Zdravím všechny. Rád bych zde hodil poznatek při jízdě yetiny 4x4, 2.0.TDI, 81kw, 6-ti kvald, 2014, 160tis km. Hledal jsem dané téma, nenašel jsem, proto nové. Pokud skutečně je tento příběh v jiném tématu, omlouvám se za nové téma, nenašel jsem.
Budu se snažit být stručný. Vůz při akcelerování převodových stupních 4-5-6, ot. 2000-2800, dostávál hluk do kabiny (ne vibrace-necítil jsem je, netřepe se posádka ani žádné díly v kabině), který vedle zvuku TDI motoru, co máš naposloucháno zajizdy, zcela přehlušil. Ten hluk byl těžko poznatelný, zda je to od předka, nebo od zadku. Ve městě jízda vše ok. Na jiných forech jsem narazil na podobnost u Octy II 4x4. Možnosti jsou dle rad webu Sixty převodovky buď řešit převodovku opotřebení uložení ve skříni, nebo zadní Hardy spojka mezi kardanem a Haldexem. (Oleje měněny ve skříních.) V ruce na zvedávku kardan zcela pevný, v ruce jsem kmit nevyvolal. Dal jsem na výměnu Hardy spojky, než řešit převodovku. Vysledek byl k.o. Hardy spojky. Guma total hotová. Nelze vidět jinak, než sundat. Snad můj poznatek pomůže. Podotknu, že pneu stejný tlak, vyváženo, GO ok, silentbloky ok. Po nasazení prvovýroby od německého výrobce, bo origo cca 13tis. Hluk není slyšet. Akcelerace 4-5-6 je nyní jen o zvuku motoru, žádný další zvuk-hluk se již neozívá. Ať tedy poznatky pomůžou dál.