Na orosení světel je právě čerstvě vydáno TPI. Podle toho, co jsem tam měl možnost vidět, je zrovna tento případ nereklamovatelný. Jednoznačně je tam uvedeno, že orosení nesmí být pouze na činné ploše světla, a pokud se tam objeví, tak musí zmizet při jízdě mimo město nebo po dálnici do 10 minut s dostatečným provzdušněním a s aktivními tlumenými světly - tento efekt způsobuje cirkulace vzduchu ve světlometu, na kterou je světlomet konstruován (cirkulace vzduchu na základě rozdílných tlaků). Doba odmlžení je závislá na relativní vlhkosti, teplotě, rychlosti jízdy, atd. Ostatní plochy světla (platí to pro všechna světla - tedy i na zadní, směrovky, mlhovky) mohou a smí být orosené (zamlžené), je to fyzikální jev a nijak se to nebude řešit.
Při jednoznačném průniku vody (netěsnosti) - kapky na vnitřní straně rozptylového skla - se kontroluje těsnost, když se nic nenajde, vyfouká se světlomet a musí se tam zajet znovu při opětovné tvorbě kapek, kdy se to nafotí a sepíše check list. Další postup tam již není popsán - asi to bude individuálně na posouzení ŠA.