Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor

Vše o motoru, převodovém ústrojí a výfucích, poruchy, úpravy

  1. Caute potreboval by som poradit. Mam favorit 12/92 43kw 135LS. Auto minimalne 2 roky stalo na prakovisku bez pohnutia a nastartovania. Ked som auto nastartoval prvy krat, motor isiel uplne normalne, sam spadol sytic, ziadne vynechavanie atd.. S autom som urobil asi 300metrov po parkovisku. Vsetko ok. Potom som ho vypol a o den na to som pre neho prisiel, ze ho dam trosku dokopy. Nastartoval som, vsetko ok, po chvili zacal motor trosku vynechavat, a na volnobech kolisat otacky. Prisiel som na pumpu, dotankoval som 10l phm a isiel dalej.. Po par km, zacal motor na volnobech chcipat.. Nasledny den som kupil novy olej, sviecky, filtre. Vsetko som vymenil, motor kolise a chcip…

      • Pozitivní
    • 70 odpovědí
    • 48,3tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem f0rm4tc,

    Ahoj, mam problem u Favorita. Normalne jsem jel a zniceho nic to chciplo - baterie. Nicmene po nabiti a pripojeni baterie hned zacne tocit starter naprazdno i bez sepnuti klicku. Neresil nekdo podobny problem? Napadlo me bud nejaky relatko nebo starter. Predem diky za odpovedi.

  3. Zahájeno uživatelem spin90,

    Zdravim, Kupil som si favorit, r. v. 1989. Ma to teda karburator. Nemam s nim nejake väčšie problémy, ale predsa len by som potreboval poradiť s voľnobehom. Kolíšu mi otáčky hned po zapnutí motora. Kolisa to tak, až to takmer zdochne, potom znova sa rozbehne, chvilku bezi a zas silny pokles. A toto sa opakuje. Čim by to mohlo byť ? Čítal som, že karburátorom, že treba vymeniť tesnenia. Čítam akurát nejaké PDFko kde je to popísané. Je to dosť zložité, ale tesnenie by som možno vymeniť zvládol. Otázka ale je, kde ho kúpiť ? Vedeli by ste mi odporúčiť niečo kvalitné ? Nemám nikoho kto tomu rozumie a do kalsického autoservisu mi je blbe isť s takýmto vrakom, ale ked si e…

    • 10 odpovědí
    • 9tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem Juraj112,

    dobrý deň stala sa mi taká vec že sa strhla matka a šrob ostal potrebujem vybrať šrob z hlavy motoru pomôžte mi prosím ako mam vybrať ten šrob skúšal som aj šrobovakom aby som ho mohol točiť ale to sa mi nepodarilo ako inak by sa to dalo ?

    • 4 odpovědi
    • 8,8tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Nederland727,

    Zdravím páni mám doma Favorit,rob výroby 89...mám taký jeden problém....po vození sa po dvore,max prejdených možno 500 m sa mi voda zohraje...troška mu ešte popridávam keď je na pólke a dostanem sa až na ten bod keď voda vrie....bohužial ventilátor nezapne...chladič je teplý,voda cirkuluje v celom obehu,rúrka čo ide z termostatu je horúca a aj dolná je horúca....mám také podozrenie že termospínač je v háji...máte iné skúsenosti stým ? prídapadne nemal niekto už tento problém a neriešil ho ?

      • Pozitivní
    • 3 odpovědi
    • 7,3tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem marty24,

    Zdravím, dávám dohromady na amatérské závody v autocrossu fáčko. Auto už je vyrámovaný a nyní se chystám dát větší chladič s dvěma saharama do zadní části vozu. Nevíte jestli zvládne sériová pumpa tlačit vodu až dozadu? A z jaké hadice by jste udělali rozvod vody? Jde mi o nějaké funkční a hlavně levné řešení.(průměr, materiál popř. odkaz kde koupit) Dokonce jsem viděl, že to měl jeden jezdec udělaný z plastovejch trubek na vodu v baráku. Ale z toho se mi to dělat fakt nechce. Díky za rady Marty

    • 3 odpovědi
    • 7,3tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem killerek,

    Zdravím,potřeboval bych poradit.Když změřím napětí na kablíku od altíku tak je tam něco kolem 15V a když ho připojím na baterku tak to ukazuje sotva 13,2V bez zapnutých spotřeb. ( světla,ventilátor.....) je tam někde nějaké relátko nebo tak něco??? Je to fa 135 LSE r.v.93

    • 7 odpovědí
    • 13,3tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem karpij,

    Dobrý den měl bych dotaz mam formana. Původně měl vibrační čerpadlo, to bylo nahrazeno za elektrické cca před dvěma roky. A nedávno cca 1měsíc se děje taková věc nechám auto přes noc nastartuje dobře stačí uject cca 1km vypnu motor (čerpadlo se vypne ve chvíly otočení klíčku) a po 1-3minutách po chcípnutí začne kapat benzín z difuzéru 2 komory karburátoru na škrtící klapku 2 komory, kde se udělá loužička, která po chvilce odteče do sání. poté startuju cca 30s v kuse než to opět nastartuji (doslova se to uchcává). při volnoběhu vše je ok začne to vždy kapat až po vypnutí motoru. Vratka je dobrá (lehce profouknutená), odbublinkovávač čistý, neucpaný. karuburátor jsem měl r…

    • 5 odpovědí
    • 7,6tis zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem Dario,

    Zdravím, dnes sme si vsimli, ked sme nastavovali volu ventilov , ze nam na favorite 135L kvapka benzin z nejakej hadicky pod vzduchovym filtrom a steka az na vyfukove zvody. Neviete, kde moze byt chyba? Prikladam aj link na video na youtube. Dakujem https://www.youtube.com/watch?v=CUc0zjjTeK4

    • 2 odpovědi
    • 5,4tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem Caradac,

    Dobrý den, potřebuju poradit. Při dojíždění domů mi stoupla teplota motoru do červené a začalo se pářit z motoru a vřít voda. Po zastavení a otevření kapoty, asi tak za 5 vteřin došlo k náhlému puffff a úniku chladící kapaliny někde v prostoru nad vývodem výfuku z motoru...po schladnutí doma a hmataní v těch místech jsem tam nahmatal otvor (je to v místech kde je tak horko těžko 2 cm místa na ruku) nevím k čemu ten otvor je - asi nějaký zaslepený? Co s tím - do servisu se mi s tím nechce. Připujuji 3 fota - první 2 jen označují odkud jsem tu třetí fotku fotil - děkuji za nějakou odpověď.

    • 9 odpovědí
    • 18,6tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem kbs1,

    Ahojte, mam favorita na plyn a klasicke palivove cerpadlo (s pomocnou pumpickou) mi odislo tak, ze zacalo prepustat benzin do motoroveho oleja. Cerpadlo som vymenil za znacku "VIKA" avsak za 3 mesiace sa problem zopakoval. Skusal som zohnat inu znacku cerpadla ale zevraj sa uz ziadne ine nevyraba. Nechcem si zbytocne kupit dalsie cerpadlo co vydrzi 3 mesiace ale chcem problem vyriesit na trvalo - pouzitim elektrickeho palivoveho cerpadla. Nemusi byt v nadrzi - predstavujem si nieco take ze sa niekam upevni, a ked prepnem na benzin (co je minimum casu), zopne sa palivove cerpadlo, inak pri jazde aj startovani na LPG bude vypnute (toto sa da odchytit od privodu na elekt…

    • 3 odpovědi
    • 8,1tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem Kubasitta,

    Mám problém zůstává mi viset plyn a nevím proč. I při akceleraci se otáčky mírně pozsataví na 2000 a pak to jde plynule na horu. Ale dolu je už to horší. Zas kolem 2000 to zůstane viset a někdy spadnou otáčky až na volnoěh a někdy to zůstává na 2000. Nevíte co stím? Už jsem fakt bezradnej. Škrtící klapku jsem vyčistil. Mám BMN 40kw.

    • 5 odpovědí
    • 5tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem Kubasitta,

    Zdravím mám dotaz zapojil jsem si sportovní filtr na favorita oddělal jsem celý ten původní talíř na originál filtr. Použil jsem sportovní filtr kuželový do kterého jsem napojil hadici a svedl ke škrtící klapce. Použil jsem hadici o průměru 95mm nevím jsetli to má na to vliv. A u filtru jsem zredukoval průchod vzduchu na 60 mm, když jsem před tím měl průchod u vzduch. filtru na stejný průměr hadice přišlo mi auto trochu opožděný. Mám favorita jednobodové vstřikování 40kw. A mám problém auto mi přijde celkem živější a má lepší zvuk ale když zařadím 5 rychlostní stupeň tak mi připadne že auto má horší jízdní vlastnosti nejede víc jak 120km/h. a tak jsem se chtěl zeptat je…

    • 1 odpověď
    • 3,6tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem tonyaviola,

    Ahojte, myslel som si ze to bude easy ale akosik ju stale neviem vybrat. Stred bol uplne makky, preto je tam diera, ale uz stracam prehlad o tom kde je vlastne kraj pojistky/zatky a do coho mam vobec trieskat aby som to vybral. Udieral som srobovakom do toho hrubeho okraja a nic. Neviete poradit ci to robim dobre alebo ako inak to vybrat? tu je video: http://www.youtube.com/watch?v=6En7Bji5bkA

    • 0 odpovědí
    • 2,4tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Hankovec,

    Popis problému: Pokud je venku zima / na auto nesvítí slunce ( aby prostě bylo nějakým způsobem zahřáté ), tak mi trvá asi 20 sec než ho nastartuji, pokud je teplo, jde to na první otočení startéru úplně bez problému. Myslel sem si, že by mohl být problém ve svíčkách, ale zatím sem nic neprováděl, všiml sem si ale dalších problémů. 1) Když auto není zahřáté a jedu, tak když zastavím ( např. na křižovatce, kruhovém objezdu atd. ) tak motor chcípne => další 20-vteřinový start ( ano, můj startér mě za to nesnáší, to už vím ) 2) Když jedu a prudce šlápnu na plyn, motor se zakucká a ze zadní části auta se ozve jakési "prdění" Přijde mi to jako kdyby se do moto…

    • 5 odpovědí
    • 2,5tis zobrazení
  16. Ahoj řeším pro mě zaím nepochopitelné škubání motoru při určitých otáčkách. Pokud přidávám plyn postupně pak kolem cca 1800 otáček motor začne škubat. Pokud zmáčku plyn téměř na doraz je vše v pořádku. Stejné se děje i pokud plyn postupně ubírám nebo držím konstantní otáčky. Zjistil jsem při odpojování různých čidel, pokud zůstane odpojen potenciometr škrtící klapky, tak se problém nevyskytuje (pokud je motor studený tak samozřejmě nedrží otáčky a chcípne). Zdá se mi, že i stoupla spotřeba paliva. Zkouším tankovat na různých benzínkách natural95 + sem tam E85 (1:1). Zkoušel jsem: Čistit potenciometr škrtící klapky Měřit jeho odpor - je relativně lineární…

    • 4 odpovědi
    • 5,5tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem megdesign,

    Caute chalani. Na mojom favorite som menil klinovy remen. Niekto tam predomnou dal kratky (ledva som ho zhodil, ked som mal alternator na max. povoleny a pritlaceny k motoru). Dal som tam teda novy, taky (skoro) ako ma byt podla papierov (9,5x975), nasponoval, dotiahol vsetky skrutky. Od tej doby sa mi pri akceleracii, alebo pri drzani plynu nieco okolo 1100 ot/min ozyva z motorovej casti akesi drncanie (ako keby ste "prdeli" do rury presne sa mi to na to podoba ) Otvoril som teda kapotu a skusal pridavat na karburatore, ze odkial to presne ide...... Akosik som ale nic nenasiel. Nema s tym dakto skusenosti? Dik.

    • 1 odpověď
    • 1,7tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Bischop,

    Dobrý den, vlastním Favorita 135, ale motor v něm je 1.3, 40kW z felicie, je to se vstřikováním, jednobod...rok výroby momentalně nevím Mám takový problém, ať jedu jakkoliv rychle na jakoukoliv rychlost tak po ubrání plynu a po okamžitém přidání mi auto cuká, mohu držet plyn v jedne poloze a mohu jet takto cukavě celou dobu. K tomu nedávno mi začal blbnout volnoběh, otačky nepravidělně klesají a zase rostou. Koukal jsem pod vstřik a jak je tam ta podložka nebo silentblok tak je z boku dost popraskaný, nevím jestli je to vina tohohle. Auto mohu připojit i k autodiagnostice a přečíst chybu závad. Omlouvám se možna za blbý popis, ale nejsem vyučený automechanik. Děkuji…

    • 3 odpovědi
    • 5,5tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Porkovic,

    Zdravím všechny,kteří ještě s tímto autem nestratili trpelivost a snaží se ho užívat co nejdéle a tak nejak jim prirostlo k srdci. Vlastnim favose 135L rok vyroby 92. Stala se mi takova vec,ze mi momentálně jdou radit rychlosti nahoru normálně bez problému. Když podřadím z petky na ctyrku,tak se auto jakoby pridusí trhne s ním a ctyrka se zaradí,když už chci,ale zaradit na jakýkoli nissi stupen nez ctyri tak se auto pridusí jako pri te ctyrce jenze pak uz se zadusí uplne a chcípne. Tak pak musim opet nastartovat opet se s kvalty dostanu nahoru az po petku a pri podrazovani se opet opakuje problem. Neporadil by nekdo cim by to mohlo byt?? Prevodovka snad ne to by dle me n…

    • 4 odpovědi
    • 2,1tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem MAUpick,

    Cafte pani. Dlhsiu dobu sa pasujem s jednym problemom... Jedna sa o moje favo 135L r.v. 1992 (karburator) Problem je asi nasledovny: Startovanie je bezproblemove. Problem nastava ked sa chcem rozbehnut. Auto sa po zosliapnuti plynoveho pedalu zakucka najprv a az potom sa rozbehne. To iste sa stava ak idem napriklad na 4. prevodovom stupni bez plynu... Po chvile zosliapnem plynovy pedal a zase to trhne a potom uz taha normalne. V podstate tento jav je citit aj ked auto stoji, ide na volnobehu a chcem pridat plyn. Motor zase ako keby vynechal a potom zacal akcelerovat. Problem nie je citit pri plynulej akceleracii od 1.-5. prevodovy stupen. Rozdelovac je zrepasovany, predz…

    • 3 odpovědi
    • 2,3tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem Tegaf,

    Dobrý den, Jak už se tu 100x řešilo, mam dotaz ohledně spotřeby. Motor má najeto 58 000, nebouraný. Auto mi žere 12,5 ve městě a 8,1 mimo město - A to jsem se snažil krotit nohu na max(úplně min spotřeba). Nechal jsem si vyměnit olej, mam tam novej a seřízenej karburátor, nic z auta neteče, seřízenej volnoběh, seřízenej předstih, novy filtry (benzinovej i vzduchovej), novej tachometr;), kola 13ky, kontrola lanka ruční brzdy... Nevíte někdo co ještě zkontrolovat? Už si nevim rady a za 12,5 ve městě je jezdit pakárna (ale musim kvůli práci)... Díky za nápady! Mirek

    • 1 odpověď
    • 2,1tis zobrazení
  22. Zdravím na formanovi s motorem o výkonu 44Kw jsme sundal víko vzduchovýho filtru a vyndal filtr můžu jezdit s otevřenim karburátorem ? Děkuji za reakce

    • 3 odpovědi
    • 2,4tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem Boddie,

    Zdravím, mám Favorita r.v. 89 s karburátorem. Mám problém s tím, že za studena nejde nastartovat jinak, než že držím sešlápnutý plyn a i přitom musím docela dlouho točit a když motor naskočí, tak trvá asi pět minut než se rozběhne a můžu pustit plyn, sytič jsem kontroloval a ten se zavírá a funguje normálně. Někdy se zdá, že motor jde dobře hned, ale po rozjetí auto začne cukat, až skoro chcípne a musím zastavit a chvíli stát a držet plyn a čekat než se zase rozběhne. Díky za každou odpověď, už nevím co s tím.

    • 1 odpověď
    • 3,8tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem Ludul,

    Mali sme s kamarátom debatu na tému Favorit. Tvrdí, že oni mali doma Favorit s motorom 1,4MPI normálne kúpený v Mototechne. Podľa mojich informácií však Favorit bol len s motorom 1,3 (135, 136) s karburátorom alebo jednobodovým vstrekovaním BOSH Monomotronic. Keď sme hľadali na internete, tak v zahraničných bazároch sa objavujú Favority s popisom 1,4MPI ale po rozkliknutí ide o motor 1,3. Viete mi niekto dať fundovanú odpoveď?

    • 14 odpovědí
    • 9,7tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem favorit66,

    obcas se mi stavalo ze pri startovani starter chrcel asi 3x a pak jsem nastartoval...posledne jsem zkousel startovat toci toci zadrhne se zase toci toci zadrhne se a nechyta znovu zkousim startovat chrci asi 3x pak zase toci toci jakoby ze zadrhl zas toci toci zadrh toci toci...vymenil jsem starter super uz nechrci ale zase startuju tak toci toci zadrh zase toci toci ale nechytne...ma nekdo zkusenosti s timto???prosim o jakoukoli radu...Dik!!

    • 2 odpovědi
    • 3,4tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.