Přejít na obsah

Supermarine_Spitfire

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    705
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Supermarine_Spitfire naposledy zvítězil 27. Květen 2017

Supermarine_Spitfire nejvíce like obsah!

Návštěvy profilu

3881 zobrazení profilu

Oznámení Supermarine_Spitfire

  1. Tím jak roste počet O4 s matrixem, tak čím dál častěji pozoruju, jak mě ty dálky(vykrývání) umí občas hezky oslnit. Není to nic hrozného a je to jenom chvilku do sekundy, ale to ořezávání není z pohledu protijedoucího řidiče (nebo když jedu před váma) úplně dokonalý. Rozhodně vás kvůli tomu nebudu problikávat, vím, že to nemůžete úplně ovlivnit, ale čím víc jich potkávám, tím víc mě to v noci štve.
  2. Teče to mezi blokem a vodní pumpou. Odstrojit. Sundat pumpu, očistit dosedací plochy, dát nové papírové těsnění, vrátit zpátky.
  3. 4150 - 4300K je barva OEM xenonových výbojek. Ale barva není všechno, stejnou hodnotu kelvinu lze namíchat různě dle poměru spektrálních složek, takže ikdyž bude mít ledka stejnou barvu, ten pocit z ní nemusí být tak příjemný jako z xenonu.
  4. Na toto téma má hezké povídání Hynek Medřický, kde docela jednoduše vysvětluje, proč naše oči nedokážou tak bílé světlo(6000K) z LED světlometů správně využít, protože z RGB receptorů máme právě nejméně receptorů B.
  5. jo takové ty "voděodolné" zásuvky, co mají nahoře gumovou zátku, tak voda se do nich dostane s přehledem taky. vydrží tak 2 - 3 než zevnitř shnije a odpraví připojené zařízení. Moje zkušenosti z motorky. Ale když ji dobře schováš, kde na ni nebude stříkat voda, tak vydrží déle.
  6. V první řadě je pro nastavení světel potřeba najít rovnou podlahu, třeba podzemní garáže. Potom je nutné zjistit zástavbovou výšku světlometu. Parabolické světlomety mají většinou na skle vyražený takový malý terčík, to je osa potkávacího světla. Projektorové světla mají před čočkou kříž, takže když překryješ rozsvícené světlo látkou, tak se ti zobrazí. Když nenajdeš ani jedno, tak měř výšku někde zhruba ve středu světla. Viz moje Mondeo. Většina výrobců si díky ostrému přechodu světlo/tma může dovolit obligátní sklon 1%, což je klesání 10cm na 10m. Pro řidiče auta je to dobré v tom, že vidí opravdu, ale opravdu daleko. Pro řidiče protijedoucích aut je to v pohodě do první nerovnosti na silnici... Takže postup je takový: dorazíš do podzemních garáží, postavíš se 10m metrů od zdi. Změříš výšku středu světla. S touhletou výškou jdeš ke stěně a 10cm pod ní si uděláš rysku (já si ji dělám el. páskou). Tím si stanovíš výšku, na kterou seřídíš světla. Seštěluješ obě světla. Pak si do něho sedni a koukni, jestli se sklon tvojí váhou nezměnil. Když ne, tak odjíždíš. Poznámka: Světla otočným přepínačem přepni na raději z AUTO do potkávacího režimu, aby si vypnul adaptivní fce. Jenom pro jistotu, aby nebylo seřizování ničím ovlivněno. Třeba u Mondea je natáčení hodně citlivé a mírné otočení volantu znamená že světa na auto režim svítí hodně na stranu a zapíná se přisvětlování, které smaže tu ostrou hranu.
  7. Které konkrétně z těch "všechny" si zkoušel?
  8. No většina LED co se dá na aliexpressu koupit, má menší jas, jak obyčejná halogenová žárovka třeba od Helly za 40Kč. Zatím jsem viděl na youtube jen jednu LEDku, která jasně porazila halogen.
  9. S tím pasivním chlazením je to u diod v uzavřeném prostoru trochu kříž. S rostoucí teplotou ledky klesá její účinnost klidně i o 10%. Taková pomyslná horní hranice teploty PN přechodu je 125°C. Trvalá provozní teplota by měla být do zhruba 80°C. Což v případě pasivu a třeba 30 stupňovýho horka v létě může být tuto mez problém udržet v nevětraném prostoru navíc v blízkosti motoru.
  10. Jo mít to vychytaný i pro parabolu už chce docela kumšt, tam přece jenom už velmi záleží na přesné pozici zdroje, aby nevznikaly parazitní odrazy všude po parabole. Ale jdou tomu napřed, podle datasheetu bude mít světelný tok 1500lm, tedy stejný jako žárovka. Tím pádem by to nemělo zvyšovat index oslnění. Podle toho toku to nebude mít asi takový wow efekt jako žárovka vs. xenon, ale zase to bude o krok dál, než jsou teď Osramy NBL.
  11. Buď je děravý plovák, nebo je špatně nastavený jeho jazýček, tím pádem neuzavírá přívod paliva včas.
  12. To je velmi dobrá rada v případě, že dotyčný bude jezdit ve Finsku na celoročně zasněžených silnicích a nebo připravuje auto na zimní rallye. V naší kotlině to moc logiku nemá. Naopak se tím připravuje o styčnou plochu (a tedy adhezi) na našich max. mokrých cestách.
  13. To sice jo, ale díky tomu rozptylu se za šera težko odhaduje rychlost auta a jeho vzdálenost. Stejný efekt jako dálková světla. Taky netušíte jak daleko je auto před vámi a jak rychle se pohybuje. S potkávacími světly bez problému. No a jak odhadujete za tmy rychlost a velikost(umístění světel je dáno vyhláškou) protijedoucího auta jinak, než jen podle světel??? Proboha. Tohle je cesta na hřbitov!
  14. Jezdit o půl deváté večer i v těchto letních dnech jenom na denní svícení není moc ideální. Pro mě je třeba docela obtížný odhadovat rychlost a vzdálenost takhle osvětleného protijedoucího auta. Jednou mě takhle překvapilo auto ve tmě s denními, když jsem předjížděl. Blbec jsem si myslel, že jenom stojí u krajnice a já v klidu předjedu auto, ze kterým jsem se táhl už dobrých 5 minut. Jenže ono nestálo... To byla hoňka se dostat zpátky do svého pruhu.
×
×
  • Vytvořit nový...