Nechci se Scaly úplně zastávat, ale budu.
Autoforum se dlouhodobě pohybuje na hranici bulváru. Čas od času vypustí článek, ve kterém popisují, jak je který model strašně špatně, jak prodejci trpí a automobilky si rvou vlasy. Většinou jsou tyto články psány na základě dojmů. Konkrétně pan Prokopec už v minulosti psal jednou o tom, jak je Scala strašně neprodejná, protože ji málo vídá na ulicích.
K faktům: Je dobré si uvědomit, že o hatchbacky nižší střední třídy je výrazně menší zájem než v minulosti. Další aspekt je to, že za skoro stejné peníze lze pořídit Kamiq, což je de facto "bratr" Scaly, ale je to SUV, což je naopak nejžádanější zboží. Tak jako v minulosti byly dohromady modely Rapid a Rapid Spaceback, jsou teď pohromadě Scala a Kamiq.
Když se podívám na náš český "rybníček", zjistím, že:
- letos se do září prodalo cca 7800 Scal a 8500 Kamiqů - součtem 16300
- v celém roce 2018 (poslední úplný rok těchto modelů) se prodalo 7900 Rapidů Spaceback a 7100 Rapidů - součtem 15000
Ve světě je situace zase trochu jiná, nicméně každý model má jisté predikce, jak se bude prodávat a v tomto kontextu Scala žádným propadákem není.