Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/23/23 ve všech sekcích

  1. Do záhuby nás vedou především destruktivně smýšlející a jednající lidi, kteří by všem nejradši zakázali všechno, co ONI nechtějí, aniž by byli schopni nabídnout smysluplné řešení a kteří nemají dostatečnou mozkovou kapacitu na to, aby pochopili, že ne každý chce či může bydlet ve městě. Tenhle trend koncentrace lidí ve městech je pro celkové zdraví společnosti mnohem škodlivější než že někdo doveze své dítě ze školky 8 km autem. Jinak jsem rád, žes nikdy v životě autem (samozřejmě plně obsazeným) nepodniknul žádnou cestu, která by nebyla existenčně nezbytná. Nikdy neletěl letadlem na dovolenou, nikdy nelyžoval na uměle zasněženém svahu, nikdy si jen tak neobjednal pro přežití úplně zbytečnou věc, která k tobě jela přes půl světa. Jinak bys přece zabíjel své děti... 🤣 .
    6 bodů
  2. Debata kandidátů na ředitele jahodárny se velmi vydařila. Moderátor: Tak, pánové, co byste řekli k jahodám. Kandidát Bílý vlas: Domnívám se, že jahody jsou červené. Kandidát Řídký vous: Co to povídáte, o jahodách nevíte vůbec nic. Kandidát Bílý vlas: Jahody jsou skutečně červené a také mohou být sladké. Kandidát Řídký vous: To je samozřejmě nesmysl, protože s banány je to naprosto jinak. Moderátor: Prosím, vraťme se k jahodám, netahejme sem banány. Kandidát Řídký vous: Vy jste, pane redaktore opravdu naprosto neobjektivní. Je jasné, že banány jsou žluté a třeba takový meloun je zelený. Ale ne vodní! Kandidát Bílý vlas: Jahody jsou červené, bývají i sladké a je třeba říci, že jsou i dobré. Kandidát Řídký vous: Vy tomu ale vůbec nerozumíte! Já jsem do jahod dělal vždy, stejně tak jako neodmítám banány, melouny, ani ananasy. To je přece jasné a nevím, proč mně redaktor tlačí do opaku. Moderátor: Pane Řídký vouse, prosím, jak byste vedl jahodárnu, aby byli všichni spokojeni! Kandidát Řídký vous: Tak tohle je velmi nefér otázka. Já budu dělat přesně to, co dělám jako předseda kompostárny dosud. Především předem nevylučuji ani jablka a hrušky, protože zeleninu je třeba chránit před mrazy, které – jak tady můj protikandidát Bílý vlas neví, protože tomu nerozumí – řeky plynou mnohem více nežli rybníky, které, jak víme…nemohou dobře hořet, aniž by do nich nebyla naházena řepka prostřednictvím akvarijních rybiček. Kandidát Bílý vlas: Jahody jsou červené, bývají i sladké, ano, bývají i dobré. A věřím, že pokud budeme o jahody všichni pečovat, dle svých sil a schopností, mohou přinést užitek všem. Moderátor: Co vy na to, Řídký vouse. Kandidát Řídký vous: Vy jste tu debatu zavedl úplně jinam, to je vidět, že tomu vůbec nerozumíte, protože já vedu kompostárnu a taky k tomu mám několik divizí kompostů. Takže jahody jsou logicky moji jednoznačnou prioritou a na rozdíl od svého protikandidáta jasně říkám, že jahody jsou červené, bývají i sladké, ano, bývají i dobré. A věřím, že pokud budeme o jahody všichni pečovat, dle svých sil a schopností, mohou přinést užitek všem. Moderátor: Promiňte, pane Řídký vouse, ale vy nyní říkáte to, co říkal Bílý vlas. Kandidát Řídký vous: Vaše zaujatost už je opravdu nedůstojná této televize. Proto se obracím na své voliče, aby jasně pochopili, kdo z nás tu mluví pravdu a kdo lže. Jahoda je jahoda a s tím nikdo nehne. Já jsem kompostář a kompostér, a s tím taky nikdo nehne. Nikdy nebudu tvrdit nic, co by bylo v rozporu s tím, co jsem tvrdil jakkoli někdy z principu opačně, přesto logicky a rozumně neodvisle od čehokoli, co dává smysl, čehož je svědkem každý, kdo mne kdy slyšel, nebo komu jsem prodával kompost! A že ho bylo! Moderátor: Pánové, vaše poslední slovo. Jak byste se charakterizovali jediným dvěma slovy! Kandidát Bílý vlas: Čest jahodám! Kandidát Řídký vous: Navždy džem! Moderátor: Děkuji vám, pánové. ????
    5 bodů
  3. Takže klasika fanatického ekologismu. Vyčtených v praxi nepoužitelných hraběcích teorií plný pytel. Ale naprostá neschopnost poskytnout byť jedno jediné konkrétní řešení jedné reálné situace. Natož fungující systémové řešení. Velmi typické pro všechny fanatiky. Nikdo by tě tu nekamenoval, pokud by to, co píšeš, mělo hlavu a patu, dávalo smysl, poskytovalo reálnou v praxi použitelnou alternativu a řešilo problematiku o "trochu" šířeji než jen vyprázdněným populistickým a za mne hloupým výkřikem "rodina nesmí mít víc než jedno auto" nebo ryze idiotským výrokem o tom, že se moje dcera nedožije středního věku kvůli tomu, že ji vozíme 8 km ze školky 🤪 . Není pak divu, že s tímhle "myšlením" tě nikdo nebere vážně. A ano, vzdělání mám a proto vím, že se například píše "kecy typu" nebo "rodiny měly"...
    4 body
  4. Kampaň proti elektromobilitě je naprosto v pořádku. Elektromobilita v současné podobě je ryze politický populistický projekt. Není to věc řízená trhem, zájmem lidí, ale shora násilně tlačený směr. A je potřeba se proti takovému přístupu vždy velmi usilovně bránit, ať už jde o cokoliv. Osobně proti elektromobilitě, která dává smysl, nemám vůbec nic. Malé levné e-auto bych dokonce bral - máme spoustu jízd do 30 km kolem domu a na domě soláry. Ale nechci ho ani zadarmo, když mám jet na 500km služebku po ČR. Obrovsky mylná a zaslepená je ale představa, že elektromobilita udělá něco s globální produkcí CO2. Provoz spalováků produkuje zanedbatené množství CO2. Zato těžba surovin nutných pro baterie a celý průmysl s tím spojený, výstavba desetitisíců dobíjecích stanic, vykrývání potřeby elektřiny pro dobíjení elektromobilů zdaleka ne jenom z obnovitelných zdrojů, to jsou všechno obří přispěvatelé k produkci CO2.
    4 body
  5. Komoušsko-zelenomoznový výkřik zcela odtržený od reality. Shodným rysem všech těhle hraběcích názorů je, že jejich autoři nenabízejí alternativu. Mám nechat 3.5leté dítě čekat samotné 2.5 hodiny na zastávce než mu pojede autobus domů? A jó, vždyť pro něj může žena jít těch 8 km tam a 8 km zpět pěšky, žejo... Vykřikují, jak "svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého" a jedním dechem pokračují "já bych ti zakázal to i ono, protože se to MNĚ nelíbí". Pousmát, mávnout rukou a nechat být.
    4 body
  6. @informator ty máš elektromobil? Na auto s normálním spalovacím motorem se ani neptám. Soudě podle výše napsaného se domnívám, že to ti domů nesmí. Ještě mě tedy napadlo, že rád provokuješ, to by také mohlo leccos vysvětlit. Ostatně by to nebylo až tak od věci, když je tohle téma v hospodě.
    3 body
  7. Mám Octavii vyrobenou koncem roku 2020 s HW56 + SW 1896. Auto funguje bez problémů. Dokonce i Laura je použitelná.
    2 body
  8. Tak tedy přikládám malou ukázku pravé strany se stromy při míjení s auty v protisměru a Matrixech... 20230122_200226.mp4
    2 body
  9. To ale elektromobily nezachráníš, neboť i v Evropě se vyrábí el. energie v uhelných elektrárnách. Ba co hůř, vzhledem k situaci se bez uhlí momentálně neobejdeme. Takže takové ty výkřiky některých, že máme přestat jezdit se svými vozy jenž jsou vybaveny spalovacími motory jsou poněkud mimo.
    2 body
  10. Sestra s manželem a dcerou bydlí ve vesnici na rozhraní Křivoklátska a Plzeˇnska. Autobus tam jede ráno a večer. Dojíždění do Prahy, kde oba pracují a dcera studuje řeší s pomocí 3 aut. Dvě stará Clia a jedno Polo (cenově cca 70 tis. za kus). Představa, že si koupí 3 elektromobily po milionu za kus je zcela mimo jejich ekonomickou realitu a dokonce i mimo jejich snění. A už vůbec si neumím představit, že by doma na vesnici dobili 3 elektromobily přes noc tak, aby mohli zase ráno vyrazit do práce a školy. Jo, v Praze je hromadná doprava dobrá - když nechci tak nemusím auto vůbec použít. Ale není jen Praha. Ale babičku nebo nemocné dítě bych i v Praze radši odvezl do nemocnice autem...
    2 body
  11. A nechtěl bys rovnou znárodňovat... Nějak mi to připomíná dobu, kdy kdo měl něčeho víc tak byl hned podezřelý. Tady v tomto směru se Ti nějak prolíná zelená a rudá ideologie.
    2 body
  12. To je hodně extremistický pohled na osobní dopravu, která se podílí produkcí CO2 asi 5-10%. A už chápu, kde se ty extrem. názory berou a je mi z toho zle. :(
    2 body
  13. Jako bych to někde slyšel, pouze tam byla jiná slůvka....
    1 bod
  14. Můžeme začít dokládat fakta. Začnu tedy já: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-studie-999-procenta-vedcu-se-shoduje-ze-clovek-ovlivnuje-klima-40375505 https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3388458-clovek-zasadne-ovlivnuje-klima-shoduje-se-999-procenta-vedcu-i-studii https://faktaoklimatu.cz/explainery/vliv-klimatu-na-extremy-prirucka Studie pro území ČR: https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/studie_dopadu_zmena_klimatu/$FILE/OEOK-Aktualizovana_studie_2019-20200128.pdf Něco z globálních medií: https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/ https://www.ametsoc.org/index.cfm/ams/education-careers/education-program/undergraduate-course-packages/climate-studies/
    1 bod
  15. No když odhlédnu od konfrontačního stylu který jsi použil ve svých příspěvcích (a přehlédnu tvůj nick a hlavně avatar) tak samozřejmě chápu, že bys chtěl pro své děti to nejlepší (ale kdo ne? ). Sám také používám po Praze v maximální míře MHD. Jednak mě nebaví pocukávat v kolonách a není to ani ekonomicé (chceš li ekologické). Jenže zákazem aut se spalovacím motorem to začíná a kdoví čím to skončí. Vždy když menšina chtěla určovat většině jak a co mají mít a dělat, tak se to nakonec časem zvrtlo. Svět má mnohem větší problémy než jen to, že má někdo auto. Já bych třeba na nějaký ten elektrovůz asi měl, ale nechci jej - a třeba zrovna proto, že mi jej kdosi nutí a dělá ze mně vyvrhela který ničí planetu.
    1 bod
  16. Mezinárodní studie tvrdí, že vliv naší činnosti na klima je minimální. To si místní diskutující plně uvědomují. Bylo by dobré, aby sis je také přečetl a pochopil, co je jejich obsahem. Lidé nechtějí změnu k horšímu. To přece není nic divného, nebo ano? Tedy nechtějí platit víc za řešení, které má vyšší cenu a horší užitné vlastnosti, než jimi dosud používané řešení. A nevole voličů je vyvolaná tím, že EU jim to řešení vnucuje. Proto se domnívají, že je EU žene do záhuby.
    1 bod
  17. Můžete si o lidech z prostředí internetu, potažmo televize či časopisů myslet co chcete, ale nikdo je osobně neznáme, takže bych se zdržel osobních narážek. To, že má někdo jiný názor je v normální, to že s ním nesouhlasím je smutné, ale také v pořádku. Avšak aby diskuze měla smysl, je důležité udržovat obsah sdělení a příp. odkazovat druhé na prokazatelné studie, měření a výsledky výzkumů a třeba i reálný dopad v praxi. Poslední odstavec se v této diskuzi poněkud ztrácí a stáčí se k osobním útokům, přímým či nepřímým, a to je špatně. Já svůj názor vyjádřil a chápu, že někdo máte jiný, byť s ním nesouhlasím. Dovolím si však ještě poslat odkaz na rozhovor, jelikož po hodině mohu říct jediné: “Ten člověk má pravdu…”. Mají elektromobily smysl?
    1 bod
  18. Zdravím, pokouším se dostat k elektr. svazku, který jde z předku auta do kufru a nemůžu odjistit horní skleněné víko zavazadlového prostoru. Otevřu spodní malý kufr, na obou stranách jsem vyloupl plastovou záslepku (na plastovém krytu závěsu), pod ní vyšrouboval a vytáhl čep, jenže dál s tím nehnu, horní část kufru nechce jít nahoru ani samovolně, ani menší silou. Každý tu píše, že to jde samo, jenže u mne ne. Trochu jsem s tím kvedlal a povedlo se mi zatáhnout kovový protikus čepu (fialový, č. 3), který také bránil nadzvednutí, teď už to jde tak 2 cm nadzvednout, ale stále je to někde jištěno. Jsou tam dva plastové "háčky", jeden (zelený, č. 1) jde šroubovákem nadzvednout, druhý ne (červený, č. 2). I když nadzvednu horní háček (č. 1), tak se nic neuvolní. V dílenské příručce se píše: 1) vypáčit krytku na bočním panelu servomotoru víka zavazadl. prostoru, 2) demontovat nosný čep, 3) pomocí vyrážecího přípravku vyrazit západku pod pouzdrem. Třetí bod absolutně nechápu. Byl by někdo ochoten mi to zaznačit do fotek, co se má přesně udělat? Děkuji moc.
    1 bod
  19. HW58 se dával i do MR22. Mám vyrobené 1/22 a mám ho. Pokud pominu, že ve výrobě zapomněli zapnout WLAN (opraveno za dopoledne v servisu) a nejdou mi korektně všechny loga rozhlasových stanic, tak jsem za rok provozu zásadní problém nezaznamenal. Za mě spokojenost.
    1 bod
  20. Trochu se bojím, že tohle vyřešili v MR2023 kdy nasadili hardware s kódem HW58 a že to na starší HW prostě nedokážou vyřešit. Můj táta má O4 vyrobenou v Lednu 2021. Na začátku moc nefungovala, pak výměna volantu a několika řídících jednotek a teď je v podobném stavu jaký tu popisujete. Moc to nefunguje. Já mám O4 vyrobenou v Říjnu 2022. Je to MR2023 s HW58 a nemám jedinou závadu z toho co tu popisujete. Kdyby ty auta od začátku fungovaly tak jako funguje moje, tak jsou všichni spokojení. Ani poslední dobou nemám žádné updaty. Takže dneska bych se asi to auto nebál koupit, protože to snad už je vyladěné. Ale samozřejmě jsou totální kokoti když nechají trpět zákazníky se staršími auty.
    1 bod
  21. Planeta si žije svým vlastním životem, jen politici a další mocní tohoto světa nám účelově nalhávají, že když se budeme řídit dle jejich pokynů, tak obrátíme zákonitosti a chody Vesmíru. I ten hypotetický návrat do doby kamenné, klimaticky nic zásadního nezmění, ale otázka klimatu je velice dobrý nástroj, jak udržet lidi ve strachu a tím i poslušnosti. A když to s klimatem popř. nevyjde, tak se najde zase něco jiného.....
    1 bod
  22. volant uz mam nejaku dobu namontovany, rovnako aj modul. modul je inspiraciou od @ExecutedDonut, len som si mierne upravil napajanie. pripojenie na CAN linku, plus a minus, v ramci auta je umiestnenie mozne napriklad na GW, BCM, konektory v spodnej casti A-stlpika a podobne. snazil som sa to popisat i na webe https://wirer.sk/o3_volant22-modul/ testovane to je na mojej O3 2017, na zaklade poziadavky a zmenu HEX hodnoty je mozne prisposobit aj pre prepinanie virtual cockpit, testovane na S3. lava strana volantu je ovladana bez zmeny, na pravej strane spodne sipky na vstup do menu a navrat spat, asistenti (vlavo hore) bez zmeny, vpravo hore mam vstup do menu telefonu. mam to v aute uz asi 3/4 roka, no spracoval som to az teraz...ako som pisal i na webe, modul existuje niekolko druhov a kazdemu moze vyhovovat nieco ine. mne nerobilo problem si dany modul vyrobit...a mozno trosku usetrit :D nejake video: https://youtu.be/IT-mLfG_VO0
    1 bod
  23. Tak pánové kolegové, hlásím, že jsem se v pátek dočkal. Kolem oběda jsem dostal email, okamžitě jsem si domluvil termín s dealerem, že to ještě ten den odpoledne zmákneme předat a za 10 minut jsem seděl ve vlaku do Prahy 😁 dealer na mě čekal v Praze na nádraží, co více si přát a za 10 minut jsme byli v salonu. Mazlík tedy každopádně přebrán a zajíždíme. Dostal jsem ještě info a mám k tomu certifikát od řízení kvality z Kvasin, že vše trvalo o měsíc déle, neboť si ho vybrali jako zkušební kus na rozšířené zkoušky kvality. V salonu mělo najeto 45 km, s tím se asi dá přežít. Podrobnější info o mazlíkovi budu přidávat do správné sekce, již má své vlákno. Na závěr ještě jednou krátce shrnutí. Začátek dubna 2022 objednávka, 2.11.2022 vyrobeno, 4.1.2023 doručeno na Porsche Praha Smíchov a 20.1.2023 se všemi oficialitami přebráno.
    1 bod
  24. Protiřečíš si, píšeš, že "svoboda jednoho končí tam kde začíná svoboda druhého" a zároveň chceš skoro všechny (6,5 miliónu majitelů aut) omezovat či jim něco zakazovat (jako sebrat lidem 3 milióny aut?). To je nechutné sociální inženýrství, které akorát vede k napětí ve společnosti... Ostatně není to tak dávno, co tu podobní soudruzi zbavovali ostatní majetků.
    1 bod
  25. Ano a sami politici jezdí na svých jachtách a létají tryskáči. Zamysli se nad tím na koho jejich rozhodnutí nejvíce dopadne...
    1 bod
  26. Kdyby jsi si přečetl, co jsem psal výše, tak víš, že 2 auta jezdí jednou za týden či čtrnáct dní. Jen mi vadí, aby mi nějaký elektro zastánce zakazoval s nimi jezdit. A automobilová doprava má dopad kolem 5-10%, ale ve světovém měřítku a to jsem také zmiňoval. Ale vidím, že asi nemá cenu se hádat. Jeden zastává běžná auta, druhý proti nim bojuje, těžko najdeme společnou řeč. :) Ale o tom se tu nebavíme. Už mám nálepku sebestředného tupce a dokud si nekoupím Teslu a nebudu denně nabíjet ze zásuvky, tak se to nezmění. Díky nechci. PS: Nedojezdím, neboj. Spalovací motory tu budou ještě 50 let zastoupeny nadpoloviční většinou.
    1 bod
  27. Jsem tupec a budu jezdit svými 2 auty dokud na to budu mít peníze. Na ekologii v tomto směru fakt kašlu. Za auta jsem zaplatil, jsou mým majetkem a nenechám se nikým omezovat, abych je nemohl použít dle libosti.
    1 bod
  28. Problém je ovšem v tom, že tyto alternativy se velice rychle oklešťují. Až nebude možnost volby - kolik lidí si asi bude moci dovolit obměnu za elektromobil (a tím zdaleka nemyslím jen nový) ?
    1 bod
  29. Před Vánoci se mi to trochu uklidnilo, ale po Novém roce, jak kdyby si to vybíralo ty "necinkací" časy. Za poslední týden je to už neustálé, nahodilé a například asi 20x za minutu. Předvčírem mi řekl člověk se kterým jsem v autě telefonoval, proč se nepřipoutám, že ho to opakující se cinkaní ruší... Normálně se děje teď i to, že auto nastartuju a nechám třeba 5 min běžet před domem a ta hláška prostě sama naskakuje, vypíná se, no prostě stejně jak za jízdy. A hle, v autě nikdo nesedí a stejně to dělá. BTW: jak píšete že po zapnutí vyhřívání se to stupňuje, tak u mě jsem pozoroval to, že po zapnutí výhřevu to přestalo. Alespoň dříve. Teď už nepomáhá nic, narovinu říkám, že auto je nepoužitelný. Reálný příklad mučení zvukem. Příští čtvrtek jsem se objednal na deaktivaci. Škoda slov...
    1 bod
  30. 20230108_060846_1.mp4 Ráno byla mírná mlha, tak bylo krásně vidět jak Matrixy fungují. Se zhasínáním pravé strany při míjení protijedoucího auta problém nemám. Když je mlha hustější, tak se světla sklopí. Za mě Matrixy super.
    1 bod
  31. Na tu průměrnou rychlost dobrý, ne? ;-)
    1 bod
  32. @PetrBo Přesně to tvrdím taky, lidé jsou neuvěřitelně rozežraní a je to neudržitelné. Tříčlenná rodina má dvě auta a parkují to u bytovky... to je prostě prasárna po všech směrech. Je to neudržitelné. Dokud si může průměrná česká rodina dovolit mít dvě auta tak špatně prostě není. Kecy tipu že u nás to bez auta nejde neberu. Dřív to šlo bez aut zcela. Stejně když se dívám po sídlišti, tak 2/3 aut se za celý týden ani nepohnou a když tak maximálně do nákupáku a zpět. Nevidím důvod aby české rodiny měli víc jak jedno auto. Alibistický žvást že když na to mám tak proč ne je taky totálně mimo v době kdy evidentně naše planeta už nezvládá, taky by to chtělo trochu sebereflexe. Je nutné vozový park zdražit tak aby si lidé nekupovali víc aut než opravdu potřebují. Ekologická stopa osobní automobilové dopravy je extrémní a neudržitelná. Já chci aby moje děti mohli žít na této planetě tak jako já. svoboda jednoho končí tam kde začíná svoboda druhého a tady se bavíme o přežití lidí co teprve začnou svět objevovat. Nechci aby ho zničilo pár samolibých hovad, kteří neví co s penězi.
    -1 bodů
  33. Právě osobní doprava je ten nejlepší způsob kde začít, omezíš pohyb všeho. Přeprava pohyb generuje velké množství emisí, nejde jen o to co vůz spálí, ale co předchází tomu abys mohl vůbec vůz používat a samozřejmě služby na to vázané. Silniční sít, rafinerie, těžba nerostných surovin. Jsem naprosto pře automobilizovány národ, máme v čr 6.3M osobních automobilů, to je auto na každého dospělého člověka, to je totální magořina a restrikce které toto číslo sníží aspoň na 3m jsou naprosto nepostradatelné nutné když to stádo tupců odmítá pochopit.
    -1 bodů
  34. @matesmc Ty jsi prostě typický příklad natvrdlého člověka, kterého nezajímá realita a mele si svojí. Čísla a studie jsou jasná, neunikneš tomu a zatloukáš hřebíček do rakve svým dětem pro svojí pohodlnost.
    -1 bodů
  35. @Bubaq Tak když myslíš že je lepší nenechat dítě čekat na autobus 30 minut (já jsem běžně autobusem jezdil a nikdy jsem 2,5h na autobus nečekal) a dopřát mu ten komfort i když mu tím zlikviduješ životní prostředí a tvoje dítě se nedožije kvůli tomu středního věku... proč ne, když to tak chceš, tak si zabíjej svoje děti jen proto aby nemuseli čekat, tvoje volba, ale nezabíjej moje. @Pawouk Nepochopil jsem co ses snažil říct. Já psal že ty emise v Asii generuje průmysl, který vyrábí pro Evropu a ty argumentuješ, že můj příspěvek je účelový a že u nás emise klesly, nedochází mí pointa tvého příspěvku. Poukazuji na to, že Evropa svoje emise snížila jen proto, že špinavý průmysl přesunula do Asie, ale pořád je to převážně průmysl pro západ i když v Asii, takže jsou to naše (Evropské) emise vygenerovány kvůli našemu, evropskému trhu. Ve skutečnosti je to tedy tak že Evropa nesnížila svoje emise o 2 mld, ale zvedla celkem o cca. 6 mld a přesunula je do jiného regionu aby to tak blbě nevypadalo. @DušanV Jojo vesmír toho snese hodně, kálejme si dál do prostředí kde žijeme a uklidňujme se, že to vesmír, že s tím nic neuděláme.... Co bychom pro svůj komfort a lenost neudělali že? Když na tebe v noci přijde potřeba, vysereš se do vlastní postele, protože jsi línej dojít si na záchod a ženě řekneš, že za to může vesmír? Že to tak osud chtěl, střevo si prostě žije svým životem a nešlo s tím nic dělat? Co by ti asi řekla?
    -1 bodů
  36. Ak je moznost dat olej 502 tak urcite ho dat a menit skor idealne po 10t. Najlepsia lacna volba Shell Helix Ultra 5W-40. Neexistuje dovod liat tam Helix AV-L 0W-30, ten tam leju lebo je longlife, ten olej je ale v benzine po 12t na sracky a po cca 18 000 to je cista voda.
    -2 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...