Díky za screen - ještě přesnější popis.
Osobně bych doporučil pevný interval - 1 rok a max. 10tkm (lepší 7,5tkm - zvlášť při častých couračkách se studenýma startama) a olej alespoň ACEA A3/B4 které nemají tak snížený obsah aditiv, jako ACEA C3. Když to bude navíc API SL (do písmene "L" dle pořadí v abecedě) - což už ve viskositě 0W-5W/XX téměř neexistuje - tak tim líp.
Oleje "LongHilfe" jsou šit - kvůli ochraně katalyzátorů (a svíček a filtrů pevných částic, kterých se brzy dočkáme i na benzíňácích) mají snížené množství aditiv užitečných pro motor, ale "nežádoucích pro katalyzátor" - má li vydržet požadovaných více než 200tkm - katalyzátor je totiž "strašně důležitej" protože těch prvků potřebných do něj neni na zemi úplně nadbytek (jedno z největších nalezišť je v Rusku, za v ším hledej politiku...) a kdyby se měl měnit byť 1x po dobu provozu u každýho auta, byla by spotřeba oněch prvků dvojnásobná... (za sebe ale říkám, že já osobně u mýho auta bych vždy radši vyměnil "kus drahé trubky" (katalyzátor) po 1XX tkm, než jakkoli škodil motoru). Paradoxně jsou tedy LL oleje vlastnostmi pro motor horší, než oleje "ne-LL" - což možná zajímá motoráře, možná olejáře, ale ne obchodní manažery, kteří "co by pro neudělali pro dnešního zákazníka", kterej by nejradši neměnil olej vůbec = prosadili tedy na trhu LL. Nemluvim o tom, že kapkovou zkouškou jsem po cca 9tkm u synkovo 1,2TSI našel v oleji palivo a vodu (které se tam dostávají hlavně jeho krátkými jízdami do práce 5km - z práce 5km). Při rychlém nájezdu to motory "ňák vydrží", uloženky s malým nájezdem nikoho nezajímají - případné poruchy starších vozů nebo opotřebování jejich motorů již po menším nájezdu prodeje neovlivní. A prodeje a kšeft jsou nejdůležitější.