Proboha, proč s tím jezdíte když to dělá tohle a očividně to žere olej dál...
Zjisti a napiš co přesně se na tom autě opravovalo a měnilo, konkrétně, ne "nějaké veci". Určitě se "brousila hlava"?
Věc se má takhle. Všechny 1.8/2.0 tsi motory do tuším osmýho měsíce 2011 mají z výroby vadný pístní kroužky (na fotce vlevo, to je ten kroužek s mrňavýma dírkama; vpravo jak vypadají normální stírací kroužky), který se postupem času ucpou karbonem, pak nestírají olej z válců, a ten hoří ve spalovací komoře a lítá ven výfukem (to je btw nebezpečný, protože může začít hořet katalyzátor a i auto s váma v něm). Pokud tuhle situaci někdo neřeší, pak spotřeba oleje stoupá nad 1 litr/1000km a zaseklý kroužky vydřou rýhy do válce, což je problém, protože tam rýhy být nemají (tady se přiznám že nevím jak se tohle řeší, pokud vím, TSI mají nástřik válce alusilem, což je nějaká křemíko-hliníková slitina, a pokud se poruší, nejde to prý obnovit - nejde udělat výbrus válce jako u starších motorů).
Pokud se to řeší včas, dá se to vyřešit rozborkou motoru a výměnou buď jenom kroužků, nebo i pístů, podle toho v jakým jsou stavu. Problém je, že škodovácká opravená verze pístů má i jinej průměr pístního čepu (té díry uprostřed), takže se musí měnit píst+kroužky+ojnice(ty tyčky na kterých píst běhá)+ložiska, což stojí asi dvakrát tolik. Pak je ještě další alternativa, koupit náhradní písty se stejným průměrem od jinýho výrobce (teď nevím jestli to dělá kolbenschmidt, borshehung, nebo oba). Obecně po netu lítají ceny od 30 do 60 tisíc, podle stupně poškození, a toho kdo to dělá.
Upřímně, po tom co jsi psala že se s tím dělo, nevěřím že to půjde nějak rozumně opravit (pokud to dojelo do švajcu bez oleje, tak bude pravděpodobně v (_._) půlka motoru včetně turba). Celý motory se dají občas koupit na bazoši za cca 30-40k, ale pokud koupíš tu starou verzi, tak tě pořád čeká ta generálka s výměnou pístu za dalších 30-60! Jinak pokud se ti povede koupit motor r.v. 2012 a výš, mohla byto být nejschůdnější alternativa.
Druhej problém toho motoru jsou rozvody - řetěz se vytahává až trhá, a selhává původní provedení napínáku, obojí může vést k potkání motoru (ohnutí ventilů potom co narazí do pístů). V novým motoru je bezpodmínečně nutný vyměnit komplet rozvody, včetně napínáku končícího na písmeno "K" (nebo už je možná nějaká další verze).
No a pokud se rozhodnete to opravit a chcete si do budoucna ušetřit spoustu problémů, tak tam lijte olej 5w-40 specifikace VW 502 00, NE Long-life, a měňte ho po 10tkm.
Podrobněji tady: http://www.auto.cz/motory-1-8-tsi-a-2-0-tsi-je-uz-obrovsky-motorovy-prusvih-vyleceny-103972