Přejít na obsah

Cukání / škubání motoru


lukasmach

Doporučené příspěvky

Ja by som skúsil vymeniť čidlo teploty chladiacej kvapaliny. Zrovna pred troma dňami som bol v servise na výmenu termostatu, motor sa dostatočne nenahrieval. Po výmene termostatu ručička na budíku už ukazovala správnu teplotu, ale keď sme to dali na VAG, tak čidlo ukazovalo iba 68°C. Do RJ išli nesprávne informácie o teplote motora. Pritom čidlo som menil asi pred rokom, svietili mi emisie a VAG ukazoval chybu snímača chlad. kvapaliny - nezmyselný signal.

Urcite dobra rada, vyzkousim tento tyden, pokud ho sezenu, a pak dam zpravu jestli to pomohlo. Akorat se na diagnostiku nepodivam, v blizkem okoli neni zadny servis na "urovni", spis takovy strejdove. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mé podezření na vadný setrvačník mi mechanik vyvratil.

Vyměnil snímač tlaku v sacím potrubí a stále problém přetrvává. Nyní se obávám, že bude v háji škrtící klapka. Při prudkém přidání plynu, je klapka zavřena a je slyšet syčení proudícího vzduchu přes ni, po cca půl sekundě se plne otevře a pusti vzduch (to je při prudkém přidáni plynu). Ta odezva půl sekundy, než se otevře klapka, odpovídá době, kdy mi auto při prudkem pridani za jizdy cukne (jednou až dvakrat). Pokud jedu a sundam nohu z plynu, tak se dle meho nazoru klap ihned moc privre a to zpusoví opet cuknuti (tentokrat jen jednou).

Na serizeni klapku jsem jiz mel a nepomohlo to. Ted jsem to odpojil od baterie, aby se nastaveni provedlo samo, a po cca 30 km mi zhasli kontrolky, ale problém stále pretrvava.

Jeste mohu pretesnit hlavu, ale podle me tam problem nebude.

Vubec netusim, co uz stim mam delat, vubec nikdo nema podobne problemy?

Nech si změřit kompresní tlaky ve válcích a pak napiš výsledek.

Pak se dá pokračovat dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, pridal bych se take k tomuto tematu. Je to cca mesic, co mi fabia 1.2 HTP, 47 kW, 2004, zacala cukat. Rano kdyz nastartuju a je studeny motor. Otacky motoru jsou v poradku. Kdyz ale jedu, tak se mi na kazdem prevodovem stupni projevi pri sundani nohy z plynu citelne cuknuti. Srovna se zase s pridanim. Motor, kdyz nemam zapnute topeni naplno k ridici, se ohreje po 2-3 km jizdy (vic ne), ale cukani trva tak jeste dalsi 20 minut jizdy, podle mne nez se poradne prohreje cely blok motoru. Pak to prestane a auto se chova normalne, muzu dat nohu z plynu a auto plynu z pomaluje, bez cukani. Vymenil jsem termostat (jen termostat), svicky, palivovy filtr. Na EGR ventil mi to neprijde, protoze otacky ani v nejmensim nekolisaji a o po ohrati cukani zcela zmizi. Mate s tim nekdo zkusenosti? Procetl jsem toho tady spoustu nez jsem se odhodlal se zeptat, ale nevim ted jak dal. Diky za pomoc.

zkontrolovat to čidlo teploty na VAG jestli posílá správné hodnoty, pokud ano, tak změřit tlaky ve válcích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nech si změřit kompresní tlaky ve válcích a pak napiš výsledek.

Pak se dá pokračovat dál.

Výsledek: nízký kompresní tlak v prvním válci. Jestli mohu poprosit, co tedy dál? Vyměnit těsnění hlavy? Řekli mi, že to není tak hrozný a vyměnili by první svicky, ale ty jsem menil.. i přesto by je raději vyměnili...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a jsme doma ...

konkrétne naměŕené hodnoty neznáš?

napiš kod motoru a najeté km, vetšinou jsou problémy jinde než v těsnění pod hlavou ..

Přesné tlaky nevím, nechal mi to dělat narychlo znamý u známého (znamý též neví). Vím jen, že to nebylo nic hrozného a doporučil, než se stím začne delat neco vetsi, vyzkouset jeste jine svicky. Jinak se jedna o 1,4 16V 55 kW, rok 2003, kod motoru BBY a najeto 111 000 km.

Mám ted svicky NKG a jeste tedy zainvestuji a koupim a vymenim za:

http://www.cc-autodily.cz/svicka-zapalov-bosch?sort=cena_dph

Jsou na motor BKY, ale predpokladam, ze na BBY je to stejne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výsledek: nízký kompresní tlak v prvním válci. Jestli mohu poprosit, co tedy dál? Vyměnit těsnění hlavy? Řekli mi, že to není tak hrozný a vyměnili by první svicky, ale ty jsem menil.. i přesto by je raději vyměnili...

Ahoj. Také máme Fabii 1.2 HTP a také jsem měl nízký kompresní tlak ve druhém válci ( vynechával). Chyba byla odstraněna výměnou sacích ventilů a těsněním pod hlavou( bylo prasklé). Zrovna jsem udělal rozvody a repas hlavy. Cena opravy byla 16000. A auto jezdí jako nové :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaké auto mělo příznaky?

Mě je divný, že nemám žadne jine priznaky: volnoběh je OK, pri akceleraci žadny pokles výkonu (jen to cuknuti -a to same pri uvolneni plynového pedálu), vždy mi jedou vsechny válce, voda se neztrácí... Auto jede jak má.. Objednal jsem si kabel, tak seridim tu klapku a vymenim jeste raz ty svicky.

Sundávat hlavu se mi moc nechce (neverim si) a v servise to bude dost drahe, zvlast kdyz to nebude ta závada.

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to me to drzi otacky vzorove. Vymenil jsem svicky za super plus bosch, natankova shell 95, pri akceleraci se cukani zmirniolo na minimum, ale pri uvolneni plynoveho pedalu je to stejne. Jinak auto celkove lepe ,,tahne" odspoda. Vsiml jsem si, že kolem vicka oleje mi lehce prosakuje olej -špatně to těsní. Je to ale minimum, mam od vymeny oleje 5000 km a kontrolka jeste ani neproblikla. Vymením (pridam) jeste tesnení a uvidim. Na serizeni klapky mi jeste neprišel kabel.

Vsiml jsem si, že za studena neni klapka uplne kolmo na stenu (neni uplne zavrena), tak cca o 3 až 4 stupne pootocena, je to normální nebo spatbe serizena?

Předem dekuji za odpoved

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja nevim... Snazil jsem se jeste presne zjistit ty tlaky a prý, že to bylo lehce pod limitni hodnotou. Mechanik neveri, že závada budo v tomhle.

Mohu poprosit priblizne na kolik by vysla vymena tech ventilu? nechce se mi do toho moc vrazet, kdyz ani nevim, jestli to pomuze.

Jeste me tak napada, nemela by se vyrazneni zvednout spotreba pri nizkem kompresnim tlaku ve valci?. Ja jen, že jezdim v narocném terénu (mnohdy kratke cesty) a to jen za 6,5 l (nejezdim brzda plyn, ale rad to klidne protahnu na 140 i nakratkých usecich), dlouhe cesty mam tak za 5,3 na PC - real 5,5 a v zasekanem meste klidne i 10l. Kdyz jsme u tech rychlosti, tak nad 140 km/h to necuka.

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapci Honnza, Martin1M, dal jsem vám obojím po varování, neb už mě fakt nebavilo neustále vám editovat vaše příspěvky, páč neustále citujete předchozí příspěvky. Takže používejte prosím pro odpovědi to zelené tlačítko dole přidat odpověď a NE to šedé odpovědět s citací.

Pročtěte si pravidla fóra k čemu se taková tlačítka používají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkontrolovat to čidlo teploty na VAG jestli posílá správné hodnoty, pokud ano, tak změřit tlaky ve válcích.

Ahoj, vyměnil jsem čidlo teploty, motor škube pořad, cca po 20ti minutách jízdy to přestane a už se chová vzorově. Nemůžu pořád příjít čím to je. Ještě Vás chci poprosit, nemá někdo diagnostiku a je z okolí Třeboně příp. Českých Budějovic. Salon u nás zavřeli o nikom jiném tady nevím a do Budějovic do salonu se mi zatím hnát nechce jestli chápete, zatím jsem neidentifikoval pořádně závadu a rád bych se trochu předem připravil než to dám někomu do opravy. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokročil, respektive nepokročil, jsem o něco dále. Šel jsem do servisu, že mám špatné kompresní tlaky, že mi auto cuká. Nic mi s tím nedělali, prý že kompresní tlaky jsou v pořádku. Ptal jsem se co dál a nevěděli. Řekli mi, že to může způsobovat to a to a to... a konečnou cenu nedokáži odhadnout... Mám počkat až se to projeví víc. No super, mám čekat až se mi auto rozsype. Já už fakt nevím co s tím... Je možné nějak přes vag překontrolovat nastavení rozvodů? Děkuji za jakoukoliv odpověď.

PS: Adminovi se omlouvám. Nevšiml jsem si, že mi to upravuješ, dobře mi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám stejný problém jako Martin.

Mám Fabia 1.2 HTP 12V r.v. 2003, olej měněný ve zkracováném intervalu (plná syntetika). Mám takový problém, při pozvolném sešlápnutí plynového pedálu, auto nejdřív lehce cukne a potom až začně jakoby od nuly zrychlovat. Toto se děje at přeřazuju nebo at jenom (ve měste, mimo město) přidám plyn. Hodně mi to připomíná škodu favorit karburátor, tam taky při sešlápnutí plynu auto nejdřív škublo a potom až jelo (bylo způsobené stářím karburátoru). At přidávám plyn sebe pomaleji pokaždé to nejdříve škubne. Nic méně auto zrychluje jak má a jinak jiné abnormality nepozoruji. Akorát budu muset měnit stabilizační tyčky, ale to s tím asi nesouvisí. Četl jsem hodně zde na foru o problémech zapalovací cívky, nemuže to být tím? Momentálně nejsem ve finanční situaci, kdy bych mohl vrážet do auta větší částky.

Předem děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...

Ahoj přátelé.

Chtěl jsem se zeptat. Mám jednotkovou Fabii rok 2004 1,2 Htp 47Kw. Nikdy jsem s ní žádný problém neměl. A teď najednou začala nějak zlobit. Po nastartování jde normálně za plynem, běží krásně i na volnoběh tak i v otáčkách. Jede super všechno. Ale jak mile se zahřeje cca po 15ti minutách tak začne cukat. Za jízdy když se jede tak najednou otáčkoměr začne lítat na horu dolu a motor cuká a cuká. A jak mile se vykvaltuje tak motor chcípne a rozsvítí se baterka. Stačí nastartovat a auto zase běží. A to samé. Na volnoběh krása. V otáčkách také ale jak mile se auto rozjede tak to začne cukat. Když se auto nechá vychladnout tak zase vše v pohodě než se motor zahřeje.

Nevíte čeho se náhodou chytit ??

Děkuji Vám kluci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím všetkých prispievateľov. Mám tiež Fabiu 1,2 HTP a tiež som hľadal príčinu cukania motora počas jazdy v otáčkach od 1900 hore. Mne sa to začalo prejavovať postupne a tiež pri zošliapnutí plynu to prestalo. Tento výkend som začal rozobrať že bude možno príčina vo ventiloch podľa toho čo som sa dočítal v množstve článkov a podľa toho ako sa mi motor správal a pri demontovaní katalyzátora som zistil že cca 2 cm z vrchnej časti vložky katalyzátora  je odtrhnutá a 2/3 vložky sú upchaté od malých úlomkov. Na odskúšanie či je naozaj chyba toto, som ho rozrezal, vyčistil, odtrhnutú časť odstránil von a riadne prefúkol tlakom vzduchu. Poskladal a šiel som to vyskúšať - motor ide ako nový - skoro. Ešte som zabudo že mám na tom skoro 140 - tis. km. Ak to niekomu pomôže budem rád, lebo oprava ma nestála nič len čas a minutú elektrinu na rozbrúsenie a zazváranie katalýzátora. Pre istotu som vymenil ešte pred demontážou aj nové sviečky a cievky, ale bez žiadnej nápravy motor robil to isté.  Diagnostika mi pritom  vypisovala chybu 16556 - príliš bohatá zmes a myslel som najskôr  že sú vadné vstrekovače alebo cievky a sviečky, nakoľko už mali cca 65 - tis km.   JM

Editováno: , autor: NIŇO74
Doplnenie informácie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Už fakt nevím, Fabka 2006 Motor 1,2 htp 47 kW , začal cukat...vyměna snimačů klikovky...200 km ok ..pak zase..odpojena lmbda...200 km ok.

pak brutalně cuka..zapojena lamda.. ještě horší (vypnu motor cca 5 km OK)..výměna svíček, prohazovní cívek, furt píše výpadek zapalovní 3 válec.

Tlaky měřrny 12-12-10. Lamda nebo podplaný ventil?

dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Cukání / škubání motoru
  • o 6 měsíců později...

Zdravím, mám problém s cukáním a kolísáním otáček na I. Fabii 1.2 HTP 47kw, 2005 s EGR.

Po nastartování při studeném motoru na volnoběh klepe  - nadměrné vibrace a hluk, po prošlápnutí plynu to přestane. 

Při pomalém přidávání plynu při rozjezdu auto cuká. Když se rozjedu s 2500ot. tak ne. Cukání se děje pouze při rozjezdu. 

Při jízdě když vyřadím tak otáčky po vyšlápnutí spojky spadnou hluboko pod volnoběh - asi na 500, ale hned se zase vrátí.

Při stání ukazuje otáčkoměr stabilní volnoběh, ručička se ani nehne.

Když mám sundané sání, od prostoru kolem klapky je při přidání plynu slyšet syčení.

 

Při jízdě nejsou znatelné jakékoliv jiné problémy. 

 

Jednou mi praskla pojistka posilovače.

A taky, když nebylo auto plně zahřáté, (takových 40°C) se při podřazení a přidání plynu rozsvítila kontrolka motoru (emisí) a auto jelo na dva válce. To se mi ale stalo jenom jednou. Pomohlo vypnutí a zapnutí zapalování.

 

Občas při nastartování svítí nebo bliká kontrolka motoru (emisí). Většinou zmizí po rozjezdu.

Když ne, pomůže vypnutí a zapnutí zapalování. Pouze v tomhle případě mi diagnostika vypíše jedinou chybu - vynechání zapalování na 3. válci. 

 

Podle bloku hodnot 15 je ale detekováno klepání na 1. a 3. válci. To se změní když mezi sebou cívky proházím. Ale na některém válci jedna funguje a pak ta stejná nefunguje zase na jiném. (resp. detekuje to klepání jinde nebo vůbec) Všechny jsou nové, BOSH. 

 

Auto je po kompletním repasu hlavy a rozvodů, nové cívky, svíčky. 

 

Neměl někdo podobný problém?

Editováno: , autor: LukyM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, LukyM napsal:

Při jízdě když vyřadím tak otáčky po vyšlápnutí spojky spadnou hluboko pod volnoběh - asi na 500, ale hned se zase vrátí.

Při stání ukazuje otáčkoměr stabilní volnoběh, ručička se ani nehne.

 

To by mohl způsobovat vadný spojkový spínač.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petr L. - Lze nějak ověřit správnou funkčnost spínače? V dílenské příručce jsem našel akorát jak ho vyměnit. Případně pasoval by spínač z Fabie 1.4MPi 55kW 2000? 

 

Malta - Po odpojení EGR motor klepe jako po studeném startu - prošlápnutí plynu to nevyřeší. (tj. v zátěži neklepe, ale když se vrátí na volnoběh tak zase ano)

Otáčky stabilní. 

Žádná kontrolka se nerozsvítí ale diagnostika hlásí "Nízký obvod snímače B, recirkulace výfukových plynů"

 

Nicméně po odpojení EGR zmizel problém s cukáním při přidání plynu - rozjezdu. 

 

Zkoušeno na studeném motoru. 

Editováno: , autor: LukyM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...