tooth Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Mam fabiu 1.4mpi 44kw r2002 najazdenych 90tkm. Nedavno zacal mat motor taky divny zvuk bolo to take nejake chrapcanie. Znameho znamy urcil ze je to rozvodova retaz tak sme ju dnes menili. Isla dole olejova vana a kryt rozvodov, retaz sa vymenila, vsetko naspat, zhodilo sa viko ventilov a nastovali sa ventily. Nastavit to bol ale problem a po viac nez polhodine sa zistilo ze preco, lebo si to na fabii uz nastavuje automaticky tlak oleja, co pan nevedel, asi to bola jeho prva fabia Tak sa to vsetko nahodilo, vymenil sa olejovy filter a isiel novy olej Shell Helix Plus 5w40 Hned ako sa nastartovalo, mal som pocit ze motor vydava zvuk aky som predtym v mojom motore nepocul. Cvak-cvak-cvak-cvak pomerne rychlo, cim vyssie otacky tym vyssia frekvencia cvakania. Celkova hlucnost motora sa subjektivne znizila, ale pribudlo neprijemne cvakanie. Nad 80kmh cvakanie uz nepocut (prehlucene). Pan tvrdi ze to cvakanie je uplne normalne a ze to pocujem iba kvoli tomu ze uz nechrasti retaz. Pozeral som na fore co by to cvakanie mohlo sposobovat, mozno ze su to zdvihatka. Ten zvuk je pomerne charakteristicky tak mozno budete vediet co to je. Mohlo sa nieco skazit pri "nastavovani" tych ventilov? Pan je dobry mechanik, ale zjavne nemal predtym vela skusenosti s fabiami. Dikes za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Vráť sa a nech to nastaví podla tohto a malo by to byť v pohode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaroslav H. Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Přesně toto mi začala dělat octavia 1,6 ale uplně to samy taky sem si myslel že sou to zdvihátka tak sem je vyměnil a nic.Nakonec to cvakáni bylo vule na pístním čepu a nikdo tomu nechtěl věřit všeci mi řikali že by to klepalo a ono to cvakalo když jsem jel na vyšší otáčky tak to motor přehlušil a když sem jel v nižších otáčkách tak to normálně cvakalo a jak přidals plyn tak to cvakalo vic za studena to cvakalo o trošinku vic jak za tepla a v servise mi řekli at to neposlouchám že to slyším jenom já ale nedalomito a fakt byla vule na pístním čepu .Olej to nebralo!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tooth Posted November 24, 2009 Author Share Posted November 24, 2009 Vdaka za hinty, vyskusam dat ventily do toho zakladneho nastavenia. Dovtedy na tom budem trochu jazdit tak dufam ze to nie je nic vazne. To Vikino1: Dik za tu dielensku sameho by ma nenapadlo ze to tam moze byt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tooth Posted November 25, 2009 Author Share Posted November 25, 2009 Mozno este jedna amaterska otazka, to nastavenie ventilov treba robit za studena? V DP sa o tom vobec nezmienuju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Za studena. V DP je všetko-takmer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tondas2 Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Přidám se k tomuto tématu,dnes jsem podobnou závadu zjistil taky akorat s tím rozdílem že nastartuji a ozývá se cvakání zhruba po 20-30 sekundách přestane ,motor zhasnu nechám 15 minut stát a opět ten samý ůkaz tak prosím o radu čím to a kolik bude asi stát oprava.Děkuji . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tooth Posted November 29, 2009 Author Share Posted November 29, 2009 Takze problem uspesne vyrieseny, Vikino1 odhalil zavadu na prvy pokus Ventily nastavene podla dp, cvakanie zmizlo, motor zostal a tisko si hudie. Vdaka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Tondas robia to asi hydroštely chvílu trvá kým do nich natlačí olej.Objavuje sa to ked sa znižuje tepota na jeseň a v zime. Možno by pomohla zmena viskozity oleja. Ja používam 10W40 a všimol som si to možno 2x,takže to neriešim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tondas2 Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 A co s tím dělat??Může se tomu motoru něco stát?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Pokial to nie je nejak extremne dlhé cvakanie tak nič. Skús vyhladávanie už sa to tu preberalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tondas2 Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Kolega z práce mi říkal že se to stane že karbon ucpe nějaký kanálek v hydroštelu ,že snad existuje přípravek do oleje který by to měl rozpustit anebo zkusit upustit asi 2 litry oleje přidat naftu a nechat na volnoběh asi 10 minut klapat a pak vypustit a dát nový olej.Co vy na to?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted December 7, 2009 Share Posted December 7, 2009 Ak ti môžem odporučiť tak s prípravkami do olejov vôbec nešpekuluj. Ak chceš aby bolo všetko OK tak: dobrý olej a pravidelná výmena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cornuto Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 AHOJ JAM MAM PODOBNY PROBLEM MAM FABIU 1.4 benzin najeto 90 km teraz mi zacalo cvakat v motoru.mechanik mi povedal ze to budu zvihatka ,mne to roby pri nastartovani vonku 2 minuti potom prestane,ked ho vytiahnem z garaze tak 15 sekunt co mam robyt mam tie zdvihatka vymenit alebo vymenit olej ale to sa pocase ustali porate mi prosim,ked tak budem jazdit nestane sa nic motoru? CORNUTO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tondas2 Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Já jsem ten problem zatím nevyřešil,každý mechanik říká něco jiného v origo servise mi přejímací technik řekl že je tam hydraulické napínání řetězu a to je potřeba vyměnit ,soukromník řekl zdvihátka druhá řekl rozvodový řetěz potom názor že stačí vyměnit olej ,sic nevím proč je to Castrol Magnatec na kterém je najeto asi tak 5000km ,ale všichni se shodli že netřeba spěchat že to nic nezničí jen by se to mohlo pomalu zhoršovat.tak nevím je to na prášky ,já už letos do toho auta nacpal asi 40 000kč a pořád není konec už mám chuť se toho zbavit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tondas2 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 A teď jsem to chvíli nechal být a cvakáni zmizlo takže to asi bude opravdu hydroštel,asi se občas někde něco přicpe nezkoušel jste někdo takové ty přípravky do motoru že se před výměnou oleje nalejí do oleje a nechá se to 5 minut klapat a pak se to vypustí a nalije nový olej,údajně je to schopné ty kanálky vyčistit.Jinak olej používám Castrol Mgnatec 10w 40 to si myslím že je kvalitní olej a intervali tak 12 000km.Uvítám jakoukoliv reakci a nápad.Teď jsem trochu vychladl takže mě nepatrně myšlenka výměny za jiný auto pustila ale uvidíme co bude dál.jinak fabka má najeto 118 000km což snad není tolik na to aby to bylo zralé na likvidaci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretorian30 Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 (edited) A teď jsem to chvíli nechal být a cvakáni zmizlo takže to asi bude opravdu hydroštel,asi se občas někde něco přicpe nezkoušel jste někdo takové ty přípravky do motoru že se před výměnou oleje nalejí do oleje a nechá se to 5 minut klapat a pak se to vypustí a nalije nový olej,údajně je to schopné ty kanálky vyčistit.Jinak olej používám Castrol Mgnatec 10w 40 to si myslím že je kvalitní olej a intervali tak 12 000km.Uvítám jakoukoliv reakci a nápad.Teď jsem trochu vychladl takže mě nepatrně myšlenka výměny za jiný auto pustila ale uvidíme co bude dál.jinak fabka má najeto 118 000km což snad není tolik na to aby to bylo zralé na likvidaci. přípravky na proplachování motorů se dnes nepoužívají ani přísady do elejů bych tam nerval je to zbytečné mám s tím zkušenost ,kopil jsem a použil přípravek pro obnovení funkce hydraulických zdvihátek a vážně žádný efekt ,po startu v - 3 až -20 jak byly teď ´venkovní teploty mi zdvihátka řechtají 2-6 vteřin po nastartování a neřeším to sprvu jsem se vyděsil že je něco špatně ale mechanik mě ujistil že je to těmi teplotami a stuhlým olejem používám mogul extreme 10w 40 , tvrdil my že pokud cvakání netrvá příliš dlouho a nepřidávám hned plyn / jak má někdo ve zvyku / že by se nemělo nic stát ,zároveň jsem se ho ptal jestli by tomu nepomohl řídčí olej 5w 40 plná syntetika no řekl že ať to neďelám že by to v létě mohlo dělat problémy s mazáním že čerpadlo v tomto motoru není stavěné na tento řídký olej , a měnit olej léto zima se mi fakt nechce tak to fakt neřeším Edited January 31, 2010 by pretorian30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.