Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/20/13 ve všech sekcích
-
2 body
-
2 body
-
2 body
-
V poslední době narážím na různých motoristických fórech na názor, jak je Octavia předražená a nejčastější srovnání je s jednou asijskou značkou. Protože jsem za svůj život Škodovek kupoval už 10 a z toho 8 nových, mám k té značce pochopitelně nějaký hlubší vztah i dnes, kdy jezdím něčím jiným. Pro rypáky, kterým to stejně nebude recht, ani kdyby to auto dostali zadarmo, alespoň menší srovnání : V roce 1997 jsem na jaře koupil, v mém okolí jako jeden z prvních, Octavia TDI 66kW. Byla to samozřejmě limuzína a vyjmenovat prvky výbavy je celkem jednoduchý. Metalíza, 15" hliníkový kola, man.klima, el. šíbr, el. okna a dveře, 2 bagy, ABS. To je asi tak všechno. Cena 519 000,-Kč. V únoru 2005 jsem byl opět mezi prvními, kdo si odvážel novou OII combi TDI 103kW (dodnes ten den proklínám). Výbava : halogeny, metalíza, 17" kola, man. klima, el. dveře bez dálky, el. okna jen vpředu, malý kožený paket (volant a řadička), mizerný rádio s úzkým displejem, 4 bagy, ABS a to je opět všechno. A teď se držte. Cena 740 000,-Kč. Když teď po letech o tom přemýšlím, ani se mi nechce věřit, že bych byl jednak tak blbej a druhak, že to je vůbec pravda a hlodá mnou pochybnost, jestli jsem se nesplet, protože fakturu mám ve starým účetnictví a to je bůhví kde. Ale ať počítám, jak počítám, tak nesplet. A teď přátelé to srovnání s dnešní OIII RS TDI, která je na vrcholu modelový řady nejen výbavou, ale taky cenou. Za 643 000,-Kč si odvezete auto s níže uvedenou výbavou. Takže s odstupem času a nestranným pohledem majitele jiný značky říkám, že kdo tvrdí, že Octavia III RS je předražená nebo špatně vybavená, je absolutní KOKOT. "CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektr. regulací 12 V zásuvka v zavazadlovém prostoru 2 světla na čtení vpředu 8 reproduktorů (pasivní) Anténa s příjmem AM/FM "Diversity" Barevný "MAXI DOT" Bez asistenta při změně jízdního pruhu Bez přídavných světel (vnitřní osvětlení) Bez stěrače a ostřikovače zadního okna Bi-Xenonové světlomety + AFS + LED denní svícení Boční a zadní okna tónovaná Boční airbag vpředu a hlavový airbag Chlazená schránka Denní tlumené světlo s asistenčním světlem a funkcí "coming home" El. ovládání oken vpředu a vzadu Elektrické přídavné topení ESC Green tec Hlavové opěrky zadní 3 kusy Imobilizér elektronický Intervalový spínač stěračů se světelný/dešťovým senzorem Klíček s dálkovým ovládáním zamykání vozu Kolenní airbag řidiče Kontrola tlaku v pneumatikách Kotoučové brzdy zadní - Geomet D Loketní opěra vpředu "JUMBO BOX" Make-up zrcátka vlevo s krytkou Make-up zrcátka vpravo MDI ( Mobile Device Interface ) Odjištění opěry zadního sedadla ze zavazadlového prostoru Odjištění víka zadních výklopných dveří (elektricky) Odkládací paket 1 Odkládací prostor s víkem v bočním obložení kufru Opěrky hlavy na předních sedadlech Potah sedadel - kůže/látka Prodloužený servisní interval Přední mlhové světlomety Přídavné upevnění dětské sedačky pro systém ISO FIX Rádio Entry (Gen1) S CD mechanikou a zdířkou pro SD-karty S dálkovou regulací polohy světlometu automatická/dynamická AFS 1 Signalizace nezapnutých bezpečnostních pasů ( všichni pasažéři ) S osvětlením zavazadlového prostoru Sada nářadí Schránka na brýle Set na opravu pneumatik Sluneční clona zadního skla Sportovní provedení Střední konzola Síťový program Tempomat Ukazatel nedostatku kapaliny v nádobce pro ostřikovače Varovná světla v předních dveřích Vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním Vnější zpětná zrcátka, s automatickým stmíváním, elektr. sklopná/nastavitelná/ vyhřívaná Vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla Vyhřívání předních sedadel s oddělenou regulací Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce (LHD) Výsuvné integrované ostřikovače světlometů Zadní sedadlo nedělené, zadní opěradlo s loketní opěrou dělené a sklopné Zakrytí zavazadlového prostoru se sítí Čelní sklo tonované Šrouby kol Standard Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklopné klíčky (bez SAFE systému) Disk z lehké slitiny 7 1/2J x 17 Ozdobné lišty černé Pneumatiky 225/45 R17 91W Se zakrytím pro kola z lehké slitiny Sportovní nárazník Vnější zpětné zrcátko a další díly v barvě vozu Vnější zpětné zrcátko vlevo, konvexní Zadní díl výfuku, postranní Zpětné zrcátko vpravo, konvexní Chromový paket Dekorační obložení Hlavice řadící páky z kůže Kožený sportovní volant Madlo ruční brzdy z kůže Pedálové ústrojí Prahové nástupní lišty Sport-komfortní sedadla vpředu Vkládané tkané koberce Výplň dveří Zakrytí řadící páky z koženky1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Zimní guma má zvětšenou samočistící schopnost dezénu - a v případě ve videu zmiňovaný "sněhový kaše" je to pořád o ploše dotyku mezi gumou a podkladem. Když jsou dobře navržený figury, dokážou se i tou "kaší" prohrábnout tak, aby držely směr, když už nedokážou udržet na 100% adhezi a proklouznou. Ono to je taky o tom, jak kdo umí jezdit - někdo požaduje od gum, aby i v zimě jely jako po kolejích, jinej se dokáže smířit s tím, že gumy občas hrábnou nebo uklouznou. Toho prvního pak k smrti vyděsí situace, kdy jeho "kolejový" gumy mžikově překročí svoji adhezní mez a byť i jen na skutečně kratičkej moment, ale skutečně ujedou - takovej řidič pak nezvládne leknutí a skončí mimo cestu v kotrmelcích, v horším případě napasovanej pod něčím, co trefil v protisměru. Naopak gumy, který předem varujou mírným klouzáním, že se auto blíží k adhezní mezi, jsou daleko lepší variantou - nebezpečí si vědomej řidič na nich podvědomě ubere plyn ještě dřív, než se ztráta adheze nadobude trvalej charakter. Já jsem taky léta používal na zimu užší gumy - s velkýma figurama dezénu typu "hrabáky" i s pozdějšíma "lamelovýma". A nebyl pro mne problém obrátit na zimní cestě auto o 180° - prostě stačilo nabrat vhodnou rychlost a po patřičným zatočení přišla ke slovu ručka. Když jsem najel větší rychlostí, leckdy se hodiny povedly i "s kukačkou" = o 360°. Platilo to i pro moje současný auto - dokud bylo na zimu obutý do 15" 185/65 Polarisek 2. A pak jsem vloni koupil 15" Vredesteiny SnowTrac 3 v profilu 195/55 a všecko bylo jinak - nejen že na holým asfaltu kola neřvaly jako vojenský taktický balónový pláště na tatře 815, ale na sněhu i břečce auto drželo směr jak přilepený i přes snahu urvat zadek s pomocí ručky. Je to prostě fakt - dobrá zimní guma nepotřebuje zužovat profil ani do sraček.1 bod
-
Tohle je určitě dobrá myšlenka, bych měl začít taky dělat a do levé ruky ještě kolumbuse1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak zrovna v tomto případě to o servisu není, ta auta jsou po celé ČR a servisují podle místa provozovny1 bod
-
1 bod
-
To třetí brzdový je napojený na zadní brzdový světla - máš nejspíš zlomenej kabel v místě toho gumovýho "hada", kterým jsou kabely protažený do dveří. Vyndej zevnitř krytky v blatníkách a změř vodivost kabeláže mezi 3BS a zadníma skupinovkama. V tý gumě je NEJEN UKOSTŘENÍ 5. dveří - ale i osvětlení značky, vedení k zadnímu stěrači a hadička ostřikovače, tak bacha, ať si to všecko neporveš...1 bod
-
1 bod
-
Tak chlapi, IV. Clintův sraz je za námi..... Sraz se vydařil jako obvykle, poznali jsme nové kolegy a panovala skvělá nálada a atmosféra. Všem tedy chci poděkovat za účast a samozřejmě začneme plánovat sraz č.5 Současně doufám, že jste všichni v pořádku dorazili do svých domovů. Jelikož to mám domů za rohem, budu asi první, kdo sem umístí fotky.... Taktéž jsem rád, že jsme si mohli prohlédnout skvělou O3 ve výbavě elegance a motorem 1,8 TSI, kterou se mi poštěstilo i osobně projet a za to díky BigBoppovi Jedné mínus, to musím samozřejmě poznamenat, že sraz se nesl ve znamení myslivců a liftů zde byl zoufalý nedostatek (také díky Koktově nepřítomnosti) Nyní k účasti, přítomni byli: 1/ Clint 2/ Ozi 3/ Stanmar 4/ Pawouk 5/ Honza 9007 6/ Arlo 7/ Motosman 8/ Robik5 9/ Tomáš Krška 10/ DuK 11/ Tomiikk 12/ BigBopp 13/ Treo 14/ Elvíno 15/ Tomáš od Oziho1 bod
-
Ze vam do toho jeste vstoupim, kdyz si prostudujete tohle forum, tak tu zase neni tolik zprav o tom, ze by se posral treba system automatickeho parkovani, esp, elektricka sedadla, proste vselijake vychytavky a ona jich zase Skodovka az tolik nenabizi. Zato je tu spoustu topicu o poruchach ciste mechanickeho charakteru. Takze bych to opravdu nevidel tak dramaticky. Tyto vase uvahy jsou dneska hodne v mode, ale podle me uplne liche. A je jen vase skoda, ze si kvuli nepodlozenym teoriim nemuzete vychutnat auto s plnou vybavou.1 bod
-
super a pochvala za napísanie riešenia1 bod
-
V pondeli si precti presne to co pises. Treba pochopis co tim Maverick myslel. Nebo mislel?1 bod
-
Ta aktualni spotreba u rozjezdu je vzdy takovahle silena, ja tam mel i 99.9 bez vetsich problemu. To same sem mel i ve Fabii. Zbytecne resit.1 bod
-
Octavia II FCL Elegance výroba 12/2009 aktuálně 189 tis. km - závady: výměna vodní pumpy na 155tis.km a na 170tis. kompresor klimatizace. Takže u mne dobrý. Topí hned (climatronic) a na můj styl jízdy OK. Co si myslíte o OIII 1.6 TDI 4x4 máte to někdo?1 bod