Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/30/21 ve všech sekcích
-
U zadního výdechu topení se mi odlomily/urazily oba ovládací prvky tak, že již nešly opětovně použít. Tím pádem se nedaly roletky ovládat (směrovat proud vzduchu). Navíc jedna strana roletek se rozpojila tak nešťastně, že každá lamela směřovala jiným směrem. K opravě už to opravdu nebylo a tak jsem objednal nový díl. Výměna výdechu není vůbec složitá, ale některé věci je lépe vědět, aby nedošlo při výměně k ještě dalšímu poškození. Snad tedy bude stručný návod někomu k užitku. Krok 1. Vyjmutí původního dílu: Předem připravené 4 proužky plastové karty (ideální nastříhaná slabá věrnostní karta) je potřeba trochu silou zastrčit mezi černý lesklý rám a chromovaný rámeček do hloubky cca 4 cm v místech jak je uvedeno na obrázku. Při zatlačování proužků je cítit nejdříve odpor (po cca 2 cm) a pak dojde k cvaknutí (odjištění) západky a proužek jde zasunout o něco hlouběji (stačí o 1 cm). Doporučuji odjistit nejdříve 2 horní západky a pak 2 spodní. Po odjištění západek, výdech sám vyskočí cca 0,5 cm nad rámeček. V tu chvíli je dobré si výdech na místě podržet rukou a vytáhnout 4 proužky ven, aby nezapadly dovnitř. Tímto postupem lze výdech vyjmout zcela bez poškození okolního plastu i západek. Krok 2. Rozpojení el. konektoru: Po odjištění výdechu je potřeba si ho lehce (opravdu lehce - kabeláž není dlouhá) vysunout tak, aby se na pravém boku dal odjistit z držáku el. konektor. Konektor je lepší z držáku vyjmout, získáte tím trochu kabelu navíc a bude se vám s konektorem lépe manipulovat. Konektor je zajištěn pojistkou (bod 1. na obrázku), kterou je potřeba lehce zmáčknout a pak konektor rozpojit (směrem dle šipky 2.). Vypadá to jednoduše, ale mě to dalo chvilku zkoušení, než se mi podařilo konektor rozpojit. Poté již lze celý původní výdech vyjmout. Krok 3. Osazení nového dílu: Dál už je to velmi jednoduché. Propojte znovu konektor, konektor pak umístěte do držáku na pravé straně výdechu. Srovnejte si trochu kabeláž tak, aby nepřekážela vkládání výdechu a výdech lehce a souměrně zasuňte do otvoru. Lehce na něj zatlačte tak, aby lícoval s okolním plastem. Je slyšet zaklapnutí pojistek a tím je osazení zpět hotovo. K závěru jen přikládám pár fotek originálního nového dílu tak, jak přišel z Číny z Aliexpressu (za cca 750 Kč). Sedí kupodivu přesně a samozřejmě i funguje :-). Mimochodem v Čechách jsem nebyl schopen sehnat nový díl pod 2400 Kč anebo použitý na vrakovištích pod 500 Kč (většinou odřený nebo poškozený).1 bod
-
Nevěděl by prosím někdo jak demontovat zadní výdech ventilace (viz. foto)? Mám dovnitř zaražené ovládací patky, takže se roletky nedají jednoduše ovládat. Zkoušel jsem vsunout plastovou špachtli mezi chromovaný rámeček a černý korpus, ale nepodařilo se mi odjistit žádné "packy", tak aby to šlo vytáhnout. Možná bude postup demontáže popsán někde v servisním manuálu, ale ten bohužel nemám. Předem děkuji za pomoc.1 bod
-
Tak nakonec to vypadá opravdu na baterku. Zkusil jsem ještě vynechat baterku a připojit to rovnou přes kontakty a chytlo se to. Sice vyšší otáčky, trošku se to klepe a smrdí, ale jedou i okna. Svítí mi Teda kontrolka motoru a EPC, ale mám rozebranou půlku auta, tak to buď zhasne nebo to pichnu na diagnostiku.1 bod
-
Předpověď počasí pro Moravskoslezský kraj na sobotu 31.7.2021 Oblačno, přechodně až zataženo, místy déšť, přeháňky nebo bouřky. Postupně ubývání srážek a částečně oblačnosti. Předpověď na neděli (00-24)v ČR: Zataženo až oblačno, na většině území postupně déšť nebo přeháňky, zejména ve východní polovině území místy srážky vydatné. K večeru od jihozápadu slábnutí srážek a částečné ubývání oblačnosti. Místy bouřky. Tož tak.1 bod
-
Tak on by se člověk divil co od toho blbého spínače je řízeno funkcí. namátkou třeba ještě tlakovaní palivového systému. Ale to je fuk. Pokud chce dotyčný problém řešit tak musí začít funkčním zámkem dveří minimálně u řidiče. A ten má třeba v sobě pět mikrospínačů. A přitom obyčejný zámek. Ohledně mikrospináčů je to toho mraky. Stačí pohledat.1 bod
-
Před dovolenou jsem stihl dodělat pouze přední podběhy. Použité materiály: Na plech: https://www.ahifi.cz/comfortmat-d4.html Na plastový podběh: https://www.ahifi.cz/comfortmat-blockshot.html Od obojího jsem objednával 3ks 70*50cm, ale D4 mi polovina zbyla. Blockshot jsem zdělal celý. Klasika. Hever. Sundat kolo. Označit si, kde končí plast, aby pak nebyl antivibrační materiál vidět. Sundat podběh, který je na torx šroubech. Mám MR2019 a mám půl auta na spodku plast, takže je tam těch šroubů požehnaně. Plech vyčistit > odmastit > D4 nalepit na místa, která po nasazení plastu nebudou vidět a uválet válečkem. Plast vyčistit > odmastit > Blockshot nalepit na co možná největší plochu. Mám od výroby originální gumové těsnění pod plastovým podběhem, které vyplňuje celý otvor před předními dveřmi. Tato "pěna" je tovární odhlučnění, které celkem nasákává vodou. Moje vylepšení je, že i toto těsnění jsem polepil vrstvou Blockshotu. No jak asi tušíte, pokud je podběh dělaný cca "nafest" a vy na plech přidáte 4mm a na plast dalších 7mm + na tu pěnu ke dveřím dalších 7mm, tak logicky opětovná instalace podběhu je na prášky + já jsem si od výroby nechal namontovat ještě zástěrky. Slabší povahy se do tohoto nepouštějte, nebo to alespoň nedělejte poblíž dětí, protože by se mohli chvilkama červenat i dlaždiči. Naštěstí se vše podařilo + mám ještě extra vylepšení v podobě jedné vrstvy na originální pěně. Výsledek je znát. Otestováno na špatných cestách i dálnici. Vidět není nic. Poznat to jde až na poklep na plast, kdy je rozdíl oproti zadním podběhům velmi znát. Jinak sorry za ty spinavé podběhy atd. ,ale nestihl jsem vapku a tak jsem umyl jenom lepené plochy.1 bod
-
SW úprava 1.0 TSI + kódování od Motorpower Tak jak jsem již avizoval minulý týden - absolvoval jsem úpravu SW u @motorpower. Úprava probíhala na motoru 1.0 TSI 70kW s nájezdem 15.xxx km. Dva dny před úpravou jsem absolvoval servisní prohlídku vč. výměny oleje v AS, abych nemusel s upraveným SW 2 roky do servisu, neboť je auto v záruce. Celkově se jednalo již o 3 výměnu oleje (2.800 km - sám; po roce v 10.500 km - sám; 15.000 km - AS, abych nemusel v listopadu na plánovanou výměnu po 2 letech). Úpravce nabízí (zatím ještě) zdarma nahrání původního SW, když jde člověk s autem v záruce do servisu a poté opět nahrání zpět ten upravený. Měření výkonu před úpravou - zde se potvrdilo, že TSI-čka mají z výroby standardně o něco víc. Z výroby 70kW/160Nm, naměřeno 74kW/164Nm s tím, že p. Šíma narazil na softwarové omezení při 5.000 otáčkách na 5. rychlostní stupeň. Domníval se, že kdyby měření udělal na "čtyřku", naměřil by o něco víc, než 74kW. Měření výkonu po úpravě - 93 kW (~127HP)/203Nm Jízda po úpravě je znatelně jiná. Odezva na plyn okamžitá a zátah motoru výrazně lepší. Zrychlení 0-100 jsem neměřil, to mě v běžném provozu moc nezajímá. Zkusil jsem (podotýkám, že amatérsky přes stopky) změřit pružné zrychlení na 3. převodový stupeň z 50 km/h (2 tis. otáček) na 120 km/h. Před úpravou 12,2 s a po úpravě 9,1 s, tedy rozdíl 3,1 s. Samozřejmě, že by to na 120 zrychlilo rychleji, kdybych si podřadil na 2, ale cílem nebylo co nejrychlejší zrychlení, ale demonstrace rozdílu běžného zrychlení před a po. Celkově úpravu po prvních 300 km hodnotím velice kladně. Spotřebu hodnotit nemohu - detailně ji nesleduji a ani její případné snížení/zvýšení nebylo cílem této úpravy. V rámci úpravy p. Šíma zdarma dokódoval: - přisvěcování do zatáček - deaktivace Start-stop - Alarm (při rozbití okna a otevření dveří zevnitř auto začne houkat) - protočení ručiček budíků při otočení klíčku Celková doba úpravy, vč. pauzy na kávu, kódování cca 2,5 hodiny. Celkově jsem spokojený a případným dalším zájemcům rozhodně doporučuji. Jestli jsem zapomněl něco zmínit, ptejte se.1 bod
-
Hezký den, mám pro Vás malý tip. S tímto problémem jsem se mordoval docela dlouhou dobu. Napřed to byl nějaký olej v nádobce a brousila se hlava. Za pár let na to jsem přišel na to, že olej v nádobce v malém množství nijak nevadil a závada byla úplně jinde. Dráty od čidla mají druhý konec v budících palubní desky na takovém ne zrovna moc inteligentním jemném konektoru. Po letech se konektor postupně vyklepal a zrovna kablík od expanzky jako první, je to myslím nějaký úplně krajní pin (cca. 16, hned vedle je imo). Pak začal odcházet imobilizer atd..... Stačilo jen opatrně přepájet piny mikropájkou. Ani jsem budíky nerozdělával. Oprava za hodinku i s montáží a auto zase jezdí už pět let bez pípání. Jinak tam žádný mechanický spínač není. Jen dva plechy měřící odpor. Při menším množství kapaliny svítí nedostatek, při prázdné nádobce ječí teplota motoru.1 bod
-
1 bod
-
Funguje to docela dobře, ale na severní Moravě solidní úpravu na benzin nepořešíš.1 bod