Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

jezdím na olej Straline 5W-40, výměna po 15tkm - provoz Praha + dálnice. Nemyslím že značka oleje něco změní, na víc jak 120°C jsem se s teplotou oleje ještě nedostal, při mornální jízdě má kolem 100°C, na tento obyčejný olej jsem již nalej 80tkm a motor šlape stále stejně...

Tu teplotu beres z maxidotu ?

To mas motor s WIV senzorem na to mereni teploty ?

Konecne neco proti fame o 150 °C.

měl jsem přídavný budík na teplotu oleje (čidlo jsem kupoval s budíkem kdysi dávno v JK Tuningshopu v Plzni), ale nebyl kde umístit v interiéru (žádná poloha se mi nelíbila), tak jsem ho vyndal ;)

  • 1 měsíc později...

zdravím,objevil jsem olej Emperol 5W50 s normou 502 00,chci ho dát do F1 combi 47 kw s chipem,mohu znát váš názor na tento olej?Budu za měsíc měnit olej a cena 145 kč za litr mi přijde slušná,a ze zkušenosti vím,že i levný výrobek je kolikrát kvalitnější než drahá značka.Díky za odpovědi.

Já doporučuji plnou syntetiku Shell HELIX Ultra 5W-40, máme na HTP 12V najeto 85 tis. a zatím bez problému, měníme po 15,000 km, ještě přidáváme aditivum proti zadírání hydraulických zdvihátek, je to od nějaké německé firmy. Jmenuje se to : Hydrostossel aditiv nebo nějak tak :D

Zdravím a díky za info.Já přešel právě z 5w40 na 5w50,protože věřím tomu co píše a říká Cimbu.Asi by se nic nestalo se 40,ale když mám tu možnost dát 50,jistota je jistota.Já jen že objevil levnější 50ku,tak jsem byl zvědav.Tu přísadu na hydroštely asi použiju.Díky

Nemáš zač :D

Výrobce požaduje splnění VW502 00, což modrý Mogul Racing 5W40 splňuje. Měním po roce, čemuž odpovídá tak 8 tkm.

Shell Helix Ultra 5W-40, už od výroby, litr se dá sehnat asi za 160,-.

Pokud tam byla polosyntetika, tak syntetiku bych tam nelil.

Btw. kolik má motor nalítáno ??

Už sem tam nalil ten 5W40 a zatím je klid.Motor má 75 000 km.Pročítal sem různé články a prý by to nemělo vadit.Hlavně ať sedí ty čísla VW 500.00/505.00/502.00 a ty sedí.

Upraveno od Fosgen

  • 1 rok později...

Ahoj, cely jsem to tu pročetl ale i tak stále nevím. 
Budu měnit olej ale netušim jakej.. nevím ty normy oleju, v příručce jsem našel 502.00 a 500.00, no 500.00 ten vubec není a 502.00 normu nemá olej 5w-30 kterej potřebuju, tak by mě zajímalo zda-li byste mi neporadili jakej olej tam nalít, mám 1generaci fábie combík (1.2 12V HTP 47kw). Popřípadě jaký zkušenosti máte s jakým olejem a jakej používate vy.
Jsem bezradnej .. našel jsem tento olej ale mužu ho tam prdnout? http://www.oleje-aditiva.cz/shell-helix-ultra-extra-5w-30-1l

 

 

Zdravím Vás všechny.

Měl bych také dotaz co se týká výměny oleje. Měnili mi olej při pravidelné serv. prohlídce / nejeto cca. 85 tisíc km/.

Když jsem se vrátil domů /5 km cesta/ tak jsem se pro jistotu podíval kolik ho tam dali /podle měrky/ a musel jsem si nafotit

i jak olej vypadá před a po výměně. Zajímalo by mne zda je možné aby olej po 5ti km jízdy byl opět takhle špinavej.

post-25586-0-09500800-1399301816_thumb.j

 

Tak jsem provedl fotopřehled vlastní výměny oleje na stránce /na konci stránky/:

http://forum.skodahome.cz/topic/9561-vymena-oleja-12-htp-47kw/?p=1918633

a také s čím jsem se setkal - po vyndání filtru a barva oleje po vlastní výměně.

Upraveno od Turista

Vím, když jsme měli  tento motor, tak jsem pořád porovnával, proč u tohoto motoru po výměne  tmavej olej, v porovnání třeba s 1,4 16V. Asi je to kontrukcí motoru, někde je kapsa,to by museli udělat mezivýměnu, aby byl čistější.

Upraveno od Casy

Zdravím Vás všechny.

Měl bych také dotaz co se týká výměny oleje. Měnili mi olej při pravidelné serv. prohlídce / nejeto cca. 85 tisíc km/.

Když jsem se vrátil domů /5 km cesta/ tak jsem se pro jistotu podíval kolik ho tam dali /podle měrky/ a musel jsem si nafotit

i jak olej vypadá před a po výměně. Zajímalo by mne zda je možné aby olej po 5ti km jízdy byl opět takhle špinavej.

attachicon.gifauto_olej.jpg

A myslíš že ti ho fakt vyměnili?

A myslíš že ti ho fakt vyměnili?

No tvářili se jako, jak se dnes říká - odborníci - byl to zn.servis. Otázku zda ho vyměnili nechci řešit, to bychom se dostali úplně někam jinam :kol-29: .

Jde mi spíš o zkušenost ostatních, zda je to možné - něco jako příspěvek od "Casy".

mám tento motor a mením si olej sám ale takto špinavý olej mám snád až ked ho idem v 10000 meniť skor by som sa priklonil k myšlienke čo urobili kamošovi odsali 2l a priliali po rysku...

Už som na viacerých autách pár krát vypúštal olej z motora len po pár km (rôzne dôvody, napríklad preliate, prípadne potreboval ísť znova von, lebo sa niečo robilo na motore) a zakaždým olej vyzeral špinavo, respektíve aspoň relatívne v porovnaní s tým, ako vyzeral, keď sa tam lial.

 

Holt v motoroch je rôzny bordel, ktorý sa ihneď chytí na nový olej a v momente ho znečistí... a práve z tohto dôvodu začínam aktívne rozmýšlať nad nejakým preplachom motora. 

taky po výměně..měním si ho sám je dost dlouho čistější....taky mě přijde že není vyloženě měněnej...

Dík za diskuzní příspěvky - skoro bych začal mít dojem že se móresy z let socialimu vrací opět do našich končin.

Pokusím se dohodnout s příští výměnou oleje proplach motoru, myslím že jsem to i kdysi hóóódně dávno dělával.

pokial sa nemýlim 30-tka je na LL interval a asi by nevydržala tie teploty čo produkuje htp aj ked až také drastické to nie je ako píše cimbu ale predsalen sa hreje viac ako 4-valec ktorý má aspon kocku na chladenie oleja preto w niečo a za tým 40 aspon podla mna

 

pokial sa nemýlim 30-tka je na LL interval a asi by nevydržala tie teploty čo produkuje htp aj ked až také drastické to nie je ako píše cimbu ale predsalen sa hreje viac ako 4-valec ktorý má aspon kocku na chladenie oleja preto w niečo a za tým 40 aspon podla mna

 

Cimbu v článku o HTP kecá a to hned několikrát.

1) Teplosměnná plocha 3 válce je menší než 4 válce.

2) HTP nezahřívá olej více než jiné motory, nejen já jsem si to měřil.

3) Na přední straně motoru NENÍ hlavní olejový kanál.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.