Dle kompresních tlaků je pravděpodobný typický, pomalý KO motoru HTP. Tlaky u nového motoru jsou 15, mez opotřebení je 11. Tedy s tlaky 8,5 8,5 a 9,5 je to zralé na větší opravu, máš pravděpodobně z výfukových ventilů udělanou kopretinu (popraskané talířky ventilu do tvaru kvítka), to by ti spolehlivě ukázala kamerka endoskopu strčená do válce. Zrovna nedávno jsem to řešil u HTP svojí sestry, která měla tlaky 7, 9 a 15. U nás na Moravě se to vyřešilo u mechanika , který se na HTP specializuje a to výměnou motoru tzv. kus za kus, kde se přímo v autě měnil starý motor a dodal se repasovaný, kde se měnily pístní kroužky, hydraulická zdvíhátka, nové ventily, měnily se šály motoru, měnily rozvody, dělaly nová sedla ventilů z vhodnějšího materiálu, aj. věci. Celá ta výměna stála 27.000,- Kč za repasovaný motor a 3.500,- Kč za práci za výměnu přímo na vozidle. Podotýkám, že sestra měla najeto pouhých cca 60.000 km, ale bohužel je to obvyklá závada (konstrukční zmetek tvůrců) motorů HTP. Skoro bych si chtěl vsadit, že ten tvůj problém s motorem HTP bude stejný.