Přejít na obsah

Boucháni přední nápravy


honzik

Doporučené příspěvky

Jinak pokud to budeš znova sundávat (myslím tlumiče) u řidiče jde uplně v pohodě tlakem na rameno, u spolujezdce vadí poloosa ale mě pak nakonec stačilo uvolnit čep na rameni a správným tlakem do stran a dolů dostat tlumič ven aniž bych musel něco více demontovat.Jinak jsem to vše namontoval zpět utáhl šrouby na uložení a ujedu 10km v pohodě a nejednou se začalo ozívat klepání a po 30km už víc a víc a víc a najednou zjistím že horní uložení je v prd.......prostě se vyrval závit na šroubech takže celé ven a dal jsem i nové uložení a zatím ok.Takže pokud někdo mění tlumiče jako já po 120tis km doporučuji i nové uložení není nic horšího než to pak znova celé demontovat.......taky jsem se musel jít večer "uklidnit" do hospody....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím si udělat čas a zkontroluju čepy:řízení,svisláky a to uložení bych asi rovnou vyměnil pokud budu třeba dávt nějaký čepy nový...páč jinak už nevím...a taky jak povolím uložení.. geoška je v pr..takže bych to potřeboval nějak spláchnout najednou...

Ach jo.. :feve:

ještě bych vyměnil uložení stabíku, asi bych tím začal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím si udělat čas a zkontroluju čepy:řízení,svisláky a to uložení bych asi rovnou vyměnil pokud budu třeba dávt nějaký čepy nový...páč jinak už nevím...a taky jak povolím uložení.. geoška je v pr..takže bych to potřeboval nějak spláchnout najednou...

Ach jo.. :feve:

ještě bych vyměnil uložení stabíku, asi bych tím začal

uložení je o.k.páč mám obě kosti sundaný a stabik drží pořád tak jak jsem ho dal...(tak aby poloosa do něj nenarážela při propružení...

Jo..zapoměl jsem napsat že matice poloos jsou taky nové...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uložení je o.k.páč mám obě kosti sundaný a stabik drží pořád tak jak jsem ho dal...(tak aby poloosa do něj nenarážela při propružení...

jo..zapoměl jsem napsat že matice poloos jsou taky nové...

jasně, právě že je volnej, přeci jen se pootočit může a může tím pádem přivrzávat, prostříkni ho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uložení je o.k.páč mám obě kosti sundaný a stabik drží pořád tak jak jsem ho dal...(tak aby poloosa do něj nenarážela při propružení...

jo..zapoměl jsem napsat že matice poloos jsou taky nové...

jasně, právě že je volnej, přeci jen se pootočit může a může tím pádem přivrzávat, prostříkni ho

v době kdy jsem vyměnil tlumiče a ostatní sem měl obě strany sundaný a dával jsem tam takovou hodně jemnou vazelínku...vrzání pokračovalo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak pokud to budeš znova sundávat (myslím tlumiče) u řidiče jde uplně v pohodě tlakem na rameno, u spolujezdce vadí poloosa ale mě pak nakonec stačilo uvolnit čep na rameni a správným tlakem do stran a dolů dostat tlumič ven aniž bych musel něco více demontovat.Jinak jsem to vše namontoval zpět utáhl šrouby na uložení a ujedu 10km v pohodě a nejednou se začalo ozívat klepání a po 30km už víc a víc a víc a najednou zjistím že horní uložení je v prd.......prostě se vyrval závit na šroubech takže celé ven a dal jsem i nové uložení a zatím ok.Takže pokud někdo mění tlumiče jako já po 120tis km doporučuji i nové uložení není nic horšího než to pak znova celé demontovat.......taky jsem se musel jít večer "uklidnit" do hospody....

No jsem zvědavej co s tím podniknu a jestli se to podaří odstranit...

u mě to jde taky řešit tím že volume doprava... :) ale já jsem ten typ co tyhle ruzné pazvuky a bouchání nemá moc v lásce... ;)

mám rád když je vše o.k. a nikde nic nebouchá,nevrže...atd..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak řešení mého problému asi bude výměna čepu řízení,svisláku(některý už bude mít dost) a to uložení tlumiče se uvidí jak na tom bude...jinak nevím co to muže zpusobovat....

jediné kdy to nedělá je perfekně rovná silnice,ale jak jedu po klasický Český silnici plný drobných nerovností,tak to vrže a skřípe... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Milí kolegovia, majitelia vozidiel fábia. Búchanie prednej nápravy sas objavilo aj na mojom vozidle a mal som s tým obdobný problém ako aj Vy. Tak ako aj Vy ostatní som pomenil na náprave kde čo a nič sa neodstránilo. Čírou náhodou som potom prišiel na závadu búchania pravej prednej nápravy. Na odstránenie závady poväčšinou stačí otvoriť kapotu a rukov potriasť motorom, pritom je nutné počúvať, či z pravého silentbloku nevychádza nejaký zvuk a ak áno stačí potom už len odmontovať 5 šróbov vymeniť vadnú časť a je po probléme na niekoľko xxx kilometrov. S pozdravom pre ostatných majigteľov - Jarda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poraďte někdo před týdnem jsem sundaval kola a ouvej přední pravé kolo na vnitřní straně na sračku sjeté. Taky se mi ozývá bouchání při průjezdu zatáčkou nevíte čím to je. Díky

a co rozhozená geometrie kolik máš najeto?Nedostalo auto dřív ránu na kolo nebo o obrubák?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na geometrii se chystám ale nerad bych za ni zaplatil a pak by to bylo jeste něčím jiným čímž bych to potom mohl dělat znovu. Najeto 80 000 žádnou velkou ránu jen běžné díry.

Poraďte někdo před týdnem jsem sundaval kola a ouvej přední pravé kolo na vnitřní straně na sračku sjeté. Taky se mi ozývá bouchání při průjezdu zatáčkou nevíte čím to je. Díky

a co rozhozená geometrie kolik máš najeto?Nedostalo auto dřív ránu na kolo nebo o obrubák?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na geometrii se chystám ale nerad bych za ni zaplatil a pak by to bylo jeste něčím jiným čímž bych to potom mohl dělat znovu. Najeto 80 000 žádnou velkou ránu jen běžné díry.
Poraďte někdo před týdnem jsem sundaval kola a ouvej přední pravé kolo na vnitřní straně na sračku sjeté. Taky se mi ozývá bouchání při průjezdu zatáčkou nevíte čím to je. Díky

a co rozhozená geometrie kolik máš najeto?Nedostalo auto dřív ránu na kolo nebo o obrubák?

A co tlumiče, horní uložení tlumičů, silentbloky na ramenech, stabilizační tyčky nebo stabilizátor.....je pravda že nemá cenu dělat geometrii a pak měnit tlumiče.................

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako spoznám,že je tyčka (kosť) stabilizátora vadná?Nemyslím podľa zvuku.Môže tam klepať čokoľvek.Dá sa po vymontovaní tyčky zistiť,že je vadná?Je v tých kĺboch na koncoch cítiť vôľu?Včera som ich mal vonku a pri pohybe tie kĺbové ukončenia išli plynule a ešte pekne stuha.Nebolo tam cítiť žiadnu vôľu ani počuť žiadne klepanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako spoznám,že je tyčka (kosť) stabilizátora vadná?Nemyslím podľa zvuku.Môže tam klepať čokoľvek.Dá sa po vymontovaní tyčky zistiť,že je vadná?Je v tých kĺboch na koncoch cítiť vôľu?Včera som ich mal vonku a pri pohybe tie kĺbové ukončenia išli plynule a ešte pekne stuha.Nebolo tam cítiť žiadnu vôľu ani počuť žiadne klepanie.

se projed bez tyček a uvidíš......pokud klepání zmizelo bylo to tyčkama, to je nejlepší způsob jak to zjistit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako spoznám,že je tyčka (kosť) stabilizátora vadná?Nemyslím podľa zvuku.Môže tam klepať čokoľvek.Dá sa po vymontovaní tyčky zistiť,že je vadná?Je v tých kĺboch na koncoch cítiť vôľu?Včera som ich mal vonku a pri pohybe tie kĺbové ukončenia išli plynule a ešte pekne stuha.Nebolo tam cítiť žiadnu vôľu ani počuť žiadne klepanie.

se projed bez tyček a uvidíš......pokud klepání zmizelo bylo to tyčkama, to je nejlepší způsob jak to zjistit

Tak někdy se to projíždět ani nemusí,pokud jí odděláš nahoře a hned se zkácí,vezmeš za ní a v kloubu lítá,nemá odpor...je už taková kostice malinko jetá... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak muj problém s vrzáním,skřípáním při propružení je vyřešen!!!!!!!!!!!!!!

Postupně sem generálkoval celou přední nápravu(ne jen kvuli tomuhle) ale prostě už bylo potřeba díly vyměnit..ale vrzání nepřestávalo..Dnes došlo na výměnu ramene(téměř nejeté) a vrzání ustalo..tudíš to zpusobuje ten malej siletblok na rameni.... :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak konečně je definytivně po problému s vrzáním,skřípáním.....

dnes jsem měnil celé řízení(né kvuli vrzání samozřejmě) prostě odešlo a teklo..a taky když už jsem to měl rozhozený,tak jsem vyměnil(za použité)uložení předního tlumiče..vyměnil jsem jen tu gumu,ložisko mám zánovní,tak samo zustalo....no ale podstaný je že je ticho..projel jsem auto cca 12km po dost nerovný silnici a ticho!!!!!!!!!!

Sem fakt štastnej jako blecha... :) páč co se týče ruzného bouchání,vrzání u auta sem na tohle dost alergickej... :aggressive:

Otázka je:čím to bylo...je možný že by to dělalo řízení,nebo to bylo to uložení...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Mam podobny problem: Pri vytocenych kolesach doprava pri prudsom rozjazde alebo prejazde nerovnosti, pripadne schadzanie z obrubnika sa ozve vlavo silne kovove buchnutie.

Fabka je 101PD 9/2000. Stabik je prerobeny - nove gumy, zavarene matky. Zvisle tycky su nove, novy podvozok Weitec (tlmice aj struny), nove ulozenia, dorazy aj axialne loziska. Loziska kolies nove, matky kovove. Vsetko niekolkokrat zhodene - nahodene, kontrolovane, dotiahnute. Capy vyzeraju byt ok, ziadna vola.

Brzdice kontrolovane, platnicky menene na jar, kotuce minuly rok...

Nervy mam v kybly :feve: Spociatku sa to ozyvalo iba zriedka, ale v poslednom case stale viac a viac. Pocuvam to kazdy den ked odchadzam do prace. Aj na krizovatkach pri prudkom odbacani doprava.

Riesenie v nedohladne... :help:

Takze mam nejake nove info, mozno to niekomu pomoze:

Kovove buchanie neprestavalo ani po dalsej postupnej vymene silenblokov ramien, silenbloku prevodovky, motora, ani spodnej stredovej konzoly napravnice (nepamatam jak sa to vola). Rozobranie a kontrola poloosi tiez neukazala problem, zvuky sa zhorsovali. Uz sa to dalo reprodukovat 100% aj pri pomalej jazde doprava na cca 4m.

Vcera mi vymenili lave rameno a spodny gulovy cap (aj ked nemal ziadnu volu) a ... KONECNE JE TICHO ... :palec2::Dkol11

... teda zatial. Skusal som rozne prasaciny, skoro som gumy vyzul, ale stale ticho. Uvidime, kolko to vydrzi...

Co ma este prekvapilo je, ze sa podstatne zmensili vybracie pri akceleracii okolo 120-140km/h. Zacinam byt s fabkou po pol roku zase spokojny... :specool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze mam nejake nove info, mozno to niekomu pomoze:

Kovove buchanie neprestavalo ani po dalsej postupnej vymene silenblokov ramien, silenbloku prevodovky, motora, ani spodnej stredovej konzoly napravnice (nepamatam jak sa to vola). Rozobranie a kontrola poloosi tiez neukazala problem, zvuky sa zhorsovali. Uz sa to dalo reprodukovat 100% aj pri pomalej jazde doprava na cca 4m.

Vcera mi vymenili lave rameno a spodny gulovy cap (aj ked nemal ziadnu volu) a ... KONECNE JE TICHO ... :palec2::Dkol11

... teda zatial. Skusal som rozne prasaciny, skoro som gumy vyzul, ale stale ticho. Uvidime, kolko to vydrzi...

Co ma este prekvapilo je, ze sa podstatne zmensili vybracie pri akceleracii okolo 120-140km/h. Zacinam byt s fabkou po pol roku zase spokojny... :specool:

Tak koukám nejsem sám,kdo měl s předkem pakárnu....No s čepama je to tak že se nezdají být špatný a těžko to nějak rukou nebo na třasákách poznáš...ale pak když je vyměníš,zjistíš že to bylo ono...

Každopádně at slouží a vydrží bez bouchání dlouho... :palec2:

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...