Dovolím si připojit lehký "insider" náhled.
ŠA nic nezakazuje. Obchodník teoreticky může mít předváděcí vůz jaký chce. Problémem je, že ŠA udává modely, na které obchodník dostane nemalou podporu.
Restrikce na předváděcí vozy byly vždy, v poslední době se týkají většinou motorů. Někdy jsou "omezené" motory, které jsou "nedostatkové" a upřednostňují se tak vozy zákazníků ve výrobě, a často se poslední dobou omezují motory, které nejsou úplně "emisně přívětivé".
ŠA, stejně jako jiné značky, se snaží prosazovat motory, které mají dobré emisní hodnoty a naopak neupřednostňovat motorizace, které mohou značku zatížit emisními pokutami.
Je tedy na libovůli obchodníka, které motorizace zvolí, ale u některých nemůže počítat s podporou značky. Logicky si tedy obchodník volí ty motorizace, které jsou podpořené.
Mimochodem stejná pravidla platí také pro služební vozy ŠA. Některé motorizace jsou úplně zakázané.
Lidsky chápu, že je to trochu na hlavu, protože když si chce člověk vyzkoušet například výše zmíněnou variantu 200 kW, de facto jedinou možností je najít auto ve ŠKODA Plus a tím se svézt.