Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10/24/23 ve všech sekcích

  1. Jestli se mi špatně fotila prasklina, tak potom po opravě scelením to šlo vyfotit ještě hůř. Každopádně to nejvíce viditelné je teď o velikosti cca 1,5 mm x 1,5 mm. Z určitého úhlu (ale musí to být celkem zblízka) je vidět i prasklé sklo. Tedy to co zbylo bych teď přirovnal k drobným poškozením čelního skla, které asi máme všichni - aniž by se čelní sklo muselo opravovat a měnit. A pro info, oprava byla účtována pojišťovně ve výši 1815,- Kč.
    5 bodů
  2. Také potvrzuji variantu s N na konci označení (vůz S III - 206 kW). Kryt je "čerstvý" - výroba 07/2023.
    3 body
  3. Oleje s označením 5W30, které splňují normy 504 a 507, patří do kategorie mid nebo low SAPS. Tato specifikace je klíčová, zejména při provozu za nízkých teplot. Při spalování tohoto oleje v chladném motorovém prostoru se tvorba karbonu výrazně snižuje, což má za následek, že sací ventily, zvláště díky vnitřnímu EGR, jsou méně náchylné k zanášení v porovnání s oleji podle starších norem, např. 502, které jsou typicky ve viskozitních třídách 0/5/10W40. Oleje 504/507 jsou také výrazně řidší, což je výhodou. I při nízkých teplotách začnou mazat mnohem rychleji než tradiční oleje dle normy 502. V kontextu běžných provozních teplot, tj. 90-100 stupňů, jsou vlastnosti obou typů olejů velmi podobné. Avšak oleje 504/507 vykazují lepší střihovou stabilitu s narůstajícím počtem ujetých kilometrů. Zatímco průměrný olej 5W40 může mít po 1 000 km lepší střihovou stabilitu než novější oleje, tato výhoda může rychle upadat a po 5 000 km je rozdíl ve prospěch olejů 504/507 značný. Je také důležité zdůraznit, že oleje 504/507 byly navrženy tak, aby vytvářely ochranný film na třecích částech motoru i v případě přerušení jeho chodu díky start-stop systémům, což minimalizuje opotřebení při startu motoru. Největší zátěž pro motor představuje jeho start, nikoli běžný provoz. Samozřejmě nechci zpochybňovat výhody starších olejů, např. 502. Pokud je motor zatěžován a ujeté vzdálenosti jsou delší při vyšších teplotách, mohou tyto oleje pozitivně ovlivnit stav motoru. Avšak v běžném provozu, při průměrné délce jízdy 30-50 km, je doporučení používat pro motor 1.0 TSI olej 5W40 502.00, který už má z výroby kvůli emisním normám větší vůle a specifický povrch válců motoru, značně nevhodné, skoro bych řekl až škodlivé. Oleje s viskozitními třídami 0/5W30, které splňují specifikace 504.00 a 507.00, představují technologicky pokročilejší motorové oleje v porovnání s oleji 0/5/10W10 normy 502.00. Zajímavostí těchto novějších norem je, že obvykle specifikují jediný konkrétní typ oleje, avšak zahrnují požadavky i pro vznětové motory. Tyto motory, často označované jako dieselové, mají mnohem vyšší požadavky na stabilitu mazacího filmu. Důvodem je intenzivnější tepelná a střihová zátěž ve spalovacím prostoru, což vede k větším nárokům na mazací vlastnosti v porovnání s benzínovými motory. Pokud vzpomeneme na známé vysoké nájezdy naftových CR motorů z rodiny VW, otázka, zda je pro benzínový motor nejlepší volbou olej 0/5W30 podle specifikací 504/507.00, se zdá být zbytečná. Na základě konkrétních výsledků analýz naftových variant je odpověď jasná: ANO 504/507 je to nejlepší co svému motoru můžeš dopřát.
    3 body
  4. Nebude to funkcia RBS, ktorá je súčasťou ABS systému? Tá má práve na starosti krátkodobé pribrzdenie kolies za dažďa, aby sa mohli kotúče vysušiť od vody.
    2 body
  5. Myslím, že to není potřeba přehnaně hrotit. Nemáš tak vysoký nájezd na jeden olej, aby ses musel bát měnit specifikaci. Za mě je to moderní přímovstřikový motor stavěný na 0W-20 a tudíž bych tam stejný 5W-40, který dávám do HTP, nedával. Mně přijde fajn 0W-30 od Shellu, nebo ten tvůj Castrol. Oba plošně používala servisní síť Škody.
    2 body
  6. bože můj, jak se tak z jednoduché věci dá vytvořit věc složitá a člověku, který o tom mnoho neví to akorát zamotá hlavu, že ted neví, co si má vlastně koupit 🙂
    1 bod
  7. No 2018+ myslím 2018 a výš a 2018 ještě jsou 1,4 TSI aspoň podle data registrace v inzerátech
    1 bod
  8. Pokud dotyčný jezdí převážně krátké trasy, tak bych tam dal určitě 5W30. Na co tam cpát hustý olej, když ho ani neprohřeje? Ty moderní oleje za studena mažou podstatně lépe.
    1 bod
  9. Hele, tady moje varianta stealth camperu. Kolo na jízdu v autě, na noc nahoře. V autě mám LPG nádrž a nad ní rezervu. I tak se vlezu. Spát tam ale ve dvou... spal bych raději pod autem. 180 cm 75 kg. Smrad v autě po 14dnech ve Skandinávii byl skandální:-)
    1 bod
  10. Odpoviem si sám... Asi sa to nedá tak ako by som si predstavoval. Veď prečo robiť veci jednoducho. Treba v mobile najprv otvoriť wifi nastavenie a následne sa pripojiť na wifi auta. Od tohoto momentu funguje internet v mobile od cubic telecomu. Potom treba pripojiť car play a až potom po tejto pred letovej procedúre môžete používať tidal spotify etc.... Najotravnejsia vec je ale ta, že car play je taky rychlý že sa snaží o pripojenie ešte skôr ako sa stihne mobil pripojiť k wifi hot spotu auta a potom sa už nepripoji 😫 Takže zase do ruky mobil otvoriť wifi siete rozpojit car play pripojiť wifi hot spot auta a pripojit car play cez infotaiment a potom sa môže prehrávať hudba. No už zložitejšie to hádam ani nešlo urobiť. 😇
    1 bod
  11. Carista Pro 7.5 New in v7.5: -Video in Motion for certain VVW Group models (MMI 3G, MIB2 & MIB3) - MirrorLink in Motion for certain VW Group models (MIB2) - New service tools for certain VW Group models (2005-2012) - Freeze frame data for BMW F-series Carista Pro 7.5.apk
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...