Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

Tak to by ledacos vysvětlovalo :palec2: mam auto vyrobeno koncem roku 2004 tedy mr. 05 a EGR mam!každopádně jsem nevěděl, že se relativně chvíli po spuštění výroby přestal montovat...co se týká toho tempomatu, tak tady nemužu posoudit, ptž ten mam už z výroby namontovanej

Jinak to šubání co tu popisujete mi Oktuše díky bohu uštědřila, na 1,2 i 3 to zrychluje plynule...jen když sundam nohu z plynu a vypne se přívod paliva nebo naopak tak potom to mírně škubne, což je normální...

Editováno: , autor: tomcat007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak to šubání co tu popisujete mi Oktuše díky bohu uštědřila, na 1,2 i 3 to zrychluje plynule...jen když sundam nohu z plynu a vypne se přívod paliva nebo naopak tak potom to mírně škubne, což je normální...

Tohle přesně mám na mysli, je to normální jev, u fabky mi to škube autem mnohem více, ale tady mě zarazilo, to že to škubne dvakrát za sebou.

Tady když to přišlápnu tak se to jakoby na dvakrát otevírá ta klapka a palivo, no nevím, dělá to jen při plném.

P.S Předchozí příspěvek citují schválně, aby bylo jasné na co odpovídám.

Jo a ještě jedna věc, a to už jsem tady kdysi psal, na volnoběh za tepla při vypnuté klimě při cca 650ot/m se motor nehezky škube.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

haski:

k té podvolantovce s tempomatem.. nezáleží ale také na výbavě? ano Ambiente to bude jistě mít..ale otázka je zda to má i Classic.. mám MR07, takže pokud by tam byla jen páčka a namontovat bylo by to fajn :)

a k tomu cukání motoru.. na trojku to ani tak nepozoruju.. spiš na dvojku.. i když zase záleží na práci se spojkou.. mám takový divný pocit, že je velký rozdíl v převodovce mezi jednočkou a dvojkou..když třeba roztáhnu jedničku až cca do 3000-3500rpm a přeřadím, tak se mi stejně rozjíždí auto na dvojku kolem 1200-1500rpm.. a někdy se mi stane, že to jednou dvakrát cukne než to jakoby "zabere" ale pak už je to bez problémů.. pokud se ta jednička neroztahuje úplně ale jen na rozjetí, tak po přeřazení na dvojku to cukne vždy, pokud si nedám velikého bacha na spojku.. je tam záběr už kolem 1000rpm a to je dost málo, než se to dostané do té táhnoucí hranice 1500rpm.. nevím buď neumím řadit nebo je to jen můj subjektivní pocit :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Lancelot...to jakoby zakopávání motoru na volnoběh bez klímy, kdy jsou nižší otáčky mi to dělalo taky...zkus vyměnit svíčky...cca před 2 měsíci jsem si je měnil a teď mam po problému...na ty svíčky totiž nikdo téměř 90tis km nešáhl...

jinak je pravda, že při přerazení na dvojku to, ať umíš řadit sebelíp, vždy cukne...já sem se naučil přeřazovat s meziplynem a vesměs to cukání eliminuje :scooter:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je krásnej nájezd :palec2: pokud je to poctivých 40tis...pak by měli být ještě ok...cca při 60tis je dobrý je měnit...ale ono asi záleží na více faktorech, mě to zakopávalo nepravidelně tzn dvakrát se to třeba zhouplo a pak nic a znova...a kolísaj ti otáčky nebo to drží těch 650...jinak mrknu až pojedu ale takhle nízko mi to snad na volnoběh nikdy nespadlo...většinou tam je si myslim 700 bez a 900 s klímou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K té podvolantové jednotce - Tempomat jsem nemel a zjistoval jak to poridit. Docetl jsem se tu nekde, ze prave od jistého datumu vyroby (asi tedy BSE) uz podvolantové jednotky mají vše připraveno a jen pres VAG aktivovat a nakodovat tuto jednotku, tj. asi i ten classic. Do te doby bylo nutne tuto jednotku menit.

K tomu volnoběhu, lehké chvění motoru mi dělala i fabie 1,4 8V. Podle mě je to naprosto normální. Kvůli emisím to nahodně vynechává zápaly (koukal jsem na to přes VAG a měřené hodnoty vynechání všech válců), vždy tam za nějakou dobu skočí jedno vynechání. Otáčky jsou na otáčkoměru na 700. VAG ukazuje vetsinou 640 +-25

Jinak díky tomu, že mi auto moc dobře nestartuje za teplejšího motoru, tak toho mám hodně prozkoumáno :feve: .

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo takhle bych to taky viděl, je to plný elektroniky a emise jsou neúprosný, takže si to čas od času upravuje parametry na úkor dynamiky a chodu motoru.

Jinak Haski...stále tě trápí to startování u teplého motoru? čím to bylo nebo je?...tohle mi dělalo jen fáčko s karbecem...tam když se zahřál motor tak se vypařovalo palivo a na teplej vzduch to neštártovalo :smich: , startování bez plynu bylo skoro nemožný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ten problém pořád.

Diagnostika neukazuje žádnou chybu, auto jede myslím bez problémů.

není většinou problém nastartovat ráno a nebo do 10min po vypnutí zahřátého motoru, jindy je to na náhodě. Někdy startuju tak dlouho dokud to samo nevypne a ihned na podruhe to chytne na cvrnk a nebo to jalově chytne po 5s a nebo pomůžu bez trápení s lehkým plynem to vždy nějak chytne.

- vyměnil jsem za 2bodové svíčky za 1bodové Brisk Platin

- vzduch filtr čistej

- klapka čistá jak zrcadlo

- zkusil jsem prohazovat oba snímače teploty za nějaký použity a snad funkční snímač. Teploty na VAGU ukazují správně.

- snimač otáček i vačky jsem čistil

- sací parohy: vyměnil vrchní těsnící O-kroužky 900,- jen to fikne (asi vyměním i ty spodní 800,-)

- vstřiky jsem koukl pohledové a prskají stejnoměrně

- vyměněný ventilek pro odvzdušnění palivové soustavy

Napadá mě ještě tedy koupit nové oba snímače teploty, palivový filtr a možná lambdu.

Jinak mi docházejí nápady a pokud tu někoho něco nenapadne, nechám to až se to projeví na plno, doufám, že nebudu daleko za hranicema. :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se týká mě,tak se startováním nemám vůbec problém.. nevím zda je tam teda nějaká jiná ovládací technika, nebo jiné úpravy na motoru, ale startuje dobře jak za studena tak za tepla.. a že tomu dávám pořádně někdy zabrat(přejíždění z obchoďáku na benzínu, zpátky bo věčně něco zapomenu koupit :D, pak do jiného obchoďáku bo v tom prvním neměly co manželka potřebovala, atd..), ale vždy nakopne na prvni pokus bez problemu.. Tak buď tam máš jinou techniku nebo vadnější kus..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Haski: a co tankuješ za benzín a kde, nezkondenzovala v něm vlivem dlouhého stání voda? Podle toho co popisuješ bych se hned chytil těch teplotních snímačů, množství nas. vzduchu a tej lambdy kol103 ,nezůstává viset klapka? Možností je dost a docela mě zaráží, že pokud si vše co píšeš opravdu udělal, se to alespoň nezlepšilo :huh: , co elektrika...startér...jak točí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto jsem koupil jeté v prosinci a asi nějakou dobu předtím stálo, ale nemyslím, že by to bylo déle jak 3/4 roku. Od té doby jsem najezdil asi 8000km. Zkoušel jsem tankovat i na OMV 95, tak i 98 vesmes skoro plnou nádrž. Pak i ONO i TESCO, na které jezdim nejčastěji. Rozdíl v jízdě je nepatrný a na ty starty to nemá vliv.

Snímače teploty jsem zkoušel prohazovat za jiný, ovšem néé nový. (U Fabie jsem měl jednou vadný teplotní snímač, ale že bych nenatočil, to se mi snad nikdy nestalo).

Startér točí myslím pořad stejně ať je to ráno nebo odpoledne, teplé nebo studené....Baterie je nová.

Možná bych sázel na lambdu, kdyby na Vagu ukazovala blbosti nebo to špatně jelo, ale to se neděje.

Nemá to vliv na žádné sešlápnuté pedály (brzda spojka).

Snímač nasávaného vzduchu může být problém, ale nemám tu nikoho, s kým bych to poprohazoval, všichni maj ropáky. Novej stoji myslím 2000-3000,- a to fakt ne.

Jak říkám, přijedu z práce dom, je to ohřáté, do 10min 100% normálně nastartuju. Po této době ty starty jsou v závislosti na době horší a horší. Po hodině to pak třeba prostě točí a točí - starter sam vypne a na podruhe naskoči na cvrnk. Nebo lehce přišlápnu plyn a je jistota, že to nastartuju bez trápení.

Klapka nějak nezůstává asi viset, na Vagu je hodnota pořád stejná.

Možná to dát ještě do servisu, aby na to koukly a třeba zkontrolovaly tlak v palivové soustavě a takové ty chujoviny, na co nemám vybavení.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu kopání motoru na volnoběh - mám najeto 20 tis. a na volnoběh bez klimy mě to kope taky. Otáčky nekolísají. Dělalo mi to už před rokem (cca 10 tis.) ve Škodovce mi řekli, abych tankoval u Benziny. Párkrát jsem to vyzkoušel a pořád kope. Asi to bude normální stav, holt je to Škoda, něčím se od VW přece musí lišit ne?

K výkonu - nemáte někdo vyzkoušené, jestli OII 1,6 s EGR nejede líp než 1,6 BSE bez EGR?

Znova se ptám, nenajde se někdo z okolí Olomouce s OII 1,6 MPI kombi, že bychom porovnali jak jezdí jiné auto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Na grafy jsem reagoval v zápětí na té samé stránce.

Jen jsem konstatoval jednu věc.

Nevím jak je to u OI, ale mě 2.rychlost akceleruje při stejném polovičním plynu okolo 2500ot (to tu řeklo víc lidí).

1. ani 3.rychlost v těchto otáčkách při stejném polovičním plynu nic podobného neudělá.

Při plně sešláplém plynu tento jev není poznat u žádné rychlosti a z toho usuzuji, že do 35kmh reaguje plyn na sešlápnutí jinak než nad touto rychlostí.

Co se týče čipu, dlouho sleduji firmu PowerTec. Mají i brzdu, na které se dá "před" i "po" vyzkoušet výkon motoru. Mají velice důvěryhodné reference zákazníků jako video a grafy provedených chipů. Tak trochu si myslím, že by za to zvěřejnění v referencích měli těm zákazníkům i platit :-), je to velice přesvědčivé.

NO já zase četl, že atmosféry 1,6 MPI už nelze přečipovat....

třeba tady: http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=42&lng=cze

Zajímavý je, že Power Tec mám čipování "jedničkových" 1,6 MPI, ale "dvojkových" už ne...

Editováno: , autor: Olda Homola
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cimbu mě trochu zklamal, protože je jedinej z větších firem, co tvrdí, že to nejde nebo to nemá smysl.

Výkon navíc +7 až 10kW s +10Nm je pravda, že není mnoho a věřím, že jsou to vyhozené peníze.

Ale jsou i jiné motory, kde upravy nabízí s podobným navýšením např. Fabia 1.2 HTP 40kW nebo nová Fabia II 1.2 44kW s navýšením +4kW a +6Nm.

Takže spíš věřím, že to neumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když jsem byl s autíčkem v servisu na kontrole(neautorizovaný servis), tak na to přišla také řeč a také jsem myslel, že se nějak zvyšovat výkon už nedá.. ale bylo mi řečeno, že takových 10-12koníků by šlo přidat.. takže by to odpovídalo asi tomu co tvrdí powerTec i když mě by spíš šlo, než o výkon o zvýšení krouťáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Asi 10 let jsem jezdil s krátkou OI 1,6 74 kW (motor AKL), a najezdil jsem s ní asi 240 tis. km. S tímto autem jsem byl maximálně spokojený, a to i s motorem - motor krásně táhl odspoda, nikdy jsem neměl problém kohokoliv předjet, plynem jsem se snad nikdy v běžném provozu nedotkl podlahy. Proto jsem se rozhodl před 2 lety koupit novou OII (kombi) s výkonově i konstrukčně stejným motorem 1,6 MPI 75 kW (motor BSE). Můj první pocit ze svezení s novou Oktou byl šílený - jako by mě někdo držel za zadní nárazník a nechtěl mě pustit, auto vůbec netáhlo, plyn jsem měl pořád na podlaze, rozjet se s tím autem do kopce byl porod. Prostě stará OI AKL byla v porovnání s novou OII BSE jako letadlo, v síle motoru byl rozdíl jednoho rychlostního stupně - jak zrychlovala OI AKL na čtverku, nová OII BSE zrychluje na trojku apod.

Už jsem s tím byl několikrát na diagnostice v různých servisech Škoda - nikdy na nic nepřišli, prý je to normální stav. Teď mám najeto něco málo přes 20 tis. km, pořád čekám, že se něco stane, jak mi radili v servisu - prý se to časem rozjede, a ono pořád nic.

Při rozjíždění do kopce je to pořád porod - jde to jenom pomocí neskutečného prokluzu spojky, když spojku víc pustím, tak si ŘJ sama ubere plynu a motor se začne dusit, při předjíždění v 80 km rychlosti dám trojku, plyn na podlahu a než se auto rozjede, tak to trvá věčnost, spíš se nerozjede, nakonec si to musím rozmyslet, protože v protisměru už zase něco jede, zařadím zpátky pětku a pokračuju za kamionem, už mi zbývá jenom nasadit klobouk. Toto jsem s OI AKL nikdy nezažil, s mojí OII BSE je to běžná věc.

Teď mám to štěstí jezdit ještě s Fabií I s motorem 1,2 40kW najeto přes 200 tis. km a pocitově ta Fabka s tímto malým motůrkem jede daleko líp než ta moje OII 75 kW BSE. Okamžitě reaguje na změnu polohy plynového pedálu, no prostě je s ní radost jezdit.

Nejde mi do hlavy, jak to, že ta moje OII BSE tak blbě jede, když BSE má o 1 kW větší výkon než AKL, má i větší krouťák, rozdíl v hmotnosti OI liftback a OII kombi je jenom kolem 50 kg.

Existuje pro výkonový rozdíl mezi motory AKL a BSE nějaké rozumné zdůvodnění? Nebo jsem měl štěstí zrovna na nějaký výjimečný kus AKL, který jel super, a smůlu na motor BSE, který se ve výrobě nějak nepodařil?

Poraďte někdo, kdo máte podobnou zkušenost.

Ahoj, kolik mas najeto. U me to bylo do 40.000 podobne a zlepsujici se. Ted mam 92.000 a poznatek je nasledujici. Auto jede jako blazen. Oproti puvodni dynamice je to neco jineho. Vypni si klimu. Tento motor je dost slabej na klimu. Proste ty kW nekde musi dohnat. Ja mam rekord 200km/h dle budiku a jeste by kousek sla. Ovsem otacky atakuji cervene pole. Takovouto jizdou po dobu cca 70 km je spotreba cca 9 litru. Dale jsem tam dal olej 5W40 pro sportovni motory a subjektivne je to zivejsi tichoucky atd... Toto jsou me zkusenosti. Jo a kola. Nafoukej vsude 2.4 za studena. A dej vedet postrehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ikdyž jsem neměl 74kW verzi, jen obyc Fabii 1,4 44kW a nemam tedy s čím moc srovnávat, take mi přijde jízda s verzí 75kW trochu bídná.

Hlavní podíl na tom má určitě citlivost pedálu, která se navíc ještě v 35kmh rychlosti mění (od 0 do 35kmh se musí šlapat na pedal víc). Tuhle vlastnost (už jsem tu o ní psal) mi tu zatím nikdo nepotvrdil. Pár lidí tu tvrdí turbo efekt na 2.stupen při 2500ot (35kmh), který s tím má spojitost. Nejraději bych to dal do háje.

Zvuk motoru je také takovej jalovej, monotonní.....to nepřidá na pocitu razantnosti a síly motoru.

Po vycisteni klapky, vymene svicek, vzduchoveho filtru...proste prekontrolovani zakl.veci diagnostikou auto nejede zle, ale prijde mi, ze by mohlo líp. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má to kvůli nárokům na emise nešikovně poskládaný převody a vůbec je to kvůli emisím přiškrcený...jinak to nejede zle a mohlo by i líp - ten el. pedál ala ,,potenciometr" má dle mě zpožděný reakce...jeden příklad za všechny...když jedu např. po dálnici a ze 100 zrychluju na 140 na 5°...sice to zrychluje ale když to samé udělám s tempomatem...tzn mam v paměti uloženou rychlost 140 a na 100 jen zmáčknu kolíbku, tak to zrychluje o poznání lépe!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NO to asi proto, že u tempomatu se to chová, jako bys sešlápl plyn naplno, průběh aktuální spotřeby tomu napovídá.. zkoušel jsem to a když zrychluju nohou aktuální spotřeba tolik nevyskočí, ale s tempomatem ano.. tak možná proto.. ale možná se pletu :)

holt ty převody jsou řešené tak jak jsou.. asi opravdu kvůli emisím, přecejen ten motor není zrovna nejnověšího typu :) kdo lítá po dálnici často by si měl asi pořídit holt buď ropáka nebo dvoulitr :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...