Ja se letos na dutiny a podvozek chystam. Precetl jsem ceska i zahranicni fora a mam nekolik poznatku kterymi se budu ridit. V prvni rade, pokud ma clovek misto kde to udelat a je aspon trochu manualne zrucny, je lepsi si to udelat samo-domo. A to hlavne z duvodu prvotniho ocisteni od pripadne rezi a necistot. Nikoliv kuli financni uspore.
Co se tyce rezi, tak pokud jsem lajdak, vezmu ocelovy kartac a oskrabnu to nejhorsi. Pripadne flexu- tam ale zase uberu spoustu okolniho a jinak nenapadeneho materialu. A to si myslim je spatne take u dnesnich aut, ktera jsou konstruovana na co nejnizsi vahu a tak nemaji naddimenzovany material jako tomu bylo u aut z devadesatych let. Na zrezla mista, tam kde to jde, bych sel osobne chemicky. Viz treba pripravek uvodu odkazu zde :
Odkaz na pripravek zde v CR https://pripravky-rez-vodni-kamen.heureka.cz/deacavil-f-rozpoustedlo-mocoveho-a-vodniho-kamene-750-ml/
Dalsim dulezitym bodem je vyber zpusobu nastriku a volba pripravku. Pokud jde o zcela nove auto, tak si myslim, ze je velice dulezite zachovat v dutinach voskovy film. Nemam vubec nic proti konkoru smichanym s vazelinou a podobne, ale nikoliv u noveho auta. U Feldy si naopak myslim, ze rucne vyrobena smes z ruznych oleju a podobne muze byt naopak lepsi nez vosk do dutin. Jako medium do dutin pouziju https://autokosmetika.heureka.cz/3m-08919-vosk-na-dutiny-transparentni-1-l/ a https://tmely-silikony-lepidla.heureka.cz/soudal-incoat-ml-wax-ubs-1l/
Dalsim kriteriem je zpusob plneni. Myslim, ze rozdil mezi strikaci pistoli a speyem neni vicemene zadny pokud ke je ke spreyi dlouha hadicka s rozprasovacem na konci a to vetsina pripravku nema. Ja proto koupil tuto pistoli specialne urcenou na dutiny od bratru slovaku. Jinak na ebayi radove dvakrat drazsi. Odkaz na pistol zde: https://gude.gude.sk/pneumaticke-pistole/7705-pistol-striekacia-dbp-1100-4031765270113.html pistole by dle recenzi mela mit tu vyhodu, ze nasavaci trubici vytahne take husci konzistenci podobnou medu, kecupu ap. To pry levnejsi pistole neumi.
Pak uz je to jen o oddelani krytek a postupovat od dilu k dilu pekne postupne kolem auta. Pekna prace na leto nebo jaro na zahrade
Co se tyce podvozku samotneho. Po hrubem a nasledne pripadnem chemickem ocisteni budu volit vrchni pripravky na bazi bitumenu. Jako zaklad pouziju zinkovou antikorozni zakladovou barvu https://barvy-kov.heureka.cz/pharmol-zinkova-antikorozni-barva-zink-hell-1l-proti-reznuti-a-korozi-kovu-vcetne-oceli/. pekne dve vrstvy zakladniho nastriku Vrchni nastrik timto : https://autokosmetika.heureka.cz/valvoline-tectyl-bodysafe-600-ml/ A to dalsimi dve poctivymi vrstvami
Jako dalsim dulezitym krokem je aspon podle me zakrytovani podvozku krytem motoru a v pripade Fabie 3 take dokoupeni krytu lanovodu 6R0825201 a 6R0825202. A samozrejme origo zasterek za 350Kc jeden par. Protoze aspon podle me neni ochrana podvozku jen kuli soli a vode, ale take kuli odletavajicim kaminkum ktere zasterky vetsinou zachyti. Nehlede na tom, ze pouziti zasterek je mnohem ohleduplnejsi k ostatnim ucastnikum silnicniho provozu hlavne za deste nebo po piskovym posypu v zime na suchu.