No ono s tou přední nápravou je to tak, že málokdy odejde lidem s originál 16" gumami, protože tloušťka pneumatik dostatečně odpruží nebezpečné vibrace. Taky je to znát, nejsou cítit žádné nerovnosti vozovky, jen se to tak majestátně pohupuje. Při přesednutí ze Superba s 16" koly například do Felicie si myslíš, že sedíš na trakaři.
Naproti tomu "frajerské" 17" nebo dokonce 18" zlikvidují lehčenou přední nápravu poměrně rychle, protože izolují proti nerovnostem vozovky podstatně méně (z vlastní zkušenosti se to nedá srovnat a taky mi to strhávalo dost razantně volant ve vyjetých kolejích, až jsem se toho chvílema lekal. Prostě žádné cigárko v jedné ruce a pár prstů levačky na volantu, jinak jsi skončil v poli ). Samozřejmě je to dané kvalitou silnic, kde člověk jezdí.
Jinak, co se týče náhradních dílů, ve srovnání s jinými zahraničními značkami, jsou náhradní díly jedny z nejlevnějších. Osobně mám motor 1.9 TDI a vyhovuje mi, spotřeba, jak už tu někdo taky psal, s vypnutou klimatizací okolo 4,7 až 5l /100 mimo město, se zapnutou v létě asi o půl až litřík víc. Mám najeto 100 000 a jednou mi měnili turbo a před pár měsíci mi odešel alternátor, ten jsem si měnil sám za neoriginál zalevno a zatím šlape dobře.
Rozvody (hlavně práce) je dražší než u Oktávky, protože se musí u většiny typů přirozebrat celej předek (ti, co maj originál přípravky jen dají dlouhý šrouby a posunou přední stěnu o pár čísel dál, aby se k tomu dostali. Ale stejně musí nárazník a spodní kryty motoru pryč). Neaut. servisy to dělaj tuším do 10 tisíc, v autorizovaném servisu mi řekli za normální servisní prohlídku spojenou s výměnou rozvodů přes 20 tisíc (teď nevím, jestli to bylo 23 nebo 26)...
Olej - měnil jsem teď - Castrol 5l balení za cca 1100,- a ještě ti litr zbyde na dolejvání. Filtr originál se dá sehnat cca do 300,-. Zase je nutný sundat spodní kryty motoru, jinak se nedostaneš k výpustnému šroubu, takže bez ničeho doma se to nedá, chce to aspoň nájezd (nebo jednu stranu auta na vysokém chodníku), aby ses pod to dostal a pak na vypouštění sjedeš na rovinu.