Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Evidentně ano. Elektrice ale rozumím a rád bych se něco dozvěděl o principu fungování tohoto zbytečného nesmyslu ještě před tím, než ze mne v servisu začnou dělat debila.

Vloženo

Ja to za nezmysel nepovazujem, kolkokrat sa mi na starom aute stalo, ze mi niekto znamy hovori, ze mi nesvieti zadne svetlo...takto som mohol jazdit aj niekolko tyzdnov.... takto ti to zasignalizuje, obehnes auto, zistit, opravis a ficis dalej... len to treba poriadne spravit... podla mna je to prinosna funkcia... kazdopadne im to tam riadne naloz, amaterom ! :kol-31:

a princip by mal byt na zaklade marania prudov v jednotilivych okruhoch....

Vloženo (editace)

jenal: první fabia měla kontrolu prasklých žárovek jenom ve verzi Elegance a RS, tzn. pouze okrajově. druhá generace před faceliftem neměla kontrolu vůbec a po faceliftu je nasazená plošně.

bohužel tahle kontrola hlídá opravdu žárovky, takže když se vám rozpadne brzdový spínač, tak jezdíte bez zadních brzdových světel a ticho po pěšině. to je u nás na fabii zatím jediná závada, která ale mohla skončit mnohem hůř než třema stovkama za okamžitou výměnu.

ještě před prodejem namontovali tažné zařízení (pevné, polská druhovýroba).

Servis provedl nekvalitní práci a jsou dvě varianty. Buď to nezkontrolovali a je to na pár facek. Nebo to zkontrolovali a je to taky na pár facek. Snažíte se šetřit na nesprávném místě, tak se problémům moc nesmíte divit. Chybu nesvalujte na kontrolu prasklých žárovek. Ta za špatnou monáž neoriginálního příslušenství nemůže.

Mimochodem, auta s tažným zařízením z výroby mají krom těch viditelných věcí také dost věcí neviditelných (např. silnější alternátor, upravené chlazení apod.)

Editováno: , autor: bojler
Vloženo

tak potom je mi to jasne, mam ellegance F1... :kol-47: co sa tyka vandneho spinaca brzdovych svetiel, tak myslim v kombinacii s ABS to signalizuje "kontrola elektroniky motoru", alebo sa mylim?

Vloženo

jenal: první fabia měla kontrolu prasklých žárovek jenom ve verzi Elegance a RS, tzn. pouze okrajově. druhá generace před faceliftem neměla kontrolu vůbec a po faceliftu je nasazená plošně.

bohužel tahle kontrola hlídá opravdu žárovky, takže když se vám rozpadne brzdový spínač, tak jezdíte bez zadních brzdových světel a ticho po pěšině. to je u nás na fabii zatím jediná závada, která ale mohla skončit mnohem hůř než třema stovkama za okamžitou výměnu.

Servis provedl nekvalitní práci a jsou dvě varianty. Buď to nezkontrolovali a je to na pár facek. Nebo to zkontrolovali a je to taky na pár facek. Snažíte se šetřit na nesprávném místě, tak se problémům moc nesmíte divit. Chybu nesvalujte na kontrolu prasklých žárovek. Ta za špatnou monáž neoriginálního příslušenství nemůže.

Mimochodem, auta s tažným zařízením z výroby mají krom těch viditelných věcí také dost věcí neviditelných (např. silnější alternátor, upravené chlazení apod.)

Nabídli mi dvě varianty tažného zařízení, tak jsem si vybral levnější pevné. Že tam namontují polské a elektriku tam nadrátují jako bych to dělal doma, s tím se nechlubili. Vozím pouze malý nákladní vozík (max hmotnost 400kg), takže bych silnější alternátor ani větší chladič pravděpodobně nevyužil. Když ten vozík v pohodě léta tahal Favorit 136 s mizerným chlazením a sotva dobíjejícím aternátorem, tak Roomster to musí zvládnout levou zadní.

Kontrolka žárovek je typickou ukázkou instalace zbytečných fičurek, které maji minimální užitek a přinášejí pouze komplikace. Opravdu Vám připadá přiměřené instalovat řídící jednotku tažného zařízení za 5000 korun, jenom proto aby v autě mohla být tato kontrolka?

Vloženo

Fakt si myslíte, že se by se ŘJ montovala kvůli tomuhle? Sorry, ale běžte udělat kravál do servisu. Ta kontrola žárovek za to fakt nemůže.

jenal:v té Fabii je ABS, ESP a nesignalizovalo to lautr nic

Vloženo

Do servisu jdu zítra. Dnes telefonicky domluveno.

Jakou další přidanou hodnotu má řídící jednotka tažného zařízení na mém autě? Nemám parkovací senzory...

Na mé Felicii je kabel od zásuvky jednoduše připojený ke světlům a čtrnáct let to tak spolehlivě funguje. Dokonce to i funkčnost směrových světel přívěsu ukazuje (kontrolka na palubce). Ale proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě.

Kontrolka žárovek je podle mne prostě ptákovina. Když rupne žárovka v hlavním světle, tak to vidím, když v blinkru, tak to bliká rychle a opět to vidím, v každém koncovém světle jsou dvě žárovky, tak ať si jedna klidně rupne, brzdová světla jsou tři, tak se to bez jednoho také dá přežít, couvačky a mlhovky snad nestojí za kontrolu. Kontrolu žárovek jsem měl naposledy v Lancii a tam to divočilo soustavně.

Vloženo

Bliká to dvojnásobnou rychlostí když je závada na blinkru a k tomu svítí ta kontrolka závady osvětlení. Zajímavé ovšem je, že rychle bliká jenom kontrolka, ale venku to bliká normální rychlostí.

Vloženo

Zitra jde auto do servisu na montaz ridici jednotky. Docela se desim co tam zase zmrseji. Uz aby bylo auto po zaruce a mohl jsem se vtom vrtat sam.

Pri prvni navsteve servisu za ucelem demonstrace problemu jsem s nimi neresil financni stranku. To bude asi zitra debata.

Vloženo

Instalace tažného je opravena. Kára již bliká, auto chybu neháže. Co s tím prováděli jsem se raději neptal. O jejich neznalosti ale svědčí i to, že si to ještě dojeli vyzkoušet na jinou káru. Stále tedy nebyli přesvědčeni o své mizerné práci.

Kontrolka káry nebliká, tak to stejně nebude origoš elektroinstalace. No co, hlavně že to funguje.

  • o 11 měsíců později...
Vloženo

dnes jsem zpozoroval problém, neukazuje na palubce kontrolka poruchy žárovky - a měla se dnes rozsvíti, prtž odešlo levé potkávací. Když při nehodě rupla pravá žárovka, tak se rozsvítila kontrolka. Co s tím může být? někde nějaké nastavení? díky

  • o 11 měsíců později...
Vloženo

Neví někdo prosím, zda se dá nastavit, které žárovky auto hlídá? Chci dát do obrysovek dopředu ledky, bohužel po zapojení mi to hlásí prasklou žárovku..

 

Chtěl bych nejlépe docílit toho, aby kontrola žárovek fungovala, ale zároveň, aby nehlídala obrysovky..

 

Nebo ještě lépe, kdyby šla nastavit hodnota odběru žárovky taková, aby to u ledky nehlásilo chybu, ale zároveň, když by se mi spálila, tak by to dalo vědět..

 

Dokázal by někdo poradit, kde co a jak nastavit?

Vloženo

wirer díky, ono to asi někde něco takového bude, zkusím to předat odborníkům, kteří mi to mají udělat, třeba z toho pochopí víc než já, já tomuto absolutně nehovím, jen mám zjistit jak to udělat  :kol-28: ..

 

Ale kdyby náhodou ještě někdo něco k tomu co a jak věděl, tak určitě napište  :kol-47:

Vloženo (editace)

Kdyby si měl čas a kabel, byl bych ti moc vděčný  :kol-28: . 1. Srpna jedu totiž na sraz a mám slíbeno, že když budu vědět jak, kde a co, že by mi to tam s-talker vypnul. Já totiž kabel nemám a raději ani nechci, protože bych tam maximálně něco pokazil.. 

Editováno: , autor: Galvi
Vloženo

veľa asi nepomôžem...dá sa nastaviť zapnutie/vypnutie. čo sa týka spotreby, tak to som neobjavil. skôr možno nejaký elektrikár/mechanik, ktorý sa tomu venuje...

 

post-83257-0-85706400-1407000889_thumb.p

post-83257-0-66759700-1407000935_thumb.p

post-83257-0-78153000-1407000978_thumb.p

post-83257-0-81866000-1407001042_thumb.p

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...