Přejít na obsah

výměna oleje z 15W40 na 10W40 1.9D


mcz

Doporučené příspěvky

Koupil jsem feldu 207k km najeto cca při 200k Km dělaný servis (olej, filtry ol. vz. i palivový) ale minulý majitel do auta nalil mineralní olej 15W40... chci přejít na polosyteticky 10W40 WV 505.00 co je potřeba udelat navic při této vymene. našel jsem na netu připravek Wynns Oil System Cleaner který naliju do stávajícího oleje necham 10 min bezet na volnobeh a vypustím, dam novy ol. filtr a najiju 10W40tku a hotovo... mne seto moc nezda. poradí nekdo více co presne udelat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dřív se dělal při výměně oleje výplach = starý olej se vypustil, vyndala se filtrační patrona z pouzdra filtru, pouzdro se vrátilo na motor, zazátkovala se vana a do motoru se nalil speciální řídký VYPLACHOVACÍ OLEJ. Ten obsahoval čisticí přísady, které jsou dnes běžnou součástí olejů - látky uvolňující karbony atd. Motor se natočil a nechal se běžet na volnoběh do plného ohřátí - pak se výplach vypustil, nechal vykapat, do motoru se namontoval nový filtr a nalil nový olej. Použitý vyplachovací olej se po usazení a opatrném slití nebo po přefiltrování dal použít vícekrát.

Dnešní oleje obsahují právě ty uvolńující a rozpouštějící přísady už z výroby, takže většina pevných úsad by se měla rozpouštět a přejít do oleje, kterým by se měla transportovat do vany a z ní do filtrační vložky - se kterou by se měl bordel z motoru odstranit. Samozřejmě část pevných úsad zůstane usazená v rozvodu oleje a v těch místech vany, kde se za provozu olej nejméně víří a pohybuje.

Ty jednorázové čističe obsahují v převážné většině zhruba litr rozpouštědla na bázi benzínu, který po nalití do motoru rozpustí většinu zbylých nečistot a dovolí je po ohřátí motoru vypustit spolu s olejem - a protože olej zředěný tímto benzínovým "čističem" postrádá větší část mazacích vlastností, nesmí se motor po nalití této čisticí příměsi "vytáčet", ale jen na volnoběh nechat prohřát. Další vadou by bylo při zvýšení otáček vystřikování obsahu olejové náplně do sání - odtud do spalovacích prostorů a následně do katu - se vším neřádem, který z toho pro kat plyne. Není to tedy moc košer metoda - ale fakt je, že to z motoru "vydrhne" většinu doposud ulpělých pevných úsad.

Jinak pokud se rozhodněš přejít na kvalitnější olej bez takové "očisty", udělal bych raději první další výměnu po zkrácené lhůtě, protože všecky modernější motory mají plnoprůtokovou filtraci oleje a i kdyby se něco z předchozího oleje uvolnilo do nového, chytí se to ve filtru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stotožňujem sa s odporúčaním Ekkara a tiež by som odporúčať skrátiť výmenný interval oleja.

Dnes rozhodne neplatí to triedenie na minerál a polosyntetiku podľa viskozity oleja. Pre olej je rozhodujúca jeho výkonnostná trieda (API, ACEA), tá vyjadruje čistiace vlastnosti oleja, nie viskozitná trieda. Oleje 15W-40 aj 10W-40 môžu mať rovnakú výkonnostnú triedu a teda podobné čistiace vlastnosti. Olej 10W-40 je výhodnejší pre motor pri studených štartoch a rovnako kvalitný olej je výhodnejší aj cenou, ako 15W-40. Takže na olej 15W-40 rovno zabudni a vyberaj olej, ktorý spĺňa aj VW normu podľa výrobcu auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...