to rok výroby by se dalo určit zda je to starý typ stabilizátoru či již nový. Ale na 100% bych to viděl na stabik. Koukni se jestli ti nepovylezlo pouzdro v uchycení. Jestli ano doporučuji výměnu, ale dá se navařit podložka na stabik a už to nebude zlobit. Je to tím, že se v uložení posouvá. Taková dětská nemoc. Do roku 2003 jsou staré :)

Editováno: , autor: Roman.V
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Leonin:Jaký to máš rok výroby?? Podle toho jaký je to rok výroby by se dalo určit zda je to starý typ stabilizátoru či již nový. Ale na 100% bych to viděl na stabik. Koukni se jestli ti nepovylezlo pouzdro v uchycení. Jestli ano doporučuji výměnu, ale dá se navařit podložka na stabik a už to nebude zlobit. Je to tím, že se v uložení posouvá. Taková dětská nemoc. Do roku 2003 jsou staré :)

Takže je to 1.4 16V-74kw a rok 2000 ono když byli ty mrazy tak to mladilo i když jsem za jizdy jakoby auto rozhoupal na levou a pravou ztranu.a ten stabik mysliš to uloženi te přične tyče v tech pouzdarch?to uloženi se da koupit zvlašt nebo je to součast cele te tyče-podelne?dikec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Leonin:Jaký to máš rok výroby?? Podle toho jaký je to rok výroby by se dalo určit zda je to starý typ stabilizátoru či již nový. Ale na 100% bych to viděl na stabik. Koukni se jestli ti nepovylezlo pouzdro v uchycení. Jestli ano doporučuji výměnu, ale dá se navařit podložka na stabik a už to nebude zlobit. Je to tím, že se  v uložení posouvá. Taková dětská nemoc. Do roku 2003 jsou staré  :)

Takže je to 1.4 16V-74kw a rok 2000 ono když byli ty mrazy tak to mladilo i když jsem za jizdy jakoby auto rozhoupal na levou a pravou ztranu.a ten stabik mysliš to uloženi te přične tyče v tech pouzdarch?to uloženi se da koupit zvlašt nebo je to součast cele te tyče-podelne?dikec

Tak na 100% je to stabik. Ano v tom uložení to klepe i při houpání auta. Mám to odzkoušené na mém autě. Jeden šikovnej pán mi tam navařil bočnice z nějaké trubky, aby se mi nemohl posouvat tak jako je to na novém stabiku. A zároveň vyměnil i ty gumové pouzdra. Od té doby jako nové bez bouchání. Jinak je to součást té tyče. Výměna pěkně na p... Musí se povolit nápranice. Doboručuji taky podložky a je to levnější. Dám sem foto jestli chceš :D

Editováno: , autor: Roman.V
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Leonin:Jaký to máš rok výroby?? Podle toho jaký je to rok výroby by se dalo určit zda je to starý typ stabilizátoru či již nový. Ale na 100% bych to viděl na stabik. Koukni se jestli ti nepovylezlo pouzdro v uchycení. Jestli ano doporučuji výměnu, ale dá se navařit podložka na stabik a už to nebude zlobit. Je to tím, že se  v uložení posouvá. Taková dětská nemoc. Do roku 2003 jsou staré  :)

Takže je to 1.4 16V-74kw a rok 2000 ono když byli ty mrazy tak to mladilo i když jsem za jizdy jakoby auto rozhoupal na levou a pravou ztranu.a ten stabik mysliš to uloženi te přične tyče v tech pouzdarch?to uloženi se da koupit zvlašt nebo je to součast cele te tyče-podelne?dikec

Tak na 100% je to stabik. Ano v tom uložení to klepe i při houpání auta. Mám to odzkoušené na mém autě. Jeden šikovnej pán mi tam navařil bočnice z nějaké trubky, aby se mi nemohl posouvat tak jako je to na novém stabiku. A zároveň vyměnil i ty gumové pouzdra. Od té doby jako nové bez bouchání. Jinak je to součást té tyče. Výměna pěkně na p... Musí se povolit nápranice. Doboručuji taky podložky a je to levnější. Dám sem foto jestli chceš :D

jo jo prosim o foto a kolik me to bude asi celkove stat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže dnes jsem klekl pod auto a dal na ten přičny stabilizator na kraje kus hadice aby to nedošlo ke styku s žadnou kovovou časti při posunu-nema vubec žadnou vulu trži jako čert a po ceste z prace asi 40 km to pořad klepe při zhoupnuti na stranu v zatačce.Mužou to delat i ty kosti?je to kovovej zvuk na nerovnostech v přimem smeru nic neklepne.Dnes vymena kosti a stale to klepe pri vytočeni kol na nerovnosti.Muže to delat poloosa?

Editováno: , autor: Leonin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyndej úplně kosti a projeď se, když to bochat nebude dělá to stabík když je musí se hledat dál.

A nebo se nic tím nepokazíš, Juniory nemaj stabík už do výroby (:

To me nenapadlo zkusim to a uvidim mužu dat i 20km trasu?v servise me tvrdili že je stabik v pohode a když jsem menil kosti tak držel jako čert mam to i tak risknout bez tech kosti?jo a mam ten stabik nejak zajistit aby když tam nebudou ty kosti aby se nejak neotočil?

Editováno: , autor: Leonin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Znám jednoho, co je na autě vybouchal a nabouchal nové. Jen vyhodil rameno.

příští týden to zkusím jedním vrzem s tlumiči

... takže vyzkoušeno, jde to bez demontíže nápravnice a to způsobem jak píše jargoon, vymláceno a nalisováno na autě, nevěděl jsem do čeho jdu, práce na celý den (ale to bylo tím, že jsem tam dával silenbloky z Cupry - musel jsem si vyrobit přípravek na nalisování, jsou nepodajný a dát zpět rameno je jebačka jak se patří), pro vyndání šroubu ramene se musí zdvihnout motor, protože naráží do vany. Až to někomu budu dělat podruhé, tak půjdu cestou spuštění nápravnice, tam je zas problém s demontáží výfuku, který je pod nápravnicí, ale co je jednoduché :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

chtěl jsem se zeptat. Mám Fabuli 1,9 TDi combi. Bohužel s ní jezdím v Praze a jejím okolí, takže silnice nejsou zrovna košér. Bohužel při přejezdu nějakých nerovností "cítím" každej kamínek či "silniční valchu". Byl jsem s tím v servisu, řek to mechanikům, projel to s nimi.

1. Proměřili mi tlumiče: 10% opotřebení

2. Stabík v pořádku

3. Výměna kostí (prý nemusely být měněny, ale pro jistotu)

4. Geo v pořádku

5. Kola + vzorek v pořádku

6. Výměna gum silenbloků

Po opuštění servisu auto jelo O.K. cca 150 km. Po dálnici D1 jsem jel bez známky nějakých vibrací či "ran" na přední osu.

Bohužel nyní se mi to vrátilo a ve větší míře. Byl jsem s tím opět v servisu a tam mi řekli, že skutečně žádnou závadu nenašli. CO TO TEDA XAKRU MŮŽE BÝT? Pokud má někdo stejný zkušenosti, prosím, sem s nimi....

Vím, že motor je dost těžký a nebude to stejný jako bych řídil 1,2 HTP, ale fakt nevím co stím..

Díky za případné rady...

Ahoj

dattel

PS: ještě taková maličnost, je možný, že jsou to péra? Protože když mi auto bali na zvedák při výměně kol, tak to nějaký čásek taky bylo dobrý, nebo mi už vážně hrabe???

Editováno: , autor: dattel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mám úplně stejný problém a taky nevím jak z toho ven. Cítím jak ve volantu tak v pedálech a i v třesotu plastů každou nerovnost, drobné kamínky na silnici, jakýkoliv (!) povrch asfastu a třeba ztvrdlé rozpláclé bláto na silnici. Nevím čím to je nebo není, ale dělala mi to i předminulá Felda. To jsem někdy byl i tak vyplašenej, že jsem zastavil a šel se podívat jestli jsem náhodou nepíchnul :o A nepřišel jsem na nic. Teď u Fabule to dělá taky a nejhorší to je když se oteplí po zimě. Dost brutus to bylo dneska, kdy bylo odpoledne 16°C. Trochu to podporují i zimáky, po přezutí na letní se mi to loni trošičku ztlumilo.

Proto si myslím, že to závada ani není, je to prostě vlastnost podvozku Fabie, kterej le špatně odtlumenej. Jel jsem s Audi A4 a A6 a ni jedna z nich to nedělá. Oktávka to taky nedělá, aspoň co tak subjektivně cítím.

Jezdím s puštěným rádiem, jinak bych se v tom autě už zbláznil. A to jsem slušnej paranoik, pořád slyším že mi někde něco bouchá, klepe, skřípe, šoupe a tak. Ještě je prdel, že u R19, co jsem měl, mi taky všechno hučelo a skřípalo, tak jsem to přestal řešit, říkal jsem si že je to normálnía že je to jen v mojí kebuli až se mi rozpadlo zadní ložisko :o:o:o , bo jsem to považoval za normální zvuk.

Upřímně se přiznám, že do teď neumím rozpoznat, jaký zvk do auta patří a jaký ne :(:(:(:unsure::unsure::unsure:

Ale co s tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolik máš najeto?

To že to bylo dobrý po zvednutí na heveru je dáno tím,že se ti nátáhli tlumiče a těch 150km trvalo než se zas vyfoukli. Pokud máš najeto kolem 100 000km,tak vyměň tlumiče a uvidíš ,že se to zlepší. Měřením vůbec nevěř. Z 90% jsou to totál nesmyslný čísla. Mě tlumiče ukazovali učinost 75% . Po rozebrání to tál KO. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

chtěl jsem se zeptat. Mám Fabuli 1,9 TDi combi. Bohužel s ní jezdím v Praze a jejím okolí, takže silnice nejsou zrovna košér. Bohužel při přejezdu nějakých nerovností "cítím" každej kamínek či "silniční valchu". Byl jsem s tím v servisu, řek to mechanikům, projel to s nimi.

1. Proměřili mi tlumiče: 10% opotřebení

2. Stabík v pořádku

3. Výměna kostí (prý nemusely být měněny, ale pro jistotu)

4. Geo v pořádku

5. Kola + vzorek v pořádku

6. Výměna gum silenbloků

Po opuštění servisu auto jelo O.K. cca 150 km. Po dálnici D1 jsem jel bez známky nějakých vibrací či "ran" na přední osu.

Bohužel nyní se mi to vrátilo a ve větší míře. Byl jsem s tím opět v servisu a tam mi řekli, že skutečně žádnou závadu nenašli. CO TO TEDA XAKRU MŮŽE BÝT? Pokud má někdo stejný zkušenosti, prosím, sem s nimi....

Vím, že motor je dost těžký a nebude to stejný jako bych řídil 1,2 HTP, ale fakt nevím co stím..

Díky za případné rady...

Ahoj

dattel

PS: ještě taková maličnost, je možný, že jsou to péra? Protože když mi auto bali na zvedák při výměně kol, tak to nějaký čásek taky bylo dobrý, nebo mi už vážně hrabe???

Zadní silentbloky na ramenech máš v pořádku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, mě takhle klapou a lupou brzdiče. Třeba jen malinká dilatačka na cestě a cvakne to kov na kov. (To samý po brzdě na couvačku zabrzdit jízdu dopředu.) Asi je to po výměně desek. Jsou asi menší nebo co. Nebo vytlučený čepy brzdičů. Zkuste si tou pěstí na destičkách bez kola zalomcovat. Ta pěst je na deskách taková volnější. Prostě takové nepříjemné cvaknutí. Mám pravdu?

Jinak u Favorita se mi takto vymlátil hřeben řízení (ložiska pastorku, pouzdro, pístek za hřebenem). Po tom, co se měnilo už všechno, tak se přišlo na ten hřeben.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám několikanásobnou vlastní zkušenost s tím, že tohle dokážou dělat volné čepy řízení.

Dělala mi to i Fabka a teď mám Berlingo (dovoz z Německa 110000km) a tam bylo vše ok ale pak začalo taky to co tady popisují přede mnou.

Předek jakoby uvolněný, na zahradu musím jet po takové hrbolaté asfaltovo-kamínkové cestě 500m a byl jsem z toho zoufalý. Taky jsem ten typ co sleduje v autě každé cvaknutí, klepnutí apod.

Pátral jsem po tom co to může být, a musím říct, že se mi vyplatil už několikrát přístup k věci ve stylu začít od toho nejjednoduššího a nehnat se hned do nějakých šílených výměn.

Mám kolegu mechanika a zkoušeli jsme postupně kdeco a vtip byl v tom, že čepy řízení se zdály v pořádku, prostě ruční síla s kolem nehla ani v jednom směru, takže ok!

Já dělám v autodílech, takže jsem byl rozhodnutý i ledasco vyměnit, ale nakonec stačilo málo.

Pak jednou ale mechanik říká, ten jeden čep řízení se mi přece jen nezdá, taková takřka neznatelná vůle.

Ale teprve když jsme dali čep nový a stačil jen ten jeden, tak jsem poznal rozdíl, bylo to v tom. I na té mojí rozdrkotané cestě na zahradu byl klid.

To samé na hrubším asfaltu kde se to chvělo až ve volantu a člověk cítil tu vůli někde vpředu, tak nastal klid.

Vždycky si vzpomenu na to co dokáže jeden trošku volný čep řízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ale předpokládám, že to tazatel výměnou už vyloučil, když píše "Výměna všeho možného." Ale jinak je to taky možnost. Takto dovede ťukat i ten spodní čep v rameni. I zdánlivě pevný čep dovede klepat. Měly by se zkoušet vytažené z těhlice. Jak horní čep, tak dolní. Lomcovat kolem nepomůže.

Já mám na kamínkové cestě klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri rozbehu a prechode z 2. do 3. stupna sa mi pri zabere ozyva z lavej prednej strany buchnutie a zvuk ako keby bol nieco uvolnene. Pri studenom motore to ide bez problemov. Ak vsak prejdem par km a auto sa zahreje je to pravidelne. Taktiez sa to ozyva aj ked idem hore prudsim kopcom po nerovnom poverchu.

Podobny zvuk pocut pri zhasnuti motora. Niekedy to buchne pri rozbehu tak, ze az mam pocit ze mi trhlo spojkovym pedalom.

Ozyva sa to vzdy pri zabere.

Bol som 2x v Skoda servise a povedali, ze vsetko je v poriadku - cena 10 000 SK.

Auto som kupil jazdene a zo zaciatku to bolo bez problemova jedneho dna to zacalo buchat.

Mozte mi niekto poradit co by to mohlo byt aby som nemusel dat znovu auto do servisu a platit za to ze nic nezistia?

Podobny problem som tu uz cital ale neviem odpoved :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...