Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/17/22 ve všech sekcích

  1. Díky že jsi sem dal ty PDFka, jen četl je vůbec někdo? O EURO 7G pojednává článek 5 bod 4 a je to psané tak, že systém muže být instalován, pokud chce výrobce označit vozidlo jako EURO 7G Stejně tak dokument netvrdí, že musí motor splňovat ihned po startu emise jako když je na provozní teplotě, ale definuje množství emisi za prvních 10km provozu, první 2km se nesmí použit více než 20% maximálního výkonu na kolech a pod. (Pro porovnání NEDC měl 11007m a taky začínal SW studenými motorem) Tedy “stačí” když ty finální emise budou nižší a průměr vyjde dobře, žádné “povinné čekání” není nutné. Myslím že take zde někde padlo, že musí splňovat emise při stání, ano ale jen pokud není auto vybaveno systémem který vypne motor po 300s pokud je auto zastaveno a zabržděno (viz poznámka 4). Obdobně životnost je sice sledovaná až do 200tis km nebo 10let, ale nad 160tis a 8let je povolen faktor 1.2 u emisi (a měření asi nebude problém, toto bylo součásti i starších norem). Zajímavá je také část s emisemi z brzdění a pneu brzdy jsou rozděleny do a po roku 34 a pneu nemají vyplněné žádné hodnoty. Ale vypadají nastaveny (minimálně v prvním období) docela rozumné, studie https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC89231/jrc89231-online final version 2.pdf https://www.researchgate.net/publication/332155743_Study_of_Brake_Wear_Particle_Emissions_Impact_of_Braking_and_Cruising_Conditions se docela shodují na 2-8.8mg/km u brzd a 3.5-9mg/km na pneu a v součtu v průměru 6-7mg/km/vozidlo. Na základě toho mám spíše dojem, že český autožurnalista spíše hledá senzaci a vybírá si tvrzení, která se hodí k titulku… Ano, EURO 7 bude mnohdy problém, ale je třeba se na to dívat rozumně (místo nadpisu jako “pluh-in vás nechá po 5km ve městě odstavené s vybitou baterií”…) Spise je docela zajímavá ta část o bateriích, kdy norma se EURO 7 drží docela nízko, na druhou stranu aspoň něco :)
    2 body
  2. 2x do roka je aktualizácia.
    1 bod
  3. Jak jsem to studoval, je jedno co ti vrata pohání, to řešení od Jablotronu je nejlevnější řešení bez jakéhokoliv zásahu do pohonu vrat a do auta, jen se na garážová vrata (bránu, závoru) umístí přijímač, který díky výstupnímu relé vykoná povel pro otevření garáže, kdy se napájení toho přijímače vezme z pohonu garážových vrat. Do auta pak instalujete vysílač, který snímá signál bliknutí dálkovými světly, jak jsem tu někde četl, je trochu problém s led světly, nicméně také se tu někde v tomto duchu psalo, že řešením je napojení na volný pin na BCM a tomu se kódováním/adaptací přiřadí co má dělat po bliknutí světelnou houkačkou . V souvislosti s tím existuje i elegantnější řešení (jak je uvedeno v článku), "k ovládání navíc nemusíte použít jenom bliknutí světel, ale můžete si nechat instalovat v dosahu ruky spínač, který vyslání signálu aktivuje.", přesně tak jsem uvažoval, a udělám to u nového auta, dám (nalepím) pod plast vedle voliče rychlostí kapacitní skryté tlačítko (něco takového), kterým budu ovládat ten vysílač Jablotron, nebudu tedy muset shánět někoho, kdo napojí vysílač k BCM a kdo to nakóduje/adaptuje. Vysílač by se měl do středové konzoly vejít a jeho napájení vezmu ze zásuvky, která je při uzamčeném vozidle bez proudu. Podobně by tedy @Mira96 šlo vyřešit i tvého řešení, dát pod plast původní DO od vrat, vyvést z něho drátky, dát (nalepit) pod plast vedle voliče rychlostí kapacitní skryté tlačítko a napájení nemusíš řešit, baterku v DO vyměníš lehce. A záruka auta ti může být šumák, tu nebudeš muset řešit.
    1 bod
  4. Stále nové a větší vymyšlenosti se ukazují ohledně nové emisní normy EURO 7, pokud se ji podaří schválit v podobě jak ji předložila EK. Co třeba takové plug- in hybridy schválené a vyrobené již dle normy EU7, tedy od 1.1.2025? Mají mít zařízení, které po překročení hranice obce/města, automaticky přepne pohon na baterii. Pokud ji v tom okamžiku nemáte dostatečně nabitou, tak budete mít smůlu, auto se samo po cca 5 km znehybní. Vypadá to, že podobných hovadin po důkladném prostudování návrhu EU7 se pravděpodobně objeví více. https://www.autojournal.cz/s-vybitym-plug-in-hybridem-do-mesta-dle-euro7-auto-zastavi-a-dal-nepojede/
    1 bod
  5. No já mám 09/2017. Jinak poslední zpráva ze servisu je, že Škodovka zaplatí komplet opravu, nové DSG. Takže příští týden by mělo být opraveno.
    1 bod
  6. Ano mám chip od SGS Motorpower auto jede výborně ale spotřeba lehce stoupla. No já dal i větší kola, takže jedno k druhému... Ale jízdní vlastnosti jsou fakt lepší. Ničeho se neboj a pokud se má něco pokazit, tak se tak stane i bez chipu... To se stává a stávat bude...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...