Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/22/23 ve všech sekcích
-
86 = do 530 kg | 90 = do 600 kg H = do 210 km/h | V = do 240 km/h Čo by na tom malo byť zničujúce pre auto? Podľa mňa dostaneš práveže o niečo odolnejšiu pneu. Problém skôr môže byť v rozmere. R16 kvôli nižšiemu profilu nebude taká žehlička ako R15, budeš pravdepodobne cítiť viac priečnych nerovností. Ale vďaka širšej pneu sa výrazne zlepšia jazdné vlastnosti - hlavne vo vyšších rýchlostiach na okreskách a diaľniciach, auto lepšie zvládne bočný vietor, aj lepšie sedí v zákrutách. V prvom rade si nezabudni skontrolovať tlaky. V pneuservisoch kolesá niekedy prefukujú a potom je z toho rebriňák. Mne sa na R16/R17 osvedčilo 240, ale mnohí nechávajú 220, čo bude omnoho komfortnejšie.1 bod
-
Já jsem s nabíjením spokojený tak 50/50. Jakmile chci nabíjet, nepoužívám CarPlay - to se telefon nenabíjí (ale ani nevybíjí) a hrozně hřeje. Pokud ho mám pouze připojený přes BT (hovory + hudba), tak nabíjí adekvátně rychle vzhledem k 5W, stejně tak adekvátně hřeje - v přirozené míře, asi jako na každé jiné bezdrátové nabíječce, to k tomu prostě patří. Vzhledem k tomu, že CarPlay využívám spíše sporadicky, celkově vzato jsem spokojený, že tam ta nabíječka je a mohu si v případě potřeby telefon dobít v autě. Ale souhlasím, že je to věc, kterou by ŠA mohla výrazně vylepšit.1 bod
-
@Tomas6493 Sám jsem tento problém neřešil, ale na německém fóru jsem nějaké řešení našel: re. Aussenspiegel - mechanische Sperre beim Ausklappen funktioniert nicht ... Spiegel klappt viel zu (skodacommunity.de) Pokusil jsem se to nějak srozumitelně přeložit: Snad to aspoň trochu pomůže. Velká část kroků je shodná s výměnou blinkru.1 bod
-
1 bod
-
Z obecného pohledu není nic násilnějšího než striktní zákaz výroby. Slova "nikdo nenutí" ve spojení s naprostou nemožností koupit si nové auto se spalovacím motorem po r. 2035 znějí velmi "progresivně" 🤣 . Na to nelze mít nějaký subjektivní názor. Je to prostě násilný uměle vyvolaný zákaz. Tady moc nevím, na koho reaguješ, ale já jsem nenapsal, že "osobní doprava má malý podíl na emisích skleníkových plynů". To je významově úplně jinde než moje slova. Já jsem napsal, že uhlíková stopa osobní dopravy v Evropě v porovnání s Afrikou+Amerikou+Čínou+Indií tvoří jen nepatrný zlomeček. To je prostý fakt. Celý tenhle evropský zelenomozkový chorý mor je chucpe jak vyšité. Sami na sebe šijeme jedno nesmyslné opatření za druhým, která nám ve svém celkovém důsledku výrazně sníží konkurence schopnost, soběstačnost, ekonomickou prosperitu i sociální stabilitu. A proč to všechno? Kvůli z globálního pohledu naprosto zanedbatelným úsporám. Obyvatelé EU tvoří ani ne 6 % populace planety a jen kolem 20 % světového HDP.... Oproti Indii a Číně jsme už nyní v ekologii průmyslu o 50 let vepředu. Ale díky restrikcím, které si na sebe úplně nesmyslně šijeme, budeme brzy ekonomicky 20 let za nimi... A někteří tomu zde tleskají....1 bod
-
Slova revoluce se nebojím, ale vhodné slovo to není. V dějinách vidím 2 druhy revolucí: - lidové povstání vedoucí ke svržení vlády - technická revoluce Ani jedna z nich ale nebyla nikdy nařízena úředníky nebo politiky. Proč CD a DVD nahradily flashky? Vydal někdo nařízení že nosič dat smí obsahovat maximálně 50% plastů, aby tak nepřímo zakázal jejich výrobu? (Jak by na to asi šla EK, kdyby se rozhodla je zakázat.) Ne, byly to lepší užitné vlastnosti a cena konkurenčního řešení. Elektromobilita jako jediné povolené řešení individuální mobility v nás nevzbuzuje odpor a emoce proto, že je to něčím nové nebo revoluční řešení, ale proto, že je to řešení nevhodné pro řadu způsobů použití a že je to i řešení dražší než řešení dosavadní. Problém elektromobilů se už více než 100 let jmenuje pořád stejně - baterie. - Proč má elektromobil malý dojezd? Protože baterie mají - ve srovnání s naftou nebo benzínem - malou hustotu uchovávané energie. - Proč se elektromobily dlouho dobíjejí? Protože to vyžadují baterie. - Proč jsou elektromobily těžké? Protože obsahují těžké baterie. - Proč jsou elektromobily drahé? Protože baterie jsou drahé. Pochybovačné hlasy se zakládají na pravdě, ne že ne...1 bod
-
- zmiňovat ceny bez uvedení za co nedává smysl. Jinak příklad. Před šesti lety kupovaná ojetina S2 Combi, vlastní nájezd 90kKm (auto celkově 230kKm), TCO za těch šest let (pořízení, nafta, servis,...) do nějakých 550kKč, tankování dvakrát do měsíce na pumpě kolem který jezdim, jedno tankování tak 2-3 minuty, parkování na sídlišti bez možnosti nabíjení, většina jízd po dálnici a většina cest >100km, pravidelné víkendové cesty 320km, zastávka kvůli nabíjení nežádoucí. Neřekl bych, že by se to vymykalo nějakému průměru. Existuje nějaké provozně a finančně srovnatelné elektroauto? Většina lidí si fakt nekupuje nové SUV za mega a víc a nemá barák s vlastní elektrárnou - tak když elektrárna vyrábí elektřinu, kterou nikdo nepotřebuje a dělá bordel v přenosové soustavě, tak co s tim? Ještě se jim prý budou za odpojení platit kompenzace. Tady nejde o žádné bránění, ale naopak o nesmyslné protežování OZE. btw zaměstnavatel ségry provozuje nějakou plynovou elektrárnu či co a dostává prachy jenom za to, že je připravenej jí kdykoliv spustit, když je zataženo a FVE nic negenerujou. To je úplně na palici. Místo aby byl primární zdroj stabilní podle nějaké průměrné předpokládané spotřeby je celá energetická soustava rozjebaná náhodnými zdroji, které se musí draze řešit a zálohovat. Jenom kvůli ideologii.1 bod
-
a nebo taky tim víc problémů. Zrovna o Velikonocích musel ČEPS odpojovat fotovoltaiky od sítě, protože byl přebytek. Se současným pojetím náhodných zdrojů energie se budeme potácet někde mezi dvěma extrémy "nesvítí, nefouká a elektřiny je málo" a "všude svítí a fouká a nikdo neví co s elektřinou" a to bude hodně drahý.1 bod
-
Možná by bylo bývalo vhodné dodat, že ten příspěvek byl míněn jako žert... Ale kdyby měl být myšlen vážně: - pokrokové řešení individuální mobility by mělo mít lepší užitné vlastnosti nebo cenu - nebo oboje - než řešení dosavadní. Protože elektromobily mají horší užitné vlastnosti a horší cenu než auta se spalovacími motory, o pokrok se nejedná. Je to tedy dyspokrok. - protože při výrobě elektromobilu vzniká víc emisí než při výrobě auta se spalovacím motorem je jejich výroba v rozporu s emisní neutralitou - protože ani elektřina neroste na stromech, ale její výroba je spojena s tvorbou emisí, je i jejich provoz v rozporu s emisní neutralitou - klesající cenu elektřiny z občasných zdrojů nevidím nikde zdokumentovanou a při jejich nárocích na rozvodnou síť a nutností jejich zálohování emise produkujícími stabilními zdroji o ní pochybuji - zlevnění čeká elektroauta již po řadu let a stále jaksi nepřichází. Pokud jen v loňském roce zdražilo lithium o 500% a ostatní kovy a nekovy zdražily také, tak když vezmeme v úvahu, že baterie tvoří i polovinu ceny elektromobilu, tak úspory z rozsahu to cenově nevytrhnou. - elektromobilita dává stále menší smysl, protože i provoz elektromobilů se stále zdražuje Ano, ČR v podpoře elektromobility zaostává. Kéž by zaostávala i nadále... Že jsi příznivec elektromobility mě překvapuje. Mezi tebou uvedenými auty nevidím elektromobil ani jediný.1 bod
-
Nějak nechápu lidi, co si dávají na auta tyhle "čínské" pneumatiky. Trošku zaprší a člověk aby se bál vyjet na silnici :-)1 bod
-
žádný žert to není. Elektromobilita je z mého pohledu budoucnost. Je to velká změna, nebojme se použít slovo revoluce, a proto to v nás vzbuzuje počáteční odpor a emoce. Já byl vždy celkem slušný petrolhead. Jak jsem to víc a víc studoval, tak jsem změnil názor. důvody proč se pochybovačné hlasy nezakládají na pravdě: - pokrokové řešení je to z důvodu celkové pohledu na emise. Celkové emise elektromobilu jsou dnes přinejhorším srovnatelné s auty s tradičním pohonem. Uvedu tu jednu z nejméně pozitivních studii LCA pro elektromobily od Mazda https://www.mazda.com/en/sustainability/lca/ - celkové emise elektroaut jsou prostě teď už nižší a to i v ČR - data vycházejí z výpočtů Evropské federace pro dopravu a životní prostředí, která započítává tu nejméně ekologickou výrobu elektromobilu a výroby energie. - ceny solární a větrné energie klesají - konkretně solarní o 36% za posledních deset let a větrná o 23%. Čím více se to učíme tím víc nám to jde. viz https://ourworldindata.org/cheap-renewables-growth - uživatelský komfort je otázka používaní auta. Hodně lidi jezdí jen do zaměstnaní, vozí děti do škol a nemají problém auto jednou dvakrát týdně nabít. Pokud budeme mít možnost si auta nabít na parkovišti v práci nebo na sídlišti tak by to mohlo fungovat. Spousta lidí má i dům s fotovoltaikou. Auta stojí 90% času. To se opravdu nenajde způsob jak je nabít? - cena elektroaut se snižuje, dají se koupit od 400tKč. I když srovnám Kodiaq 2,0TDi a Enyaq iV80 tak tam velký rozdíl nebude. Raději oželím výbavu a za stejné peníze koupím enyaq. Navíc na provozních nákladech šetřím od prvního dne. Poloviční servis a poloviční cena za nabíjení. Takových příkladů bude víc a víc a to i v nižších segmentech. - z mého pohledu je nutnost dostat spalovací motory z míst kde se nacházejí lidi. Že výfukové plyny škodí lidskému organizmu asi tuší každý. I kdyby energie pro elektromobily pocházela z elektráren na fosilní paliva, tak se dají emise lepe zachytávat na jednom místě než když máme miliony aut se spalovacími motory a filtrovat vzduch. Koho by to zajímalo ať si přečte více o technologii CCS - carbon capture and storage v porovnání s DAC - direct air capture - všechny velké automobilky investují do elektromobility nemalé prostředky. Opravdu to není jen z důvodu Euro7. Stejně tak i velké společnosti v ostatních průmyslových odvětvích investuji do uhlíkové neutrality. Vznikají i nadace které na toto přispívají částky které jsou vyšší než rozpočet ČR např. Bill Gates a jeho žena. No a do toho všeho si člověk přečte že v ČR musíme odpojovat fotovoltaiky od sítě. Nemáme připravené ani zákony. České energetické zoufalství. Urputné bránění rozvoji této oblasti.-1 bodů
-
Nakupní tašky na městský a příměstký provoz. Z evropských se tomu blíží DACIA spring Škoda Citigo iV... Určitě najdeme i levnější ekvivalent, ale bohužel z Činy - omlouvám se tam nemám přehled a hledat to nechci snižování cen se týka všech elektomobilu. V roce 2005 stála baterie přes milion, proto se mohla prodávat jen opravdu auta luxusní nebo sportovní auta. Dnes baterka stojí 200tis-400tis Kč. Už jsem uváděl příme srovnání Kodiaq vs Enyaq - SUV která se už v ceně protínají. Tvrdím, že se ceny začínají přibližovat. Nechme se překvapit uvedením nových modelu ŠKODA...-1 bodů