Nazdárek pánové
Koukám, že tohle téma nebere konce. Tak jenom k těm motorům Tsi všeobecně. 1,2 63 a 77 Kw jsou de facto stejný motory, jedinej zatím největší průser jsou rozvody. Sám jsem jich vyměnil asi kolem 30. Problém ve výrobě byl, že někdo navrhl řetěz a materiál ze kterého to bude, ale někdo další to zkrouhl a řetěz se začal vyrábět z "měkčího" materiálu, takže začne docházet a to velmi rychle k vytahání řetězu a pak následnému rachocení, zejména při startu. Zažil jsem ale i pár aut, kde to už rachotilo permanentně. Většinou to začíná tak na 20tis Km a nikdo tomu neuteče.Tahle závada čeká všechny motory dřív nebo později. Od nějakého data, resp. čísla motoru se začala používat inovovaná řetězová sada, ale ani té nedávám velkou šanci. Odhaduju to tak na 30 tis km max, když to dobře pujde. Ono to totiž dělá bordel už při vytahání řetězu o 5 mm co jsem tak měřil a to není zase tak zásadní, ale bohužel je tam na to malá tolernace a napínák se pak hodně vysune, navíc nemá zpětnou aretaci, ale pouze pružinu a tlak oleje. Nicméně fabrika to ví, takže pokud je auto v záruce, není problém s opravou. Auta po záruce za splnění určitých podmínek tj. dodržení servisních prohlídek a kontrol mají nárok na kulanční opravu, kde fabrika hradí 70% ceny materiál, 100% práci.
Co se týče provozu motoru, je tam jedna aktualizace SW kde se pak montuje distanční podložka na regulátor plnícího tlaku na turbu, to je celkem banalita.
Mění se: řetěz, napínák, šroub vačky a kliky, diamantová podložka řemenice,šrouby bočního víka, simerink kliky. Kdo je cca 2-3 tis km před, nebo za prohlídkou, má smůlu, v opačném případě výrobce dává nový olej a filtr, ale servis se nemaže. Žádný motor 1.2 jsem neviděl "skočený" i přes extrémně vytahaný řetěz.,ale co není, může být.
Pak tady jsou 1.4 Tsi.. to je něco podobného, ale v menší míře. Těch motorů nejezdí moc, ale pár jsem jich taky dělal, tam to ale rádo skáče. Mění se obdobné díly. Pak tady je 1.8 Tsi tak tam jsem to dělal jednou na autě které mělo najeto 30 tis km a kde to čistě jenom přeskočilo . Nejlepší na tom je, že to auto jezdilo na longlife a měnil se po 10 tis km a roce, prostě takovej miláček auto.
Takže auto s touhle paletou motorů jako nic moc.
V příloze nový a starý řetěz po ujetí pouhých 23 tis km.
Jinak kdo by chtěl odbornou výměnu rozvodů, můžeme se domluvit.