Krásně to tu shrnul jak @michal2009, tak @Pawouk.
Jde prostě jen o to, aby se člověk dověděl vše co potřebuje o kupovaném autě a aby mu to prodejce nezatajoval, když se k tomu stejně dopátrá svými možnostmi. A přistupovat ke všem bazarům stejně, ať už se jmenují jak chtějí.
Je jasné že najít dnes auto, které nemá absolutně žádný zásah servisu je téměř nereálné, ale není nutno kupovat špatně opravené šroty. Mě by například také nevadil lakovaný nárazník, protože to se dá asi pochopit, navíc pokud není měněn, ale opravdu jen lakován, nehrozí příliš ani to že by to dostalo nějakou větší ránu a tedy případný problém s hnutím výztuh atd. Co ale opravdu u žádného auta nechci jsou měněné pevné díly karoserie, protože to může každý opravovat sebelíp, ale už to nikdy nebude takové jako mělo být.
Mimochodem viděl jsem při výběru svého auta zrovna dvě O3 s takovými opravami, které proti další spoustě kusů byly moc pěkně opravené, jenže už i u nich se po roce provozu od nehody začaly krásně projevovat ty problémy s tím související.
1) Jedna byla po bouračce v koloně "ťuknutá" na čumák i zadek. Tedy výměna obou nárazníků. Kapota, páté dveře, ani boční partie nic, ale odnesla to trochu přední i zadní výztuha. Přední srovnána pěkně, zadní také, ale samozřejmě to odneslo spolu se zadní výztuhou také zadní čelo a zadek dna kufru. A tam byl právě ten problém. Hrany těch ostrých přechodů blatník/zadní čelo jak se v tomhle ostrém úhlu jednou přelakují (resp. přebrousí), tak to může kdo chce stříkat čím chce a stejně už tam není dokonale ošetřený podklad, takže už se tam našly dva maličkaté pupínky. Zadní stěna samozřejmě fouknutá znovu, takže krásně drsná barva zevnitř, která ji alespoň prozradila, ovšem tmelení vůči spodku jako od prasat a jen další zdroj budoucích problémů.
2) Auto na první pohled v super stavu, dokonce i tloušťky laku seděly skoro všude, až na tenkou linii C sloupku a prahu u zadního pravého blatníku. No samozřejmě to tam bylo napojené, oboje dveře a přední blatník vyměněny. Auto šlo celé o svodidla. Po důsledném hledání opět nalezeny maličké pupínky na ostrém lemu blatníku, kde to za chvilku bude krásně reznout. A to je na tři roky starém autě myslím trochu moc.
U obou aut opět po telefonu vše super, záznam nikde žádný, na místě po konfrontaci dokonce prodejce najednou dokázal ukázat i fotky z nehod a oprav. Asi se na to náhle rozpomněl.
Obě tahle auta už byla pryč, když jsem tam o týden později projížděl, tedy dnes s nimi někdo vesele jezdí s vidinou jaké si koupil super auto a pak tu možná bude psát, jestli je to normální jaký je O3 šrot.