Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/23/22 ve všech sekcích

  1. Posledny krat, lebo ocividne to nechapes na 80% sa nabija preto lebo aby si to nabil na viac potrebujes vyssie napatie ako 14.4V stym suvisi ze bateria zacina varit a zrovna kyslik a vodik v aute nebude dobry napad, dalsia vec je ze budes musiet doplnat destilku do baTerky, tak ze nebude bezudrzbova a dolievat vodu kazdy 3 den urcite nechces. Preto sa pouziva napatie 14,4V neni problem s vodikom a kyslikom a netreba dolievat vodu. Problem inteligentneho dobijania je ten, ze ti tu baterku drzi nabitu na minimalnych hodnotach, napr 60%, tym padom je nachylnejsia na tvorenie sulfatu a klesanie kapacity, a hlavne v zime za blbych okolnosti moze vybita baterka zamrznut a dojde k poskodeniu. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.skola-auto.cz/wp-content/uploads/2019/06/Lux_Akumulatory.pdf&ved=2ahUKEwi474GB4an3AhUGuKQKHca7DP4QFnoECAQQAQ&usg=AOvVaw3guo6FuqPN_pIXLE91XijP
    5 bodů
  2. Nabijanie na 80% je koli vlastnostiam a spravaniu sa PB akumulatora, proste pri konstantnom napati 14,4V tam viac ako 80% kapacity nedostanes.
    3 body
  3. Zbytočne riešiť. Mám auto za 46 000 eur a ja budem nejaké kábliky riešiť. Odíde baterka dám 100vku za novú a dovi.
    2 body
  4. Ahoj klubáci a nadšenci, protože je tady hrozně moc málo návodů, rozhodl jsem se zase jeden přidat :-). Tentokrát to bude montáž tažného zařízení do superba II. V mém případě combi, ale pro sedan to bude skoro stejná pakárna. Protože v autě nebyla příprava pro tažné a to je škoda, musel jsem absolvovat tahání kabelů až k pojistkovému boxu. Jinak pro montáž tažného jsem se rohodl z několika důvodů superb 2,0l TDI 125kW může tahat 1800kg (4x4 až 2000kg), pak jsem slíbil dětem, že pojedeme na výlet s domečkem za autem(karavan)(ten slib jsem neměl nikdy dávat :-)) a pak tažné se čas od času prostě hodí. Já jsem se rozhodl sehnat origo tažné s origo jednotkou, abych se vyhnul dalším nepříjemnostem s funkčností přívěsu. Potřebný materiál: 1x EEA 800 001 (3T0 092 155) Tažné zařízení https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001-tazne-zarizeni-odnimatelne-sedan-i-combi-skoda-24368.html 1x EEA 800 001 EL - elektrika https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001el-elektricka-instalace-pro-tazne-zarizeni-bez-pripravy-skoda-23332.html V těchto dvou položkách je vše co potřebujete pro montáž tažného Pokud si budete shánět starší tažné je potřeba: Konektory do ŘJ tažného 6Q0 937 713 + piny 6Q0972 883 + piny Piny do pojistkového boxu, očka pro kostření Matice rozpínací 2 x N 908 338 01 Šroub 2x N 909 562 02 Kabeláž 3x 2,5mm2 - 6m 3x 0,5mm2 - 6m 1x CAN komfort - 4m 2x 2,5mm2 - 2m hnědý 1x 2,5mm2 - 2m 1x 1,0mm2 - 2m hnědy 7x 0,075mm2 - 2m Pokud je vše připraveno, tak jdeme na to(předem se omlouvám, že nemám dostatek fotek, ale pokud nemám osobního fotografa(můj bratr) tak prostě dělám a zapomínám fotit) Montáž tažného jako takového není tak velký problém - sundat nárazník, odepnout kabeláž od senzoru v nárazníku(pokud senzory jsou) - odmontovat plechový kryt pod nárazníkem - vložit do nosníku tažné a zašroubovat 4 šrouby co tažné drží(pozor u strany výfuku, je plechové stínění, to je potřeba povolit z držáku, aby bylo možné zašroubovat šrouby co drží tažné. Jde to bez nutnosti vyvěšení výfuku) - vyříznout do spodku nárazníku díru pro tažné( je to tam naznačené, takže se nelze splést) Po montáži to vypadá asi takto: V dalším kroku jsem se vrhnul na interiér v kufru, kdy jsem z kufru vyházel vše až po rezervu: Kabely od zásuvky jsem protáhnul do interiéru kufru připravenou dírou od výroby: Dále bylo potřeba rozebrat levou stranu interiéru v kufru, to tu nebudu rozepisovat, ale docela pakárna, vyndání zadní sedačky a rozebrání boku u sedačky: Montáž jednotky a dotažení kabelu od zásuvky tažného: Pak jsem si připravil druhý konektor co vede přes celé auto až do pojistkového boxu, CAN jsem napojil v kabelovém svazku pod bočním airbegem zadní sedačky, ale CAN jde zapojit i u zadních, předních dvěří, v BCM konektoru... Následovalo provizorní zapojení drátů na baterii a zkouška diagnostikovat ŘJ tažného: To se povedlo na výbornou a tak jsem začal tahat kabely od zadního blatníku až k pojistkovému boxu. V cestě mi stálo obložení prahu, sedačka řidiče, to muselo vše ven. Pak odhrnutí koberce: Po té hrůze mě čekala další hrůza a to napojení kabelů do pojistkového boxu: Musel ven ofuk nohou, kolenní airbag, BCM jednotka, a v rámci možností i pojistkový box. Brzdový singál jsem připojil na drát od BCM hnědá svorkovnice pin č. 17 drát pro spínané + (svorka 15) šel do pojistkového boxu pojistka č.8 a tři dráty napojit do pojistkek 43, 44, 45, tam bylo potřeba dodělat i přívod. Po zapojení jsem ještě musel nakodovat Gateway, respektivně v ní zaškrtnou, že je přítomná jednotka pro tažné a předokovat parkovacího asistenta. Pak jen test tažného. a závěrečné složení ineriéru. Protože já jsem hračička a chtěl jsem to mít hezké, jako z výroby, tak jsem se s tím mazal 18 hodin, ale asi by to šlo stihnout za lepší čas. Teď už jen na STK aby mi vystavili protokol, uřad zapsal a můžeme jet s tím domečkem za autem.
    1 bod
  5. Díky, tak jsem zkoumal jak to tam natlacit, že mě toto ani nenapadlo 😁😁. Guma už je na místě, děkuji za pomoc.
    1 bod
  6. Jednoduše - položit nahoru a zacvakat. Ta na zadek je kratší.
    1 bod
  7. Somarina. Daj tu odkaz nacclanok kde sa pise ze pri 14,4V sa pb aku nabije na 100%
    1 bod
  8. Pro celkem relevantní informace skoro o všem, co se týče autobaterií a jejich nabíjení doporučuji, jak jsem již několikrát zmínil ten web Banneru. Obecně je musím pochválit, najdeme tam vyčerpávající množství informací a má to na rozdíl od jiných výrobců baterií a i od prodejců baterií "hlavu a patu" a člověk se v tom neztrácí a takový komplexní souhrn informací nikde jinde nenajdete. Mají tam taktéž informace, které ostatní výrobci nejsou vůbec ochotni přiznat. Nechci někoho urazit, ale začíná to v tomto tématu vypadat jako někde na fóru "oleje.cz", kde je pomalu každý přispívatel erudovaný odborník na všechno. Pokud si uděláte delší volno a čas na ten Banner, tak průměrně inteligentní člověk pochopí skoro všechno a vlastně tohle téma na fóru nebude prakticky již ani potřebovat.
    1 bod
  9. A je to tu zas - konektorová obsesia... Moja baterka po vyše 4 rokoch, bez odpojenia konektora, funguje... Až nastane jej čas, vymením...
    1 bod
  10. Pošli mi do SZ VIN a podívám se na náhradu jestli tam není možnost.
    1 bod
  11. Lepší koupit po 5 letech novou autobaterii za 2500Kč (Exide AGM EK700) než nabíjet několik dní mimo auto v zavařovacím hrnci 😁
    1 bod
  12. Že by si EU v rámci prosazování elektromobility sama sobě nafackovala? Přiložený článek to takhle naznačuje. https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu-podrizena-organizace-dala-facku-eu-skoda-octavia-tdi-je-podle-ni-cistejsi-nez-elektromobily/
    1 bod
  13. Chcete jet s elektromobilem na nějakou delší cestu, třeba z Prahy do Mnichova, tak jak to nedávno provedli příznivci elektromobility? A potřebujete tam být třeba jako manažer, nebo podnikatel v určitý konkrétní čas, nebo jedete na letiště na konkrétní letecký spoj, a jiné jízdy s cílovou destinací v určitou konkrétní dobu? Tak to pozor, musíte u elektromobilu hóóódně přemýšlet a to nejenom o hustotě provozu, dopravních komplikacích a uzavírkách! Nakonec v tom vám kolikrát může částečně pomoci tzv. dynamická navigace, ale u elektromobilu je tomu ještě jinak. Do celkového času vašeho přesunu z místa A do místa B vzdáleného pár stovek kilometrů vstupuje násobně více proměnných, ne jen pouze hustota provozu. Jaký je dojezd elektromobilu? Jak je elektromobil před cestou nabitý? Jak výkonné nabíjecí stanice máte kolem trasy? Jak vysoký nabíjecí výkon umí váš vůz využít? Jaké bude panovat počasí během jízdy? Jak starý máte elektromobil a jak daleko pokročila degradace baterií? Jakou teplotu akumulátory mají během dobíjení? Jak dobře zvládnutý má váš elektromobil termomanagement? A co vy, jak dobře tomu všemu rozumíte a jak dobře dokážete schopnosti vašeho konkrétního vozu (elektromobilu) využít? Musíte o podobných věcech přemýšlet, pokud jedete stejnou trasu s autem vybaveným spalovacím motorem? No já myslím, že rozhodně ne, ostatně přečtěte si přiložený článek. Mně z toho vychází, že současný elektromobil je pořád jen na nějaké to motání kolem komína, do města, nebo mám elektromobil a spoustu volného času a tak mi je jedno kdy a za jak dlouho dojedu do cíle. A to elektromobily mají postupem času jako nahradit všechny naše potřeby přepravy??? https://autobible.euro.cz/mrzneme-a-furt-nabijime-priznivci-elektromobilu-nechtene-upozornili-na-jejich-nejvetsi-nevyhodu-komentar/?consent=CPOaSU6PUw8tqD3ACBCSCDCsAP_AAEPAAITIIDwLwAAgAKAAgABUAC4AGQAOgAgABQACoAFoAMgAaAA5gCIAIoARwAkgBMgCcAJ4AVQAtwBhAGKAQABCACIAE6ALEAZoA4gB3AEIAJMAT0ApABZgC0AF1AMCAacA1gCNQEdAJBATaAtwBeYC-QIDgd1AeAAWABUAC4AGQAQAAyABoADmAIgAigBMACeAFUAMQAfgBCACIAEcALEAZoA7gCEAEWALQAXUAwIBrAEggJtAXmA7oAAA.YAAAAAAAAAAA&sznclid=q8LPlp-enJOZmpiamJudmp6ZmZOYmJLX35aanZ-enpKTm5uYhZudntffzpaanZ-enpKTmp-ahZOZntfIlpzu7e6S6e-f6Jqdmpjt6pyen5Lt7Z7u7-juku_o6Zuf&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=TZGvf09W0aA-202202230701&dop_id=15537915
    1 bod
  14. Napalm: Mě je přes 40 a SUV, ani 4x4 nechci a DSG také ne . Jezdit mě baví furt a možná, že ještě víc. Proč si budu kupovat auto s náhonem 4x4, o sto kilo těžší, když nebydlím na horách a do pole nejezdím? Kočárek se mi vejde i do liftbacku Oktávky, takže proč mít krabicoida, co víc žere a odpor vzduchu má jak pojízdná maringotka? Jezdím 80% dálnice a tam prostě krabicoidy nepatří, kdo má trochu rozum, volí normální auto. Málo kdo si uvědomuje, že auta typu Yeti, Tiguan jsou určeny převážně na městský provoz a do lehčího terénu. Musel bych bejt blázen abych tohle měl na dálnice.
    1 bod
  15. A proč by to tady měl dávat? Nejenom základy fyziky, ale i obyčejný selský rozum a hlavně dlouholetá praxe by snad pomohla. To není jen o tom, že dnes člověk všechen rozum pobírá někde na sítích, ostatně zde se objevují tak protichůdné názory a argumenty, že to zhola postrádá smysl si myslet, že mně internet něco řádně naučí. PS: ten odkaz na pojednání o akumulátorech od Marconiho, tak ta jeho práce byla v mnoha věcech nesprávná již v době svého vzniku, tedy v tom roce 2008, ale to je právě o tom, že kolikrát jen přebíráme věci a myslíme si, že jsou 100% správná a ona mnohdy nejsou. Navíc hodně věcí v té práci chybí a dnes po cca 14-ti letech je to mnohdy i trochu jinak. Ta práce je veskrze laická a pro všeobecný přehled neúplná.
    0 bodů
  16. Byt se na tom my asi neshodneme, tak soucasny trend je naprosto jasny smerem k automatu. Draha sportovni auta se vyrabi bud uplne bez manualu, pripadne s manualem pouze na prani. Samozrejme nejaka vyjimka nekde urcite bude. Luxusni auta maji podobny trend. Audi od A7 nahoru uz s manualem nekoupite. A6 jen u slabsich motoru. Podle me to tak do peti az deseti let dojde i k levnejsim autum a konecne se dockam doby, kdy bude automat v zakladu tak jako treba v US.
    -1 bodů
  17. 1.) Rozhodně nabíjení na 80% není kvůli vlastnostem a chování se PB akumulátoru, ale kvůli zakomponovanému algoritmu jednotky řídící tzv. inteligentní nabíjení (ano, ty emise) , vlastní akumulátor s tím nemá zhola nic společného. 2.) To, že při konstantním napětí 14,4 V tam dostaneš max. jen 80% kapacity je taky nesmysl, nepleteš si tak trochu schopnost samotného akumulátoru se 100% nabít, se schopností auta se zapnutým tzv. inteligentním nabíjením nabít baterii na většinově obvyklých 80%? Trochu tady mícháme hrušky s jabkama, já jsem tě sice pochopil co jsi chtěl říci, ale vyjádřil si se po technické stránce velmi nepřesně, méně znalé tím jedině pomýlíš. Sežeň si někde klasické trafo, nastav si na něm konstantní napětí třeba těch 14.4 V, pohlídej si hodnotu proudu, aby tě zbytečně nešla přes 1/10 hodnoty kapacity (vše si můžeš změřit multimetrem) a uvidíš, jestli se ti baterie dobije, nebo nedobije do 100%. Hodnotu nabití si změř hustoměrem, pokud ti to ukáže hustotu elektrolytu 1.28g/cm3 na všech článcích , tak ji máš 100% dobitou. Hodnota dobíjecího napětí nad 12.8 V ti zaručí dobití baterie na 100%, samozřejmě bude to delší dobu trvat a baterie musí být v dobrém stavu a bez výraznější sulfatace, nebo jiné podstatné degradace. To, že dle tvého tvrzení ti napětí 14,4 V zaručí jen nabití do 80% je nesmysl.
    -1 bodů
  18. Kámo, akumulátor se ti také v pohodě nabije na 100% externí nabíječkou z Lídlu úplně v pohodě a "nevaří se". Stejně se nabije i v autě.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...