Přejít na obsah

Cukání / škubání motoru


lukasmach

Doporučené příspěvky

před 16 hodinami, LukyM napsal:

Petr L. - Lze nějak ověřit správnou funkčnost spínače? V dílenské příručce jsem našel akorát jak ho vyměnit. Případně pasoval by spínač z Fabie 1.4MPi 55kW 2000?

Buď proměřit multimetrem, nebo přes diagnostiku v bloku 066 (pro motor AZQ)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, LukyM napsal:

...

Podle bloku hodnot 15 je ale detekováno klepání na 1. a 3. válci. To se změní když mezi sebou cívky proházím. Ale na některém válci jedna funguje a pak ta stejná nefunguje zase na jiném. (resp. detekuje to klepání jinde nebo vůbec) Všechny jsou nové, BOSH. 

...

díval jsem se do dílenské příručky a v bloku 15 není detekováno klepání, nýbrž vynechání zapalování (viz přiložený výcuc z DP) a jelikož píšeš, cívky svíce nové, zaměřil bych se na vstřikovače.

vynechávání zapalování.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po kontrole všech drátů (kontinuity a odporu) a změření signálů z řídící jednotky nezjištěna žádná závada. 

Po kontrole vstřikovačů, očištění a opětovnému osazení hází chyby zapalování jen na 1. válci.

 

Další postup bude výměna palivového filtru a chemické čištění vstřikovačů. 

 

Současně s tím vyčištění klapky. 

 

Spojkový spínač je v pořádku. 

 

Jen bych měl dotaz ohledně teploty vody v motoru, když diagnostika hlásí 60°C tak přístrojová deska ukazuje 90°C. Nevím jestli je to normální. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keby len koncernu uz to tak ma kde kto. U renaultu ide si zvolit od kolko do kolko st ma ukazovat pelnych 90st. Ale bo vypnut aby ukazovalo linearne, len potom rucka nestoji na 90st lebo prevadzkova je nejakych 83st.

 

Tie tlaky merali aj za tepla aj za studena? Neveril by som tomu. Ten rozvod si skontroloval casovanie? 

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Trochu opožděně, nemohl jsem se dostat k účtu. 

Problém přetrvává - P0303 sporadická, objeví se buď ráno za studena nebo při velké/dlouhé zátěži.

Provedené úkony:

Opět kontrola cívek. Odpory v pořádku.
Výměna palivového čerpadla a filtru. 
Vyčištění vstřikovačů, následná kontrola rozstřiku. (Všechny stejné.)
Několikrát vyjetá nádrž s VIFem.
Kontrola svíček, jsou čisté.

Já už s tím nejezdím tak mě to tak netrápí, ale jde na technickou, doufám že se jim nerozsvítí MIL...
Dostal jsem tip na přehrání řídící jednotky, možná nechám udělat později.

atlan - Tlaky měřeny za tepla. Plánuji měřit za studena, ale auto jezdí denně. Rozvody bych vyloučil, když se zrovna nerozhodne stávkovat tak jede opravdu pěkně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za jízdy ne, zkusím někdy znovu.
Pokud si dobře vzpomínám tak na volnoběh i po prošlápnutí to přičítalo chyby na všechny válce, 3. válec dosáhnul 100 (myslím že to je ta hraniční hodnota) jako první. Cívky nové, svíčky nové, motor zahřátý. Po přeházení cívek do jakékoliv jiné konfigurace to bylo ještě horší (rychlejší přičítání chyb ale pořád 3. válec jako první).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem tam lištu z jiné fabky, žádná změna. Ale to bylo před rokem. Nechce se mi věřit že po 170000 budou v háji vstřiky. :/

Nedalo mi to a zajel jsem do Liberce za kamarádem na diagnostiku, fabku jsem řádně naložil a cestou jí dal co pro to. Do táhlého kopce 120 na tachometru a nic, jela normálně, kontrolka se nerozblikala. (Obvykle v takové situaci ano, proto jsem měnil čerpadlo a filtr, kdyby nebyl dostatečný tlak paliva.)

K měření vynechávání zapalování - za jízdy nabíhal pouze válec 1 a 3. Kolem počtu 10 chyb se počítadlo resetovalo, válec 3 byl většinou napřed, ale zdá se to spíš jako náhoda. Kontrolka se nerozblikala, přes 10 chyb to určitě nešlo. Proházení cívek beze změny.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že tam jsou správné svíčky, tak když už se měnilo a přehazovalo kde co bez výsledku, kouknul bych se ještě na snímače otáček a místa na klice a vačce které snímají, jestli tam není něco podezdřelého - přece jen to je to hlavní co řídí dobu vstřikování a zapalování a vyhodnocuje výpadky zapálení směsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...