Přejít na obsah

Elektrika


3363 témat v tomto fóru

  1. Hmlovky

    • 24 odpovědí
    • 6.1k zobrazení
  2. Problem s vagem

    • 3 odpovědi
    • 1.4k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 4k zobrazení
    • 1 odpověď
    • 1.8k zobrazení
    • 8 odpovědí
    • 1.8k zobrazení
  3. VagCom

    • 4 odpovědi
    • 1.9k zobrazení
  4. centrál

    • 0 odpovědí
    • 973 zobrazení
    • 5 odpovědí
    • 2.2k zobrazení
    • 4 odpovědi
    • 1.6k zobrazení
  5. climatronic

    • 11 odpovědí
    • 2.7k zobrazení
  6. kontrolka svetel

    • 2 odpovědi
    • 1.6k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 1.8k zobrazení
    • 0 odpovědí
    • 1.8k zobrazení
    • 9 odpovědí
    • 2.7k zobrazení
    • 9 odpovědí
    • 5.9k zobrazení
  7. motorek naklapania

    • 0 odpovědí
    • 1.2k zobrazení
    • 6 odpovědí
    • 4.2k zobrazení
  8. central

    • 1 odpověď
    • 1.6k zobrazení
  9. VAG a ostatne

    • 0 odpovědí
    • 2.4k zobrazení
    • 3 odpovědi
    • 1.8k zobrazení
  10. Blikání ovladačů

    • 1 odpověď
    • 1.4k zobrazení
  11. odcházejí H4

    • 12 odpovědí
    • 2.1k zobrazení
  12. Chyba dobíjení

    • 7 odpovědí
    • 2.5k zobrazení
  13. VagScope

    • 0 odpovědí
    • 1.3k zobrazení
  14. Zmatený levý blinkr

    • 7 odpovědí
    • 2.2k zobrazení


  • Aktuální příspěvky

    • Vadný ovladač světel?  Je tam něco domontovávaného? Tažák, denní svícení...?
    • Pre vsetkych mudrlantov a chytrolinov ktorym od zaciatku bolo hned vsetko jasne a lincovali autora otazky, ktory sa len pytal jednoduchu prakticku vec, a to, ci je mozne hybridnym vozidlom v pohode startovat cez startovacie kable ine NE-hybridne vozidlo so spalovacim motorom. Prikladam odkaz do navodu na strankach volva, ktore vyraba hybridy uz o poznanie dhlsie ako skodovka, ale to je v podstate uplne jedno, ci skoda, ci volvo, toyota alebo cokolvek ine. Zakladne principy si myslim ze platia asi vsade. Pre mudrych odporucam upriamit pozornost na to "Dolezite upozornenie" hned pod prvym obrazkom!  Tu je odkaz na spominany navod: https://www.volvocars.com/cz/support/car/v60-recharge-plug-in-hybrid/article/f1df148bc7f01a62c0a81f6f0b6b960e_5c13df35c8f21349c0a8cc8e55b58dba_ae124cd678fb1dafc0a801512e00424c Na strankach volva najdete rovnake navody aj na mild hybridy a full hibridy a v zasade pre ne plati to iste. Da sa teda obecne odporucit, ak mate hybridne vozidlo, ci uz full/plugin/mild hybrid, NIKDY pomocou palubnej 12V baterie a palubneho elektrickeho systemu NESTARTUJTE klasicke spalovacie auto pomocou startovacich kabelov. Tie mozete maximalne pouzit na ozivenie vasej vybitej 12V baterie a nasledne vam hybridny system umozni nastartovat vase vybite PHEV auto, za predpokladu ze vysokonapatova trakcna hybridna bateria je OK. Pretoze start samotneho motora tam uz zabezpeci motorgenerator hybridneho systemu. Teoreticky je mozne pomocou hybridu takto ozivit aj ine hybridne vozidlo s vybitym palubnym olovenym 12V aku, ale toto si treba radsej overit u vyrobcu alebo v autorizovanom servise. Ale principialne by to tiez nemal byt problem. A teraz si dovolim moju laicku uvahu o startovani cez kabely. Ak sa budem v niecom mylit, prosim kludne ma opravte. Ako vlastne prebieha proces startovania pomocou startovacich kabelov na klasickych ne-elktrickych vozidlach? Zakladny postup, ako si ho ja pamatam je taky, ze prepoja sa dve vozidla kablami, pricom sa ponecha po urcitu kratku dobu nastartovany motor beziaceho auta, aby sa trochu ozivila bateria vo vybitom vozidle. Nasledne sa na nastartovanom vozidle zvysia otacky povedzme na uroven 2000-2500 a moze sa pristupit k pokusu o startovanie vybiteho vozidla. To by malo stacit k pretoceniu a naslednemu startu motora vybiteho vzidla. Co zafunguje pri tomto procese? Podla mojho neodborneho nazoru 3 dolezite elementy. Trochu ozivena bateria nefunkcneho vozidla + vitalna nabita bateria beziaceho vozidla + "relativne silne" alternatorove dobijanie pri zvysenych otackach beziaceho vozidla. Tri vykonne elektricke zdroje zaberu sucasne. Ak je vsetko ostatne OK, tak hotovo.   A tu je cely kamen urazu. Na hybridnom elektrickom vozidle jednak absenduje vykonny 12V oloveny akumulator, pretoze tieto elektrifikovane auta maju maly nizkokapacitny oloveny 12V akumulator ktory ne-startuje spalovaci motor, ale sluzi iba k zaloznemu napajaniu palubnej elektroniky v dobach kedy nieje ativovany hybridny system. Su to spravidla male 30-Ah olovene baterky jednoduchej konstrukcie stavane len na malu prudovu zataz. Ziadne silverDynamic, powerFrame, alebo podobne modifikacie clankov pre vysoke prudove zataze. Mala kapacita v kombinacii s malou prudovou zatazitelnostou. Druhy a este vacsi problem je absecia silneho alternatoroveho dobijania. Hybridne vozidla jednak 12V alternator vobec nemaju, a hybridny system nasmiesto toho disponuje len relativne "slabym" menicom napatia pre dobijanie nizkokapacitneho zalozneho 12V aukulatora. Tento menic nemusi a ani nieje stavany na prudovu zataz pre startovanie spalovacieho motoru, ani na rychle dobijanie "silneho startovacieho" 12V akumulatora, ktory tam vlastne vobec nieje.   Z toho mi ciste laicky vyplyvaju dve veci. Hybridne vozidlo vobec nemusi poskytnut dostatok 12V energie cez startovacie kable na pretocenie napr. studeneho naftoveho motora. Zaroven takato nadmerna prudova zataz moze poskodit dobijaci system hybridneho vozidla, co moze byt aj fatalna porucha na hybridnom elektrickom systeme. U volava uz vieme ze "mozno" dojde len k prepaleniu nejakej ochrannej poistky. Ale urcite to nieje taka ktou si uzivatel kedykolvek sam vymeni. A u ostatnych znaciek? Dobrodruhom a chytrakom, ktorym je hned vsetko jasne a nehladaju v nicom ziadnu raketovu vedu, odporucam pribalit kvalitne startovacie kable do svojich PHEV vozidiel. Urcite sa im niekedy na nieco zidu.   Ak mate hybrida s malou 12V bateriou, alebo aj cisto elektricke vozidlo, pokial mozem oporucit, vyvarujte sa startovaniu klasickeho spalovacieho auta cez startovacie kable.  
    • Většinou před novou verzí bývají aktualizace nedstupné. Ale je to divný Škoda má nové mapy cca 3-6 měsců po VW a nové mapy na VW ještě oficiálně nejsou. Jsou na serveru ale nejsou na ně odkazy ze stránek. Tedy dají se již stáhnout, ale jen pokud znáte přímo odkaz. Třeba jde koncern do sebe, a vydá mapy konečně najednou pro všechny značky.
    • @RomanP Pro Amundsena jsem taky bez podkladů. Nebude to tím, že připravují nové?   @Tomas666 Hm, pro Columbuse MIB1 ještě nedávno, rozuměj letos na jaře, kámoš mapy stáhnul zatímco pro Amundsena zase jiný kámoš už ne.
    • Jo, přesně to mě jěště taky napadlo zkusit. Dnes odpo se k tomu snad dostanu. Je to zajímavé. Když jedu, pustím volant, ten se tak o dva centimetry na obvodu pootočí doprava a tak sám drží. Když jej vcelku volně držím v přímém směru, auto jede rovně, má krásné doběhy, ani brzdy při brždění nikam netáhnou. Proto mě to tak žere Teď mě ale napadá, že když jsem včera dojel domů, tak se v rejdu při parkování ozvalo lupnutí, jakoby od pravého axiálu, takže se zaměřím ještě na ten.
×
×
  • Vytvořit nový...