Já jsem nakonec zvolil variantu bez DCC. Zjišťoval jsem si i možnost výměny za normální tlumiče a bylo mi řečeno, že to možné není. Tedy jak se jednou zvolí DCC, tak to bude vždy už s DCC kvůli připojení, řídící jednotce atd. Určitě věřím, že existuje nějaká možnost jak to obejít nebo udělat, ale pro normálního smrtelníka je to akorát komplikace a usoudil jsem, že si teď dávat DCC a poté nahrazovat normálníma tlumičema nedává smysl. Zkusil jsem si obě varianty, tedy jak s DCC, tak i bez. Za sebe musím říct, že jsem nějaký významný rozdíl nepoznal a to jsem schválně jel na kostkách nebo rozbitější cestě. Naopak mi přišlo, že v zadu v autě to místy bylo ještě horší s DCC než bez toho. Mě prostě přijde, ze ten snížený podvozek na to má vliv. DCC jsem zkoušel i v Kodiaqu a tam mi přišlo, že efekt vidím, ale možná to už byl jen subjektivní pocit.
Tak či tak jsem nakonec usoudil, že příplatek 17k za DCC + případně výměna za 40k pro mě do budoucna není perspektivní a zůstávám u standardu.
Co bych ale podotknul je velikost kol. Ty 19 kola mají tak nízký profil a jsou tak velká, že jsem měl pocit, že ta pneumatika tam skoro není a jedu už po tom litém kole a dost to drncá. Ano vypadají dobře, o tom žádná, ale tím jejich bebefity podle mě končí. Já osobně jsem tedy zůstal u 18 a ten rozdíl je dost znát. Pro mě mnohem lepší volba z pohledu ceny pneumatik, litých kol, možnosti přezutí, jízdních vlastností a to i když nevypadají tak dobře jako 19.
Abych to shrnul. Za mě vyhrála varianta 18 kola bez DCC.
U 19 kol bych o tom DCC asi uvažoval, ale když jsem si to spočítal tak to byl pro mě další argument proč do toho nejít.
Tím nechci nic hatit ani nikoho navádět jen píšu svůj názor a vlastní pocit.