Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor

Vše o motoru, převodovém ústrojí a výfucích, poruchy, úpravy

  1. Zahájeno uživatelem kbs1,

    Ahojte, mam favorita 92 karburator na LPG. Pocas jazdy strasne tlakuje hadice, az tak, ze ked po kazdej jazde "nevypustim" tlak cez expanznu, do rana mi vytecie na zem kopa kvapaliny (spoje sa ochladia, tlak sustava uz neudrzi -> tecie). Za jazdy je tak isto tlak tak velky, ze kvapalina sa vzdy "vytlaca" priamo okolo veka expanznej + kazdym inym spojom v chladiacej sustave (termostat, spojky hadic, kurenie, atd). Cize za ~1 mesiac mi takto "vytecie" cca liter a pol chladiacej kvapaliny. Ked expanznu po jazde otvorim, je vzdy plna pary, ktora vyzera aj smrdi ako vyfukove plyny, voda smrdi po LPG, je zlta, kalna, a tak dalej. Vyzera to na klasicky problem s hlavou, ale …

  2. Zahájeno uživatelem megdesign,

    Zdravim vas. Chcel by som vas poprosit, ci niekto nevie, v com by mohol byt moj problem s Favoritom. Cca pred dvomi mesiacmi zacal problem s unikom chladiacej kvapaliny.... Ak som odstavil auto po dlhsej ceste (bolo zahriate), a rano som prisiel k autu, nasiel som pod motorom, pri pravom kolese (koleso spolujazdca) navlhnutu zem. Skontroloval som stav kvapaliny v nadrzke a chybala tam voda. Skusil som povolit veko vyrovnavacej nadrzky a vysycal odtial celkom slusny tlak. Dal som to nad jamu, dolial nemrznucu, vsetko poutieral zo spodu do sucha, nastartoval,, nechal nech sa zohreje, ale nevidel som ziaden unik vody Otvoril som veko vyrovnavacej nadrzky, ci to "nebub…

      • Pozitivní
    • 20 odpovědí
    • 32,2tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem JURAJ1982,

    Zdravim mam stale ten isty problem z autom prehrieva sa dal som nove tesnenie pod hlavu aj hlavu som dal inu, novy olej,termostaty som dal tri nove aj tak nic stale sa prehrieva preto nemam v aute termostat ked ho dnu dam zacne stupat teplota uz neviem co to moze bit topenie je priechodne neni tam nic zapchate vodna punpa je asi pol rocna,prosim o rady co to este moze bit

    • 7 odpovědí
    • 3tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem davnov,

    Dobrý den, dokážete z přiloženého TP říct, zda se jedná o auto s karburátorem nebo má již stříkačku? Děkuji http://www.imagehous....php?id=1072301

    • 6 odpovědí
    • 3,6tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem black_devil,

    Ahoj, měl jsem teďka pujčenýho Favorita, r.v. 92, karbec. Žádný úpravy to nemá, spíš jen to má míso střeďáku lešeňovku a nějakej laďák. Problém je ten, že když se chci rozjet, buďto musím pouštět spojku strašně pomalu, s citem, nejlépe bez přidávání plynu (takže v kopci jsem v hajzlu) a nebo tak, že si musím pořádně zahrabat. Nevím, v čem je problém, spojka by špatná být neměla, dělá to hlavně při rozjezdu, ale občas se stane, že mi takhle cuká fáčko i na dvojku. Ještě jsem si všiml, že když tam mám jedničku, nebo dvojku a přidávám plyn, slyším něco, jako kdyby nějakou malou prasklinou v nějaký hadičce unikal vzduch. Co by to mohlo způsobovat? Mohl by to být ten vyříznutý…

    • 1 odpověď
    • 3,1tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem mjfavorit,

    Ahoj, mám menší problém, mám favorita, jeden z těch prvních motorů ( bez vstřikování ). Problém je následující, že odněkud z horní části motoru teče olej, a následně se vypaluje, takže to kouří. Nepodařilo se mi bohužel zjistit odkud, ale kouř jde z hporní části ( více napravo směrem od autobaterky ). V motorech se moc nevyznám, takže prosím tolerujte moje neznalosti :'> . Ještě jsem si vzpomměl, že jsem na autě kontroloval hladinu oleje, to bylo poslední co jsem na něm dělal ( auto se nepoužívá každý den, je ve stodole na chalupě, takže spíše jako pracant ) Dík za každou radu

    • 1 odpověď
    • 2,7tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem JURAJ1982,

    Zdravim mam problem zo starterom po pretoceni klucika len cvakne ale neroztoci sa co to moze bit cievku som vymenil aj tak nic ,zebi zhorel menil som hlavu a zabudol som nastavit ventily a startoval som tak pri startovani to tocilo velmy rychlo asi pet krat a potom uz len cvaknutie.......do starteru som dal nove uhliky bez vysledku ,mam viac starterov ale nechce sa mi ich stale montovat a odmontovavat skusal som to tak ze som vybral bateriu a skusal ich lenze neviem ci som spravne zapajal kable staci plus a minus alebo tam este treba nieco zapojit pri skusani len vyskocil pastorok ale netocil ani jeden asi to zle zapajam vie niekto ako to ich vyskusat pomocov baterie…

    • 2 odpovědi
    • 5,3tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem JURAJ1982,

    Zdravim vymenil som hlavu valcov nakolko sa my miesala voda z olejom a asi pred troma mesiacmy som menil tesnenie hlavy no znova to roby ,preto vymena hlavy vsetko islo ako po masle , no po zlozeni a nastartovani to nechce chitit ,sviecky su suche iskry biju ale nejde tam benzin a pri startovani to ma taky cudny zvuk startuje tak zrychlene ale nechita,neviem ci netreba nastavit ventily myslite si ze na vine su oni za odpoved dakujem.

    • 3 odpovědi
    • 3,5tis zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem Fajfy,

    Dobrý den, vlastním favorita r.v. 94, jezdil jsem s ním mimo město i za 6litrů, ve městě tak za 7l a kousek. Pak mi uhnil kus výfuku a lambda sonda. V servise vyměněno za nový, ale nejspíš byla vadná nová lambda, protože mi auto nejelo, cukalo a bylo v nouzáku. Vyměnili další lambdu a auto už tedy jezdí, ale s menším výkonem a při nižších otáčkách, kde dřív krásně akceleroval momentálně cukne a pomalu se rozjíždí. A nejhorší je, že spotřeba stoupla o 2l. Na co se amatérsky podívat či zkontrolovat? Děkuji.

    • 5 odpovědí
    • 3,8tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem pato1117,

    čaute chlapi, potrebujem urýchlene pomoc ....zajtra mám ísť na dlhšiu cestu na mojom fave 136l 89"...mám problem ...doteraz mi tiekla voda s obalu termostatu ....dal som tam dnes nový termostat, nové tesnenie a ešte som to aj zasílikonoval čiernym silikónom ....z tade už netečie voda ....ale začalo mi ukazovať teplotu zo studeného štartu ...na diaľku cca max. 3km mi ukáže teplotu až úplne hore v červenom ..proste úplne na vrchu. Otvorilo mi aj druhý okruh voda išla cez chladič ...vetrák mám urobený na tvrdo na vypínač, čo som dnes robil .....prešiel som tie cca 3km a voda šla aj cez chladič ale mne ukazovalo úplne najvyššiu teplotu ....ale nevyvrela mi voda vobec nebubla…

    • 4 odpovědi
    • 3,3tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem saggi,

    Ve volnoběhu má motor tendenci vyskočit ale jak přidám uklidní se to. Je to normální ???

    • 5 odpovědí
    • 3,6tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem megdesign,

    Caute Skodovaci, mam taky maly problem s prevodovkou... Ak mam zaradene 1, 2, 3, 4 a spiatocku, vsetko je OK. Problem nastava, ak zaradim 5 a pustim spojku. V tom momente sa s prevodovky ozve pri akceleracii piskanie a s pribudajucimi otackami stupa vyska tonu piskania. Ak vymacknem spojku, piskanie prestane, ak spojku povolim, piskanie zacne znova. Ale je to len pri zabere motora, ak dam nohu dole s plynu pri zaradenej 5, nepiska nic.... Robi to len 5. rychlostny stupen. Chytene lozisko niekde v prevodovke? Co vy na to?

    • 4 odpovědi
    • 7,8tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem maroko99,

    Zdravim a zaroven prosim o odbornu pomoc, kupil som forman VAN (s tou buxou) s tym ze nie je plne funkcny, nejde do otacok nad 4000 a nema ani polovicny vykon, chlap tam vymenil povodny zdochnuty motor BMM 40 kw za feliciacky MPI ale neviem ci 40 alebo 50 kw, nechal tam povodny zotrvacnik co som si myslel ze moze byt chyba, na diagnostike hadzalo hociako tie cisla moment. otacok, ale nepomohlo to, tlak paliva OK 1,2-1,3 baru vymenena kabelaz+riadiaca+vstrek nepomaha nc zapalovanie tiez nove(klobucik sviecky aj ta inducka ci ako sa to vola) motor pri zoslapnuty vydava zvuk ako by ho dusilo, volnobeh a do 2000 ma krasny a plynuly, moze byt zapchaty vyfukovy system, alebo mo…

    • 6 odpovědí
    • 2,6tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem matix737,

    Zdravim potreboval bych porad jestli se to nekomu nestalo taktez s fanousem na plyn. Uz delsi dobu mi na plyn cukal v nizkych otackach a ted z niceho nic prestal na plyn uplne jet proste nejede vycistil jsem ten plynovej filtr a porad nic. staci kdyz mi poradite na co se mam kouknout co by mohlo byt spatne a tak. predem diky za rady

    • 1 odpověď
    • 2tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem aurega,

    Zdravím, vlastním Favorit 92, karburátor, když mam studený motor tak při záběru motoru se ozve z motoru klepání, nic netřepe proste jen klepavý zvuk, nejvíc když natočím volant, je jedno na jakou stranu. Zkontroloval jsem obě ložiska, čepy jsou v pořádku. Jak se motor zahřeje tak už to neklepe. Nemá to na nic vliv, jen mám strach aby se něco nevydrbalo. Sem docela laik, takže bych potřeboval radu od odborníků co by to mohlo byt :-)

    • 1 odpověď
    • 2,4tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem Michal Chaloupka,

    Zdravim Chci se zeptat mám takový problém mám Škoda Forman 43 KW R.V 1993 Karburátor Jikov. A do 3500 RPM špatně táhne nad 3500 RPM jede jak raketa už nevím co stím tedko vám napíšu co všecko jsem vyměnil.. Všechny hadičky jsem vyměnil za nové Koupil jsem i novou tu gumu pod Karburaci Pak následovala vyměna celé Karburace. A dělá to furt pls nevíte ještě náké rady budu moc vděčný děkuji...

      • Pozitivní
    • 4 odpovědi
    • 3,1tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem Kimi14,

    Chlapi, mám Favorita stříkačku, r.v. 1993. občas se mi stává, že při přidání plynu, kolem 2.000 otáček se začne motor jakoby dusit a při dalším přidáním plynu se opět rozjede. A to vždy, když má motor kolem tějch 2.000 otáček. Zajímavé je, že to dělá jenom někdy. Nevíte, co se tam může "srát" ? Dělá mi to už půl roku a zatím teda jezdí.Ale ta chyba tam někde je.

    • 1 odpověď
    • 2,3tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Leoš 43,

    Zdravim mám dotaz jestli může mít termostat, vliv na topení ve favoritu. Jde o to že mě přijde že se ne a ne zahřát, pořád mě ručička na teploměru ukazuje dost nízko pod bílou. I po ujetí více km je to stále stejné, dříve již po ujetí cca 2km topilo fáčko dost slušně. Tento stav trvá již 4 měsíce, tak se ptám může to bít termostatem přijde mě ře se nezavírá, a voda se nemůže ohřát. Jestli víte co a jak budu rád oředem dík.

    • 7 odpovědí
    • 3,6tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Mr.Lacikam,

    Zdravím! Neviete niekto poradiť čo urobiť ak sa motor nie a nie zohriať? Termostat som dal nový. V lete sa zohreje pekne aj pri 0 stupňoch celzia. Minule som šiel pri -20 stupňoch asi 14km normálnou jazdou a ručička nepresiahla prvú medzeru na teplomery. Mám skúsiť "kartón"? Alebo máte s tým lepšie skúsenosti? Dik

    • 2 odpovědi
    • 1,9tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem patriotOI,

    zdravim ještě tak před rokem žral na pošusty max 9 a na dálky 7 ted dálky 8,4 a pošusty až 10,5 l. má najeto 60 tisíc neni třeba nechat seřídit karbec??? a další problém zatim se to stalo 2x poprví se to stalo po nadskočení auta na hrbolu a to že začal šíleně škubat až do 3 tis. ot. pak to přešlo jenže jak sem ubral začlo to zas a ktomu rány z vejfuku smrad a kouř (nevím to jistě ale v tu chvíli se mi zdálo že to jelo na 3 nebo dokonce jen 2 válce) na místě sem neshledal žádnou chybu. asi po 15 km to přestalo a ok a tak po 2 mněsících se to stalo znovu to samé a zas to tak po 20 km zmizelo, tak co stim??? ještě připomínka mam noví svíčky, kabeli k nim, paleci i cívku v ro…

    • 11 odpovědí
    • 4,5tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem mcz,

    Zdravím Vás potřeboval bych poradit která svíčka bude ta pravá pro motor typ 781.135 E R.KAT. (opsáno z vel. TP.) http://www.cc-autodily.cz/zapalovaci-svicky?brand=SKODA&model=FAVORIT Děkuji.

    • 4 odpovědi
    • 6,2tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem Josef Divinec,

    Dobrý den, chystám se na výměnu oleje a uvažoval jsem i o výměně těsnění pod vanou z důvodu úniku oleje. Je k tomu potřeba něco speciálního nebo jen postačí koupit těsnění a na co bych si mněl dávat pozor ??? Díky moc za rady :-)

    • 2 odpovědi
    • 2,9tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem Majra21,

    Ahoj, mám Fako 135L, 1992, karbec, najeto bez mála 100 000 km a nyní se vyskytl problém s řazením. Někdy jdou kvalty jakoby přes zuby, jindy vůbec a někdy úplně v pohodě a hladce... nenapadá vás někoho čím by to mohlo být? Zaslechl jsem názory jako, že není olej v převodovce, nebo že jsou špatné synchronní kroužky... nevím. Stává se to za tepla i za studena. Jinak auto jsem sehnal pa pánovi jako pozůstalost (viz příloha), šlape jak hodinky, žádné vůle v řízení, jede pěkně, jen toto je neduh, kterej mě ničí. Předem díky za rady. Míra

    • 1 odpověď
    • 2,3tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem rrr900,

    Zdravím vás, moj dedo má taký problém s favoritkou, že mu po naštartovaní vždy zdochne...aj keď sa mu podarí jazdiť, tak potom ak napr. zastaví na križovatke, tak auto zas zdochne...proste na volnobehu stále zdochýňa. Neviete, prosím vás, v čom može byť problém? Ďakujem

    • 4 odpovědi
    • 3,2tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Luke22,

    Mám takový problém, mám favorita 136 L s karburátorem a měnil sem hlavu válců, protože byla prožraná. Po výměně auto ztratilo výkon a to docela dost znatelně. Než jsem vyměnil hlavu tak mi šla do oleje voda, ikdyž sem tu hlavu vyměnil tak se mi zdá, že tam voda stále uniká a aby toho nebylo málo tak se mi dojebal karbec, takže mi tam jde i benzín. Můžete mi poradit čím to může být hlavně ta voda? Já už totiž jsem v koncích. Diky

    • 1 odpověď
    • 2,8tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.