Přejít na obsah

Přehrívání kabelu na pojistném boxu na akumulátoru


lukastom

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

mám následující problém na O1 1,8T 2003. Když jsem sundal kryt z pojistného boxu na akumulátoru, tak jsem zjistil že jeden drát tam připojený (z pohledu zepředu ten úplně vpravo), který by měl tuším vést od alternátoru, je v místě připojení (tam kde je přišroubován matkami k tomu boxu, omlouvám se za popis, ale jsem absolutní laik) velice rozžhavený (tak že je i na tom plastovém krytu, který jej kryje, vidět poškození). Přišel jsem na to náhodou včera, když se mi nedařilo nastartovat celé dopoledne auto, až se to povedlo servisnímu technikovi ze škoda servisu, který ovšem taky nevěděl jaktože to najednou naskočilo. Každopádně nevím, jestli se ten drát žhaví dlouhodobě, nebo to mělo nějakou souvislost se včerejškem. Baterie byla přeměřena a je v pořádku. Auto nic nehlásí, na diagnostice taky nic nebylo.

V autě mám namontovaný DefendHook, který sice funguje bez problému, ale nevím jestli by to nemohlo způsobovat právě to zahřívání toho kabelu.

Nemáte někdo náhodou s tímto podobnou zkušenost (obzvlášť pokud máte DefendHook). Snažím se najít příčinu, než to dám do servisu, aby zkontrolovali elektroinstalaci.

Díky moc

Lukas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Můžu potvrdit stejný problém se zahříváním vodiče od alternátoru k pojistkovému boxu nad baterkou. Po celodenním ježdění jsem náhodou zjistil že je horký až se na něj nedá sáhnout.

Ono tam taky při běžném provozu teče, co sem měřil, cca 55A stabilně (zaplá světla + klima, z toho do baterky asi 2A).

Trochu nechápu proč při přepnutí klimatizace do ECO režimu hned klesne odběr o 14A a při vypnutí klimy o dalších 6A - když kompresor je u O1 poháněný mechanicky řemenem, ale to je vedlejší.

Jelikož ten kablík je odhadem CYA10, tak mi připadá dost poddimenzovaný (neřeknu kdyby byl sám, mimo zdroje tepla, tak i 80A zvládne). Je u toho pojistka 150A, tak snad pánové ve Škodovce vědí co dělají?

Tohle teče z altíku při vyplých světlech a jen s klimou: post-33831-0-72660600-1307888792_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak problém stále trvá, podle kusých informací z netu bývá problém v nalisování kabelového oka na tu licnu kde časem vznikne přechoďák a pokud se to neřeší tak to končí roztavením pojistkového boxu atd...

Takže ani sebelepší hraní s kontaktní plochou kabelového oka a páskové pojistky to nevyřeší. Někde jsem zahlédl doporučení spoj oko-licna propájet cínem, zkusím ale moc tomu nevěřím.

Nemáte někdo zkušenosti s výměnou kabelu od alternátoru k baterce? Sice kleště na takhle malé průřezy taky někde mám, ale oko je nestandardní. To kabelové oko má integrovanou matku, takže asi leda koupit komplet kabel jako ND (dá se?) a kudy to tam pak poprotahovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Propájet snad ano, ale ne v tomhle stavu. Je to tam zaoxidované, plné bordelu, pájka na to nechytne jak by měla.

Obecně nejsem zastáncem pájení takových kabelových ok.

Takový správně slisovaný, plynotěsný, ano plynotěsný! spoj je to správné řešení.

Líp bych to nepopsal.

Jedná se tam sice o podstatně menší průřezy, ale princip je stejný.

PS:

Definice lisovaného spoje:

Lisovaná spojení měděných vodičů s kabelovými oky a spojkami zhotovenými z trubek

Lisované spojení je elektrické a mechanické nerozebiratelné spojení vodiče s dílcem ve tvaru objímky, zhotované za studena. Dochází k deformaci původně kruhových drátů lana na mnohoúhelníky a tím ke zvětšení styčných ploch vodičů, současně se narušují vrstvy oxidů popraskáním a otěrem. Dosahuje se vysoká pevnost spoje v tahu.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerozporuji kvality spravne provedeneho krimpovaneho spoje. Ba naopak.

Jen jde o to, ze minimalne u moji Octy je udelany bud nekvalitne z vyroby, nebo casem degradoval. Krimpovaci kleste mam, nemam ono nestandardni kabelove oko a myslim ze ani rezervu kabelu pro odstrizeni a nalisovani noveho oka.

Proto dotaz byl zda se da cely kabel i s oky sehnat jako ND a pripadne v garazi rozume vymenit. Resit to musim, bez zasahu se to bude postupne zhorsovat az dojde k poruse.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....ale oko je nestandardní. To kabelové oko má integrovanou matku, ....

Konečně jsem se donutil a kouknul pod ten dekl, páč jsem si nějak nemohl vybavit včem je ono oko nestandardní a kde že je ta integrovaná matka.

Nemyslíš, že by šlo použít zcela standardní oko a přišroubovat jej zcela standardní matkou? Já myslím, že by nikdo neprotestoval.

A když už by bylo kabelu málo tak řešením je kousek kabelu stejného průřezu, jedna lisovací dutinka a jedno lisovací oko.

Je to sice pár spojů navíc, ale je to za pár korun a teprva až když se to neosvědčí můžeš vyměnit celý kabel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ziadna specifikacia toho kablu neexistuje.:) Jedine co potrebujes dodrzat je prierez kabla. Tusim je 25 mm.

Aj original ocko s maticou dostanes kupit.

Treba ten povodny kabel dobre ocistit na oboch koncoch. Pri baterke a alternatore. 100% spoj je cinovany a ma mensi prechodovy odpor jak lisovany.

Rovnaka tema Fabia1

LINK:

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Vyřešeno

Původní oko šlo demontovat, následně mechanické a chemické očištění konce licny. Nalisováno lehčené Cu oko M6/16mm, izolace.

No a teď už je to v pohodě, i při maximálních 70A je celá sestava jen vlažná. Přechoďák klesl na 1/20 původní hodnoty (někam k 0.02 ohm).

Zajímavé je, že se mi zatím nikde nepovedlo sehnat tu páskovou pojistku, kterou jsem chtěl při té práci rovnou vyměnit.

post-33831-0-16991800-1310587848_thumb.j

post-33831-0-36688600-1310587863_thumb.j

post-33831-0-17397600-1310587875_thumb.j

post-33831-0-78856300-1310587886_thumb.j

post-33831-0-49502900-1310587894_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Vyřešeno

Původní oko šlo demontovat, následně mechanické a chemické očištění konce licny. Nalisováno lehčené Cu oko M6/16mm, izolace.

No a teď už je to v pohodě, i při maximálních 70A je celá sestava jen vlažná. Přechoďák klesl na 1/20 původní hodnoty (někam k 0.02 ohm).

Zajímavé je, že se mi zatím nikde nepovedlo sehnat tu páskovou pojistku, kterou jsem chtěl při té práci rovnou vyměnit.

to je dobře že se ti to povedlo spravit mě by zajímalo co chrání ty tři 30A pojistky dnes jsem jednu vyměnil byla to z pohledu na motor první zleva tak jestli to nekdo ví co která dělá tak predem dekuji Editováno: , autor: Majkl Bouky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

dnes jsem koukal na pojistky u baterky a mám rozpálenou tu úplně na levý straně. I plastovej kryt v kterym jsou ty pojistky se v místě kde vede ta pojistky v levo trochu spekl :D Jinak mám Škodu Fabii, r.v. 2000. Netuší někdo co by s tím mohlo být ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...