Přejít na obsah

1,2 TSI (77kW)


Cjoctavian

Doporučené příspěvky

Přečetl jsem si úvahy o 1.2TSI v OII,sám mám čipnuté OII 1.8TSI 156kW/280Nm a Roomstra 1.6 85kW/175Hm už dva roky a minulý týden jsem jel konečně i s 1.2TSI, ne v OII ale v Roomsteru, který je asi o 80kg lehčí než OII.Šlo mi o to zda-li tento motor by byl lepší do Roomstra namísto 1.6 MPI. Samozřejmě jsem četl všechny recenze na tento motor a na jízdu jsem se velice těšil.No upřímě jsem byl jízdou poněkud zklamaný.V porovnání s 1.6 MPI je motor v rychlostech nad 130 km/h méně živý, zdá se, že malé turbíčko nedohoní chybějících 400 cm3 obsahu.Nelze samozřejmě přehlédnout fakt, že motor byl nový a po zajetí se jeho výkon zvedne, případně čipem se ještě výkon doladí.V každém případě je to motor spíše vhodný do Roomstra, méně už do OII.

V OII je tento motor v hodný pro řidiče jenž ji bude používat pro klidnou jízdu na vzdálenosti do 100-150km, kdy je jedno jakou rychlostí a v jakém čase se do cíle dostane.Motor se moc nehodí do hornatých oblastí-malý kroutící se do hor nehodí.Na vzdálenosti více jak 200-250km už bude jízda v hustém provozu méně příjemná.Nad 500 km už bude jízda zvláště v naloženém voze po třech hodinách už dost stresující.Sám jezdím trasu přes 1000 km dlouhou, trvá mi to 12-13 hodin a i s 1.8TSI je to ke konci dost únavné.Já osobně motor 1.2TSI v OII považuji za dobrý na kratší vzdálnosti v méně hustém provozu.Jako tragický ho vidím pro silnice typu Hradec Králové - Náchod či Hradec - Mohelnice-kde je velice hustý provoz a první pomalejší náklaďák bude velký problém pro předjetí.Také některé německé dálnice, které se nezařezávají do krajiny ale kopírují ji tj. jsou tam dlouhé mírné stoupáky a cestovní rychlost je tam okolo 130 km/h a více 1.2TSI bude zvládat obtížněji.Osobně jsem přesvědčený, že 1.4TSI je vhodnější a pokud to situace dovolí (je dražší o 40 000,00) vyplatí se do něj investovat. Na vzdálenosti delší než 300 km už se nelze plazit spoustu kilometrů za každým náklaďákem a čekat na vhodné místo k předjetí. Nesmírně to prodlužuje čas jízdy a zvyšuje nervozitu a únavu za volantem. Nelsem žádný mladík je mi 55, ročně najezdím přes 50 000 km a z vlastní zkušenosti vím, že i na výletní jízdě na delší vzdálenost se hodí silnější motor a pokud např. finanční situace nutí koupi OII s 1.2TSI je nutné počítat s větším nervovým vypětím a tím i větší únavou.Pokud by delší jízda byla párkrát do roka jistě se to dá vydržet ale pokud by to bylo každý měsíc už to příjemná jízda nebude. Spotřebu u motorů 1.2TSI;1.4TSI i 1.8TSI nemá smysl moc řešit-bude více méně stejná.Moje dlouhodobá spotřeba kolísá od 6,8 do 7,2 l/100km-větší krouťák mi ji pomáhá srážet.Při dlouhé jízdě po dálnicích do Hannoveru a zpět na otočku mám spotřebu kolem 8 l-samozřejmě, kde to jde jedu 160-180 protože i v Německu jsou na dálnicích uzavírky a je na nich rychlost omezená jen na 60km/h(zlatá 80km/h na našich dálničních uzavírkách), cestou jich posledně bylo v součtu 184 km na celkové trase přes 1000 km dlouhé a to velice zdržuje i unavuje.Po 12-13 hodinách řízení v OII je člověk dost unavený i když si dá přestávku a jet to jen s motorem 1.2TSI by se mi opravdu moc nechtělo.Je ale fakt, že je u nás dost rodin, kde cestovatelské ambice končí návštěvou příbuzných v blízkém okolí či nákupem v sousedních městech-pro takovéto ježdění je 1.2TSI bezesporu perfektní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přečetl jsem si úvahy o 1.2TSI v OII,sám mám čipnuté OII 1.8TSI 156kW/280Nm a Roomstra 1.6 85kW/175Hm už dva roky a minulý týden jsem jel konečně i s 1.2TSI, ne v OII ale v Roomsteru, který je asi o 80kg lehčí než OII.Šlo mi o to zda-li tento motor by byl lepší do Roomstra namísto 1.6 MPI. Samozřejmě jsem četl všechny recenze na tento motor a na jízdu jsem se velice těšil.No upřímě jsem byl jízdou poněkud zklamaný.V porovnání s 1.6 MPI je motor v rychlostech nad 130 km/h méně živý, zdá se, že malé turbíčko nedohoní chybějících 400 cm3 obsahu.Nelze samozřejmě přehlédnout fakt, že motor byl nový a po zajetí se jeho výkon zvedne, případně čipem se ještě výkon doladí.V každém případě je to motor spíše vhodný do Roomstra, méně už do OII.

V OII je tento motor v hodný pro řidiče jenž ji bude používat pro klidnou jízdu na vzdálenosti do 100-150km, kdy je jedno jakou rychlostí a v jakém čase se do cíle dostane.Motor se moc nehodí do hornatých oblastí-malý kroutící se do hor nehodí.Na vzdálenosti více jak 200-250km už bude jízda v hustém provozu méně příjemná.Nad 500 km už bude jízda zvláště v naloženém voze po třech hodinách už dost stresující.Sám jezdím trasu přes 1000 km dlouhou, trvá mi to 12-13 hodin a i s 1.8TSI je to ke konci dost únavné.Já osobně motor 1.2TSI v OII považuji za dobrý na kratší vzdálnosti v méně hustém provozu.Jako tragický ho vidím pro silnice typu Hradec Králové - Náchod či Hradec - Mohelnice-kde je velice hustý provoz a první pomalejší náklaďák bude velký problém pro předjetí.Také některé německé dálnice, které se nezařezávají do krajiny ale kopírují ji tj. jsou tam dlouhé mírné stoupáky a cestovní rychlost je tam okolo 130 km/h a více 1.2TSI bude zvládat obtížněji.Osobně jsem přesvědčený, že 1.4TSI je vhodnější a pokud to situace dovolí (je dražší o 40 000,00) vyplatí se do něj investovat. Na vzdálenosti delší než 300 km už se nelze plazit spoustu kilometrů za každým náklaďákem a čekat na vhodné místo k předjetí. Nesmírně to prodlužuje čas jízdy a zvyšuje nervozitu a únavu za volantem. Nelsem žádný mladík je mi 55, ročně najezdím přes 50 000 km a z vlastní zkušenosti vím, že i na výletní jízdě na delší vzdálenost se hodí silnější motor a pokud např. finanční situace nutí koupi OII s 1.2TSI je nutné počítat s větším nervovým vypětím a tím i větší únavou.Pokud by delší jízda byla párkrát do roka jistě se to dá vydržet ale pokud by to bylo každý měsíc už to příjemná jízda nebude. Spotřebu u motorů 1.2TSI;1.4TSI i 1.8TSI nemá smysl moc řešit-bude více méně stejná.Moje dlouhodobá spotřeba kolísá od 6,8 do 7,2 l/100km-větší krouťák mi ji pomáhá srážet.Při dlouhé jízdě po dálnicích do Hannoveru a zpět na otočku mám spotřebu kolem 8 l-samozřejmě, kde to jde jedu 160-180 protože i v Německu jsou na dálnicích uzavírky a je na nich rychlost omezená jen na 60km/h(zlatá 80km/h na našich dálničních uzavírkách), cestou jich posledně bylo v součtu 184 km na celkové trase přes 1000 km dlouhé a to velice zdržuje i unavuje.Po 12-13 hodinách řízení v OII je člověk dost unavený i když si dá přestávku a jet to jen s motorem 1.2TSI by se mi opravdu moc nechtělo.Je ale fakt, že je u nás dost rodin, kde cestovatelské ambice končí návštěvou příbuzných v blízkém okolí či nákupem v sousedních městech-pro takovéto ježdění je 1.2TSI bezesporu perfektní.

niekto tu napisal ze je 1.8TSI vhodny na dlhe trate, CJ napisal ze sa s nim stotoznuje...ja musim oponovat, ked som si precital o tych tvojich cestach okolo 1000km (sam take jazdim par krat do mesiaca) tak by som si V ZIADNOM PRIPADE nekupil benzinovy motor, je sice pravda ze je tichsi (ale pri tak vysokych rychlostiach akymi jazdime po nemeckych dialniciach ta hlucnost od motora uplne zanikne, lebo ju prehlusi aerodynamika a valivy hluk od cesty)ale z ekonomickeho hladiska a tiez aj ekologickeho (sice je to dost otrepana fraza ale je to tak, ekologia sa zacina zohladnovat)je jednoznacne vhodnejsi diesel, na nejake domace jazdenie po okoli preco nie nejaky maloobjemovy preplnovany benzin, ale na dialky jednoznacne diesel, len som celkom zvedavy do buducna ako sa prejavy 1.6 TDI so spolahlivostou, sice neni to ziadny silak ale myslim ze ho budu este vyvijat pre vyssie vykony, ved KIA ma pri 1.6 okolo 85 KW a to iste peugeot s 1.6 HDI, tak isto aj VW koncern ho bude isto do buducna dimenzovat na vyssie vykony...ved uvidime co vznikne ;)

z hladiska zabavy za volantom to moze byt super sa povozit so 160KW ale racionalne zmyslajuci clovek ktoremu auto zaraba pozera aj na ekonomicku stranku...auto nekupujem kazdy den a to ze to ma na papieri 118KW je sice lakave ale treba vyberat s chladnou hlavou a dobre si spocitat veci okolo...inak nie som zaryty zastanca dieselov,jazdim aj na benzine (naposledy vcera vecer ked som robil jedneho GolfV 1.4 16V), aj benzin a aj diesel ma nieco do seba...ale vyberame kazdy za seba, tak kazdy vieme preco sme zvolili to co mame, mozno do buducna by som siel do Yeti, ale to az o par rokov... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

niekto tu napisal ze je 1.8TSI vhodny na dlhe trate, CJ napisal ze sa s nim stotoznuje...ja musim oponovat, ked som si precital o tych tvojich cestach okolo 1000km (sam take jazdim par krat do mesiaca) tak by som si V ZIADNOM PRIPADE nekupil benzinovy motor

To mi tiez napadlo, ale pokial nema problemy s platenim za benzin...Viem to pochopit, pretoze ja sam nie som nejaky velky fanusik nafty lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s tim Supem a 1.2t pod kapotou, to už by byl trošku velky ulet... :kuk:

Netvrdim, ze je to pre Superb iste. Iste je to len pre Passat, kde je zatial startujucou motorizaciou 1,4 TSI 90 kW. Asi zakaznikom chyba stara 1,6...

Superb je tazsi oproti Octavii asi o 130 kg - zrychlenie na 100 by bolo v Superbe asi za 11,7s, co sa este da akceptovat :)

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

samozrejme ze zivotnost bude zalezat hlavne od tej suciastky ktora sa nachadza (sedi) medzi volantom a pedalami, niekomu vydrzi hodne cez 300 a u niekoho sa nedozije ani 100, inak teraz sa pocita zivotnost komponent v aute na cca 240 tis (tak sme to robili este ked som vyvijal u Boschu) :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pekny clanok, zas nieco nove :) Mna osobne by nikdy nenapadlo jazdit s "odporucanymi" 1100 otackami. Pre mna je minimum 1500...asi preto nemam papierovu spotrebu lol Jednoducho ked potrebujem aj len trochu zrychlit na vyssom prevodovom stupni - a uvidim tie cisla na palubnom pocitaci, tak mi hned napadne, ze to s uspornou jazdou nema vela spolocneho, a radit kazdych 15 sekund sa mi nechce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám na dva dny pujčeného roomstra s 1.2 TSi, první porovnání a dojmy. Tak sem velice překvapen jak je to živé, do těch 100 km/h je to velmi příjemné pak nad těch 130 km/h na tu 5tku je to znát že se tomu moc už nechce, ale jinak sem mile překvapen. Co ale teda sem byl zklamanej je z hlučnosti. Kam se to teda se.re na 1.6 TDI CR. To je proti tomu tichošlápek. Domníval sem se, že benzín je uplně tichý, ale tohle je tako by tam byl laděný výfuk. A zarazilo mě, že sem při vytočení nad těch 3tis. ot. slyšel i pískání turba. Takže až mě tady bude zase někdo krmit tím jak je ohromnou výhodou TSI že je tiché, tak ani náhodou. Ještě teda neznám rozdíl odhlučnění Roomster-Octavia, to by mohlo být třeba lepší, ale já slyším svůj motor až když má přeš 3,5tis. ot. do té doby bych byl bez otáčkoměru out. Dále ta spotřeba co udávají je trochu utopije, jo tak při kloboukové jízdě se pod těch 6 dostaneš, ale já stím jezdil dnes jako se svým. U svého za 5,8, výsledek TSI 8,1.Takže zase další trochu mýtus.

Prostě jak to píšou v testech, zázraky se nedějí, při klidné jízdě malá spotřeba, to ano, ale jak to přišlápneš, tak to rapidně stoupá a to u té nafty ne. Nicméně to schválně zítra do práce zkusím jet jako jezdím se s vým těch 100km/h v klídku pohodu a uvidím výsledek. pak to budu moct porovnat i při klidné jízdě. Zároveň sem si taky zařídil 1.2 HTP- nebudu se rozepisovat při přesednutí z TSI je to peklo.

Zatím závěrem,HTP bych si při dnešní nabídce motorů nekoupil ani za nic. 1.2 TSI- motor se mi dynamicky líbí, ovšem jako ideální bych ho stanovil do Fabie, Roomstru, bojím se že v ta oktávka na něj bude velká. Kdo jezdí předpisově v klidu, bude velice spokojen a věřím i za slušnou spotřebu, rozhodně bych doporučil. Kdo si ovšem občas dá nějakou tu předjížděčku a svižnější jízdu, tak i s tím se to dá, ale rozhodně ať nečeká nějakou úsporu paliva a počítá nějakých 8 litrů.

Další poznatky ve čtvrtek až ukončím testování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám na dva dny pujčeného roomstra s 1.2 TSi, první porovnání a dojmy. Tak sem velice překvapen jak je to živé, do těch 100 km/h je to velmi příjemné pak nad těch 130 km/h na tu 5tku je to znát že se tomu moc už nechce, ale jinak sem mile překvapen. Co ale teda sem byl zklamanej je z hlučnosti. Kam se to teda se.re na 1.6 TDI CR. To je proti tomu tichošlápek. Domníval sem se, že benzín je uplně tichý, ale tohle je tako by tam byl laděný výfuk. A zarazilo mě, že sem při vytočení nad těch 3tis. ot. slyšel i pískání turba. Takže až mě tady bude zase někdo krmit tím jak je ohromnou výhodou TSI že je tiché, tak ani náhodou. Ještě teda neznám rozdíl odhlučnění Roomster-Octavia, to by mohlo být třeba lepší, ale já slyším svůj motor až když má přeš 3,5tis. ot. do té doby bych byl bez otáčkoměru out. Dále ta spotřeba co udávají je trochu utopije, jo tak při kloboukové jízdě se pod těch 6 dostaneš, ale já stím jezdil dnes jako se svým. U svého za 5,8, výsledek TSI 8,1.Takže zase další trochu mýtus.

Prostě jak to píšou v testech, zázraky se nedějí, při klidné jízdě malá spotřeba, to ano, ale jak to přišlápneš, tak to rapidně stoupá a to u té nafty ne. Nicméně to schválně zítra do práce zkusím jet jako jezdím se s vým těch 100km/h v klídku pohodu a uvidím výsledek. pak to budu moct porovnat i při klidné jízdě. Zároveň sem si taky zařídil 1.2 HTP- nebudu se rozepisovat při přesednutí z TSI je to peklo.

Zatím závěrem,HTP bych si při dnešní nabídce motorů nekoupil ani za nic. 1.2 TSI- motor se mi dynamicky líbí, ovšem jako ideální bych ho stanovil do Fabie, Roomstru, bojím se že v ta oktávka na něj bude velká. Kdo jezdí předpisově v klidu, bude velice spokojen a věřím i za slušnou spotřebu, rozhodně bych doporučil. Kdo si ovšem občas dá nějakou tu předjížděčku a svižnější jízdu, tak i s tím se to dá, ale rozhodně ať nečeká nějakou úsporu paliva a počítá nějakých 8 litrů.

Další poznatky ve čtvrtek až ukončím testování.

no a právě ze stejných důvodů jsem projevil svůj názor na 1.2 TSi již dříve. Aby se ten motor nepodobal motoru 1.4 TDi ve fábii I, to je hnus :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnešní doplnění testu 1.2 TSI v roomst. Jak sem zjistil, tak tam je pouze 63 kw verze, což teda vysvětluje proč se tomu nad 140 už úplně moc neche, ale zase mě teda velice překvapuje, že to celkem pěkně jede. Ta 77 kw musí jet podle mě naprosto dostatečně i v Oktávii. Dnes sem dal testovací jízdu do práce. 80 km pěkně 100 km/h a výsledek? S mým to jezdím za 4.2-4.3l a tady TSI průměr 5.5l. Velice slušné. Nevim jestli teda ta silnější verze bere víc (něčím se ty koně nakrmit musí) Ale i tak je to pěkné. Zatím se projevuje to co sem psal. klid- malá, agresivnější jízda větší nárůst spotřeby. Nicméně Zatím si mě to docela získalo. Ne jako že bych si to koupil, protože s nájezdem km a hlavně stylem jízdy bych to měl pořád za 8 l nejméně, ale pro běžné užívání, bych si to koupil a teda doporučil. Co se týče rozdílu oproti 1.4 TSI, tak nevim, ale přikláním se k názoru, že to zase až tak nebude a rozdíl pořizovací je zatím nezanedbatelný. Určitě to svezení na delší dobu mi přispělo změnit názor na TSI a doporučil bych to každému kdo by si chtěl kupovat naftu aby si to pořádně spočítal a ujasnil. Dynamiky bych se vůbec nebál, tak je dostačující. Mě se to nevyplatí vzhledem k tomu jakým stylem a kolik jezdím km, ale Určitšě dávám kladné hodnocení.

Editováno: , autor: Cjoctavian
citacia predchadzajuceho prispevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říká se, že objem něčím nanahradíš. Ale je možné, že už to neplatí. Podle cen O2 je dnes jedno, zda si vezmu 1.4 TSi nebo 1.6 či 1.9 TDi. Rozdíl ve výbavě klasik je asi 5 000 Kč. Určitě pokud bych měl možnost vytkoušet 1.2 TSi nebránil bych se tomu a porovnal to s 1.4 TSi, protože než zabere turbo, je to obyčejná 1.4 :aggressive:

Editováno: , autor: Cjoctavian
citacia predchadzajuceho prispevku - pouzivajte tacitko PRIDAT ODPOVED
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říká se, že objem něčím nanahradíš.

...protože než zabere turbo, je to obyčejná 1.4 :aggressive:

To by som netvdil - mal som v Octavii 1,4 s 55kW a mozem to priamo porovnat s 1,4 TSI a je tam intergalakticky rozdiel. Jedine pasmo, kde su tie motory porovnatelne je do 1500 otacok (kde vela nenajazdim). Spotreba je asi o 0,5 l vyssia u turba - ale to pripisujem pneumatikam sirsim o 3 cm oproti predoslej 1,4 MPI Octavii ;)

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by som netvdil - mal som v Octavii 1,4 s 55kW a mozem to priamo porovnat s 1,4 TSI a je tam intergalakticky rozdiel. Jedine pasmo, kde su tie motory porovnatelne je do 1500 otacok (kde vela nenajazdim). Spotreba je asi o 0,5 l vyssia u turba - ale to pripisujem pneumatikam sirsim o 3 cm oproti predoslej 1,4 MPI Octavii ;)

Sem měl na mysli porovnat 1.2 a 1.4 TSI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...