Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

no kluci, přeju hodně šťastných km, jestli jich za rok moc nenatočíte, tak asi pohoda, jinak bych se toho dost bál. ze spojky bych asi strach neměl, ta není tak drahá když se vysere, jde o to, aby nerupla hlava a nemuselo se turbo měnit častějc než by bylo milý...

osobně myslim, že 2.0TDI má hezkej výkon už v sérii, doved bych si představit popohnat to na nějakých 200 koní, víc bych nešel, ale ten strach možná vychází z mojí zkušenosti s chipem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Sajka : ..se me nechce verit ze by to melo min, kde to brzdil ? ale mozny je vse...

Měřil jsem to v Brně kdesi v Bosch servisu. Abych pravdu řekl, tak mě to přišlo takový "amatérský", prostě jsem tam přijel a zeptal se, jestli měří a borec hned řekl, ať si najedu a že Octávku udělá z fleku. Ani tam pořádně nedal chlazení, respektive takovej ten větrák, strčil ho tam až těsně před koncem měření a nevypnul v autě ani klimu. Vyjelo z toho 117kW a 381Nm. Sám tomu příliš nevěřím a mám takový podezření, jestli to měl vůbec správně nastavený, má tam jakýsi převodový poměr a kdo ví, jestli je to skutečně ten pravý z RSky.

Každopádně bych rád viděl, kolik by to ukázalo jinde. Taky na to má vliv asi DPF, jak je právě zasranej a znižuje průchod výfuku. Taky není vyloučený, že to je "problém" pouze mýho auta a ostatní by natočily více, zase by nebylo špatný další měření pro porovnání, ale kdo to má platit, že :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Narazim na to, ze si napsal: ...doma bych ho ale mit nechtel.

Po čipnutí na tak brutální výkon bych se bál prasknutí ojnice, poškození ojničních ložisek či jiné podobné závady.Oprava motoru je pak nesmírně nákladná. Proto jsem napsal, že bych se rád s tím motorem svezl (jsem od přírody zvědavý) ale takto upravený motor bych doma mít opravdu nechtěl.Po té co jsem viděl motor Superba 1.9 96kW čipnutý na cca 140 kW a prasklá ojnice mu prorazila blok motoru s předběžnou cenou 220 000,- za opravu, která se nakonec ani nerealizovala se raději držím při zemi.Jasně majitel jezdil hodně dynamicky ale stejně.Já nejsem škrt na korunu ale riskovat tak velké peníze za oprabu motoru bych nechtěl. To, už bych raději uvažoval o nějakém výkonějším voze.Kdyby to čipnití bylo někde kolem 150kW a 380 Nm tak ještě ale 178 kW a 420 Nm se mi zdá moc.A to nemluvím o turbu-normálně vydrží těch 120-150 000 km, tady ale točí víc a jestli vydrží 80-100 000 bude to hodně.Je pravda že stojí jen okolo 30 000,- ale přeci jen to zas nejsou tak malé peníze.Životnost spojky taky bude dost omezná.Perfektní by bylo kdyby takto upravený motor byl podroben klasickému továrnímu testu na životnost aby se zjistilo kde jsou slabá místa.S takovou znalostí by se budoucí majitelé snadněji rozhodovali zda-li do toho jít či ne.Nepřipadá mi ale šťasné řešení dělat životnostní testy na motoru např. tvého vlastího vozu.Já tě od čipu neodrazuji, je to jen otázka peněz, které můžeš a jseš ochotný případně investovat do oprav.Pokud bys čip ve svém voze realizoval a o své zkušenosti se tady na fóru s námi podělil, rád si je přečtu.Asi tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je tam toho dost, nejvetsi turbo co se davalo VW na 1,9Tdi, Race trysky, velkou 12mm hlavu cerpadla, sani, airbox z FRS, kat a egr off.... a samodrejme spojka jina, nejvic to limituje malej IC pak to chce odladit na brzde... ale s timhle turbem se da dostat na max 195PS bez vetsi kourivost nebo snizeni zivotnosti motoru... a ted me stve kratka petka...chtelo by to 6gang :)

..a taky bych rad povinny ruceni podle vykonu v TP kdyz mam jenom 66Kw lol

PS: ale porad jsou u DP vetsi borci:) ...ale ja stim jezdim denne tak si nemuzu dovolit poskozeni motoru...

To Sajka : ..se me nechce verit ze by to melo min, kde to brzdil ? ale mozny je vse...

Jaster : písty jsi měnil ? Jakou máš spotřebu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem ho stačil poznat, jsem si jist, že je Janda příliš opatrnej na to, aby za dlouhý prachy nabízel kurvítko motorů. Pokud už na net něco vylepí, má to odzkoušený a je si jist, že za ním nikdo nebude chodit s rozvaleným motorem. Proto si myslím, že těch 241 PS není naměřeno na brzdě, ale je to nejspíš jen odečteno přes servisní zástrčku. Tzn., že reálný výkon bude nižší. Rozumy o vyvalených blocích, propálených pístech a zdechlých turbech nebudou na místě tam, kde úpavu SW děl8 firma věci znalá. Naopak bych se toho bál u některých levných noname "tunerů". Takže já bych si to od Jandy nechal udělat s naprostým klidem a hned.

Když jsem koupil tohle auto, šel jsem do toho už asi po 5 t. km a na předposraný řeči jsem nekoukal. Dneska mám o 110 t. víc a můžu v klidu říct, že motoru to nic neudělalo. To, co jsem řešil v rámci záruky bylo z úplně jiných důvodů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem ho stačil poznat, jsem si jist, že je Janda příliš opatrnej na to, aby za dlouhý prachy nabízel kurvítko motorů. Pokud už na net něco vylepí, má to odzkoušený a je si jist, že za ním nikdo nebude chodit s rozvaleným motorem. Proto si myslím, že těch 241 PS není naměřeno na brzdě, ale je to nejspíš jen odečteno přes servisní zástrčku. Tzn., že reálný výkon bude nižší. Rozumy o vyvalených blocích, propálených pístech a zdechlých turbech nebudou na místě tam, kde úpavu SW děl8 firma věci znalá. Naopak bych se toho bál u některých levných noname "tunerů". Takže já bych si to od Jandy nechal udělat s naprostým klidem a hned.

Když jsem koupil tohle auto, šel jsem do toho už asi po 5 t. km a na předposraný řeči jsem nekoukal. Dneska mám o 110 t. víc a můžu v klidu říct, že motoru to nic neudělalo. To, co jsem řešil v rámci záruky bylo z úplně jiných důvodů.

m

taky nemáš zvýšení o 53 kW co on nabízí, takovýmhle řečem, že takto vysoce zvýšený výkon bez výměny HW ničemu neuškodí, může povídat malým dětem a hlupákům neznající zákony mechaniky a fyziky. Není to obdržděný, tak proč nenapíše ten reálný výkon, kdyby byl tento pán tak solidní. Takhle to vypadá jako lákadlo na krásný čísla, ale skutek utek. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

m

taky nemáš zvýšení o 53 kW co on nabízí, takovýmhle řečem, že takto vysoce zvýšený výkon bez výměny HW ničemu neuškodí, může povídat malým dětem a hlupákům neznající zákony mechaniky a fyziky. Není to obdržděný, tak proč nenapíše ten reálný výkon, kdyby byl tento pán tak solidní. Takhle to vypadá jako lákadlo na krásný čísla, ale skutek utek. :)

co se rozčiluješ, tak mu zavolej a zjebej ho za to, jak malýho psa. Uvidíš sám, co ti na to řekne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem koupil tohle auto, šel jsem do toho už asi po 5 t. km a na předposraný řeči jsem nekoukal. Dneska mám o 110 t. víc a můžu v klidu říct, že motoru to nic neudělalo. To, co jsem řešil v rámci záruky bylo z úplně jiných důvodů.

Jirko ale tvůj motor byl v jiné situaci.RS s výkonem 125kW je udělané ze stejného bloku motoru jako máš ty a protože je to tovární úprava je tam zaručeně ještě pevnostní rezerva-takže pokud máš výkon zvýšený na 140 kW je to ještě určitě v oblasti materiálové rezervy motoru.Navýšení výkonu motoru RS o dalčích cca 53 kW ale je už někde mimo původní oblast výpočtů motorářů.Protože i v automobilkách panují přísná ekonomická hlediska a každý motor je spočítaný jen na nějaký max. výkon plus rezerva a po jejím překročení jde motor do kytek.Tovární testy motorů se dělají proto aby se přesně zjistilo co kde jde jěště ošidit aby motor vydržel předpokládanou životnost-dnes někde kolem 250-300 000 km.Je velký rozdíl si o tom jenom povídat a vidět nešťastného majitele zničeného motoru, který neví co si má počít.Tahle úprava je jednoznačně spíše pro prachatého kluka, kterého nezaskočí případná porucha motoru a buď bude mít na opravu a nebo bude takový frajer, že pošle celý auto do šrotu a koupí si jiný.Takhle to vidím já.Své stanovisko nikomu nevnucuji, každý se stejně musí rozhodnout sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko ale tvůj motor byl v jiné situaci.RS s výkonem 125kW je udělané ze stejného bloku motoru jako máš ty a protože je to tovární úprava je tam zaručeně ještě pevnostní rezerva-takže pokud máš výkon zvýšený na 140 kW je to ještě určitě v oblasti materiálové rezervy motoru.Navýšení výkonu motoru RS o dalčích cca 53 kW ale je už někde mimo původní oblast výpočtů motorářů.Protože i v automobilkách panují přísná ekonomická hlediska a každý motor je spočítaný jen na nějaký max. výkon plus rezerva a po jejím překročení jde motor do kytek.Tovární testy motorů se dělají proto aby se přesně zjistilo co kde jde jěště ošidit aby motor vydržel předpokládanou životnost-dnes někde kolem 250-300 000 km.Je velký rozdíl si o tom jenom povídat a vidět nešťastného majitele zničeného motoru, který neví co si má počít.Tahle úprava je jednoznačně spíše pro prachatého kluka, kterého nezaskočí případná porucha motoru a buď bude mít na opravu a nebo bude takový frajer, že pošle celý auto do šrotu a koupí si jiný.Takhle to vidím já.Své stanovisko nikomu nevnucuji, každý se stejně musí rozhodnout sám.

tak v tom ti musím dát jednoznačně za pravdu. Mě pouze nějak nesedí k tomu p. Jandovi takovej úlet. To není jeho parketa a proto mě taky zajímá, kde je pes zakopán.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co pisete je naprostej nesmysl a 100% souhlasim s JirkouK. Janda by si nevzal na triko neco jako, ze by jeho chip vodkragloval motory na novem aute coz to tdickove RSo urcite bude. Jinak co se tyce reci a rozumech o zakonech fyziky a mechaniky u motoru, tak zrovna Janda delal ve skodovce prave na vyvoji motoru, takze o tom nejspis neco bude vedet nemyslite ? Koneckoncu, neni problem mu zavolat a zeptat se jake jsou realne hodnoty pripadne jestli ma prob kdyz pojedes s autem na brzdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem jiz psal, Cimbu nenavysuje o 53kW, ale o nejakych 29kW, protoze pocita s tim ze auto v serii ma 145kw. Takze kdyz vememe SKUTECNEJ vykon 125kW, tak by se hodnoty po uprave mohly pohybovat kolem 154kW a 420Nm!! Ktery se zrejme daji predpokladat pri mereni na valcove zkusebne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TFSI koukal jsem na OETTINGER v Německu a B&B a vypadá to velmi zajímavě. Několik stupňů úprav motoru. Základní úprava je trochu dražší než u CIMBU (to je tak jediná firma v čr, které bych svěřil turbobenzín).

Tak, tak! Souhlas, na jaře jim dám svý TFSi k úpravě - pak dam třeba vědět jak moc se změnil výkon.(z pohledu řidiče)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem jiz psal, Cimbu nenavysuje o 53kW, ale o nejakych 29kW, protoze pocita s tim ze auto v serii ma 145kw. Takze kdyz vememe SKUTECNEJ vykon 125kW, tak by se hodnoty po uprave mohly pohybovat kolem 154kW a 420Nm!! Ktery se zrejme daji predpokladat pri mereni na valcove zkusebne.

:) bing ho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to by asi ještě šlo, akorát spojka a turbo z toho nebudou moc odvázaný.Pravda ale je, že žádný auto s 2.0TDI v koncernu, se tomuto výkonu ani nepřibližuje.

No je vizulane podobne jako turbo co ted mam v aute GT1749VA a mam nachysano na namontovani turbo z 110kw ARL 1.9TDI v serii tlak 1.5bar GT1794VB a do okty RS se dava GT1749VC myslim ze bude tlacit nejakych 1.6 baru.

post-6180-1197461090_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je vizulane podobne jako turbo co ted mam v aute GT1749VA a mam nachysano na namontovani turbo z 110kw ARL 1.9TDI v serii tlak 1.5bar GT1794VB a do okty RS se dava GT1749VC myslim ze bude tlacit nejakych 1.6 baru.

JJ. Když už máš venku paroží, kdyby to nebyla tak náročná práce, doporučil bych ti vyleštit kanály ale je to moc úmorná práce a efekt není nijak velký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ. Když už máš venku paroží, kdyby to nebyla tak náročná práce, doporučil bych ti vyleštit kanály ale je to moc úmorná práce a efekt není nijak velký.

To mas pravdu zadny efekt a parohy pujdou stejne z ASZ motoru, jine, vetsi.Jeste dodelam posledni dil nerezoveho vedeni z FMIC a uvidime.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele, píšete co by si Janda vzal a nevzal na triko...máte někdo vyzkoušený, co udělá, když mu tam někdo přijede s rozesraným motorem? víte určitě, že jenom nepokrčí rameny? osobně bych za chip takový prachy nikdá nedal

myslím si,že záruku na motor určitě nedává :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím si,že záruku na motor určitě nedává :feve:

To určitě nedává.Já když jsem si dával před 10 lety čipovat 1.6 Feldu, prováděli i snížení hlavy a výměnu vačky.Tato úprava tj. zvýšení komprese motoru přinesla prasknutí ojnice u 4 motorů a jejich majitelé si opravu platili sami.Tu službu mi tenkrát nabídli také s upozorněním na toto riziko a že za HW úpravu neručí.Já jsem toto odmítl a mám od nich jen čip.Doma jsem si ještě vyleštit výfukové paroží.Když se mi ale odporoučela cca po 7měsících první čiplá ŘJ, vyměnili mi ji za novou ihned s omluvou.

Takže Cimbu jednoznačně nese záruku za ŘJ ale ne za poruchy motoru.To je samozřejmě důležitý faktor pro rozhodování.Např. pro benzínové atmosférické motory to nenese žádné riziko-je to dáno mírným zvýšením výkonu.U 2.0TFSI je to také OK-španělská tovární úprava dává stejný výkon v Cupře-jen nevím jak je to s ojnicemi a ložisky ale i nás byla čiplá RS a bez problémů.U RS TDI je to truchu komplikovanější-žádný typ v koncernu VW nemá podobně továrně zvýšený a tedy i odzkoušený výkon tohoto typu motoru a tedy, jak již zde mnohokrát zaznělo, jsou obavy o jeho výdrž, výdrž spojky a převodovky.Spojku bych u této úpravy rozhodně nechal origo aby chránila převodovku jejíž max. schopnost přenosu je 350Nm-je tam sice nějaká rezerva ale vzhedem k faktu, že oprava převodovky je dost drahá legrace cca 105-130 000,- je to potřeba brát v úvahu, oproti tomu opravu spojky dokáže uhradit každý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...