Přejít na obsah

Martttin

Uživatel
  • Počet příspěvků

    724
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

3758 zobrazení profilu

Oznámení Martttin

  1. CBBB je 1. generacia a nefunguje to na ziadnej apke, ani VAG DPF ani Car Scanner. Je divne, ze cez VCDS sa to da vytiahnut v pohode ale tak proste ked je tam nejake obmedzenie, nic sa s tym neda robit.
  2. Ahoj, ak som spravne dohladal, tak VAG DPF nepodporuje CBBB. Je nejaka ina alternativa okrem klasickeho VCDS, kde by som mohol sledovat DPF regenerciu a zanesenie cez mobil?
  3. Oprava virivych klapiek moze stat 5eur ale aj 500eur podla toho, co tam das. Odporucam poguglit "P2015 oprava", su o tom popisane mraky...niesom v tomto odbornik, ale tiez ma tie klapky hodne potrapili, isto sa tu najde niekto, kto ma doplni a/alebo opravi ak treba. Cela sranda je v tom, ze poloha klapiek je snimana hallovym snimacom, ktory je v motorceku ich nastavenia. Uplne detajlne ten princip popisat neviem, ale dolezita je adaptacia, kedy si RJ zmeria napatie v krajnych polohach klapiek, cim si RJ potvrdi, ze klapky su ovladatelne v definovanom rozmedzi (overi si ich funkcnost). Problem nastava, ked tie medzne hodnoty RJ nenamera, resp. ich namera mimo definovane hranice. Internety hovoria, ze ludia empiricky dospeli k tomu, ze spodna hranica by nemala byt pod 0.5V a vrchna nad 4.5V (neviem, ktora je pre otvorene a ktora pre zatvorene klapky).... https://www.youtube.com/watch?v=O25vS2fr-oE A teraz preco sa to deje. Tri moznosti mne zname: 1. moze byt zla kabelaz (navod ako ju premerat je napriklad tu. 2. zanesene sanie - RJ proste namera zle hodnoty a vyhodnoti to ako chybu 3. (castejsi dovod) pri adaptacii je prekrocena spodna hranica, resp. RJ pri adaptacii namera mensie napatie ako minimalne definovane, to vyhodnoti ako zaseknutu/nefukcnu klapku a vyhodi chybu. Pri spodnej hranici internety hovoria, ze pokial namera medzi 0.5 az 0.76V (nie viac), malo by to byt ok. O druhej polohe som tuto info nenasiel, ale myslim, ze by to malo byt okolo 4.5V. Priciny mozu byt rozne, napr. vybehany mechanizmus ulozenia klapiek (nie motorcek). V autorizakoch sa to vacisnou riesi komplet novym sanim, original stoji podla typu motora nieco okolo 400-500evri, nahrady od 100eur+, no casto sa stava, ze tie nahrady niesu to prave orechove... A tiez je tu alternativne riesenie, niekto sikovny vymyslel, ze by sa to dalo opravit instalaciou custom made suciatky - dorazu, ktory zabezpeci, ze tie klapky sa nikdy nedostanu mimo polohu a tym padom bude merane napatie vzdy nad definovanym minomom. Najskor to zacal robit typek v US https://dieselgeek.com/collections/common-rail-tdi-p2015-manifold-fix, , cinani to samozrejme okopirovali a na aliexprese su toho mraky a da sa to kupit za 5eur, pripadne aj bezne u nas (tie aliexpres kusky) za 10-20evri. Podla typu motora sa to da potom nainstalovat velmi jednoducho, alebo treba dat dole sanie. Kazdopadne mal som ten isty problem s P2015, premerane kable, 4x zhodene sanie a jeho cistenie, vsetko islo lahko ale pri adaptacii sa to vzdy seklo... Ostavala mi kupa noveho origo sania az som zacal guglit.... nakoniec som tam dal tu cinsku nahradu (u mna som ju musel este trochu upravit....) a tym som to vyriesil - merane hodnoty su v medziach a RJ je spokojna. EDIT: pru existuje este moznost softwareovo tie klapky vypnut v RJ, ostanu trvalo v otvorenej polohe s RJ s tym bude ok. S tym to riesenim nemam ziadne skusenosti.
  4. Ahoj, CBBB 2010, 390k (jazdim ho od 240k). odvtedy olej kazdych 15k, povodny DPF, turbo, vstrekovace. Celkovo spokojnost, nove neplanujem, plne mi vyhovuje co SII ponuka. Samozrejme neposkytuje kopec novych technologickych vychytavok, asistentov.... - rozvody podla planu - kedysi davno menene ovladanie turba - pravidelne cistenie EGR - pri 250k vymena horaku Webasta (nesuvisi s autom....) - cca pri 270k vymena dvojhmoty + vymena olejov v prevodovke + diferencialoch pri cca 270k - cca pri 270k prevntivne vymene vsetky tlmice pri (asi neboli az take zle, ale tie neboli ani nove...) - cca pri 300k vymena regulatora tlaku v raily (auto na volnobeh tak divne pocukavalo) - niekde po 300k vymena kompresora klimatizacie - pri cca 340k oprava RJ Haldexu ("prehrdzavel" hlinikovy kryt, nutna oprava zakladej dosky) - cca pri 385k vymenena volnobezka na alternatore - cca pri 385k cistenie sania/vyrive klapky + montaz dorazu klapiek (chyba P2015) - cca 390k oprava kabloveho zvazku vodicovych dveri (polamane v tej gumovej prechodke vo dverach) - cca 390k preventivne vymene drziaky motora a prevodovky (auto trosicku menej vibruje, ale mozno len placebo...) - hrdzavie lem kapoty zospodu, od motorovej strany (pri stieracoch), zevraj choroba SII - pomaly hreje vodicova sedacka, decka je ok ale dlho trva, kym sa nahreje, neskutocne ma to stve, udajne problem niekde v kablovom zvazku ale nikto presne nevie povedat preco - priebezne menene tycky stabilizatora, kdejake silenbloky, lanovody rucnej brzdy, brzdove kotuce, zadne strmene (jeden bol zapeceny) - teraz planovana vymena hardyspojky haldexu - mozno by sa oplatilo vymenit tycku vyvazovacieho modulu olejoveho cerpadla. Udajne uz mam "novsi" model, ale ani ten zevraj nieje nesmrtelny. Skoda, ze to mam odruky....https://www.vyvazovaky.cz/
  5. Samovolne zapnutie klimatizacie - teraz cez leto pozorujem nasledovne: klima bezi v pohode, chladi, tlak ok. No niekedy sa sama zapne, ventilator na hociktory stupen 1/2/3/4, tlaciko AC nesvieti ale klima bezi (vyssie otacky + chladi) - nereaguje na prepinanie tlacitka AC, jedine ked vypnem ovladac ventilatora do polohy 0. Obcas sa to spamata az ked vypnem a o5 nastartujem motor. Nejake napady? Diagnostika nevypisuje ziadne chyby...
  6. Je vonku, ale klasicky tahat von fakt nesiel a ani by nebol siel. Vsetkych 7 slo vonku relativne lahko, niektore len na magnet, niekorym rom trocu pomohol ale tento ani nahodou... Dostal som ho von po niekolkych hodinach, musel som si vyrobit pripravok a to som uz myslel, ze bude musiet ist von motor a vackovy hriadel.... Najskor som rozobral druhe zdvihatko, prevrtal M6 to tej "vlozky"(zachranil ma sused strojar, je to kalene ale nastastie sa mu to podarilo prevrtat), vlozil srobovicu a zaistil 2xM6 matka. Potom vybral creva z toho, ktory nesiel von, vlozil s5 ten prevrtany kus (pripravok), zajistil segerkou, nasledne som este musel vyrobit "zajistenie" na tu segerku, lebo pri tom tahani (neskor buchani) von smerom von z motora sa segerka uhybala von z drazky. Najskor som sa to snazil vytiahnut akoby systemom stahovaku ale to som hned strhol zavity (M6 je fakt nic....), tak som potom nasadil na srobovicu zavazie a siel systemom vybuchavania smerom von a nakoniec sa podvolil, ale nebolo mi vsetko jednol. Bol to porod.... Fotky asi ozrejmia viac. To vadne zdvihatko je uplne predrete, niektore boli ako nove ale a niektorych uz bolo vidno opotrebovanie. Pritom som ich menil tak mozno pred 50k-60km? Len si uz nepamatam vyrobu, isto to ale nebol original ale zevraj ani cina, snad nejaka EU vyroba? Teraz som vymenil zasa vsetky, pry ceska vyroba ET ENGINEteam, tak uvidime....
  7. @Ondřej Kubát prosim ta nemas niekde poruke cislo toho konektora? nemozem to ani za nic najst a nechcem kvoli tomu rozoberat 2x zrkadlo :)
  8. Niekto skusenost s hydrostelom, ktoysa neda vytiahnut? Skusal som naozaj silu a nejde von klasickou cestou hore. Predpokladam, ze je moc rozklepany.... jedina cesta asi motor von a vybrat vackovy hriadel?
  9. Na prednej aj zadnej naprave su cidla, ktore nastavuju sklon automaticky. Ak su ok, tak po nastartovani sa svetla zrovnaju do spravnej polohy. Pokial jedno z nich zlyha, tak sa svetla nastavia do najnizsej polohy. Treba pozriet diagsnotiku, ci su ok a pripadne vymenit. Niektori borci to vedia natsavit aj aby to fungovalo iba s jednym cidlom. Ja som menil predne po cca 7 rokoch.
  10. ETKA ako nahradu uvadza pismeno G. Vsetky predchadzajuce su vybehnute z vyroby a uz sa nedodavaju. Priama odpove na tvoju otazku je, ze sa da vymenit kus za kus.
  11. Ziadna pravda na tom nieje. ECON vypinalo klimu, nemalo to nic z webastom. Ak ide o tovarne webasto od vyroby, nejde to vypnut.
  12. Moze to byt vela vecami.... jedina cesta je diagnostika a potom ist podla chyb.
  13. Ja myslim, ze v pohode. Uzitocna hmotnost 420-530 kg + vodic 75kg :) https://webapps.skoda-auto.sk/Cenniky-a-katalogy/techdata/Skoda_Fabia_technickeudaje.pdf EDIT: pardon, nevismol som si, ze som v FI sekcii.... my bad
  14. No za mna, neviem moc co s tym robit. Naraznik sa tam tesne dotyka plechu a po rokoch pekne zosucha a narusi ochranu, potom to pekne zacne hrdzaviet. Ked to budes robit doma, nikdy to nenastriekas tak ako v lakovni... ja to beriem ako zub casu. I ked je dost blbe, ze ti neprehrdzaveju prahy ako na starej 105tke, ale zacne ti pre zmenu hrdzaviet blatnik len preto, ze je to viac menej konstrukcne nedokonale...
  15. Nieje to problem s Columbusom ale BT jednotkou, ktora je pod sedackou spolujazdca. Je dost stara a je mozne, ze uz nedava taketo nove modely, hlavne pokial ide o Jabka...
×
×
  • Vytvořit nový...