Jump to content

Diesel TOP Q Verva od Benziny


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...

moje TDi PD eco edition Vervu moc rádo....motor má lepší (tišší) studené starty a o co je Verva dražší, to ušetřím na spotřebě - skutečně to s Vervou žere cca o 0,5 l / 100km míň :palec2: PS: vyzkoušeny snad všechy "lepší" druhy nafty od Dieseltechu - Agip, přes Shell V-power Diesel až po Globusáckej Ultradiesel a Verva je TOP :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

CollinFa: než jsem přešel na ropáka, tak jsem na benzíňákovi taky zkoušel snad všechny druhy prémiových paliv a efekt žádnej....ale na dieselu tocítit jde - ono to cetanové číslo něcoudělá a hlavně to s těma aditivama prostě sklidní chod motoru, nejlépe je to znát když trochu přituhne a motor je studený - to je pak mezi globus naftou a vervou sakra rozdíl ;) PS: vyzkoušej sám a pak dej vědět....já mám na Vervě najeto tak 50tkm, takže jsem to opravdu testnul až až :)

Link to comment
Share on other sites

benzín a nafta je rozdíl...u benzínu je jasně daný na kolika oktanové číslo je motor stavěn a kolik má při daném oktanovém číslu benzínu PS

příklad na 1.4 16V 74kw....doporučené oktanové číslo výrobce 98....motor by měl s tímto palivem mít danných deklarovaných 74 (možná lehce víc) kw

- pokud se nalije N95 nemusí (a pravděpodobně ani nebude mít) motor deklarovaných 74kw

- pokud se nalije V-power racing a jiné palivo s vyšším oktanem, nestane se nic (žádné navýšení výkonu) - nevím zda to hlídá lambda, čí jiná elektronika motoru, ale i testy na vozidlech toto dokazují (tuším Top Gear prováděl testy na Golfu, Golfu GTi a Impreze VRX STi, kde to bylo dobře patrné)

u dieselu pokud se zvýší cetanové číslo,tak se zlepšuje i výkon motoru - u ropáka je doporučeno cetanové číslo (u našich tuším 48) ale pokud je vyšší, mírně stoupne i výkon (Verva by měla mít tuším 51cetanů) a především díky aditivům se sklidní i chod motoru :palec2:

Link to comment
Share on other sites

benzín a nafta je rozdíl...u benzínu je jasně daný na kolika oktanové číslo je motor stavěn a kolik má při daném oktanovém číslu benzínu PS

příklad na 1.4 16V 74kw....doporučené oktanové číslo výrobce 98....motor by měl s tímto palivem mít danných deklarovaných 74 (možná lehce víc) kw

- pokud se nalije N95 nemusí (a pravděpodobně ani nebude mít) motor deklarovaných 74kw

- pokud se nalije V-power racing a jiné palivo s vyšším oktanem, nestane se nic (žádné navýšení výkonu) - nevím zda to hlídá lambda, čí jiná elektronika motoru, ale i testy na vozidlech toto dokazují (tuším Top Gear prováděl testy na Golfu, Golfu GTi a Impreze VRX STi, kde to bylo dobře patrné)

u dieselu pokud se zvýší cetanové číslo,tak se zlepšuje i výkon motoru - u ropáka je doporučeno cetanové číslo (u našich tuším 48) ale pokud je vyšší, mírně stoupne i výkon (Verva by měla mít tuším 51cetanů) a především díky aditivům se sklidní i chod motoru :palec2:

Verva má cetanové číslo 60. Těch 51-53 je standardní nafta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

ja to zkusim,ale neverim,ze klesne spotreba jezdim na TOP Q ted to pancuju naftou co zbyla z minuleho auta,ale porad to zere stejne. ale jinak ta nafta nestoji o kacku vic,kde jste na to prisli? obyc nafta 34,4 a VERVA  temer 37 kc kdyztak mrknu presne.

Link to comment
Share on other sites

Verva je z těch prémiovek určitě nejlepší. Je to slyšet na zvuku i na pružnosti je to znát, ale pokud místo ní dám VIF, výsledek je stejnej a je to levnější. Jestli Verva nějak hnula se spotřebou, tak naprosto minimálně, takže jsem jí víceméně jen vyzkoušel a vracim se k osvědčené taktice obyčejná laciná nafta + VIF. 

Link to comment
Share on other sites

Moje poznatky jsou že nevidim rozdil, spotreba stejna.driv sem vlastil felicii 1.9d a bral sem furt tu kvalitni naftu a bez rozdilu.sem toho nazoru, normalni nafta+kvalitni aditiv a jsem spokojen, u osobniho o mslo spotreba dolu.davam i do sluzebniho a zlepsen chod, tot mě poznatky.navic to nestoji o korunu vic, ale o 3...PS: omlouvam se zadiakritiku pisi z mobilu

Link to comment
Share on other sites

ondík: mrkni na data těch příspěvků, jsou 3 roky stará :)

 

SpeederBB: o spotřebě to není, ale jak jsi napsal, motor se "uklidní" je tišší míň si zahulí...jinak VIFko vše řeší, dělám to také tak ;)

 

KubaCZ: u jednoduchýho diesela nepoznáš nic, u PD, či commonrailu (HDI, JTd, TDCi atd) jde kvalita nafty znát, proto jak píšeš nafta + aditiva, nebo Verva..

 

PS: dle posledních testů je dneska nej nafta Maxxmotion od OMV = bez biosložek

Link to comment
Share on other sites

Ono asi snizitu me moc spotrebu uz nepujde:D kolega rikal,ze v passatu PD mu to taky bere min aj lepe startuje,ale  ja bych se musel dostat pod hranici 4 litru a to uz  tezko.

ale tichost bych uvital,protoze PDcko dost mlati. u CR  to jelo lepe a bylo tissi to jo. ja to zkusim,ale musim nejak vyplachnout to co mam v nadrzi. jo a jinak VIF u CR mi neudelal nic. mam jeste zbytek zkusim to prdnout do PD uvidime,ale kupovat uz to nebudu zase tak levne to neni i kdyz to je udajne na 600 litru.

jinak  v zivote sem netankoval naftu SHELL,protoze dle testu jsou do v cechach podvodnici proti DE a kdysi sem vzal benzin ten nejdrzasi do turbobenzinu a vysledek byl  zadny! zkousel sem jen AGIP tu lepsi naftu a nic se nedelo. pro dobry pocit jezdim proste na benzinu a uz netankuju zadny NO name jen vyjizdim zbytky z bouraneho auta a micham tos  tou benzinou at se to nejak podeli.

Link to comment
Share on other sites

tos nemel rikat:D dobre prasknu se. ja  najet na JTD  skoro 8 tis km na vyfrit, a novy olej. malem sem odpalil podavacku, vysokotlak to pochroustal,protoze se protrh palivac a normalne v trubkac byly kusy bordelu a vstriky to taky v vzaly. jediny co odeslo byl DRV. spotreba a vykon byly vytecne. no a v  nadrzi sem mel smes SM30 nafty a noveho  rostlinace,kterej ted vyjizdim v PD. PD  EURO 3 je schvaleno pro bionaftu je to napsano v manualu. ono kdyz stala nafta 37  a clovek nevydelava moc penez neda se jinak. ale pokud udrzim spotrebu pod 5 litru budu normalne tankovat u benziny a sem tam tam lupnu flasku repkace co bude pod 27 kc:D stejne pocitam,ze trysky casem pujdou nove a samozrejme hlavne tesneni pred tim me kamos varuje.

Link to comment
Share on other sites

PD Euro 3 právě pro bionaftu schválenej neni. Bio friendly byly rotačky. Respektive jsem viděl napsáno obé. 

EDIT: A tak jo, našel jsem někde vyjádření ze škodovky. Problém bude možná v tom, jestli je tady vůbec k sehnání ta správná bionafta. Každopádně já tyhle doporučení automobilky stejně neřešil, stačilo mi znát dlouhodobý zkušenosti uživatelů.

Edited by SpeederBB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...