Přejít na obsah

Lambda sonda


Marwv

Doporučené příspěvky

Zdravim,

potreboval bych jako ,,amater" poradit se svitici kontrolkou elektroniky na palubovce.Mam Octavii combi r.2001, 2.0 benzin/85 Kw, kod m.AQY.

Kdyz se kontrolka rozla poprve domnival jsem se, ze jsou stare svicky(byly original a motor ma najeto pres 250 tisic) a spatne spaluji.

Auto bez seslapleho plynu a s zarazenou rychlosti zacinalo cukat.Take vykon sel dolu a spotreba nahoru.

Po vymene svicek bylo vse chvili ok, ale pozdeji kontrolka opet blikla.Diagnostika pozdeji ukazala, neaktivni lambdu( ta pod motorem).

Lambda je uz taky nova( samo ze original Bosh).Po vymene opet bylo asi tyden vse v poradku, spotreba sla vyrazne dolu a tah

motoru byl mnohem lepsi.Nicmene kontrolka uz zase (ne porad, ale jak se ji chce) sviti a diagnostika ukazuje: regulacni mez volnobehu dosazena.Napada me tedy ve spojeni s timto skrtici klapka.Neni zase opet zrovna nejlevnejsi, takze se mi do toho moc nechce.....A hlavne potrebuji poradit jestli to ma vubec cenu.Stridave se kontrolka tedy ted rozsvecuje a pokud sviti, auto spatne spaluje, vic zere a vykon je mensi.Rad bych se tohoto uz jednou pro vzdy zbavil.Dik za kazdou radu a podmet k vyreseni opravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím,

rozsvítila se mi kontrolka motoru a na diagnostice vyskočila jediná závada:

1 Nalezeny chyby:

17526 - rada 1 -sonda 2: topny okruh Preruseni

P1118 - 35-00 - -

Moc chytrej z toho nejsem ale napadá mě zda to není sonda za katíkem? Mohl by se prosím někdo podívat co přesně toto číslo chyby je případně zda s tím někdo neměl nějaké zkušenosti? Předem díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chyby se mi rozmnožili, přibyla

17526 - rada 1 -sonda 2: topny okruh Preruseni

P1118 - 35-00 - -

17606 - rada 1 -sonda 2: topny okruh Elektricka zavada

P1198 - 35-00 - -

obě jsem si už přečetl ve VISu

17526 mi fester777 identifikoval jako prerusene vedeni mezi RJ motoru a lambda sondou za katem , RJ motoru vadna , lambda za katem vadna

17606 je přerušení signálního vedení k ŘJ motoru, vyhrivani lambda sondy za kat. vadne

Rád bych nejprve zkontroloval to vedení než investoval do nové lambdy (a servisu kterej jí tam dá), problém je že absolutně netuším kde je :) Neměla by nějaká dobrá duše schéma nebo obrázek kde by se to dalo najít? O1, 2.0i, rok 2002/2003 (modelový rok už je 2003)

Předem děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Jak dlouho vydrží 2. lambda?

cca od 80000 km mi svítí check, závady viz popis:

17526 - rada 1 -sonda 2: topny okruh Preruseni

P1118 - 35-00 - -

17606 - rada 1 -sonda 2: topny okruh Elektricka zavada

P1198 - 35-00 - -

Nemá vliv na spotřebu, motor se chová normálně, žádné problémy, žádné cukání,...

Nemaká mi Etka, může mi někdo dát číslo dílu?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj.

Pár témat o lambda sondách tu už jsou, ale nenašel jsem odpověď přesně na to co hledám.

 

Mám taky klasickej problém s lambda sondama (auto žere 2x tolik, smrdí z výfuku). Mám jedničkovou Octavii 2.0 MPI 85kW r.v. 2001 (tušim že AQY). Všude možně, i tady, jsem se dočetl, že lambda před katíkem řídí bohatost směsi a lambda za katíkem jenom kontroluje funkci katalizátoru. Byl jsem na 2 diagnostikách a pokaždé mi řekli něco jiného...Napřed, že mám vyměnit tu první (před katíkem) a po druhé diag., že mám vyměnit tu druhou, že prý ASI svojí nefunkčností ovlivňuje bohatost směsi. Samozřejmě by bylo nejlepší vyměnit obě, ale zrovna jsem v situaci, kdy si nemůžu dovolit koupit obě. Proto se chci zeptat nebo spíš ujasnit si pojmy.

 

Může druhá lambda (ta co kontroluje práci katíku) nějak ovlivnit svojim signálem/nefunkčností bohatost směsi? Nebo tu bohatost ovlivňuje JENOM ta první lambda a druhá v žádném případě nemůže ovlivnit bohatost směsi?

 

Předem děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Lambda sonda za katalyzatorem je nadrazena lambda sonde pred katalyzatorem. Respektive lambda-regulace je v jednotce jenom jedna a pro "trimm regulaci" slouzi prave ta sonda za katem.

Pokud je vadna a leze z ni nejaka hloupost tak to ma na chod motoru znacny vliv. Je dobre si precist prirucky od BOSCHe. Nak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...