Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/06/24 ve všech sekcích
-
zaujímavé, že na toto vylepšenie žiadna téma tak asi začnem, keďže som mal požiadavku na dorobenie svetielok s nápisom ŠKODA. tento krátky postup sa dá využiť aj pre iné svetielka, nemusia byť originál. použiť sa môžu aj čisto biele svetielka (napríklad kufrové moduly), či varovné svetielka smerom dozadu (ako majú vyššie modely). pôvodne som bol v tom, že Scala už má dverné jednotky ako Octavia III a vyššie, no nie je to celkom tak. dvernou "jednotkou" je označovaný motorček sťahovania okien (J386, J387). princíp zapojenia je teda takmer identický ako má Fabia III - pripojíme sa na sťahovanie okien a zámok celý postup sa mi vypisovať nechce, skôr to bude o obrázkoch. prečítať si môžete na webe https://wirer.sk/led_dvere/ Potrebné diely: - 1x - 57A 052 133 - svetlo Karoq s nápisom Škoda, vľavo - 1x - 57A 052 134 - svetlo Karoq s nápisom Škoda, vpravo - 2x - 4B0 971 832 – konektor do svetielka - 2x - 000 979 009 E – pin do konektora zámku dverí - 2x - 000 979 151 E – pin do konektora jednotky okien - 6Y0 867 260 – úchyt tapacíru dverí (iba v prípade zlomenie pôvodných) Začínali sme na strane spolujazdca, demontáž tapacíru. Plastové páčidlo pre uvoľnenie madla a ovládača okien. Zo spodnej strany rovnako ako pri F3 pretočiť maticu, pod madlom 2 torx skrutky. Tapacír začať odťahovať v spodnej časti po celom obvode, následne vytiahnúť smerom hore. odpojiť tiahlo otvárania dverí a prípadné konektory pre svetielka (kľučka, schánka) Zapojenie je jendoduché na popis, schémy sa mi nechce prekresľovať. Plus na červeno-žltý kábel ovládania okien, mínus na bielo-zelený (pin 5) zámku dverí Nové káble omotáme to izolačky, alebo iným vhodným spôsobom prichytíme. Vedieme ich smerom smerom dole, vzdialenostne podľa toho, kde plánujeme výrez svetielka. My sme dávali asi na pol ceste medzi zámkom a motorčekom okna. Na koniec osadíme konektor. Pri strihaní káblov pre konektor pozor, ideálne mať vytiahnutú poistku, ale strihať káble osobitne aby sa nespojili. Ja si nechávam odpojený konektor zámku a strihám separátne. Svetielko osadíme pre kontrolu svietivosti, vyrežeme dieru, poskladáme všetko späť a užívame si výhľad... Dvere vodiča sú podobné. Pri rozoberaní akurát treba odpojiť kontrolku zámku vytiahnutím konektora Plus sa pripája rovnako na červeno-žltý kábel motora okna Mínus ale nesedí podľa schémy farba, možno to menili v priebehu ročníkov. Hľadáme pin 3! Opäť izolačka alebo ine prichytenie, konektor pre svetielko, skúška, vyrezať otvor, poskladať.... To je asi celé pri otvorení dverí sa zapne iba daná strana svetielka, druhé dvere ostanú vypnuté. Fungovalo to na F3, funguje to aj pri Scale Miesta pre svetielko je dosť, odporúčam ale premerať požadované umiestnenie. Pre červené varovné svetielka treba kúpiť konektory a piny podľa typu svetielka. Prípadne je možné napojiť jednu aj druhú variantu, svetielka sa môžu navzájom poprepájať Ďalší adept na montáž?? Stačí napísať...5 bodů
-
4 body
-
4 body
-
3 body
-
1 bod
-
vychod Slovenska ale urcite to zvladne aj niekto blizie pre niekoho blbost, pre niekoho polozka "musim mat". toto je dokonca sluzobne auto, jeho "majitel" si na to zvykol zo sukromnej O4 a predoslej F3, tak to chcel aj tu1 bod
-
Já mám to samé u pravých předních dveří , lehké zatékání , ale pouze za určitých podmínek. Musí být poměrně silný déšť a dlouhodobý , k tomu musí stát auto lehce nakloněné doleva. Jinak mi tam nezateče. Návštěva ŠA servisu a bylo mi řečeno , že ví o co jde , prý řešeno už na několika vozech Scala.. Do servisu jsem objednán a bylo mi řečeno , že tam auto bude muset být dva dny. Záruční oprava. Takže doporučuji taky reklamovat.1 bod
-
Faktura co jsem viděl pro záruční opravu na ŠA byla cca 8 600, Kč, což jsou v podstatě nákladové ceny servisu, jak materiál, tak i práce.1 bod