Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Osobne: Nedobíjí se celá kapacita, ale jen to co se spotřebovalo. Z malé i z velké baterie se např. startováním spotřebuje stejně.

 

Mischicka: Každý akumulátor vydrží určitý počet cyklů nabití a vybití. Cyklů částečného vybití vydrží víc a čím menší bude toto částečné vybití, tím více takových cyklů vydrží. Takže např. startováním spotřebujeme ze 5 Ah (to číslo jsem si vymyslel jen tak pro názornost, ve skutečnosti to bude daleko méně). Ze 100 Ah baterie spotřebujeme 5% kapacity, z 50 Ah 10 %.

před 21 hodinami, McMatej napsal:

Osobne: Nedobíjí se celá kapacita, ale jen to co se spotřebovalo. Z malé i z velké baterie se např. startováním spotřebuje stejně.

 

to ano, ale není problém v tom, že došťouchat baterii na 100 % je při větší kapacitě energeticky náročnější a tím pádem ty velké baterie jsou pak v průměru vybitější (což jim nesvědčí)? Samozřejmě "problém" pouze teotetický, protože při těch pár Ah se to zas tak moc neprojeví a jak píšeš máto i výhody.

Osobne: Nedobíjí se celá kapacita, ale jen to co se spotřebovalo. Z malé i z velké baterie se např. startováním spotřebuje stejně.  

Mischicka: Každý akumulátor vydrží určitý počet cyklů nabití a vybití. Cyklů částečného vybití vydrží víc a čím menší bude toto částečné vybití, tím více takových cyklů vydrží. Takže např. startováním spotřebujeme ze 5 Ah (to číslo jsem si vymyslel jen tak pro názornost, ve skutečnosti to bude daleko méně). Ze 100 Ah baterie spotřebujeme 5% kapacity, z 50 Ah 10 %.

Tak k úplnému vybití by za normálních okolností prakticky dojít nemělo, takže pořád řešíme jen to částečné vybití - nabití a to i u té "malé" baterie.

A než tu řešit čísla od pasu, věřil bych spíš inženýrům z MB, že si udělali úkoly a velikost aku spočetli správně.

Ale nikomu nebráním dát si do rapidu aku z Tatry a do kufru pro jistotu druhou.

Za dva roky se tu můžeme sejít a probrat to, k čemu tahle investice byla a jestli místo jedné velké, dražší a opotřebované nebyly lepší dvě levnější s doporučenou velikostí.

Dávat velkou baterku má smysl pouze do nějakého křápu co musí v zimě 3x žhavit a minutu točit než chytne, u normálně startujícího auta to nemá význam a menší se zcela jistě lépe dobije do plného stavu než velká. Já mám 6 let starou 44Ah co byla z výroby a i když už netočí jako za mlada tak není žádný problém. Auto stojí venku a manželka jezdí 2km do práce, po cestě zpět ještě do obchodu takže denně 4km a 3 starty. 

Není důvod kupovat větší než byla původní....můj názor podložený 35ti lety zkušeností.

před 17 hodinami, mischicka napsal:

A než tu řešit čísla od pasu, věřil bych spíš inženýrům z MB, že si udělali úkoly a velikost aku spočetli správně.

 

MB se dívá hlavně na cenu, takže tam dá ten nejmenší možný aku který motor nastartuje.

Taky sem rebel, mám jen malou upocenou 62Ah. Nemůžu kvůli tomu spát protože mi spousta lidí valí do hlavy že mám koupit největší co tam vleze :) Jenže je neposlechnu a až tahle někdy klekne, tak budu zase rebel :) Ještě sem s ní neměl nikdy problém, ba naopak sem s ní už xkrát někomu pomohl a to měli někteří tu největší která jim tam vlezla :) 

Podle mě velikost baterie nemá na auto(alternátor) žádný vliv, i kdyby tam byla 1000Ah....to co se spotřebuje startováním se u větší baterie dobije stejně rychle jako menší(teda pokud nebyla úplně vytřískaná), ta větší bude mít ale rezervu na víc počtů startování. Pro někoho kdo jezdí jen po městě je výhodnější, nemusí tak často dávat na nabíječku když se mu při pošustech kolem komína nestihne dobít to co vytříská častým startováním. 
 

MB se dívá hlavně na cenu, takže tam dá ten nejmenší možný aku který motor nastartuje.

Nejmenší možný, sám jsi to napsal, tak co víc?!
  • 1 měsíc později...

Zdravím,

rád bych se zeptal, mám původní akumulátor z roku 2009 a příští zimu asi již nezvládnu, tzn. po 8 letech bude třeba výměna akumulátoru. Mám tam 5K0 915 105A, 44aH 360 A, dle toho kodu nemůžu tu samou najít, nemusí to být ani škoda economy, klidně jiná. Máte někdo zkušenost, jaký akumulátor do 1,2? Vyšší A dávat nemusím, stačí mi ta co mám, v servise mi řekli 1600,- za economy, spíš něčí zkušenost, zda škoda economy vydrží déle nebo ne než třeba jiné Varty nebo Akumy. Dík za radu. Zatím to nespěchá, ale do příští zimy si zjišťuji co a jak s výměnou. Za výměnu si počítají 700,- Kč, to mi přijde dost, vždy jsem si baterie měnil sám, ale auta neměli tolik elektroniky.

Výměnu zvládneš sám, nic na tom není. Stejně jako si to dělal předtím u svých aut.

Těch sedm stovek investuj do kvalitní baterie na origo dle kódu se vykašli.

"kvalitní baterie" je velmi virtuální termín, neboť na trhu je silný nedostatek "nekvalitních baterií" - dle zkušeností z praxe jsou všechny +/- stejné

Ahoj Michal5,

Rád Ti poradím, jak jsem si akumulátor měnil před touto zimou v prosinci sám. Mněl jsem tam tu samou bateri co máš Ty. Pro klid duše jsem si koupil o něco silnější. (Varta 52 Ah 470 A ). Aby bylo vše Ok po výměně (aby se nic nevynulovalo), tak jsem nejdříve pomocí druhé baterie se napojil do zásuvky (vedle ř.páky) el.svítilny. Zapalování samozřejmě vypnuté !!! Pak jsem v klidu odpojil vlastní původní baterii, vyndal ji z motorového prostoru, dal novou na místo, zapojil a pak jen vytáhl zástrčku se zásuvky el. svítilny a bylo vše hotovo ! Bez jakých koliv problémů. A pak si dal panáka meruňkovice.

choceňáku, jak jsi měnil baterii-šla v pohodě vytáhnout z toho kastliku? Máš ho plastový nebo látkový? Mi v tom látkovém šíleně drží,nejde jen tak ven!!

tak ji vyndej i s tím látkovým fusakem

No jo ale jak? Drží jak přivařený!!!

je to jen ohrádka, povolil jsi šroub, co baterii drží?

Samozřejmě , že je nutné povolit šroub, tuším M 8 a kousek plechového držáku a pak jde bez problému volně ven.

Tak s žalem v srdci musím říct, že máte pravdu. Toho šroubu a držáku jsem si nevšimnul protože ta ohrádka byla dost neščastně "přiskřípnutá" tím držákem a proto to drželo jak přivařené.A také ten držák je na levé str.pod sacím potr. a já ho hledal na té přístupnější straně tedy v pravo. Tak-že dík.

V ‎10‎.‎02‎.‎2017 na 21:00, MICHAL5 napsal:
Zdravím, rád bych se zeptal, mám původní akumulátor z roku 2009 a příští zimu asi již nezvládnu, tzn. po 8 letech bude třeba výměna akumulátoru. Mám tam 5K0 915 105A, 44aH 360 A, dle toho kodu nemůžu tu samou najít, nemusí to být ani škoda economy, klidně jiná. Máte někdo zkušenost, jaký akumulátor do 1,2?  

 

Mam novy Yeti 1,2 TSI a je tam z vyroby nejaky Banner 59 Ah s objednavacim cislem 1S0915105A. Nevim, proc tam jsou dve hodnoty proudu 320 A a 640 A.

 

 

IMG_20161225_113917.jpg

 

 

 

 

Upraveno od osobne
opraven obrázek

Obrázek se nezobrazuje, ale budou to proudy dle různých norem (jiný způsob, jakým to naměřit).

jedna hodnota je podle normy DIN, druhá SAE. Z uvedeného je patrné, ža ta čísla je v praxi nutné brát z hodně vekou rezervou.

Díky za rady a tipy, teď se to zlepšilo, díky oteplení, určitě se hodí, nyní jak se oteplilo je to mnohem lepší, ta signalizace je zatím Ok, ještě tam je černý puntík na baterce. Dle návodu je to takto v pořádku, ale výměna mě stejně čeká a vyměním si jí sám.

  • 3 měsíce později...
  • 6 let později...

Zdravím, už je rok 2023 a tedy již mrtvé téma, avšak pokud to někdo čte, aby si našel tu svou odpověď, tak musím říct, že opravdu dle VIN a co Vám řeknou v servise škoda, nebo ve vašem servise, co nahlíží do dat díky VINku, tak pravdu na yeti 2 v mém případě 4x4 nafta 81kw je výsledek 61ah 330A. Nyní je za cca 3700 ve škodovce, jinde méně. Ekvivalent vemu Boschu 60 ah 540A, cena cca 2000. 

 

Letos 29.5. jsem koupil Vartu 74ah 680A jen proto, že předešlí majitel yetiny jí tam narval (Maxim tuším) a sultaface se u mě pak rozjela na plné koule...staří cca 2 roky. Co to je, si můžete dohledat. Tak jsem dal tu onu Vartu a od toho května do září moje Varta ráno před odjezdem 3,6V!!! Auto total mrtvé. Panové, už dávno to není o tom, že narvat co největší bo nafta. Bohužel altík po měření dává 14,X V, takže dělal co mohl, aby dorval do baterie, jenže jeho maximum bylo naplnění na cca 75%. A s tím já uživatel jsme si jezdil a myslel si, co nemám za super baterečku. Černý odběr nebyl naměřen, takže bohužel, dožral jsem Vartu. Po vypnutí spínačky ampery klesaly k 1,22A a po sléze 0,02A. Což je stav žádoucí :). 

 

Dle VIN mě sedí jen jedna baterie a to 000915105 DE. I Etce to najdete. A podle toho se budu řídit a ne co bejvalí majitel tam narval. Ono už to, že baterka už nebyla zakrytovaná, mě mělo dříve trknout, že je něco jinak. Holt tak no. 

Upraveno od mr.coumess

Dlouholetý a znalý  prodejce baterií  s kterým komunikuji, mně vždy doporučoval  nepřekračovat hodnoty náhradních  baterií  (rozhodně kapacitu a raději i startovací proud ) oproti originálu z výroby o více jak max. o 10%.  Něco na tom bude. Nabíjecí soustava průměrného auta není určitě stavěná na dobíjení "Náklaďáku" .   🙂

Upraveno od DušanV

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.