standavfr Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 Tak nějak jsem nepochopil co bys rád.Používám toto,pasuje to do držáku nápojů http://www.conrad.cz/rozbocka-pro-autozasuvky-10-a-s-2-x-usb-a-indikaci-stavu-baterie.k855671 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 (editace) Si představuji něco více esteticky čistého. Né nějakou obludu která bliká jak kolotoč a vede z ní kabel. Třeba tak: Editováno: 22. Květen 2015, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 No,nebliká to,z toho držáku to kouká asi dva centimetry nahoru,pravda,kabel z toho vede,ale kroucený,takže se nikde neválí.Potřebuju dvě zásuvky po ruce a tohle je asi nejlepší řešení,bastlit ententriku a dělat díry do plastů jsem fakt nechtěl.Možná napiš sz Ekkarovi,to je místní šmat na tyhle záležitosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 Dělá, dá se to dokonce koupit třeba v Planeu nebo v dalších krámech - http://www.zbozi.cz/hledani/?q=rozdvojka%20do%20auta Jdou koupit dokonce i vícenásobný rozbočovače, já osobně mám 4-násobnej strčenej do poličky pod rádiem. Ale pokud bych do auta něco napojoval trvale, tak jedině přes pojistku doplněnou do pojistkový skříně - takhle ten "hub" kdykoliv opouštím auto vytahuju právě z tý zásuvky u ručky, aby byl celej bez proudu i s tím, co je do něj zapojeno... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 23. Květen 2015 Sdílet Vloženo 23. Květen 2015 Pavka myslel rozdvojku na konektor,co je připojený do zásuvky zapalovače,to se podle mě nedělá,nehledě na to,že budeš mít potom zásahu dvě zásuvky na jedné pojistce.Když už,tak bych to vyvedl ze svorky 30 pod přístrojovkou přes pojistku a zásuvku si dáš kam chceš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 23. Květen 2015 Sdílet Vloženo 23. Květen 2015 Tak když se dělaj i trojnásobný zásuvky který se strkaj přímo do originální zásuvky která má jen jednu pojistku tak by to neměl bejt problém ne? Mam v úmyslu s tim napájet jen nabíječky a ne autokompresor. To s tou svorkou 30 promyslim jak by se to dalo nějak udělat aby to byla možnost kdykoliv bez důkazů že to tam bylo odpojit. Ekkar- já právě nechávám autokameru zaplou-zasunutou v zásuvce kdykoliv mam auto zaparkovaný někde mimo svůj pozemek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 23. Květen 2015 Sdílet Vloženo 23. Květen 2015 (editace) Ty kvalitní rozbočovače mají pojistku v zástrčce,je tam skleněná asi 7,5 A,takže dvojité jištění tam je.Jde o to,že když do toho rozbočovače dáš teoreticky dva zapalováče,tak vypadne pojistka v něm,když to uděláš u toho svého návrhu,tak vypadne ta v pojistnici a ta není jen na zásuvku.Proto bych druhou zásuvku dělal vždy přes pojistku. Editováno: 23. Květen 2015, autor: standavfr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 23. Květen 2015 Sdílet Vloženo 23. Květen 2015 .... a ta není jen na zásuvku. Pojistka 47, 15 A je jen pro zásuvku. U combi ještě zásuvku v kufru. U rooma taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 23. Květen 2015 Sdílet Vloženo 23. Květen 2015 Jo sorry,jsem si to spletl s oplem co jsme kdysi měli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 23. Květen 2015 Sdílet Vloženo 23. Květen 2015 Se podívám na elektroinstalaci do chytré knihy. Akle co jsem tak spěšně koukal, tak sem tam zahlédnul 20 A. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orlov Vloženo 25. Květen 2015 Sdílet Vloženo 25. Květen 2015 Na zásuvku je poistka 15A - už som ju niekoľkokrát menil ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 Tak sem se po tuhém boji dokutal na zadek pojistkový svorkovnice pod volantem. Miliony kabelů nahuštěných na hrozně malém prostoru. Do toho šahat a dělat si tam ještě další vývod na 12V je o hubu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dula Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 (editace) Pokud vůbec nechceš zasahovat do zapojení auta, připájej na jednu stranu 15ti ampérové pojistky vodič vedoucí k nové zásuvce a vyměň ji za tu, která jistí originální zásuvku (nebo za nějakou, která je pod napětím až po pootočení klíčku, pokud jí chceš vypínat). Nevýhoda je, že při jejím přepálení musíš znovu pájet. A hlavně ji musíš mít v pojistkové skříňce natočenou tak, aby opravdu okruh jistila (mám dojem, že jí mám tou pájenou částí nahoře). Pokud se ti chce dobývat se k původní zásuvce můžeš použít k odbočení něco z tohoto: http://eshop.autodily-kelbl.cz/konektor-63mm-dutinka-63mm-2koliky-8884 http://eshop.autodily-kelbl.cz/konektor-63mm-dutinka-63mm-1kolik-1-25mm-8772 Editováno: 28. Srpen 2015, autor: Dula Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 Tak to je hodně divný. To se mi nelíbí. I když neříkám, že to nemůže fungovat. Sem na vrakáči vyštípnul 12V zásuvku z Felicie. A ejhle, vona tam konektorově sedne jak prdel na hrnec. Akorát budu muset trochu poupravit tu jednu stranu konektoru z Felicie a napáchat tam kabely. Mam s toho docela radost. Kdykoliv to můžu zapojit do původního továrního zapojení a nemusim nic nikde štípat. Je to fakt hustý, konektor z 20 let starýho auta který se vyrábělo ještě pod českou taktovkou sedne do konektoru kterej už mluví jen německy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 ....Sem na vrakáči vyštípnul 12V zásuvku z Felicie. A ejhle, vona tam konektorově sedne jak prdel na hrnec. ..... Je to fakt hustý, konektor z 20 let starýho auta který se vyrábělo ještě pod českou taktovkou sedne do konektoru kterej už mluví jen německy. Žvaníš. VW převzal AZNP v roce 1991, když se ještě vyráběl Favorit - už faceliftovaný fáčko se vstřikovým motorem OHV se dělalo v režii VW, o jeho následnici felině nemluvě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Tak promin no. To sem nevěděl. Každopádně mi ta unifikace konektorů hraje do karet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effendi Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Mr.Pavka : ON/OFF vypínač dávaš na kostru ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Pokud ten vypínač bude bez kontrolky tak je to jedno myslim. Pokud s kontrolkou, tak podle schema zapojení na vypínači. Nejlepší by byl ten vypínač na ovládání vyhřívání sedadel místo kterýho mam jen záslepku. nemuselo by se nic vrtat a sednul by pěkně do díry. Jenže ten je za 700 v originálu a nebo v replice za 300. A replikam nevěřim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effendi Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Obávam sa, že jedno to nie je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Pokud dáš vypínač "do kostry", budeš mít na prostředním kontaktu zásuvky nevypínaný +12V - tzn. že připojený zařízení bude trvale připojený na kladnej potenciál baterie. Fungovat nebude, protože nebude mít kostru = nebude uzavřenej elektrickej obvod, ale bude to hrozit libovolným průserem v jakýmkoliv případě porušení izolace nebo dotknutí se normálně ukostřenou částí (třeba obalem konektoru) na kostru auta... V podstatě navodíš stejnej stav, jako bys u síťovýho zařízení vypínal ne fázi, ale nulák. To norma (pro instalace 230V) dovoluje jedině u pevně namontovanýho spotřebiče s pevným NEPOHYBLIVÝM přívodem - například u lustrů. Jakmile se jedná o pohyblivej přívod spojovanej zásuvkama libovolnýho provedení, norma požaduje minimálně vypínání fázovýho vodiče, v lepším případě odpínání obou vodičů (dvoupólový odpojení). A já nevidím důvod, proč uvedený požadavky nerespektovat i v instalaci malýho bezpečnýho napětí, jakým je autoelektrika - už jen pro dobrej pocit, že v případě vypnutí vypínače nehrozí žádný nežádoucí uvedení do chodu nebo průnik napětí tam, kde nemá v danou chvíli co pohledávat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 (editace) Už vim jak to myslíte. Editováno: 29. Srpen 2015, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Pokud by to byly dva kabely +/- a bylo by to bez kontrolky tak bych to prostě pojal jako za starejch dětskejch let. Byla baterka a k ní motůrek. A kabely. Jeden pol se dal natvrdo a druhej se obtočil kolem jazýčku baterky. Amotůrek se točil. Chci tim říct, že mít vypínač na plusovým a nebo mínusovýk kabelu je úplně jedno. ... Plkáš nesmysly. Možná rozumíš bajkům (asi jo, jinak by ses s tím nemoh živit), ale do elektriky se prosím tě nevrtej, jinak způsobíš škody ne zrovna malý sobě i jiným. Vejš jsem napsal proč je tvoje tvrzení pitomost - radši se toho drž a nesnaž se prosazovat do auta jinej způsob zapojování a umísťování spínačů, než jakej je v nich zažitej desítky let. Je na to jednoduchá poučka - DO PŘÍVODU KOSTRY (NULÁKU V PŘÍPADĚ SÍTĚ) VYPÍNAČ NEPATŘÍ, POKUD ZÁROVEŇ NENÍ VYPÍNANEJ ŽIVEJ VODIČ - ať je to druhej (neukostřenej) vývod baterie, nebo fáze v případě střídavýho rozvodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Dyť sem se opravil. Jo. Udělam to jak říkáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 Jedno by to bylo v jednom jediným případě - že bys v autě neměl kostřenou instalaci (ke každýmu spotřebiči by vedly 2 dráty - živej a zpětnej vodič). Jsou takový stroje, pro vysoce specializovaný účely třeba u strojů pro hlubinný dolování se tak řeší napájení pohonů napětím 3kV, ale to není běžný auto. A ani v těch důlních mašinách není vypínač jen v 1 přívodu - vypínají se pomocí speciálních vakuovejch spínačů oba, respektive v případě 3f napájení všecky 4 najednou.(3 fáze + zpětnej vodič.= "nulák"). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 29. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2015 To jo no. Tak staniš se jak mi radíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.