Přejít na obsah

CO TO JE? zvuk při zvýšeném volnoběhu


nismo8

Doporučené příspěvky

Ahoj.mám takový problém se studenými starty.pokud nastartuji ráno svou octavii 1.6 75kw která alespoň 8 hodin stála,tak se vyhoupnou otáčky na cca 1200 ot/min a jde slyšet jak pracuje sytič,ovšem doprovází ho i tento divný zvuk co jsem zde nahrál.Po minutce se vše uklidní a je to v pohodě.Nedělá vám to někomu taky?rád bych věděl jestli je to normální a co by to mohlo dělat.díky moc maroš

Zvuk. klip 02.mp3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- no zvuk mi přijde jako diravý výfuk nebo uvolněná přepážka v tlumiči

mám taky a jelikoš po ohřátí (roztáhne se) a je klid tak zatím neřeším

- větší problém bych řekl je že ti po nastartování skočí 1200ot, sytič by snad zapínat nemusel když je tak teplo

já jse na to tom naprosto stejně, když ráno nastartuju a zapne sytič 1100ot tak to takhle prdlá do cca 50°C pak otáčky klesnou na 650

jindy ale za stejných podmínek nastartuju a sytič nezapne a ot normálně kolem 900 a klesají

nevím co to dělá a proč (váha, lambda, klapka, čidlo teploty?)

- možná je problém s tím výfukem :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.mám takový problém se studenými starty.pokud nastartuji ráno svou octavii 1.6 75kw která alespoň 8 hodin stála,tak se vyhoupnou otáčky na cca 1200 ot/min a jde slyšet jak pracuje sytič,ovšem doprovází ho i tento divný zvuk co jsem zde nahrál.Po minutce se vše uklidní a je to v pohodě.Nedělá vám to někomu taky?rád bych věděl jestli je to normální a co by to mohlo dělat.díky moc maroš

mám to isté ráno po štarte doslovne prdí z výfuku po asi 30 sek. sa znížia otáčky a už je to v pohode výfuk skontrolovaný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nechcu dělat chytrého - možná se pletu, ale motor BFQ v době svého zrození tj asi 2002 měl plnit už Euro4.

Jinak mě to dělá taky, navíc mám "díru" ve spoji přesně uprostřed auta "spojka dvou trubek výfuků", takže to mám o to důraznější. Ale začínám na tom pracovat.

Nicméně po startu studeného motoru (přesně nevím kolik stupňů za studena ovlivňuje tento režim) má tento motor takový režim "prdění" do výfuku.

Důvodem je režim zahřívání katalyzátoru (kvuli emisím EURO4), přičemž de do motoru snad 2x-2,5x větší dávka benzínu, k tomu se zapne dohaněč vzduchu do výfuku a motor jede pod středním režimem zatížení. Tím páni softwareoví programátoři vytvořili podmínky, že přes motor letí silně nedokonale nespálená směs(smrad za autem), snad i prej tato směs dohořívá ve výfuku, k tomu se tam dodává čistý vzduch aby se dohoření směsi ještě podpořilo, navíc se prej dokonce v tomto režimu mění na tuto krátkou chvíli předstih motoru.

Má to všechno toto za úkol rychle ohřát katalyzátor (min 350-400°C), aby začal reagovat co nejrychlejc.

Akorát podle mě ten software mohl být trochu citlivěji udělaný :feve:

Ale mám na vás tady dotaz. Jakou máte spotřebu motorového oleje nebo jakou předepisuje výrobce? Mě se zdá, že se mě moc ztrácí, a po kolikati ho měníte nebo po kolikati se má měnit, případně jaký dáváte? Já sem dal 5W-30 plná syntetika, 5L za 1300kč a mám na něm 9tisKM. Mám prodloužené intervaly(QG1) a mám LPG. A poslední dotaz...jakou máte reálnou spotřebu benzínu(nechci PP)? Děkuju

Jinak čidlo teploty motoru jako vody....nevidím jako závadu-auto většinou buď žere jak kráva nebo nejde vůbec studené nastartovat.

Editováno: , autor: PauLofWoCC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevěš hlavu, byla to první hvězdička plnící Euro4 v ČR v té době.

Jako uplný zmetek to snad není....tady třeva "FANULKA" má na něm najeto s LPG tuším 260tisKM

Jinak nevím co tady furt melete se sytičem??? V ČR pojem sytič zmizel s nástupem Favorita/Formana jednobodového vstřikování... Sytič u nás měla tak možná Škoda 105/120 a takové ty číslíčka, a potom bimetalový automatický měl Favorit karbec. Nástupem vstřikování pojem sytič vymizel...ale jak vidím tak nevymizel:D :smich:

Editováno: , autor: PauLofWoCC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že motor běží na zvýšený volnoběh i když je tepleji je normální. Sice je 20°C, ale provozní teplota motoru je cc 80-90°C. Takže pro ŘJ je 20-30°C prostě studený motor.

Sytič pravda už vymizel, ale program v ŘJ se prakticky chová jako starý sytič. ŘJ nebere údaje z lambdy a použije přednastavený režim, který má bohatější směs a vyšší otáčky volnoběhu. Tento režim ŘJ vypne až dosáhne teplota chladící kapaliny určité hodnoty.

Takže jsem pro abychom tento starý krásný termín možná i zachovali ne? :palec2:

Jinak taky mám po startu 1100otáček, takže 1200ot není myslím žádná závada. i když pravda můj motůrek je přeci jen o dost straší. Čili sekundární vzduch do výfukového potrubí, ohřívání katalyzátoru atd. neumí. No ehm asi dobře že tak :)

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- sytič je od slova sytit, sycená směs, víc benzínu pro rychlejší ohřátí a klidnější běh studeného motoru.

Nemá to nic společného s tím že jsi ve 105 tahal za lanko a u favoritky prošlápnul plyn. Tam to bylo mechanicky zapnuté sycení, dnes to dělá soft

- to že je volnoběh vyšší, sekundární vzduch běží a pomáhá zapálit a prohřát kat vím jen mi vadí že při třeba 15°C nastartuju na 950 a jindy klidně i s víc stupněma na sytič :) s 1200ot

buď se hlídá ještě něco jiného krom vnější teploty nebo máme někde chybu (čidlo, lambda, sekundární vzduch)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale mám na vás tady dotaz. Jakou máte spotřebu motorového oleje nebo jakou předepisuje výrobce? Mě se zdá, že se mě moc ztrácí, a po kolikati ho měníte nebo po kolikati se má měnit, případně jaký dáváte? Já sem dal 5W-30 plná syntetika, 5L za 1300kč a mám na něm 9tisKM. Mám prodloužené intervaly(QG1) a mám LPG. A poslední dotaz...jakou máte reálnou spotřebu benzínu(nechci PP)? Děkuju

- neměřeno ale mezi výměnama nedolévám, zmizí cca 1/3 rysky na měrce

- měním po 10tis, dávám 5W40

- spotřeba reál mám 7,5 (80% město, 20% mimo město) dle PP je to 7,3l/100km, kecá ty 2 deci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

doma mám najeto zatím cca 17tis. za 13 měsíců

- olej 0,5 L (a je zatím na středu rysky)

- jedu a pojedu na proměnlivý interval

- 7,4 l/100

já jsem se na foru o všech uvedených problemech na různých místech četl dost vše už bylo v podstatě popsáno tak mě už nepřekvapuje bublání motoru a smrad za autem za studena - žádná uhnilá přepážka, ani cvakání ventilu v motorovém prostoru, ani spotřeba oleje a specifická spotřeba paliva s mnoha vlivy a ani tuhé řazení u nových vozů. Jestli long life motorum moc nesvědči a to že se 1,6/75kw nepovedly ? Nebudu rozvíjet další teorie ke které nemám podložené argumenty jež nelze zvážit či změřit. Některé názory tady je třeba brát i silně s rezervou. Moje jediná špatná zkušenost je EGR ventil kdy mě motor jemně cukal za jízdy a mám na pikaču servis, který závadu hledal všude možně.

O2 FL 1,6 v práci :

- olej 1L/30.tis

- proměnlivý interval vyzval k servisu téměř přesně při 30.tis.

- 7,5l/100

za studena chvíli nepatrně vyšší volnoběh, žádné bublání a "můj dojem je" že služební auto lépe akceleruje při rozjezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

doma mám najeto zatím cca 17tis. za 13 měsíců

- olej 0,5 L (a je zatím na středu rysky)

- jedu a pojedu na proměnlivý interval

- 7,4 l/100

já jsem se na foru o všech uvedených problemech na různých místech četl dost vše už bylo v podstatě popsáno tak mě už nepřekvapuje bublání motoru a smrad za autem za studena - žádná uhnilá přepážka, ani cvakání ventilu v motorovém prostoru, ani spotřeba oleje a specifická spotřeba paliva s mnoha vlivy a ani tuhé řazení u nových vozů. Jestli long life motorum moc nesvědči a to že se 1,6/75kw nepovedly ? Nebudu rozvíjet další teorie ke které nemám podložené argumenty jež nelze zvážit či změřit. Některé názory tady je třeba brát i silně s rezervou. Moje jediná špatná zkušenost je EGR ventil kdy mě motor jemně cukal za jízdy a mám na pikaču servis, který závadu hledal všude možně.

O2 FL 1,6 v práci :

- olej 1L/30.tis

- proměnlivý interval vyzval k servisu téměř přesně při 30.tis.

- 7,5l/100

za studena chvíli nepatrně vyšší volnoběh, žádné bublání a "můj dojem je" že služební auto lépe akceleruje při rozjezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- to jako chceš říct že za studena ti brblá výfuk? že je to normální i u novoty? to snad ne !!!

řekl bych že potkávám dost tišších 1.6 :) ale já mám definitivně špatný fýfuk, sice trochu ale jo

- když startuješ po ránu tak ti každý den zapne systič?

- OII už startuje kulivovaně? chystám se na ni a 1.6 75kW bude asi moje volba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano, po ránu když vytahuju auto z domu a než za sebou zavřu vrata tak motor pobrblává do výfuku jak už je tu několikrát psáno, po asi cca 20 s jde vše do normálu a nevím co je na tom divného a nějaké směšné zvýšení spotřeby neřeším, u O2 se brblání neprojevuje a nemá taky už EGR, na hluk motoru u O1 1,6 si určitě nestěžuju, víc bylo slyšet cvakání ventilu jak motor, ale po aplikaci tapecu kapoty z dieselu se i toto ztišilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sytič sytit :smich: dobré no...chtěl sem to trochu...ehm...nic nic sem nechtěl...

....po asi cca 20 s jde vše do normálu a nevím co je na tom divného a nějaké směšné zvýšení spotřeby neřeším,///ono po 20-30 sekundách totiž vypíná ten režim zahřívání katalyzátoru, motor se zklidní, tzn-2x vyšší spotřeba. O směšné spotřebě tady já nemluvím, jen jsem popisoval stav co se děje, nikoliv kritizace spotřeby.

Jinak teda neznám O2 motor 1,6tku, ale určitě bude mít jinek kód motoru, tímpádem třeba "líp-kultivovaněj" udělanej software pro ohřev katalyzátoru.

KarlosTDi - mohl bych se s tebou hádat o kravině na téma sytič, ale jsou to hádanice naprd, slovíčkaření a chytání za slova, možná místo toho budeme kecat o něčem jiném-zajímavějším.

Jinak mám dle PP spotřebu benzínu 6,4L/100km, ale spotřeba LPG reálná je v průměru 8L(7,5-8,5), tak mi to nejde trochu do hlavy.

Ještě jedna věc, dělal sem Octaviu 1 Tour rok 2009 na LPG, a zpozoroval sem, že ta neměla takové bublání do výfuku....možná proběhla nějaká úprava software.

Jinak 1,6 75kw má velmi záhadné chování motoru...hold prostě software dělal nějaký šarlatán... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- to že sytič sytí = obohacuje směs tak za tím si stojím

Pokud myslím že sem píšu blbosti tak to napiš, ale taky napiš jak je to správně.

Rád se poučím a rozhodně s tím nebudu mít problém. Lepší jak "ehm já chachahca ..."

- brblání do výfuku mě sere i když to je to teda asi normál, to patří do aut o dvě třídy a dvě generace níž

- a hlavně mě zajímá proč jednou startuju na sytič (nebo na cokoliv jiného) a jindy ne. Co to hlídá krom čidla teploty chl. kapliny?

Když naskočí sytič tak se motá ventilátor sekundárního vzduchu, brblá výfuk a smrdí nespálený benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hádat se nebudu, asi věc názoru...

Já mám pojem sytič vrytý jako primitivní, i když promyšlené zařízení, které obohacovalo směs přiškrcením kanálku na karburátoru ať už lankem nebo bimetalem.

U vstřikování jednobod/vícebod je to prostě režim...režim studeného motoru.

Když startuješ byť studený nebo teplý, tak po dobu startu, dokud motor nechytne se taky pořádně solí benzín....je to sytič? Když tomu pořádně za jízdy osolíš....taky obohacuješ neúměrně směs.....je to sytič?-u karbecu se vstřikuje benzín akcelerační pumpičkou...

No kašlem na toto nezáživné téma....

Dem na dotazy....

- a hlavně mě zajímá proč jednou startuju na sytič (nebo na cokoliv jiného) a jindy ne. Co to hlídá krom čidla teploty chl. kapliny?

Když naskočí sytič tak

///

Kdyby ti u studeného motoru (třebas pod 40-50°C) nenaskočil ten tvůj sytič, tak v životě nenatočíš auto, respektive auto ráno venku bude mít 15 stupňů, dojdeš dovnitř a pokud ti "nenaskočí sytič" auto prostě nenastartuješ - "točí točí nenaskočí". Pro úspěšný start motoru za počasí je potřeba sejmout údaj z teploty chl. kapaliny většinou z bloku motoru a někdy částečně ještě sejmout teplotu vzduchu z váhy vzduchu...tyto dvě věci záleží na teplotě počasí.

ventilátor sekundárního vzduchu, brblá výfuk a smrdí nespálený benzín.

///krásná ukázka zahřívání katalyzátoru. Příteli, řeknu ti jednu věc...někde v dokumentaci je psáno, že tento režim "zahřívání katalyzátoru" si řídí jednotka sama podle toho jak ona chce na základě získaných údajů - teplota motoru a obě lambda sondy.

Toto je výňatek z 2,0L 85kW (z 1,6L 75kW informace nemám...)

Studený motor po startu / pod 5°C / - sekundární vzduch vypnutej

Studený motor po startu / 5 až 33°C/ - 100sekund

Teplý motor po startu - 10sekund

Možná to tak nějak bude i u 1,6L 75kW , ale řeknu ti, že jeden z nejzajímavějších a nejpestřejších software ŘJ jednotek motoru má právě 1,6 75kW....ta si prostě dělá co chce, jak chce, kdy chce....důvody nikdo nikdy nehledá, protože je takřka nikdy nenajde...vůbec nezjistíš důvod proč spustila tento a nebo tamten režim... :)

Samozřejmě všechno je jenom můj názor...a nejsem ani se nepovažuju za nějakého machra...prostě se jenom někdy hádám o blbostech a občas až někdy i často nemám pravdu :smich:

Editováno: , autor: PauLofWoCC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...