Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/11/22 ve všech sekcích

  1. Ačkoliv budu radit Octavii IV, není to proto, že sám na jednu čekám, ale kvůli tomu, že by to bylo nové auto. Protože i 2-3 roky staré auto může být zhuntovaný a mít plno vad (kdo sleduje třeba Horňáka nebo Kubrta na youtube mi dá za pravdu). Nikdy nevíš, jak se k tomu někdo ty 3 roky choval. A ani koupě třeba ze Škoda Plus není žádná záruka, je to autobazar jako každý jiný, ačkoliv reklamu mají dobrou, to jo. Vypadá to, že osobní mobilita pro nižší a střední třídu bude v následujících letech méně a méně dostupná a pokud máš teď možnost nového auta, neváhal bych. Kdo ví jaká bude situace za 5 - 7 let. K nájezdu - 20.000 km ročně není vůbec tolik, abych třeba já osobně uvažoval o naftě. Zkus si projet i 1.5. Rozdíl ve spotřebě nebude tak markantní a pomalejší než nafta nebude. A dojíždění do práce 15 km? To se ti ta nafta od října do května ani pořádně neprohřeje. Vzhledem k tomu, že děti teprve přijdou, hádám že budeš spíš mladší ročník, takže ovládání s méně tlačítky jako negativum pro tebe v OIV nebude. Navíc nové verze s HW 58 a SW 1889 fungují a i nadále na tom pracují a vylepšují. A Superb od jistého data má taky MIB3, takže bez SW problémů taky úplně nebude, ale v tom takový přehled nemám. Za mě tedy jediné negativum je čekací doba na nové auto - ale jestli budeš aktivní a obejdeš pár prodejců v tvém okolí, určitě najdeš pár kusů, které mají prodejci objednané "na sklad", dá se trošku ještě poladit dodatečně konfigurace a auto jim třeba dorazí do pár měsíců. :)
    3 body
  2. My jsme měli stejné dilema. S podobnými požadavky. U nás v rodině jsou obě auta (tedy Octavie 3FL, ale pro rozhodování pomohla také), takže jsme si mohli půjčit obě a vyzkoušet. S Octavií L&K jsme projeli 3500km cestou do Toskánska a po tamních cestičkách. V Superbu Sportline jsme projeli okolo 1000km cestou po česku + jedna cesta i do Prahy. Nakonec jsme se rozhodli pro Octavii4. Superb je trochu tišší, má o hodně více místa na zadních sedadlech a má ještě na většinu důležitých funkcí tlačítko, ale zhodnotili jsme společně s manželkou, že už je pro nás moc velký. Až prostě zbytečně moc. S Octavii se nám i po úzkých italských uličkách jezdilo skvěle, kufr i místo vzadu OK, je to novější auto, se Superbem v Praze jsem si připadal, že řídím parník mezi ledovými krami, je takový méně agilní. Což asi není vada, je to reprezentativní limuzína, ne závodní auto. Což je další věc, kvůli které jsme se rozhodli pro O4. Přišlo nám, že se více hodí k mladším lidem více než Superb. Navíc O4 v RS variantě je podle mě nejhezčí Škodovka vůbec (a hned za ní Superb v Dragon Skin barve :D ) Každopádně to všechno co tu píšu jsou moje osobní pocity a každý to může mít jinak... Jen jsem si říkal, že to tu hodím, že jsme měli stejné rozhodování. Ještě jeden dotaz, když uvažujete o ojetém Superbu, proč ne i lehce ojetou Octavii? Nebo skladovku? Dostali byste nejspíš lepší výbavu za podobnou cenu a bylo by to bez čekání rok. Já osobně bych určitě vybíral s matrixovými světlomety. Ať už Supa nebo Ovci.
    3 body
  3. Tak, nový software na palube, celkom paľba dát, 16 giga, s prehliadkou po 60.000 km bolo auto v servise 6 hodín, zatiaľ sa chová slušne, systém nabieha svižne a aj parkovacia kamera zo štyroch cúvaní ani raz nevypadla, čo sa pred tým nestávalo. No, ale ostávam v strehu, aj 1806 za zo začiatku javila fajn, ale dlho to netrvalo. Zmena grafiky pri položke 'asistenti' a konečne klimatizácia si pamätá poslednú voľbu smart/klasická klíma. No a update portál vytrvalo hlási, že pre moje VIN nie je aktualizácia.
    2 body
  4. Škoda Rapid slaví 10 leté výročí https://www.garaz.cz/clanek/auta-historie-skoda-rapid-slavi-10lete-vyroci-21007953#dop_ab_variant=739821&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&dop_req_id=RgadM2B8xrW-202204110830&dop_id=21007953&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    2 body
  5. @JSvobodaCo pořád máš s tím kódováním? Při odpojení toho kabelu od mínus pólu baterie, dojde ke ztrátě přísunu dat pro řídící jednotku ovlivňující a řídící tzv. inteligentní dobíjení, čímž vlastně vyřadíš i samotné inteligentní dobíjení. Palubní systémy ti budou pravděpodobně dávat hlášku typu "systém Start/Stop v poruše" apod. a to zpravidla po startu, občas v průběhu jízdy, ale nebude to trvalé a průběžné hlášení. Vyhodnoť si, jestli tě ta občasná hláška nebude iritovat a budeš ji tolerovat. Dále, sám si musíš vypozorovat, jestli nemáš negativně ovlivněné jiné systémy vozidla, jak tím straší samotná výrobní fabrika tj. Škodovka, já jsem tedy zatím neslyšel, že by odpojením systému S/S došlo u někoho k nějakému fatálnímu selhání a ovlivnění jiných systémů vozu. Já osobně jezdil cca 2 a 1/2 roku s vypnutým systémem S/S, originální baterie i přesto po 3 letech vlastnictví auta začíná odcházet a nedrží napětí více jak cca 12.4 V, kapacita dle měření taky rapidně klesá. Přisuzuji to spíše nekvalitní výrobě a šetřením výrobců baterií na nepravých místech, než dnešnímu zhusta omýlanému tématu, jestli mít zapnutý systém S/S a tím i to inteligentní dobíjení, nebo ho mít vypnutý. Nakonec ceny dnešních autobaterií nejsou nějak hrozné a tak já osobně tenhle "pseudoproblém" přestávám řešit, jakmile mě baterie kiksne, tak kupuji novou a napříště nehodlám vůbec řešit, jestli systém S/S nechat zapnutý, nebo ho vypnout.
    2 body
  6. Tak napríklad taký podobný konštruktéri odporúčajú výmenu oleja na 30 tisíc ...
    1 bod
  7. Jedna z prvních Monte Carlo Velvet 👌 Kdo o této verzi uvažuje, pro představu.
    1 bod
  8. Tak to vypadá, že je to vyřešeno. Pro případ, že by s tím měl někdo problémy jako já: V aplikaci Carista (starší verze - zkoušel jsem verzi 3.7 beta 24) jsem nastavil HHC "Enabled". Ve skutečnosti to sice nic nedělalo (HHC nefungoval), ale když jsem poté v aplikaci Car Scanner zkusil nastavit nějaký parametr HHC (Brzký, Normální, Pozdější), tak už mi to nepsalo chybu, ale parametr se přijal. Od té doby to funguje, i když je v Car Scanneru pořád u položky HHC "zakázáno". Nevím jak je to možné, ale zatím to funguje.
    1 bod
  9. Nejsou výplně, nejsou registrace. Však ona ta Octavie zase vyletí, až budou dodávat ve velkém ty nedokončené vozy + klasická výroba, stejně jako vyletěla v lednu, když vyprázdnili všechny odstavné plochy.
    1 bod
  10. Podla mna Octavia aj pre 4 clennu rodinu bohate staci. Superb mi pride zbytocne velky. Ja by som volil Octaviu ale 1.5 tsi, spotreba je vyborna a na ten najazd je lepsi benzin.
    1 bod
  11. Z Policejní akademie, ten taky vyhodil přední sedadlo a seděl na zadním 🤣
    1 bod
  12. Bych šel do Superbu. U Octavie, když se chytí špatný kus jen problémy, Superb léty vychytaný takové faily nedělá. Bude ještě lépe odhlučněn, v O4 ta nafta je více slyšet. A hlavně Superb má lepší zadní nápravu, na svezení tak neodskakuje.
    1 bod
  13. Tip na instalaci. Po několika pokusech s umístěním jsem se nakonec rozhodl monitor instalovat do středové schránky. Schránku využívám minimálně, protože se tam vejdou jen drobné věci a telefon už vůbec ne. Spínané napájení (na fotce pojistková odbočka vpravo) jsem vytáhl z pojistky č.47 pro zadní stěrač a protáhl vyvrtaným otvorem do schránky. Vyrobil jsem ještě jednoduchou podložku, aby byl monitor nakloněný dopředu a zároveň se dala schránka i zavřít.
    1 bod
  14. Kodovanim jsem myslel vyrazeni te rekuperace a inteligentniho nabijeni prez diagnostiku. Jinak souhlasim. Jeden servisak mi rikal ze baterku odrovnam taky kdyz odpojim ten konektor. Ze prej se do ni bude hodne rvat nabijeci proud... Takze ja si mam vybrat bud nabijet malo nebo zase moc hodne :) Tak snad s novou baterii Exide to bude dobry kdyz nebude takovej smejd jak origo...
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...