Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/07/13 ve všech sekcích

  1. Byla mi odcizena Škoda Octavia II RS černá metalíza, SPZ 5S5 1188, dne 3.7.2012, v Třešti na Vysočině. Zřejmě na objednávku. Auto mělo Construct a satelitní vyhledávání :-( Parchanti. Auto byo pojištěno na all risk, tak jsem zvědav na pojišťovnu. Ohledně tohoto bych uvítal rady, aby mě moc neoškubali. Díky. Všem s podobnou zkušeností, cítím v vámi. Seta.
    1 bod
  2. Tenhle typ aut, kde sezení připomíná posez na hajzlu, mi nic neříká. Auta tipu Tiguan a Yeti jsou vozy určené převážně do města a jejich krabicoidní tvar jim dává horší jízdní vlastnosti v porovnání s "normálními" vozidly o stejných motorizacích. Tohle bude pravděpodobně drahej a větší Yeti, vzor Touareg.... Češi a možná nejen ti, se v těchto autech shlédli díky jejich velikosti, dodává jim to pocit falešné vyjímečnosti a dovedou to obhájit pouze vyšším posezem....a vyšší bezpečností, která je jak známo zavádějící....
    1 bod
  3. 1 bod
  4. 1.6 TDi 77kW - od 20.08.2013 - aktuálně 12450km
    1 bod
  5. Samozrejme, ze to jsou ledky !
    1 bod
  6. Není problém, klidně pomůžu
    1 bod
  7. Tak trochu offtopic ale pokud jde o prirodni vuni do auta , proc jeste nikdo nevymyslel vuni uzeneho nebo smazeny rizek
    1 bod
  8. Tak na Climatronicu ani nikde jinde vnitřní teplota zobrazit nejde, proto jsem se rozhodl pro samostatný teploměr, koupený z AUKRA. A pro inspiraci přikládám foto, kam jsem ho umístil. Je to z pohledu normálně sedícího řidiče. Jen je tam trochu ve stínu, tak do budoucna pod rádio dám bílou ledku která na něj bude svítit.
    1 bod
  9. Poděkuj mojí bastlířský křišťálový kouli. Ta má největší zásluhy...
    1 bod
  10. Dnešní automobily jsou díky tlaku na co nejnižší cenu, snahou po menší hmotnosti a konečně i pseudo ekologickým snahám (nejekologičtější je dle našeho názoru spolehlivé auto které se nemusí opravovat, dlouho vydrží a tudíž není potřeba nic likvidovat nebo vyrábět) vším možným, jen ne poctivě vyvinutým a vyrobeným produktem, který je schopný ideálně fungovat i bez elektronických vychytávek. Jednou z těchto moderních funkcí je systém start-stop. Systém start-stop v praxi funguje jednoduše tak, že pokud je zapnutý – a to je automaticky po každém startu pokud ho tlačítkem nevypnete, při každém uvedení vozidla do klidu zhasne motor po cca 1/2 sekundě. Zpět nastartuje po sešlápnutí spojky u vozů s mechanickou převodovkou, či odbrzdění provozní brzdy u vozidel s automatickou převodovkou. Emisní homologační test se dle Evropské Hospodářské Komise jezdí na válcové zkušebně, kde jsou přesně definovány jízdní režimy a také 45 s dlouho trvající stání. Řídící jednotky automobilu dnes již po 20s tohoto testu poznají, že se účastní ho účastní a tak se na něj nastaví. Protože jízdní odpory na válcové zkušebně neodpovídají těm skutečným (chybí mimo jiné vliv odporu vzduchu a stoupání, ale také různá velikost valivého odporu pneumatiky na různých površích ), je možné konkrétní nastavení parametrů řízení motoru optimalizovat na co nejlepší emise a co nejnižší spotřebu, kterou pak výrobci jako normovanou uvádějí ve svých katalozích. Mimo jiné lze vypnout i buzení velkého alternátoru, takže po čas testu nedobíjí. Tak vzniká v praxi rozdíl mnoha litrů paliva na 100 km reálné spotřeby oproti té uváděné výrobcem. Výrobci aut je dnes koncipují jako spotřební zboží a proto do svých produktů vkládají různá řekněme něžně – kazítka. Jsou jimi například v provozu prodloužené intervaly výměn olejů, filtrů a svíček (u zážehových motorů), konstrukčně pak třeba na celkově pozinkované karosérii vytvořené kapsy, aby se v daných místech držela vlhkost, metodou konečných prvků optimalizované díly motoru, které mají rovněž programově omezenou životnost, laciná a nepřesně vyrobená ložiska v nábojích kol, manžety hnacích hřídelů z plastu , ledabyle povrchově ošetřené díly podvozku atd… Stop start systém je takovým ideálním kazítkem, navíc se tvářící jako spořič paliva. Při startu motoru a jeho doběhu po vypnutí netlačí olejové čerpadlo dostatečný tlak oleje, takže v těchto režimech dochází k polosuchému až suchému tření. Při aplikaci dlouhých intervalů výměn pak navíc olej postrádá přísady, jež zvyšují otěruvzdornost povrchu třecích ploch, absolutně nemá nízkou viskozitu, takže trvá delší dobu, než se do mazacích míst dostane a konečně pro každý start se nastavuje bohatší směs, takže výsledkem je naředění oleje benzínem. U vozidel s mechanickou převodovkou se po zhasnutí motoru třeba na křižovatce tento opět iniciuje sešlápnutím pedálu spojky, což vytváří větší tlaky v axiálních ložiscích klikového hřídele. To konec konců platí pro každý start, modernější auta vám ho bez vyšlápnuté spojky neumožní. Systém vyžaduje výkonnější startér a alternátor, který musí mít více našponovaný drážkový řemen, čímž vznikají větší síly na hlavní ložiska klikového hřídele, o tom, že jsou při použití tohoto systému častější režimy, kdy jsou špatně mazaná, jsem psal výše. Jak se systém funguje v praxi ? Měl jsem možnost jezdit s velkým SUV vybaveným třílitrovým dieselem a automatickou převodovkou. Aby takto vybavené auto nepopojíždělo třeba ve frontě před semaforem, musíte stát na brzdě, motor tedy zhasne, na jednom semaforu třeba 4x. Aby jste mohli přeřadit z polohy voliče pro jízdu vpřed do polohy vzad, musíte stát na brzdě, motor opět zhasne, při složitějším parkovacím manévru s nedostatkem místa mně motor zhasnul 5x. Padne–li na semaforu zelená, pustíte brzdu, motor naskočí, před vámi je však řidič z čeledi Outloňů váhavých, kterému to prostě trvá déle, musíte zabrzdit a motor zhasne. Mezitím se outloň pohne, brzdou provozu jste však pro změnu vy, protože systém se rozhodl, že nastartuje až po chvíli. Jak jsem psal, systém lze deaktivovat, musíte však na to myslet, takže místo usnadnění ovládání vozidla tu máme jen dalšího prudiče navíc. To, že vám bude studené auto chcípat (záleží na nastavení systému od výrobce) a v létě se diky nefungující klimatizaci budete smažit, jsou další bonusy. Situace je o to horší, že díky tomuto opatření automobilky snáze plní emisní normu EURO VI, takže již vyvinutý systém se bude montovat do všech nových aut, ať ho chcete, či nechcete, navíc si ho budete připlácet !!! Podle mne nemohl nikdo vymyslet nic nebezpečnějšího a plynulost městského provozu ohrožujícího zařízení, než je právě toto. Neuvěřitelné je, že ač ho nechcete, budete ho mít a ještě si ho připlatíte. Trvale to vypnout nejde, ve finále se tím palivo neušetří, přibudou náklady na servis extrémně namáhaných startérů, alternátorů a baterií. To, že toto zařízení bude spolehlivě ničit motor, jsem už napsal. Konečný skutečný přínos tedy bude mít výrobce auta, které vám díky systému prodá dráže a dříve se porouchá, ať už částečně, či motor totálně. Vyrobit nový alternátor, startér (náhradní díly na opravu jistě nějaký čas nebudou) a akumulátor , neřku–li nový motor a ty staré ekologicky zlikvidovat zatěžuje naši nebohou matičku zemi ať už emisemi tepla či škodlivých plynů. Místo ekologie tu máme přírodní katastrofu, o dopravních nehodách, které tento výmysl způsobí ať přímo či nepřímo nemluvě, ale IT odborníci, právníci a obchodníci se budou moci vytahovat, že ho tam mají, ekoteroristi budou jásat, jak jsou ta auta zelená !!! Rozumně a prakticky založený technik zapláče a nové auto si prostě nekoupí. My přemýšlíme o tom, jak softwarově tento paskvil odstranit… Malá poznámka na závěr: už jste se zamysleli nad tím, kolik paliva by jste ušetřili, kdyby jste na křižovatkách u semaforů, nebo u železničních přejezdů nestáli zbytečně celou dobu na brzdě a nejezdili se zapnutými mlhovkami, když není mlha?
    1 bod
  11. Kým som si neprečital toto vlakno tak som nič nepočul (asi som mal štuple v ušiach :-), ale teraz sa mi rozdrnčlo cele auto. Ten spojkovy pedal počujem, občas na nerovnej ceste nastavenie pasov, a tiež neake drnčanie palubovky ale ešte som nezistil odkiaľ, keďže jazdim väčšinou sám. Čo sa týka rogerovhno zvuku zatiaľ som toto nespozoroval.
    1 bod
  12. Kokto: Vidim mraky a mraky OII s GPS na střechách, možná z blízkého okolí to mají 2-3 OII předělané. OZI: kradou se jen Bolera a Columbusy a fetky to moc dobře vědí, kvůli čemu se vloupat do auta, jinak zloděj jako takový bere celé auto a to už je pak jedno co tam bylo za výbavu. Navíc už tu byla osobní zkušenost někoho, že 2x a pak měl smůlu, takže ono to s tím pojištěním taky nebude OK, navíc Ti pojistka na Columbus zvedne tak nehorázně pojištění, že se ti to s koupí nové NAVI za 60000,- ani nemůže vyplatit, i kdyby ti to sebrali každej rok. Vim, že tu zase bude spoustu lidí frfňat o podpoře zločinu a kdesi co si, ale prostě je to tak. Navíc podle mě policie nedělá vůbec nic pro to, aby tenhle nešvar (prodej kradených rádií a navigací) potlačila. Jen kdyby vytvořila kolektiv 20ti lidí, kteří by na netu sledovali prodej (jenom škodováckých) a šla po tom, tak by to za rok vyčistili, zlodějům 10let natvrdo a byl by klid. Je tak jednoduché přijet k prodejci a zkontrolovat mu NAVI kterou prodává, případně ho hned sebrat. Nikdo nemůže nadávat na kupujícího, který na netu koupí Columba za 14000,- že podporuje zločin. Já jako laik tomu naprosto nemusím rozumět a prostě koupím co je nabídnuto, to samé koupí člověk v zastavárně, to samé jste si kupovali na netu každý = znaky nové OIII, to byly taky čorky z fabriky a je toho na netu 85% co je kradené, nebo nějakým způsobem nelegální. A o tom to je... Měli by čistit prodejce a ne kupující. Jo a teď mě tak napadlo, že na BAZOSi a SBAZARu je to 50% lhářů, kteří si nechají zaplatit předem, nebo zálohu na poštovné a pak smažou účet a vytvoří nový, všichni o tom ví že se to tak děje (všichni z provozu serveru a na policii) a nikdo proti nim nemůže, prostě masakr v podobě nepostižitelného okrádání lidí a teď před Vánoci se to ještě stupňuje, tak bacha na to...
    1 bod
  13. Znova, znova, znova. Hlavně je to myšleno k experimentům typu TuningBox,PowerBox a podobným doslova prasárnám co máš i Ty. Po osobní neblahé zkušenosti ho ničím dráždit nebudu. Boxy jsou jen oblbovače jednotky a s reálnou mapou výrobce to nemá pranic společného. HAWK.
    1 bod
  14. Š-A se s Tebou bavit NEBUDE. Auto jsi koupil od prodejce a oni mu auto prodali a prodejce Tobě. A pokud jsi u auta někdy stál, tak SW se nahrává "online".
    1 bod
  15. 225/40/18 dej.Z blatníku ti to bude čnít v závislosti na ET kola.Čím menší tím víc leze ven.
    1 bod
  16. Sakra = to je lesk jako blesk! Velká kráááása!
    1 bod
  17. Tohle je pěkná debata, opravdu. Je vidět, že Hravec strávil u odpovědi poměrně dost času a dal si záležet. Snaží se vysvětlit, proč je dobré mít auto v plné palbě a ptá se, proč my s Pawoukem raději nejezdíme stodvácou. Ono je to tak, že když si pořizuju nový vůz, mám určitý strop, tím myslím finanční, do kterého se chci vejít. Pak přemýšlím, které věci jsou pro mě nezbytné, ty si do auta zvolím a pak věci, které by mi mohly k něčemu být a ty zvolím po důkladném uvážení, zda je opravdu využiji a zda se mi investovaný příplatek za ně vyplatí. Pokud zjistím, že parking asistent (věc technicky zajímavá, umí točit volantem, umí zaparkovat) využiji jen okrajově, protože si raději zaparkuji tak jak já sám chci, nevyužiji, nebudu za něj utrácet a do auta si ho nedám. Zde se naskýtá otázka, proč ho nevyužiji a proč raději parkuji sám, že? Je to z důvodu, že v práci třeba parkuji skoro denně u plotu bez vyznačení stání, že parkuju doma za plotem u svého domu a pokaždé jinak s ohledem na auto manželky, také proto, že kolikrát parkuju u nákupního střediska přes dvě stání, aby mi jelimani neobouchali auto dveřmi, nebo si nechávám opravdu velké mezery mezi stojícími vozidly. Co třeba hlídání jízdních pruhů? Mohl jsem ho vyzkoušet v O3, na dálnici mi začal brát volant z ruky, bylo to opravdu velmi nepříjemné a já za jízdy pátral, jak to jen deaktivovat, nepřišel sem na to (auto půjčené jen na projížďku). Když jsem pustil volant, chvilku to řídilo samo a pak napsalo, abych převzal řízení. Nejsem zvyklý na dálnici při přejíždění z pruhu do pruhu pouštět blinkr, takže tohle bych do auta také nechtěl. Start stop, jak píše Pawouk, proč něco stále vypínat, když to může fungovat obráceně (pokud chci - zapnu) Nechci, nebude mě otravovat. Rozpoznání únavy? K čemu? Jezdím kratší trasy, do práce 35km. To se určitě neunavím. Na dovolenou? Sám vím, kdy se cítím unaven a předám řízení manželce, nemusí mi to hlásit, abych udělal přestávku atd. Pochopím spoustu důležitých věcí, třeba vyhřívané přední sklo (parkuji venku a to by mi v zimě denně pomohlo), nebo nezávislé topení, super věc, přijít do předehřátého auta, ale třeba panorama sklo bych si klidně za 35tis odpustil. Co v autě pochopím a chci jsou bezpečnostní asistenti, ABS, ESP, Airbagy atd....tohle ale člověka neomezuje, neví o nich, pokud nedojde k výjimečné situaci.
    1 bod
  18. Fascinuje mě, jak můžeš vědět, co a jak jsem kdy vyzkoušel, nebo nevyzkoušel. Ty to nevíš, tak to nesuď. Myslet, neznamená vědět... Že? A ano, výbavu si vybírám podle toho, zda mě k něčemu bude, nebo nebude a finanční stránka v tom zajisté hraje také určitou roli. Nevyhodím tisíce za věc, která je mi k ničemu a nevyužiji ji. Od toho se také odvíjí, že se nepotřebuji kamarádit s něčím (a také s někým), co mě vadí.
    1 bod
  19. Pěkně napsáno, ale základní myšlenka je, že mě nesmí tito asistenti otravovat - nemám rád, když se auto snaží být v některých věcech "chytřejší", než řidič (já), což evidentně v některých věcech není... Nerozumíme si v jedné věci - chápu, že pokrok se nezastaví (a je to dobře) - někomu různí asistenti vyhovují, ovšem někomu ne a ten již nemá možnost nebýt otravován jejich neustálým vypínáním. Nevím, co je na tom nepochopitelné. Ad plná palba - výbavu si vybírám v rozsahu dostačujícím mému využití vozidla. Plná palba mě nikdy nevzrušovala (jako někoho). Nepotřebuji ji, nevyužiji ji, a nemusím se jí všude chlubit (český zvyk).
    1 bod
  20. Přesně tak, to mě jen utvrzuje, jaká je to zbytečná blbost. Zrovna tak spousta těch blbejch asistentů....(sorry za ta slova, ale nedá se to číst, protože ty příspěvky postrádají logické uvažování)
    1 bod
  21. To je tedy bomba, když s tím musíš dělat takovéto nadbytečné kousky - pořád něco zapínat a vypínat. Raději bych byl ušetřen od takových eskapád...
    1 bod
  22. 1 bod
  23. Připomeň se mi, můžeme to píchnout na diag, jestli se něćo neobjeví. Já se u Tebe možná o víkendu zastavím, číslo mám
    1 bod
  24. Ja tiež nemôžem povedať na škodovku zlé slovo, využil som kulanciu na kabeláž a prevložkovanie piestov, bolo to po prekročení 80tis.km a nemal som na ňu už nárok, ale zaplatil som iba prácu a importér bol ochotný. Ale radšej nech všetko funguje ako má, ako riešiť problémy...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...