Kevvin Vloženo 6. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2010 (editace) 1) stálé plus je vždy červené ( jinak stačí proměřit voltmetrem) spínané mínus a mínus obecně je většinou hnědá. 2) tam, kde zapínáš světla přeci (vlevo pod volantem) PS: to už musíš zvládnout. Editováno: 6. Červenec 2010, autor: Kevvin 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kajman Vloženo 6. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2010 Jen doplním, že do lampičky (a obecně do vnitřních světýlek vč. pozičních světýlek ve dveřích) nejde "obyčejné" stálé (+), ale je tam okruh 30al (?), který hlídá čas a po určité době svícení se vypne, což je ochrana proti vyhoření světýlek - všimněte si, že necháte-li otevřené dveře, tak osvětlení po určité době zhasne. Na tohle je dobré se napojit, barva kabelu červeno/černá. Jinak souhlas, napojit se na vedení ke stropní lampě, (+) na ten červeno/černý, (-) spínaný je tuším modro/šedá - ale nemůžete to splést, u lampy na konektoru jsou jenom tři drátky, a poslední ze stálé (-), klasika hnědý drát. Druhý okruh pro podvícení za jízdy napojit např u zmíněného ovladače světel (nejlíp na (+) regulované potenciometrem jasu), mínus pak kdekoli jinde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sejra Vloženo 6. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2010 Myslím, že kolegové to doplnili dostatečně a už k tomu není co víc dodat. Ať se dílo daří..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nojmi Vloženo 5. Září 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Září 2010 Tak už to mam hotové..... konečně .... ale jsem nadšen a děkuju všem za rady ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka4x4 Vloženo 21. leden 2011 Sdílet Vloženo 21. leden 2011 Ja to vyresil,tak,ze kdyz jsem dodelaval dverni pozicni svetylka,tak jsem je stejne jako osvit pedalu a nastupniho prostoru pripojil na dverni mikrospinac.kazdy dvere zvlast.Sviti to pouze pri otevreni danych dveri.Ted se chystam na zadni dvere to samy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nojmi Vloženo 22. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 22. leden 2011 To zní zajímavě a kde najdu ten mikrospínač ? a jak si to tam připojil..... ta myšlenka mě nadchla , mohl by to vypadat parádně ... zkusím si to taky udělat .... nenapsal by si mi menší návod ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka4x4 Vloženo 22. leden 2011 Sdílet Vloženo 22. leden 2011 (editace) To zní zajímavě a kde najdu ten mikrospínač ? a jak si to tam připojil..... ta myšlenka mě nadchla , mohl by to vypadat parádně ... zkusím si to taky udělat .... nenapsal by si mi menší návod ? Musis sundat tapec a z boku vysroubovat ten tisicihran abys povoli zamek,ten si pak vyklopis abys na nej moh co nejpohodlnejc-moc si stejne nepomuzes,je k nemu pristup jak k penezum a u nej uvidis dva cca 5cm dratky.Tusim,ze dokonce byli cerveny a modry,ale nejsem si jistej,ale az se dopracujes k tomu zamku,tak je uvidis.Bohuzel ted nevim,kterej z nich spina,tak ho musis multimetrem zmerit "+" jsem pripojil na svorkovnici pod plastem volantu.Hlavne to dej pres pojistku pro pripad zkratu.Pripojoval jsem na to i ctverici diod,ktere osvetlujou ze spodu tapecu nastupni plochu do auta.Kdyztak pisni na SZ.Nic tezkyho to neni ikdyz to tak vypada.Podsviceni budiku a interieru byla vetsi sranda Editováno: 22. leden 2011, autor: Jirka4x4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kajman Vloženo 22. leden 2011 Sdílet Vloženo 22. leden 2011 je dobré tam dát diodu na oddělení proudových okruhů - tak jako je to v předních dveřích Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 23. leden 2011 Sdílet Vloženo 23. leden 2011 tak dneska jsem koupil 2 pásky LED bílé, ve stropní lampičce mám už žárovky na LED vyměněné a teď se chystám zapojit právě LED pásky po palubovku - chci je zapojit na lampičku stropní, aby svítily jen při odemknutí auta a případně vytažení klíčku ze zapalování... info jsem si pročetl - takže to shrnu - 1) v A sloupku u řidiče se napojím na + červeno/černý a - modro/šedý kabel 2) nemusím žádné odpory apod. přídávat... Jen dotaz - kudy vézt kabel z A sloupku řidiče pod palubovku ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nojmi Vloženo 23. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 23. leden 2011 (editace) Za použití torxů se dostaneš v Oktávce všude doporučoval bych okolo pojistek a pka rozebrat celý spodní kryt pod volancem .... a tam je tolika místa a odpory už máš přímo na tech páskach Editováno: 23. leden 2011, autor: HanyZ necituj předchozí příspěvky, téma je pak nepřehledné : Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 23. leden 2011 Sdílet Vloženo 23. leden 2011 oki, díky za radu, jak se trochu umoudří počasí tak na to vlítnu a pak hodím foto i popis pro další Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 23. leden 2011 Sdílet Vloženo 23. leden 2011 Dnes jsem namontil podsvícení nohou a takhle to dopadlo, napojeno je to na stropní lampičku, takže diody svítí jen při otevření dveří nebo odemknutí auta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Konny to je parádní práce, můžu tě požádat o postup, jak jsi to zapojil - co kam kde ... ? Už bych rád diody taky zapojil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka4x4 Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 (editace) Ja to vyresil tak,ze jsem dal do serie ctverici vysocesvitivich bilych diod,tim padem 4 x 3,3V a je to tech 13,2 co jsou v aute po nastartovani,tak se nepotrebuje odpor a kazdou tu diodu mam-jednu v noznim prostoru ridice,druhou u spolujezdce,treti po ridicovo sedackoku,tak to osvetluje prostor u zadniho mista a vedle tu ctvrtou.To mam zapojeno na staly podsvit za jizdy na stredovy tlacitka,takze to sviti slabe decentne za jizdy-nutno sbrousit pilnikem diodu at ma rozptyleny svetlo a ne kuzel.A pak jsem dal na kazdy dverni svetylko dvojici vysocesvitivych diod do noznich prostoru vedle ty prvni, ktery se rozsviti jen pri otevreni danych dveri.Za jizdy sviti prvni okruh hezky slabe a elegantne a ten druhy okruh sviti mnohem vic pri otevreni dveri-to same i vzadu.Podle me je lepsi to mit na kazdy dvere zvlast a ne obe strany stropni lampickou najednou.Je to pouze muj nazor,tak me nekamenujte Editováno: 24. leden 2011, autor: Jirka4x4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Konny to je parádní práce, můžu tě požádat o postup, jak jsi to zapojil - co kam kde ... ? Už bych rád diody taky zapojil Zapojení je jednoduchý, v levém A sloupku jsem se napojil na + kabel (červeno-černý) a spínaný - kabel (modro-hnědý), protáhl jsem ho podél palubky směrem dolů, kde jsem udělal na každou stranu (řidič a spolujezdec) zvlášť zapojení (konektory), to pro případ, kdybych musel demontovat část, kde je diodový pásek přilepený. Vše je krásně schovaný, snažil jsem se aby napájecí kabel k diodám byl co nejméně vidět a i samotný diodový pásky nejsou vidět... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Ja to vyresil tak,ze jsem dal do serie ctverici vysocesvitivich bilych diod,tim padem 4 x 3,3V a je to tech 13,2 co jsou v aute po nastartovani,tak se nepotrebuje odpor a kazdou tu diodu mam-jednu v noznim prostoru ridice,druhou u spolujezdce,treti po ridicovo sedackoku,tak to osvetluje prostor u zadniho mista a vedle tu ctvrtou.To mam zapojeno na staly podsvit za jizdy na stredovy tlacitka,takze to sviti slabe decentne za jizdy-nutno sbrousit pilnikem diodu at ma rozptyleny svetlo a ne kuzel.A pak jsem dal na kazdy dverni svetylko dvojici vysocesvitivych diod do noznich prostoru vedle ty prvni, ktery se rozsviti jen pri otevreni danych dveri.Za jizdy sviti prvni okruh hezky slabe a elegantne a ten druhy okruh sviti mnohem vic pri otevreni dveri-to same i vzadu.Podle me je lepsi to mit na kazdy dvere zvlast a ne obe strany stropni lampickou najednou.Je to pouze muj nazor,tak me nekamenujte Ono je více možností zapojení, ale já jsem měl už nakoupený hotový diodový pásky a toto je nejjednodušší zapojení na tu stropní lampičku, protože za jízdy nechci aby mi to svítilo, jen když otevřu dveře, ale pokud někdo chce aby mu to svítilo za jízdy málo a při otevření dveří víc, tak tvoje zapojení je super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka4x4 Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Na ty prvni fotce neni moc poznat jestli jsi to spajel dohromady cinem.Jestli jo,tak vse v naprostym poradku a jestlis to jen motal,tak ti to zacne delat otresama v aute bordel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Je to spájené cínem (je tam i kalafuna), ono moc hezky to nevypadá, ale je to propájeno, takže by to mělo být dobrý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 (editace) @Konny: No, ten spoj fakt "luxusní". Z časem taky přijdete na to, že pájený spoj není spása a že nejspolehlivější je lisovaný. Mně se dostat takto "upravené" auto do rukou, tak bych se denně modlil, že úpravy skončily jenom na tomto. Ja to vyresil tak,ze jsem dal do serie ctverici vysocesvitivich bilych diod,tim padem 4 x 3,3V a je to tech 13,2 co jsou v aute po nastartovani,tak se nepotrebuje odpor.... OMYL! Pro LED diody je důležitý proud a ne napětí! Proto se NIKDY nepočítá jen n x Uf, ale (Unap - (n.Uf)) / If = R Unap - napětí ke kterému LED-ky chcete připojit Uf - napětí na diodě v propustném směru n - počet diod If - proud diody v propustném směru R - rezistor který zařadíte do obvodu. Ikdyby ten rezistor měl mít jen pár ohmů, tak je vždy lepší pro diody když tam, než když tam není. Raději zapojit vždy dvě diody do série s rezistorem a pak dvě takové dvojice paralélně. Bez rezistoru stačí, když se palubní napětí auta zvedne jen o pár desetin voltů (NIKDY není konstatní) a to by jste se divili jak leze proud diodou nahoru! Editováno: 24. leden 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Konny - super, díky Teď jsem koukal ještě do DP a pojistka nr. 14 je pro vnitřní osvětlení... co to napojit přímo na tuhle svorkovnici ? Najdu tam někde taky spínané (-) nebo ne ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 @Konny:No, ten spoj fakt "luxusní".Z časem taky přijdete na to, že pájený spoj není spása a že nejspolehlivější je lisovaný.Mně se dostat takto "upravené" auto do rukou, tak bych se denně modlil, že úpravy skončily jenom na tomto. Vím že to není jako od profi elektrikáře, ale svůj účel to splní, proletované je to pořádně a že to nevypadá na první pohled jako od profíka je mi úplně jedno... Jinak vše co dělám na autě se snažím v domácích podmínkách udělat precizně, tzn. vše perfektně zaizolovat, spoje proletovat apod., takže i ''kdyby jsi měl po mě auto'', tak nemusíš mít vůbec strach, že by se něco stalo... Konny - super, díky :)Teď jsem koukal ještě do DP a pojistka nr. 14 je pro vnitřní osvětlení... co to napojit přímo na tuhle svorkovnici ? Najdu tam někde taky spínané (-) nebo ne ? Nemáš zač, co se týká toho zapojení na tu pojistku tak to ti neporadím, ale myslím si že tam spínané (-) nebude, to spíš najdeš na nějakém tom relátku, které to má na starost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 25. leden 2011 Sdílet Vloženo 25. leden 2011 Montáž na 1 hod. 30 min.. LED pásky jsem připevnil u řidiče k mřížce pod palubkou a u spolujezdce do molitanu, který kryje ventilátor. LED pásky jsem připevnil eska páskami, spoje jsem provedl pomocí "čokoládek". Napájení jsem stáhl z A sloupku, kde jsem střihl kabel červeno-černý (+) a šedo/modrý (spínané -). Takže osvětlení svítí jako stropní lampička. Docela sranda to připevnit pod palubku ty pásky, přístup jak ... ale spokojenost Fotky budou v mém vlákně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kajman Vloženo 25. leden 2011 Sdílet Vloženo 25. leden 2011 ... pájený spoj není spása a že nejspolehlivější je lisovaný.... Wojnar: pouč nás prosím , v čem jsou záludnosti pájeného spoje? Bez urážky, rád se nechám poučit. mně tedy napadá jediná nevýhoda, že u pořádně smotaných a propájených vodičů to pájené místo není ohebné jako zbytek kabelu, a na přechodu mezi pájeným místem a volným kabelem se to může časem "utřepat". Další nevýhody? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 25. leden 2011 Sdílet Vloženo 25. leden 2011 já dneska při zapojování použil čokoládky.... v kufru mám LED svícení už skoro rok a mám spoje MOTANÉ ! ano je to prasárna, izolačka apod. pod kobercem, ale svítí bez problémů.... nevím no, lisovat každý káblík v interiéru... asi by mě ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 26. leden 2011 Sdílet Vloženo 26. leden 2011 Jeste me tak napada kdyz ctu zpusoby zapojeni LEDek, co to udelat na zapnuti parkovacek a pri zapnuti potkavacich svetel aby se to vyplo? teoreticky by stacilo jedno relatko ktery by rozeplo kontakty pri privedeni plusu od potkavacich svetel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.